REKLAMA

Targówek

Potrzebna pomoc inżyniera Stefana Karwowskiego

 

Zapchane studzienki i koleiny. Trasa Toruńska już wymaga naprawy

  10 marca 2015

alt='Zapchane studzienki i koleiny. Trasa Toruńska już wymaga naprawy'

Po trzech latach od zakończenia wielkiej modernizacji na Trasę Toruńską muszą wejść ekipy remontowe. Na wysokości Fabryki Samochodów Osobowych jezdnia ma ogromne koleiny, zapchane odpływy deszczowe i popękany asfalt wokół studzienek kanalizacyjnych. Warta kilkaset milionów złotych inwestycja okazała się bublem?

REKLAMA

Niedawno oddana do użytku Trasa Toruńska wymaga naprawy. Nawierzchnia i kanalizacja deszczowa na Żeraniu już potrzebują pilnej interwencji drogowców.

Trasa zamknięta od zaraz

Trasę Toruńską między Markami a ulicą Modlińską przebudowano w latach 2009-2012. Dziurawa arteria nie była w stanie przyjąć ogromnej liczby samochodów. Na dodatek była na swój sposób upośledzona - środkowe estakady między Żeraniem a ul. Wysockiego były tak tandetnie wykonane, że kilka miesięcy po uruchomieniu arterii na początku lat osiemdziesiątych trzeba było je wyłączyć z ruchu. Rozpadające się konstrukcje straszyły od lat - wyrosły na nich nawet drzewa! Gdy w latach dziewięćdziesiątych poszerzano Toruńską na bródnowskim odcinku, zabrakło pieniędzy na budowę wiaduktu nad skrzyżowaniem z ulicą Łabiszyńską. W efekcie całe lata na rondzie stały filary, na których nigdy nie oparto jezdni.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Wielka modernizacja

W 2009 roku rozpoczęła się wielka modernizacja trasy. Poszerzono ją, zbudowano nowe wiadukty, zjazdy i estakady. Kierowcy odetchnęli z ulgą - wyjazd z Bródna czy Białołęki w stronę Żoliborza i Woli przestał być katorgą. Następnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wzięła się za kapitalny remont rozsypującego się mostu Grota oraz odcinkiem między mostem a cmentarzem Wojskowym na Powązkach. Ogólny koszt inwestycji to prawie miliard złotych.

REKLAMA

Potrzebny inż. Karwowski?

Inżynier Stefan Karwowski, główny bohater serialu "Czterdziestolatek" Jerzego Gruzy był kierownikiem odcinków sztandarowych stołecznych budów: Trasy Łazienkowskiej i mostu Berlinga (tak się nazywała do 1998 roku spalona ostatnio przeprawa), Dworca Centralnego i wreszcie Trasy Toruńskiej. Pamiętacie taką scenę z odcinka "Otwarcie trasy czyli czas wolny", w której inżynier pokazuje synowi nadzwyczajny asfalt na jezdni nowej arterii? - Spójrz lepiej, jaka tu gładź. Wydaje się, że szorstkie, a gładkie - powiedział Karwowski do syna. Okazuje się, że dziś wizyta Stefana Karwowskiego przydałaby się na Trasie Toruńskiej! Nawierzchnia na wiadukcie przy FSO to jedna wielka koleina. Wyżłobione w asfalcie kaniony w niczym nie przypominają nowiutkiej nawierzchni. Mało tego, zlokalizowane co kilka metrów odpływy kanalizacyjne są zupełnie zapchane, a asfalt wokół nich popękany jak wafelek po gwałtownym rzuceniu o podłogę. Co na to GDDKiA? Małgorzata Tarnowska ze stołecznego oddziału dyrekcji mówi, że bródnowski odcinek trasy wciąż jest na gwarancji. - Sprawdzimy, co się tam stało. Proszę o przesłanie dokładnej lokalizacji i opisu problemu - powiedziała.

Przemysław Burkiewicz

 

REKLAMA

Komentarze (10)

# rorbi

10.03.2015 09:38

I co? wysłaliście zdjęcia i opis dokładnej lokalizacji problemu? Jeśli tak- napiszcie jaka jest odpowiedź.

# jpr

10.03.2015 09:45

To chyba żart. Trasa dopiero co została zbudowana ii już trzeba ją naprawiać. Gdzie ja żyję?

# max

10.03.2015 14:03

Zapchane studzienki (przeważnie piaskiem) to wina zarządcy drogi , który
winien je regularnie czyścić szczególnie po zimie. Koleiny i spękania to najprawdopodobniej wina ciulowego materiału. A ja się pytam gdzie był
nadzór , laboratorium polowe GDKiA itd. itd. Wszystko było cacy ??

REKLAMA

# Wahacz

10.03.2015 19:22

WITAMY W Polsce

# manierka

11.03.2015 08:13

wałek na wałku, wałkiem pogania!

 janusz

11.03.2015 08:42

A co robi GDDKiA, jeśli reakcją jest "To przyślijcie informacje o problemach". Wydaje mi się, że do obowiązków tej firmy należy monitorowanie stanu infrastruktury jej podległej. Takie stanowisko jak zaprezentowała p. Małgorzata jedynie potwierdza, że nie są w stanie wypełniać swoich obowiązków. Ciekawe, czy w takiej sytuacji ktoś odpowiedzialny za monitoring (jeśli w tej firmie taki jest) nie dostanie premii?

REKLAMA

# Wnerwiony

11.03.2015 12:29

"Proszę o przesłanie dokładnej lokalizacji i opisu problemu - powiedziała." - fajnie, to teraz w czynie społecznym redakcja ma odwalać robotę za służbę drogową?
I jeszcze pewnie za friko?

# dajan55

11.03.2015 13:35

A GDDKiA bez przerwy chwali się ile ma nowoczesnych laboratoriów do badania jakości nawierzchni - chyba jednak nie używają ich ABY SIĘ NIE ZNISZCZYŁY !!!

# Kalafior

11.03.2015 13:46

"Małgorzata Tarnowska ze stołecznego oddziału dyrekcji mówi, że bródnowski odcinek trasy wciąż jest na gwarancji. - Sprawdzimy, co się tam stało. Proszę o przesłanie dokładnej lokalizacji i opisu problemu - powiedziała. "
No beszczelna. Jakby to nie był ich psi obowiązek, nadzorować stan dróg, tym bardziej tych na gwarancji! Kto ma to robić, obywatele?
Od tego jest ta instytucja. Droga jest pod ich nadzorem. To słowo do czegoś zobowiązuje!

REKLAMA

# Wahacz

12.03.2015 23:47

TVN Warszawa ukradł wam temat
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuTargówek

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe