REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Za mało miejsca na pętlę? Są sposoby

  20 stycznia 2015

alt='Za mało miejsca na pętlę? Są sposoby'
źródło: YouTube/ OnlineDiverse

Częstym argumentem, podnoszonym przeciwko poprawieniu komunikacji autobusowej na Zielonej Białołęce i w wielu innych miejscach w Warszawie jest zdanie: "Bo nie ma miejsca na pętlę". Są na to sposoby.

REKLAMA

Pierwszy sposób jest mało widowiskowy i mało odkrywczy, a jednak w Warszawie prawie nie stosowany. To pętla uliczna, czyli po prostu zatoka na ulicy, z której autobus wyjeżdża, objeżdżając cały kwartał. Na Białołęce jest to rozwiązanie stosowane np. Tarchominie, gdzie E-4, 133 i 152 wykorzystują do powrotu na trasę pobliską ul. Ćmielowską. Najpierw trzeba jednak mieć ten kwartał, który można objechać...

I tu pojawia się sposób drugi, rodem z baskijskiego Bilbao. Średniej wielkości autobusy miejskie, podobne do warszawskich solbusów solcity 10, wjeżdżają tam w ślepą ulicę, zakończoną rondem. Rondo obraca się, odwracając pojazd, który rusza w drogę powrotną. Skomplikowane? Nie, skoro jest know-how. Drogie? Być może, ale z pewnością opłacalne. Co na to Zarząd Transportu Miejskiego?

- Obecnie nie planujemy tego typu rozwiązań - odpowiada krótko rzeczniczka ZTM Magdalena Potocka.

Naprawdę zbyt innowacyjne na Warszawę?

DG

 

REKLAMA

Komentarze (18)

# katabolizm

20.01.2015 11:58

u nasz nie zda egzaminu ukradną w pierwszą noc.

# majex

20.01.2015 12:09

- Obecnie nie planujemy tego typu rozwiązań - odpowiada krótko rzeczniczka ZTM Magdalena Potocka.
Rozczulają mnie te ich odpowiedzi. Przecież wiemy, że nie planujecie. Sęk w tym, żebyście zaczęli planować/mysleć/liczyć, wy durnie z ZTM.

# pasazer

20.01.2015 17:33

dla ztm najważniejsze są - potoki. Potoki ludzi, potoki potu spływające na pozostałych pasażerów. Jak bardzo trzeba być ściśniętą sardynką, aby im się opłacało cokolwiek?

REKLAMA

# Olesinianin

20.01.2015 18:27

Jestem za utworzeniem takiej pętli na Olesinie!

# asder

20.01.2015 21:05

pomysleliscie co z takim systemem dzieje sie zimą? jak jest ubity snieg czy lód? to nie jest mozliwe w naszej strefie klimatycznej

# Zipa Dumna

20.01.2015 21:26

Zgadzam się z #asderem. Takie ustrojstwo będzie działało najwyżej do pierwszego mrozu. Potem woda, która wcieknie do takiego urządzenia, zamarznie i rozsadzi elementy mechanizmu.

REKLAMA

# qwe

21.01.2015 01:33

Nie planujemy bo kosztuje więcej niż puszka farby i pędzel. Te dwie rzeczy są nagminnie stosowane przy budowie bus-pasów i ścieżek rowerowych. Mają za to niepodważalną zaletę: niska cena. Reszta kasy będzie na pensje.

# To4Yo

21.01.2015 07:33

Po co w ogóle taki artykuł? Czy to takie ważne że mają coś w Bilbao?
To może jeszcze artykuł o pociągach na oponach a potem tez zapytajcie ZTM czy zamierzają budować ... -.-

# Fredek

21.01.2015 08:12

Bilbao to wąskie uliczki, domy i pagówrki, a Białołęka , szczególnie Zielona, to płaściutkie pola. I tylko jedna wymówka władz dzielnicy i ZTM i ZDM- nic nie da się zrobić, bo tereny prywatne, prawda burmistrzu Smoczyński? Gdzie Kartograficzna? Taka fajna wymówka na brak nowych dróg na Białołece i remont tych głównych bez poboczy, chodników i latarni. No ale jest władza na 4 lata, więc można nic nie robić w tym temacie.

REKLAMA

# xxx

21.01.2015 08:38

#Fredek napisał(a) 21.01.2015 08:12
Bilbao to wąskie uliczki, domy i pagówrki, a Białołęka , szczególnie Zielona, to płaściutkie pola. I tylko jedna wymówka władz dzielnicy i ZTM i ZDM- nic nie da się zrobić, bo tereny prywatne, prawda burmistrzu Smoczyński? Gdzie Kartograficzna? Taka fajna wymówka na brak nowych dróg na Białołece i remont tych głównych bez poboczy, chodników i latarni. No ale jest władza na 4 lata, więc można nic nie robić w tym temacie.

Koszt wykupu gruntów pod pętle może być wyższy niż takiego urządzenia

# pasażer

21.01.2015 11:30

W naszym "takim klimacie" trzeba poprostu podgrzać podloże.
Ale to trzeba chcieć

# ZTM

21.01.2015 12:20

Jasne. I do tego nad wszystkim trzeba zbudować zadaszenie, a obok oczywiście budynek dla obsługi technicznej, całodobowej ochrony i pracowników firmy sprzątającej. Dzięki za podsunięcie kolejnego świetnego pomysłu na uzasadnienie zwiększenia zatrudnienia w ZTM. Nasi bezrobotni członkowie rodzin już czekają na te dodatkowe etaty.

REKLAMA

# dddd5442

21.01.2015 13:40

#majex napisał(a) 20.01.2015 12:09
- Obecnie nie planujemy tego typu rozwiązań - odpowiada krótko rzeczniczka ZTM Magdalena Potocka.
Rozczulają mnie te ich odpowiedzi. Przecież wiemy, że nie planujecie. Sęk w tym, żebyście zaczęli planować/mysleć/liczyć, wy durnie z ZTM.

durnie głupki i co jeszcze pani Inżynier !!! jak Pani to widzi w - 10 stopni C :) Ciekawi mnie to prosze mi o tym opowiedzieć i wyjaśnić działanie tego urządzenia w Polskich warunkach pogodowych

# PKP

21.01.2015 13:43

Obrotówki są na kolei i działają w naszych warunkach pogodowych

# sardynka

21.01.2015 17:16

z tej samej seri są odpowiedzi odnosnie długości składów SKM-ek,bo peronyna Choszczówce i Płudach są za krótkie.-za krótki to ktoś ma rozum w ZTM-E żeby zarządzać transportem publicznym.- jak za krótkie to trzeba je przedłużyć technologi NASA do tego chyba nie potrzeba.

REKLAMA

# Olesinianka

21.01.2015 21:08

Przecież jest pętla na Olesinie!

 tarantula01

23.01.2015 01:00

Na za krótkie perony w Choszczówce jest sposób. Na początku wyjaśnienie: jakie za krótkie? Mają: 200 m i mieści się przy nich skład złożony z 10 wagonów. Nasza SKM-ka ma jednak 6 wagonów i może stanąć jeden skład, bo 2 składy (12 wagonów) się nie zmieszczą. Było kupić 5-wagonowe składy i nie byłoby problemu, zwłaszcza że PKP PLK S.A. pytało się przewoźników o długość peronów jakie ma wykonać i takie np. KM kupiło składy 4-wagonowe, aby 2 składy miały 8 wagonów.
Co do ochrony tego urządzenia, to nie potrzeba stróżówki, itp. Wystarczy monitoring + szybka brygada interwencyjna w razie konieczności.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

23.01.2015 01:00

Na za krótkie perony w Choszczówce jest sposób. Na początku wyjaśnienie: jakie za krótkie? Mają: 200 m i mieści się przy nich skład złożony z 10 wagonów. Nasza SKM-ka ma jednak 6 wagonów i może stanąć jeden skład, bo 2 składy (12 wagonów) się nie zmieszczą. Było kupić 5-wagonowe składy i nie byłoby problemu, zwłaszcza że PKP PLK S.A. pytało się przewoźników o długość peronów jakie ma wykonać i takie np. KM kupiło składy 4-wagonowe, aby 2 składy miały 8 wagonów.
Co do ochrony tego urządzenia, to nie potrzeba stróżówki, itp. Wystarczy monitoring + szybka brygada interwencyjna w razie konieczności.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

# inż. Jack

23.01.2015 14:26

#dddd5442 napisał(a) 21.01.2015 13:40

durnie głupki i co jeszcze pani Inżynier !!! jak Pani to widzi w - 10 stopni C :) Ciekawi mnie to prosze mi o tym opowiedzieć i wyjaśnić działanie tego urządzenia w Polskich warunkach pogodowych
a jak na dworzu masz -10, to ile masz w domku? a jak sądzisz, dlaczego?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024