REKLAMA

Bemowo

Komunikacja

 

Więcej tramwajów z Jelonek do centrum

  9 stycznia 2017

alt='Więcej tramwajów z Jelonek do centrum'
źródło: Warszawikia / Yolo111

Dodatkowe składy na Dworzec Centralny mają pomóc w rozładowaniu porannego tłoku.

REKLAMA

Podczas budowy stacji metra pod Górczewską "dziesiątka" to dla mieszkańców Jelonek jedyna możliwość dostania się do ścisłego centrum Warszawy z ominięciem tworzących się na Woli korków. Do tej pory tramwaje odjeżdżały w porannym szczycie co 8-9 minut, przez co były notorycznie przepełnione. Wraz z końcem kolejnego długiego weekendu Zarząd Transportu Miejskiego wysłał na tory trzy nowe składy.

Od dziś "dziesiątka" odjeżdża z pętli Os. Górczewska nieco częściej. W najważniejszych godzinach kursowania, a więc między 7:00 a 8:00, przybyły tramwaje o 7.02, 7.16 i 7.32. W rezultacie linia 10 kursuje co 6 minut, ale w rozkład jazdy wdarł się bałagan, związany z różnymi wariantami trasy.

Podstawowa trasa linii 10 to Os. Górczewska - Wyścigi. Dziewięć kursów dziennie z Jelonek kończy się na rogu Wołoskiej i Woronicza, cztery - na Rogalińskiej, zaś jeden - na Rakowieckiej przy Kieleckiej, a więc z dala od zwykłej trasy. Warto patrzeć na wyświetlacz, by uniknąć niespodziewanej wycieczki do zajezdni.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (22)

# Yelonkers

10.01.2017 16:25

Po pierwsze dworzec centralny to nie centrum. Do centrum było 506 i tramwaj 8. Po drugie tramwajowy złom obsługuje Górce, północną stronę Os. Górczewska, a na Jelonkach to tylko ul. Powstańców z przyległościami typu Suchara, Borówki i Anielki. Reszta Jelonek dyma do Hali z buta, bo z Człuchowskiej nie chodzi już żaden bus do miasta. Panie Gadomski, albo dziennikarstwo, albo marketing i reklama ZTM. Tyle w temacie.

# Wiola

10.01.2017 20:07

Może ZTM zainteresowałby się zwiększeniem liczby kursów linii 20, która w porannym szczycie jeździ raz co 8 a raz co 16 minut i jest naprawdę mocno obciążona. Ta linia, po zamknięciu Górczewskiej przeżywa niezły nalot z Babic, Borzęcina i okolic i jeszcze doszli przesiadkowicze z linii L6.

# Czytelniczka

10.01.2017 20:17

#Yelonkers napisał(a) 10.01.2017 16:25
Po pierwsze dworzec centralny to nie centrum. Do centrum było 506 i tramwaj 8. Po drugie tramwajowy złom obsługuje Górce, północną stronę Os. Górczewska, a na Jelonkach to tylko ul. Powstańców z przyległościami typu Suchara, Borówki i Anielki. Reszta Jelonek dyma do Hali z buta, bo z Człuchowskiej nie chodzi już żaden bus do miasta. Panie Gadomski, albo dziennikarstwo, albo marketing i reklama ZTM. Tyle w temacie.

Tramwaj linii nr 8 powinien jak najszybciej powrócić na trasę. W tej chwili Jelonki nie mają bezpośredniego połączenia z centrum. Natomiast osoby mieszkające w głębi osiedla i wzdłuż ulicy Człuchowskiej mają prawdziwy horror. Oczekujemy powrotu autobusu przyspieszonego.

REKLAMA

# xyz

11.01.2017 17:25

#Czytelniczka napisał(a) 10.01.2017 20:17
Tramwaj linii nr 8 powinien jak najszybciej powrócić na trasę. W tej chwili Jelonki nie mają bezpośredniego połączenia z centrum. Natomiast osoby mieszkające w głębi osiedla i wzdłuż ulicy Człuchowskiej mają prawdziwy horror. Oczekujemy powrotu autobusu przyspieszonego.

Czy napisała Pani w tej sprawie do ZTM?

# Do xyz

11.01.2017 19:39

ZTM zna problem. Pod znakiem dyskusji o tramwaju linii 8 i o autobusie 506 upłynęły konsultacje sprzed blisko dwóch lat. Od tego czasu nie przywrócono nam żadnej linii, a ostatnio pozbawiono jeszcze autobusu 184.

# zjelonek

12.01.2017 15:12

#xyz napisał(a) 11.01.2017 17:25

Czy napisała Pani w tej sprawie do ZTM?

Nie ma co pisać - pisałem już co każdy zobaczyć może że w przy okazji "modernizacji" przy budowie metra wycięto zwrotnice na rondzie Daszyńskiego więc NIEDASIE przywrócić 8 , nie da sie też uruchomić szczytowych linii tramwajowych z pętlą uliczną Skierniewicka-Prosta-Okopowa-Wolska.
Za to dało się wprowadzić zawracanie 105 na tym rondzie , oraz idiotyczne trasy 190 i 171.
A podobno tramwaj smogu nie tworzy...

REKLAMA

# jelonek z Puszczy (Solskiej)

12.01.2017 16:32

Jest do d... i ja osobiście przesiadłem się na stałe do samochodu. Natomiast wiem, że nie każdy ma taką możliwość. Komunikacja na Jelonkach to są jaja jak berety, ale wszyscy po kolei od ZTM po pierdzistołków w dzielnicy mają na ten temat wywalone. Pamiętam jak na starych konsultacjach obecny burmistrz Bemowa na chama podczepił się do tego gostka inżynierka od projektu, dzięki czemu pan Grodzki stał się trochę bardziej znany. Teraz jak siedzi na stołku i nawet nie nie zaprotestował na likwidację 184 .Takich przedstawicieli ma Bemowo.

# jelonek z Puszczy (Solskiej)

12.01.2017 16:36

#Do xyz napisał(a) 11.01.2017 19:39
ZTM zna problem. Pod znakiem dyskusji o tramwaju linii 8 i o autobusie 506 upłynęły konsultacje sprzed blisko dwóch lat. Od tego czasu nie przywrócono nam żadnej linii, a ostatnio pozbawiono jeszcze autobusu 184.

Dokładnie. Temat linii 8, 506 i fortu Bema to były motywy przewodnie konsultacji.

# waw22

12.01.2017 19:03

Przydał by się autobus kursujący Człuchowską, przez Stare Jelonki do Olbrachta i dalej Redutową do centrum. Zwiększenie częstotliwości kursowania dziesiątki nie rozwiązuje do końca problemu, ponieważ tramwaje w Warszawie wloką się niemiłosiernie gdyż dalej nie ma dla nich priorytetu sygnalizacji świetlnej. Co z tego, że 10 odjeżdża co 6 minut z Górczewskiej, blokuje się na rondzie Daszyńskiego, bo czeka na zmianę kierunku 11-tki, gdzie motorniczy musi zmieniać kabinę i w rezultacie przy Politechnice spotykają się trzy dziesiątki o tej samej porze.

REKLAMA

# bemiś

12.01.2017 20:35

#Czytelniczka napisał(a) 10.01.2017 20:17
Tramwaj linii nr 8 powinien jak najszybciej powrócić na trasę. W tej chwili Jelonki nie mają bezpośredniego połączenia z centrum
Jelonki mają trzy bezpośrednie połączenia z centrum: 10, 105 i 109.

# bemi%u015B

12.01.2017 20:36

#waw22 napisał(a) 12.01.2017 19:03
Przydał by się autobus kursujący Człuchowską, przez Stare Jelonki do Olbrachta i dalej Redutową do centrum
Utknąłby w korku na przejeździe kolejowym na Strąkowej.

# bemiś

12.01.2017 20:38

#zjelonek napisał(a) 12.01.2017 15:12
wycięto zwrotnice na rondzie Daszyńskiego więc NIEDASIE przywrócić 8
Skoro NIEDASIĘ, to jakim cudem 11 kończy tam bieg? Kiedy ostatnio korzystał pan z komunikacji miejskiej?

REKLAMA

# zjelonke

13.01.2017 11:25

#bemiś napisał(a) 12.01.2017 20:38

Skoro NIEDASIĘ, to jakim cudem 11 kończy tam bieg? Kiedy ostatnio korzystał pan z komunikacji miejskiej?

Jeżdże co dzień więc nie manipuluj a czytaj ze zrozumieniem - wiem że za urzędniczym biurkiem bemisiom herbu słomiana kukła Dabrowskiego i Zygrzaka to trudne.
11 zmienia kierunek na Prostej ( blokując często 10 ) , a zwrotnic do skrętu w Towarową po budowie metra po prostu nie odbudowano - to dziwne , bo łuki do skrętu zostały.

# do bemiś

13.01.2017 18:07

Kretynie jeden, 10 i 109 nie jadą do centrum. Nie jadą nawet do Śródmieścia. Wiesz słoju jeden gdzie w Warszawie zaczyna się Śródmieście? 105 owszem, jedzie ale co któryś tam kurs i w dodatku dookoła przez Grzybowską. Poza tym 105 jedzie obrzeżem Jelonek. Czy zamiast połowy kursów jeżdżącej miejscami na pusto 105-tki, nie można przywrócić 506??? Można, ale ktoś w chamowie zwanym ZTM jest baaaardzo złośliwy.

# Chochoł

19.01.2017 10:59

Dla mnie neologizmem jest linia 28 wepchnięta kosztem m.in 184, wcześniej kończąca bieg na pętli Piaski i wyciągana także jako kontrargument przeciwko reaktywacji 103 na Pragę. 184 jeździło prosto przez Powstańców Śląskich od 1982 roku łącząc z powodzeniem Bielany z Bemowem. Pomysły ekspertów typu pan Osa ze strony pt."Czerwony Autobus" sypią się niczym z rogu obfitości np. puszczenie 122 nie przez Kochanowskiego, a Broniewskiego. Nie ma żądnych racjonalnych przesłanek przeciwko 167 i 184 kursujących na pierwotnych trasach. Tak samo, jak w rejonie lotniska powinno obsługiwać pasażerów coś przyśpieszonego na kształt 507. Białołęka walczy o zachowanie 518 do Dworca Centralnego, a my co gorsi jesteśmy o czach ZTM?! ZTM przepracował ten sam scenariusz na Bemowie, wokół torowiska tramwajowego na Powstańców Śląskich, co wcześniej przy Broniewskiego. Dlatego podnoszono postulat 520 w miejsce niecnie odebranego 167 na odcinku Chomiczówka - GUS, rekompensujące brak E-2 i 507.

REKLAMA

# Yelonkers

19.01.2017 20:15

#Chochoł napisał(a) 19.01.2017 10:59
Dla mnie neologizmem jest linia 28 wepchnięta kosztem m.in 184, wcześniej kończąca bieg na pętli Piaski i wyciągana także jako kontrargument przeciwko reaktywacji 103 na Pragę. 184 jeździło prosto przez Powstańców Śląskich od 1982 roku łącząc z powodzeniem Bielany z Bemowem. Pomysły ekspertów typu pan Osa ze strony pt."Czerwony Autobus" sypią się niczym z rogu obfitości np. puszczenie 122 nie przez Kochanowskiego, a Broniewskiego. Nie ma żądnych racjonalnych przesłanek przeciwko 167 i 184 kursujących na pierwotnych trasach. Tak samo, jak w rejonie lotniska powinno obsługiwać pasażerów coś przyśpieszonego na kształt 507. Białołęka walczy o zachowanie 518 do Dworca Centralnego, a my co gorsi jesteśmy o czach ZTM?! ZTM przepracował ten sam scenariusz na Bemowie, wokół torowiska tramwajowego na Powstańców Śląskich, co wcześniej przy Broniewskiego. Dlatego podnoszono postulat 520 w miejsce niecnie odebranego 167 na odcinku Chomiczówka - GUS, rekompensujące brak E-2 i 507.

Nie podnoszono postulat, tylko nasz inżynier z konsultacji, ziomuś z Jelonek to poruszył. On gdzieś koło mnie musi mieszkać, bo ludzie którzy byli na konsultacjach, w Biedronie na Świetlików go widzieli. Musimy go namierzyć i będziemy działać. Może z Kukizowcami, zobaczymy. Ty Chochoł daj tu jakieś namiary, bo jak pamiętam też chciałeś gostka namierzyć. To jak namierzymy, to ci podeślemy info.

# Chochoł

19.01.2017 21:56

O założeniach planu Pana Inżyniera dowiedziałem się z Echa, dzięki relacjom innych Forumowiczów podczas trwania konsultacji społecznych w 2015 roku (sam również brałem w nich udział, ale na Bielanach z racji naszych zbieżnych interesów w postaci linii 112, 167, 184, 197). Bardzo możliwe, że Pan Inżynier wymieniał właśnie 520 na Bemowie chociażby na ulicy Wrocławskiej w zastępstwie m.in za 507, ale również 167, następnie 423 i obecnie pośrednio E-2. Ja pozwoliłem sobie jedynie na z pozoru kosmetyczne rozwinięcie tej idei, a mianowicie nie do pętli Nowe Bemowo tylko na Chomiczówkę, czyli akurat tyle więcej o ile wydłużono 121, słowem dwa przystanki zwykłe. W tej chwili mogę stwierdzić, że po przeszło 8 latach temat 520 przez Żoliborz do Śródmieścia upadł, więc może tak przez Bemowo ku obustronnej korzyści ktoś mądry podchwyci?! Nie znam pana Gręziaka, ale widziałem artykuły z 2015, gdzie chociaż dawał twarz inicjatywie utrzymania 112 i 184 na Powstańców Śląskich, a pełniący trzecią kadencję funkcję zastępcy burmistrza Bielan pan Grzegorz Pietruczuk, po każdych zakończonych konsultacjach społecznych jedynie teatralnie wzdycha, jak to było pięknie kiedy 520 jeździło. Nie wiem, czy na Bielanach dojdzie do konsultacji społecznych, ale jest chociaż pozorowany ruch do piłki, ton nadaje Białołęka, a na Bemowie totalna cisza. Jeżeli Bielany mają się z Bemowem, czymś solidarnie dzielić to dobrym 520, a nie zasmarkanym dosłownie i w przenośni 121. Wzmocnienie po Nowy Roku 523 i symboliczne dosztukowanie nieco rano i wieczorem 121 oznaczają, że ZTM nie ma żadnej oferty nowej linii na Bemowie, ani mglistego 220, ani żadnej innej. I nikt do tej pory nie potwierdził, że burmistrz Grodzki korzystał rzeczywiście z porad Pana Inżyniera. Według eksperta od komunikacji miejskiej pana Osy publikującego na stronie pt. "Czerwony Autobus" 520 może jeździć po Bemowie w czasie budowy II linii metra, ale raczej pod takim warunkiem, że zniknie 523. Reasumując wszystko co powyżej jeżeli finalnie dojdzie do konsultacji na Bielanach, zapraszam serdecznie każdego Pasażera z Bemowa na salę do zabrania głosu. Kiedyś nie było takich problemów pani redaktor Anna Przerwa była orędowniczką przywrócenia 520 na Bielany, a pan redaktor Tomoń utrzymania 167 i 184 na swoich właściwych trasach.

# Bemowianka

19.01.2017 22:26

A przełomowego dla Bemowa artykułu o komunikacji z inżynierem w nietypowej roli co zapowiadał Red. Gadomski dalej nie ma.

REKLAMA

# Seba

19.01.2017 23:44

Na nagraniu z konsultacji Grodzki przedstawił inżyniera, i dopiero inżynier ruszył z prelekcją. Mam to nagranie. Było dostępne do pobrania. Nie ma wątpliwości, że pan Grodzki się podlansował, a gdy został burmistrzem zapomniał o mieszkańcach, którzy na stojąco bili brawo inżynierowi.

# Chochoł

20.01.2017 10:04

Doprecyzuje, że prawie każdy Forumowicz twierdził, że burmistrz Grodzki zaprosił minionej jesieni Pana Inżyniera do udziału w pertraktacjach, czyli padła taka publiczna zapowiedź, ale nikt nie mógł potwierdzić czy do tego doradzania doszło. Na profilu facebook urzędu dzielnicy Bemowo w opublikowanych materiałach, piśmie z uwagami mających uczulić mieszkańców, na niedogodności komunikacyjne wprowadzone 25 listopada przez ZTM, również nie ma o tym ani słowa. Mowa była w migawce rozmowy pomiędzy reporterem Włodarskim z Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego, a panem Grodzkim o połączeniach ekspresowych E-2 i E-5, jako konkluzja spotkania ostatniej szansy z 24 listopada władz Bemowa z ZTM. Pan Gręziak przy starcie budowy metra Płocka wspominał numery 184 i zdaję się E-5 właśnie. Wszyscy jak jeden mąż wątpili w nieliche zdolności dyrektora ZTM, pana Wiesława Witka do wprowadzania przy użyciu kolana niechcianych zmian, typu katapultowanie 184 na ulicę Wrocławską.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe