REKLAMA

Białołęka

Inwestycje

 

Wykonawca wybrany. "Dwójka" dotrze na Nowodwory

  19 maja 2016

alt='Wykonawca wybrany. "Dwójka" dotrze na Nowodwory'
źródło: Tramwaje Warszawskie

Wkrótce kolejny odcinek ul. Światowida zmieni się w plac budowy.

REKLAMA

31,6 mln zł brutto - tyle zapłacimy za budowę 1,5-kilometrowego odcinka linii tramwajowej między Mehoffera a Strumykową. Konsorcjum ZUE-Strabag wybuduje torowisko, pary przystanków "Stefanika" i "Nowodwory" i stację trakcyjną oraz przebuduje rondo Ligi Morskiej i Rzecznej na zwykłe skrzyżowanie Światowida z Ordonówny. Obie firmy pracowały w ubiegłym roku na Żeraniu, Bródnie i Pradze, przebudowując biegnącą przez te osiedla linię tramwajową. Na budowę odcinka na Nowodwory będą mieć osiem miesięcy od podpisania umowy.

"Dwójka" na Nowodwory, "siedemnastka" na Tarchomin

Po zakończeniu prac Zarząd Transportu Miejskiego wydłuży na Nowodwory linię 2 (prawdopodobnie nie wszystkie kursy), ze względu na brak tradycyjnej pętli obsługiwane przez tabor dwukierunkowy. "Siedemnastka" pozostanie na Tarchominie Kościelnym, zaś linie autobusowe E-8 i 101 - czego na razie nikt oficjalnie nie zapowiada - zostaną zlikwidowane (101 można jeszcze uratować, przerzucając ją na Myśliborską).

Kup bilet

Nowy tramwaj kontra stare przyzwyczajenia

Po przeprogramowaniu świateł na skrzyżowaniu Myśliborskiej z Kuklińskiego tramwaje o kilka minut szybciej docierają na Młociny i Bielany. Nie podoba się to kierowcom, oczekującym dłużej na zielone do skrętu na most.

- Inżynier ruchu wywołał korki, ignorując interesy kierowców - takie głosy docierają do nas od czytelników z Tarchomina.

Fakt jest taki, że korki wywołuje nadmiar samochodów, a nie ustawienie świateł. Priorytety dla tramwajów są stosowane w miastach europejskich między innymi po to, by zniechęcić do korzystania na co dzień z auta. Warto też spojrzeć rano na skrzyżowanie Myśliborskiej z Kuklińskiego i oszacować liczbę osób, jadących tramwajami (Swing mieści do 170 osób) i samochodami (zazwyczaj wiozą tylko kierowcę). Życie w nowoczesnym mieście wymaga - stety czy niestety - zmiany wielu przyzwyczajeń.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (24)

# max

19.05.2016 13:22

Jeśli docierają wcześniej na Młociny aż o kilka minut jak twierdzi autor to dlaczego nie ma to odzwierciedlenia w rozkładzie jazdy ZTM? Wg. rozkładu czas jazdy z pętli Mehoffera na Młociny to nadal 12 minut czyli tyle ile było wcześniej. Faktyczne skrócenie czasu to ok. 1 minuta.

# mmm

19.05.2016 14:00

Chcemy też siedemnastkę na Nowodworach.

# max

19.05.2016 14:16

Dopóki nie będzie odcinka do Winnicy zakończonego pętlą chyba nie ma na to szans. Nie wydaje mi się bowiem by TW posiadały taką ilość tramwaji dwukierunkowych by obsłużyć jeszcze linię 17 . Ale mogę się mylić.

REKLAMA

# Tomson

19.05.2016 14:22

Ustalmy kilka rzeczy,
1. wjazd na most dla tramwajów jest do przebudowania, powinien być zbudowany nad Myśliborską, tak bya auta mogły wjeżdżać na most bez stania na światłach.
2. Skrzyżowanie Światowida z Myśliborską jest źle zaprojektowane, tu powinno być rondo - do przebudowania (choć jeszcze nie skończono budowy).
Gdyby takie kluczowe miejsca były projektowane z głową nie byłoby teraz problemu z korkami, zadowoleni byliby pasażerowie komunikacji szynowej jak i reszta podróżujących.

# miki

19.05.2016 14:52

2 po tym wydłużeniu trasy to chyba powinna kursować co minute żeby pomieścić wszystkich ludzi z linii E.

# asddfgfg

19.05.2016 16:23

"101 można jeszcze uratować, przerzucając ją na Myśliborską"
z mysliborskiej to jest pare krokow do tramwaju. Lepiej bylby przerzucic ja na odkrytą. Bo na odkrytej mamy daleko i tylko jeden autobus

REKLAMA

# XXXV

19.05.2016 18:33

#tomson, masz racę. A co z drugą nitką ulicy Światowida, zaraz po otwarciu galerii handlowej utkniemy w korkach i nie tylko samochody, komunikacja również

# zab

19.05.2016 20:52

Tomson dobrze prawi

# JacentyJ

20.05.2016 22:10

Tramwaj na poziom jezdni właściwie powinien schodzić dopiero po minięciu Lidla. Do Lidla tramwaj powinien iść na wzniesieniu.

REKLAMA

# CHCEMY TRZEŹWYCH DROGOWCÓW!

20.05.2016 23:49

#Tomson napisał(a) 19.05.2016 14:22
Ustalmy kilka rzeczy,
1. wjazd na most dla tramwajów jest do przebudowania, powinien być zbudowany nad Myśliborską, tak bya auta mogły wjeżdżać na most bez stania na światłach.
2. Skrzyżowanie Światowida z Myśliborską jest źle zaprojektowane, tu powinno być rondo - do przebudowania (choć jeszcze nie skończono budowy).
Gdyby takie kluczowe miejsca były projektowane z głową nie byłoby teraz problemu z korkami, zadowoleni byliby pasażerowie komunikacji szynowej jak i reszta podróżujących.

Przecież jeśli się rozejrzymy wokół to możemy stwierdzić, że projektanci dróg, mostów i wiaduktów muszą być na ciągłym kacu i ręka im lata jak delirykowi. Trzeźwy by takich linii nie narysował !
1. Zjazd z Modlińskiej na Most Północny - kto tam jest w stanie pojechać i nie wypaść z pasów?
2. Na wiadukcie na Modlińskiej nad zjazdem na most Północny - tuż po otwarciu co najmniej kilka wypadków na lewym pasie, samochody wpadały w barierkę. Musieli wprowadzić ograniczenie do 40 km/h. 3. Po kilku tygodniach zresztą zapadł się właz na prawy pasie. Nie było gdzie zaprojektować?
4. Zjazd z mostu na Tarchomin podobnie bez pomysłu, generuje korki.
5. Wjazd na most z Tarchomina - powinno być zielona fala non stop.
6. Ścieżka rowerowa z mostu Północnego - prowadzi wprost pod samochody jadące na Świderskiej. Megan niebezpieczne miejsce. Czekamy tu na tragedię, gdy ktoś tam zginie.
Trzeźwy by tego nie wymyślił !

# bum bum

21.05.2016 05:23

8 miesięcy od podpisania umowy - a umowę podpiszą we wrzesniu

# KulturaJazdy

22.05.2016 12:21

Jeżeli 2 dotrze do Nowodworów to 101 powinno jeżdzić równolegle i zbierać ludzi z ulic Odkrytej i Nowodworskiej tzn:
101 Nowodwory- Dzierżgońska, Odkryta, Nowodworska, Świderska, Porajów, Mysliborska, Most Północny- MŁOCINY
inaczej sama 2 nie da rady!!! P.S Tramwaj linii 2 jedzie 16 minut do metra a nie 12 !!!

REKLAMA

# mimi

22.05.2016 17:24

wykonawca wybrany a teraz czas na odwołania i to potrwa sporo miesiecy

# max

22.05.2016 20:21

Bądźmy dobrej myśli . Za ok 10 dni będziemy mogli się przekonać .Tak się ślimaczył ten przetarg
(niemal 7m-cy), że aż się prosi by wreszcie to wszystko ruszyło z kopyta.

# coraz gorzej

24.05.2016 22:24

Nowodwory się rozbudowują a komunikacja coraz gorsza. Ciekawe co będzie jak się 2 popsuje to czym dojedziemy na Nowodwory. Już był taki horror. Buraki z Białołęki wierni bufetowej, a w zapłacie mają coraz gorsze dojazdy, bo metro i jeden tramwaj nie wystarczy.

REKLAMA

# coraz lepiej

24.05.2016 23:12

coraz gorzej - ty masz jajecznice zamiast mózgu pewnie zrobil tobie kurdupel kartofflany - takie bzdury wypisujesz- ty na swojej wiosce to do przystanku musisz dojechać furmanka

# wyborca z Lewandowa

25.05.2016 08:46

No ale to prawda jest. Napisał jak burak ale prawdę. Tramwaj na Tarchomin w kawałkach. Przedłużenie tramwaju z Żerania na Tarchomin, brak. Obiecywane w 2006! Tramwaj na ZB, brak. Metro, brak. Kilka autobusów i pół linii tramwajowej. To ma być komunikacja?

# pif paf

25.05.2016 09:27

tramwaj i metro na Lewandow na wioske - ale się rozbawilem, dobry zart, powoli powinniecie myslec już o zniwach i zadbac o pola kapuściane. Jak się nie podoba to przenieś się na Mokotow ale pewnie brak grajcarow

REKLAMA

# Tramwajarze

25.05.2016 11:15

Wszelkie tramwaje, przesiadki i inne pomysły racjonalizatorskie są o d..pę potłuc.
Czy słuchał ktoś w Ratuszu u Hanki Gronkiewicz Walc opinii sprzed kilkunastu lat, że metro pierwszej linii nie powinno mieć stacji na Młocinach, tylko jeszcze jedną lub dwie stacje na Tarchominie? Oczywiście nie, bo przecież to na razie niepotrzebne, koszty straszne, po za tym metro dla Bielan i Ursynowa wystarczy. A jakby ktoś policzył to dobrze, mogłoby się okazać, że budowa tramwaju na Tarchominie, tory na moście, przystanki, modernizacja skrzyżowań kosztują większe kwoty.

# z Ratusza

25.05.2016 11:34

pif paf: na szczęście niedługo z ratusza wylecą wreszcie Twoi idole którzy przez ostatnie lata w ten sposób traktowali ludzi. Jaworski i Smoczyński już są na zielonej trawce. Pora na resztę towarzystwa pod znakiem nie-da-się
Tramwajarze: ciekawa koncepcja i myslę że słuszna. Niestety dysproporcja w rozdzielaniu środków na Białołekę i resztę dzielnic jest ogromna. Od lat rządzi PO a od prezydent też z PO dostajemy ochłapy
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

City Break
City Break

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy