REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż Wakacyjna -70%

Drogi

Wojewoda: Trasa mostowa? Jak uporamy się z wylotówką na Gdańsk
REKLAMA

REKLAMA

Wojewoda: Trasa mostowa? Jak uporamy się z wylotówką na Gdańsk

Mieszkańcy Chotomowa nalegają na wykreślenie z planów zagospodarownia tzw. trasy mostowej. Wojewoda deklaruje, że trasą tą będzie można się zająć po zbudowaniu S7, czyli warszawskiej wylotówki w kierunku Gdańska przez Łomianki. Po ostatniej deklaracji premiera, że kosztem odłożenia w czasie budowy S7, będzie budowana południowa obwodnica Warszawy - legionowska trasa mostowa powstanie zapewne dopiero wówczas, gdy dzieci, które urodzą się w tym roku będą miały prawie trzydziestkę.

REKLAMA

Temat budowy tzw. trasy mostowej, łączącej Jabłonnę z Łomiankami, ciągnie się już dobre 40 lat! Póki co arteria wirtualnie ma się świetnie - kreślona na kolejnych planach i mapach - realnie nikt nie chce podjąć się jej budowania. Brak jakichkolwiek perspektyw dla tej inwestycji już od dawna denerwuje mieszkańców Chotomowa, którzy nie mogą swobodnie dysponować swoimi gruntami zarezerwowanymi właśnie pod trasę mostową. Podpisy przeciwko trasie zaczęto zbierać już kilka lat temu. Teraz temat powrócił kolejny raz, ponieważ ku zaskoczeniu wielu w nowym projekcie zagospodarowania przestrzennego województwa droga wciąż istnieje, nie została wykreślona. Łomianki nie są zachwycone perspektywą przyjęcia zwiększonego ruchu z terenów powiatu legionowskiego.

- Ostatni etap zbierania wniosków do projektu zmian planu przestrzennego zakończono protokołem, w którym odrzucono nasze postulaty. Konflikty społeczne są wynikiem braku rozstrzygnięcia o zasadności istnienia legionowskiej trasy mostowej. Obecny zapis jest pusty i wprowadza ograniczenia swobodnego dysponowania własnością - mówi Leszek Gronau, prezes stowarzyszenia Wiejska Inicjatywa Obywatelska.

Zablokowane działki

- Trasa rozpoczynałaby się mostem na Wiśle pomiędzy Łomiankami a Jabłonną. Jej przebieg został zaprojektowany kilkadziesiąt lat temu, a utrzymanie korytarza dla planowanej trasy stało się w ostatnim czasie przedmiotem coraz liczniejszych wystąpień i protestów osób prywatnych oraz samorządów kwestionujących wieloletnie rezerwowanie terenów położonych w tym korytarzu - mówi Mariusz Grzybek, radny z Chotomowa. - Oprócz mieszkańców Chotomowa i Jabłonny to głównie władze Łomianek interweniowały przeciwko powstaniu tej trasy, bo ich tereny przyjęłyby dodatkowe samochody ze 150-tysięcznego powiatu legionowskiego, zwiększając ruch i zanieczyszczenie - dodaje i podkreśla, że dla mieszkańców Chotomowa najważniejsze w całej "awanturze o trasę" jest to, że od kilkudziesięciu lat jej powstanie to jedna wielka niewiadoma. - Brak wskazania źródeł finansowania tej inwestycji i podmiotów odpowiedzialnych za realizację powoduje, że trasa od ok. 40 lat istnieje tylko na papierze, a mieszkańcy, którzy mają tam swoje działki, nie mogą nic z nimi zrobić. Przez lata nie wolno im było zagospodarować swoich terenów, przez co leżą one odłogiem, powodując uzasadnione żądania odszkodowań za długoletnią rezerwację terenów należących do nich - mówi Grzybek.

Co ciekawe skomplikowana jest też sprawa samego wykupu gruntów od ich właścicieli. - Według ustawy o ładzie przestrzennym gmina, wprowadzając miejscowy plan zagospodarowania z rezerwą terenu przewidzianą przez np. samorząd wojewódzki pod trasę, jest zobligowana do wypłacenia odszkodowania. Jest to taki ustawowy paradoks - mówi Leszek Gronau.

Którędy?

- Trasa miałaby przebiegać od mostu na Wiśle, wzdłuż ściany Lasu Chotomowskiego, odcinając przy okazji dostęp do zasobów leśnych mieszkańcom osiedla Hepi w Jabłonnie i dzieciom z nowej szkoły, a także mieszkańcom wschodniej części Chotomowa. Następnie droga biegłaby za budowaną szkołą podstawową, a za nią skręcała w prawo przecinając ulicę Partyzantów w okolicach prywatnego przedszkola i dalej przebiegałaby przez wschodnią cześć Chotomowa oraz przedmieścia Legionowa i gminę Wieliszew - opisuje plany Mariusz Grzybek.

Trasa budząca w Jabłonnie wiele kontrowersji ma licznych zwolenników w innych miejscach powiatu.

- Trasa mostowa, naturalna obwodnica dla Warszawy, jest dla mieszkańców północnej części aglomeracji warszawskiej, w tym Legionowa, jedyną szansą na rozładowanie korków i usprawnienie ruchu, który z każdym rokiem będzie się nasilał. Dlatego nie zgadzamy się na żadne zmiany w przebiegu trasy, ani - tym bardziej - na jej skrócenie - argumentował jakiś czas temu prezydent Legionowa Roman Smogorzewski. - Usunięcie z planów tej trasy oznacza dodatkowe obciążenie dla legionowskich ulic i kolejne utrudnienia dla naszych mieszkańców - argumentował.

Co dalej? - Nikt nie wie, oczekujemy na kolejne spotkanie konsultacyjne. Od wojewody otrzymałem odpowiedź, że najpierw muszą się uporać z S7, czyli wylotówką na Gdańsk, a dopiero wezmą się za mostową - mówi Leszek Gronau.

Przed konferencją premiera byłoby to najwcześniej po 2020 roku. Po konferencji premiera jest bardziej konkretnie - najwcześniej po roku 2035. Czy i komu jest potrzebna trasa mostowa? - zapraszamy do dyskusji. Tel. 22 614-58-28, redakcja@gazetaecho.pl.

AS


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Legionowo





REKLAMA





01.10.2013 08:12 #Cielak
Czy jest potrzebna? - JEST
Czy powinni wypłacić odszkodowania? - TAK i to jak najszybciej bo to są pieniądze ludzi, które im się należą! Zgodnie z prawem.
01.10.2013 09:38 #Realista
Protestujący przeciw trasie sami niech przestaną korzystać z dróg, bo one też komuś przeszkadzają, utrudniają spacery, powodują hałas i zanieczyszczają środowisko. Chotomów i Jabłonna na furmanki marsz!

PS. Kiedy ta trasa powstanie samochody pewnie będą już elektryczne.
PS2. Dobry interes, to kupić tanio działkę przy planowanej trasie, doprowadzić do wykreślania trasy i sprzedać działkę z zyskiem.
01.10.2013 14:48 Daro
Powinienem robić zakłady, wiedziałem że jak tylko zostanie poruszony temat Trasy Mostowej zaraz znajdą się osobnicy którzy będą się domagali budowy trasy nie licząc się z nikim i niczym
Co za problem narysować kreseczki na mapie i pozostawić ludzi przez 30 lat z zablokowanymi działkami z którymi nie mogą zrobić nic
Plan trasy istnieje, na każdą mapę nanosi się planowaną trasę a ludzie mogą sobie poczekać
01.10.2013 15:04 #relatywista
Widać polaryzację poglądó na tak i nie w odniesieniu do czego czego faktycznie nie ma.............. brak rozstrzygnięcia o zasadnowsci istnienia LTM w postulowanym przebiegu
01.10.2013 16:51 #Gru
Ciekawe co zrobią miszkańcy Chotomowa i Jabłonny jak za 5 lat liczba mieszkńców Gminy wzrośnie np. do 30 tys. ? Czy to takie trudne do wyobrażenia ? Jeszcze pare lat temu w Chotomowie po polach biegały zające, a dzis już budowana jest szkoła ze względu na coraz wieksze potrzeby. Jedyne na co mogą naciskać to nawypłatę naleznych odszkodowań za grunt pod rezerwę. A mapki skopiowane ze strony siskom.waw.pl i jeszcze bezczelnie podpisane: źródło: zycie-chotomowa.pl

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA





więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

GIEŁDA SĄSIADÓW - TANIO KUPIĘ
 Skup Aut Tel : 531 305 163 . Gotówka od ręki . www.iskupaut.pl

Porady prawne
 Koszty Dam/Odstąpię Koszty VAT - szybko, profesjonalnie i tanio. Chciałbyś obniżenia zbyt wysokiego podatku VAT oraz pit (cit), potrzebujesz faktur kosztowych od innych podmiotów. Proponujemy Faktury VAT na usługi, oraz Faktury VAT na towary. Faktury są księgowane i wykazywane w JPK Sprzedam fakturę , kupie fakturę , sprzedam VAT , kupie VAT , sprzedam koszty , kupie koszty , koszty vat , dam faktury , dam koszty vat , kupie fakturę , kupie koszty vat Tel.544-443-637 inffoo@list.ru http://www.optymalizacjavat.online

Różne
 Darmowy tygodniowy kurs na mechanika naczep, Szczecin! Czas: tydzień; kolejny kurs: 20.08-25.08. - darmowy kurs w zakresie mechaniki naczep, - w programie zajęcia z j. angielskiego - głównie słownictwo potrzebne na miejscu pracy, np. części naczepy, - nauka w małych grupach - do 4 osób! - możliwość rozpoczęcia pracy u jednego z naszych klientów w Polsce i za granicą (Skandynawia, Niemcy), - potrzebne do nauki materiały oraz narzędzia, - zakwaterowanie (płatne do 40 zł/dzień), - wysoki poziom nauki - zajęcia prowadzone są przez doświadczonych mechaników naczep, - zapewniamy certyfikat potwierdzający ukończenie kursu, Jeśli jesteś pasjonatem mechaniki i nie boisz się wyzwań, a chciałbyś zwiększyć swoje szanse na rynku pracy - zgłoś się do nas! Wyślij CV na jw@plusjob.pl lub zadzwoń.

Antyki
 Antyki meble obrazy srebra platery brązy książki pocztówki odznaki odznaczenia szable bagnety orzełki ryngrafy tel 601336063


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA