REKLAMA

Bemowo

Zmiana wariantu trasy S7 na Bemowie

 

Wylotówka pójdzie przez Maczka?

  11 maja 2011

alt='Wylotówka pójdzie przez Maczka?'
Przy obecnym wariancie planowany wylot tunelu zlokalizowany jest w odległości zaledwie 100 metrów od małego ronda Widawska/Księcia Bolesława

Pojawiły się realne szanse na zmianę decyzji o przebiegu trasy S7 na terenie Bemowa. Do ponownego rozpatrzenia przez Wojewódzki Sąd Administracyjny trafiła decyzja środowiskowa zaskarżona m.in. przez ekologów i mieszkańców Bemowa. Jeśli inwestycja nie rozpocznie się przed 2013 r., dokument się przedawni, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad straci pozwolenie na budowę.

REKLAMA

Wszystko wskazuje na to, że decyzja środowiskowa i tak się przedawni. Zgodnie z nowym planem budowy dróg i autostrad na lata 2011-2015, budowa północnego wylotu z Warszawy (tj. drogi ekspresowej S7 Bemowo-Czosnów) znalazła się na liście zadań przewidzianych do realizacji dopiero po roku 2013. To z kolei oznacza, że prace budowlane nie rozpoczną się przed 2015 r. - Zgodnie z ustawą decyzja środowiskowa obowiązuje przez cztery lata (w tym przypadku do grudnia 2013 r.) z możliwością wydłużenia o dwa kolejne lata - informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA. Konsekwencją ewentualnego jej wygaśnięcia będzie konieczność rozpoczęcia procedury środowiskowej od początku. Ten fakt, w opinii radnych Bemowa, stworzył możliwość dokonania zmian w przebiegu trasy S7 już teraz.

Truci spalinami

Na realizację trasy S7 na terenie Bemowa w obecnym wariancie nie zgadza się m.in. stowarzyszenie radnego Marka Cackowskiego "Ocalmy Bemowo". - Zmiana przebiegu trasy S7 z wariantu II na wariant III to nadzieja dla mieszkańców ulic Widawskiej, Andriollego, Rossy

Bailly, Obrońców Tobruku, Księcia Bolesława, uczniów i przedszkolaków z okolicznych placówek. Szansa, że nie będą truci spalinami wydobywającymi się z prawie półtorakilometrowego

Puszczenie trasy poszerzoną ul. Gen. Maczka jest realne, gdyż tereny pod zabudowę tej ulicy nie są zaludnione (występują tam jedynie ogródki działkowe i stara jezdnia ul. Powązkowskiej).
tunelu prosto w ich okna - mówi radny Marek Cackowski. - Przy obecnym wariancie planowany wylot tunelu zlokalizowany jest w odległości zaledwie 100 metrów od małego ronda Widawska/Księcia Bolesława - dodaje oburzony.

Warto przypomnieć, że już w 2007 r. zarząd dzielnicy Bemowo zdecydowanie opowiedział się za przebiegiem trasy właśnie według wariantu III. Zadecydowały o tym cztery główne powody. Według tego wariantu trasa S7 przebiega przez tereny niezabudowane lub słabo zaludnione, z dala od wielkich osiedli mieszkaniowych. Nie przebiega w pobliżu obiektów edukacyjnych (szkół, przedszkoli). Gwarantuje, że duży ruch tranzytowy samochodów ciężarowych w kierunku północnym nie przechodzi przez środek Bemowa, omijając Warszawę. I po czwarte, jej połączenie z trasą mostu Północnego nastąpi np. przez przedłużenie ulicy Gen. Maczka, a nie przez osiedle Boernerowo ulicą Kaliskiego.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Jak jest obecnie?

Zgodnie z wydaną decyzją środowiskową trasa w obecnym kształcie ma przebiegać wschodnim skrajem lotniska, biegnąc dalej pomiędzy osiedlem Bemowo a Fortem Bema aż do zaprojektowanego węzła z
Zmiana przebiegu trasy S7 na Bemowie to nadzieja dla mieszkańców ulic: Widawskiej, Andriollego, Rossy Bailly, Obrońców Tobruku, Księcia Bolesława, uczniów i przedszkolaków z okolicznych placówek.
Trasą Armii Krajowej, po drodze przecinając tunelem ul. Piastów Śląskich, Powstańców Śląskich i Księcia Bolesława.

Na kwietniowej sesji rady dzielnicy, w obecności zastępcy dyrektora GDDKiA, radni solidarnie wsparli protest. Zaproponowano zmianę przebiegu trasy S7 polegającą na odchyleniu jej w kierunku wschodnim wzdłuż ul. Księżycowej i wpuszczeniu korytarza trasy istniejącą, poszerzoną ul. Gen. Maczka z węzłem komunikacyjnym z Powstańców Śląskich. Przy takim rozwiązaniu budowa trasy w tunelu jest zbędna (obecne tunele są zaprojektowane jako całkowicie zakryte i wyposażone w wentylację. W pełnym tunelu mają być po cztery pasy ruchu w obu kierunkach).

- Dzięki takiemu rozwiązaniu trasa będzie zlokalizowana daleko od osiedli mieszkaniowych i budynków użyteczności publicznej. Pozwoli też na zachowanie lotniska Bemowo na całej powierzchni. Jednocześnie uchroni zabytkowe osiedle Boernerowo przed puszczeniem jego środkiem przedłużenia trasy mostu Północnego - zapewnia Jakub Gręziak, przewodniczący klubu radnych PO. Jednocześnie podkreśla, że puszczenie trasy poszerzoną ul. Gen. Maczka jest realne, gdyż tereny pod zabudowę tej ulicy nie są zaludnione (występują tam jedynie ogródki działkowe i stara jezdnia ul. Powązkowskiej).

Zdaniem radnych zmiany są konieczne. Obecny wariant nie dość, że jest bardzo kosztowny, to przez brak węzła z główną arterią dzielnicy - Powstańców Śląskich, nie daje mieszkańcom pełnej

możliwości korzystania z trasy. - Proponowany przez nas wariant jest uzasadniony zarówno ekonomicznie (jest tańszy), jak i społecznie (trasa odsunięta od zabudowy wielorodzinnej). Co z kolei zwiększa szanse na szybszą jego realizację - uważa Jakub Gręziak.

Sesja była bardzo bogata w emocje. - Jestem przeciwko budowie tej trasy. Kiedy ją projektowano, to były tu pola, a teraz są mieszkania, domy, przedszkola i szkoły. Wybrano najgorszy i najdroższy wariant - oburzała się Anna WyganowskaKrzynówek, wiceprzewodnicząca rady dzielnicy. - My jesteśmy tylko wykonawcą. Nie projektujemy tras. Od tego jest rada miasta i samorząd. Nie chcę być atakowany - odpowiadał Stanisław Dmuchowski, wicedyrektor warszawskiego oddziału GDDKiA.

REKLAMA

Co dalej?

- Zaproponowaliśmy GDDKiA rozważenie alternatywnego, o wiele tańszego, a zarazem nie mniej funkcjonalnego wariantu, wedle którego cały ruch z istniejącej trasy S8 mógłby zostać skierowany nie przez osiedla, lecz istniejącym korytarzem ulicy Generała Maczka w kierunku lotniska i dalej - zgodnie z obowiązującym projektem - na Gdańsk. Dostosowanie ulicy Maczka do parametrów drogi ekspresowej byłoby o wiele łatwiejsze i tym samym szybsze w realizacji niż budowa dwukilometrowego tunelu. Poddając ten pomysł pod publiczną dyskusję chcemy pokazać pewne rozwiązanie, które pozwoli uniknąć sytuacji, w której budowa S7 w obecnie planowanym kształcie zostanie wstrzymana na wiele lat ze względu na oszczędności finansowe - mówi wiceburmistrz Krzysztof Zygrzak.

Zarząd dzielnicy, wsparty przez warszawskiego radnego Michała Grodzkiego, zamierza walczyć teraz w radzie miasta o zmianę przebiegu trasy S7 na terenie Bemowa.

Anna Przerwa

Opinie w tej sprawie prosimy kierować pod nr tel. 22 392-08-30 bądź elektronicznie na adres: echo@gazetaecho.pl.

 

REKLAMA

Komentarze (11)

# dajan55

05.01.2012 14:08

Na tym przykładzie widać jak samorządowa !?? Polska ma mało do powiedzenia porównując z partyjnymi kacykami w których rękach jest wszystko - dosłownie !. Nie liczą się z ludżmi , ich opiniami - bo są wszystko wiedzący - brawa dla Bemowa - aby jak najszybciej udało się to zmienić i wreszcie zacząć budowę - tak bardzo potrzebną - na wczoraj !!!

 asai

08.01.2012 23:07

Bardzo liczę na samorządowców z Bemowa. Wylot tunelu od strony lotniska i ul. Piastów Śląskich jest tuz przed moimi oknami. A według opisu inwestycji, który przestudiowałam, nie planuje się tutaj nawet ekranów zabezpieczających.
Ta część Bemowa nie ma swoich społeczników i nikt nie wspomina o ochronie mieszkańców tych rubieży :)
Dlatego bardzo się cieszę, że samorząd i społecznicy z innych miejsc walczą i trzymam za nich kciuki.

# znawca tematu

20.01.2012 19:43

Tyle milionow na projekt budowlany i decyzje srodowiskowa wyrzucone w bloto... a mieli juz ZRID w 2011 wydawac... SKANDAL! Zamiast truc pare osob przy wylocie ktore jak mlode bociany łykneły bajki deweloperow, teraz beda truc pol dzielnicy zamiast kretynow ktorzy nawet w plany nie spojrzeli.

REKLAMA

# warszawiak '48

20.01.2012 20:41, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 05.12.2017 18:50

Skandal ! Wybrano optymalny wariant przebiegu trasy (II), a teraz przez przyjezdnych (bo nie warszawiaków) znów zatrzymano tak
ważną dla Warszawy inwestycję ! Wyrzucono kolejne miliony naszych pieniędzy, bo parę osób chce mieć spokój pod oknami. A to jest
WARSZAWA !!!! ,a nie prowincjinalne miasteczko lub wieś.
Ciekawe, ze umieszczenie S-7 w tunelu przeszkadza, a te spaliny z ruszających codziennie z osiedlowych parkingów tysięcy
samochodów już nie.
Strasznie wsiowieje to moje miasto :((((

# akonek

10.02.2012 20:41

A samochodami to jeżdżą pod oknami innych

# kierowca

06.05.2012 23:29

Zastanawiam sie jaka jest znajomosc Warszawy Pana Radnego dzielnicy Bemowo oraz innych "warszawiakow". Moze szanowni Panstwo przejada sie ul Maczka zeby sie przekonac ze tam takze sa osiedla mieszkaniowe. I to w dodatku ulica po stronie Bielan biegnie pod samymi budynkami... Z tego co widze rozprzestszenia sie w narodzie krotkowzrocznosc... Najlepiej zeby byly obwodnice, szerokie drogi, byle nie w poblizu miejsc w ktorych mieszkamy...

REKLAMA

# pawel

15.05.2012 12:48

mam nadzieje ze lokalizacja węzła S-7 z Maczka nie ulegnie zmianie inaczej będzie to nic innego jak przesunięcie go pod okna mieszkańców Chomiczówki a w szczegółności Kolonii VI...wystarczy nam juz wylot z S-7 zaraz za Księzycową....trudno było osiągnąc kompromis w sprawie przebiegu S-7 i widać że znowu ktoś chce zafundować Chomiczówce kolejną trasę pod oknami bo łącznik z Maczka będzie bardzo ruchliwy dlatego zgodnie z projektem powinien znajdować się na lotnisku...z dala od bloków

# gość

08.12.2012 10:58

Panie "znawco tematu", proszę wziąć do ręki mapę Bemowa i sprawdzić gdzie względem wariantu II trasy S7 znajdują się: szkoła przy Andriollego. przedszkola przy Kaden-Bandrowskiego, Rosy Bailly, Andriollego i szkola przy Oławskiej. Ma Pan dzieci? Jak Pan myśli, co się stanie ze spalinami z tunelu? Świstak zapakuje je w sreberka?
Pozdrawiam.

# Miszkaniec %u0141omianek

12.04.2013 17:02

Do dajana55 - podstawowym błędem GDDKiA jest to że SŁUCHAJĄ lokalnych społeczności i organizacji. Niestety, lokalne społeczności w d.. mają wszystkich i wszystko za wyjątkiem swojego interesu. Tak jest np. w Łomiankach gdzie mieszkańcy Dąbrowy zablokowali budowę trasy S7 bo zbudowali domy w pobliżu korytarza przewidzianego na budowę tek drogi.
Kto ich słuchał i jakim prawem?? Acha, sąd ich wysłuchał i uchylił decyzję środowiskową. Pewnie dlatego że mieszka tam wielu prawników (np. GIERTYCH)

REKLAMA

# xxl

16.05.2013 17:10

Co za brednie. Przedłużenie Maczka da tylko tyle, że zacznie protestować teraz Chomiczówka, bo niby w czym lepsze jest Bemowo, że nagle trzeba zmieniać plany. Co do samego przedłużenia, to chyba największa głupota, bo zamiast odciążyć drogi lokalne, jeszcze dowala się tam kolejną arterię.

# Tofas

04.08.2013 08:22

CZY TAK TRUDNO DOŁĄCZYĆ MAPKI Z WARIANTAMI??
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA