REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

Wciąż tęsknią za 506. "Przesiadka do metra będzie lepsza"

  27 maja 2019

alt='Wciąż tęsknią za 506. "Przesiadka do metra będzie lepsza"'

Tego autobusu nie trzeba przedstawiać nikomu, kto mieszka na Jelonkach dłużej niż osiem lat.

REKLAMA

To właśnie w połowie 2011 roku autobusy łączące osiedle Górczewska ze Śródmieściem i Mariensztatem przeszły na emeryturę. Jak wyjaśniał wówczas Zarząd Transportu Miejskiego, chodziło o zmniejszenie liczby linii w zamian za zwiększenie ich częstotliwości. Z Jelonek zniknęły wówczas 506 i 125, ale zdecydowanie poprawił się rozkład jazdy 105 oraz tramwajów. Nie spodobało się to wielu mieszkańcom, którzy do dziś domagają się przywrócenia starej, sprawdzonej linii.

Tymczasowej pętli nie będzie

Jak przekonuje ZTM, po wprowadzeniu ostatnich zmian w organizacji ruchu związanych z budową metra prowadzone są stałe obserwacje napełnienia pojazdów komunikacji miejskiej. W przypadku utrudnień w kursowaniu autobusów lub tramwajów mają być podejmowane decyzje o zmianach w trasach i rozkładach. Jednak już teraz mieszkańcy mają poważne obawy o zapewnienie płynności komunikacji miejskiej w okolicach Górczewskiej. Wielu z nich liczyło, że w miejsce likwidowanej pętli Os. Górczewska powstanie inna, tymczasowa.

- Nie jest planowana budowa tymczasowej pętli tramwajowej - pisze Renata Wiśniewska, wicedyrektor ZTM. - Wkrótce po ogłoszeniu daty rozpoczęcia budowy stacji przy Powstańców Śląskich przedstawiona zostanie lista zaplanowanych przez nas zmian w komunikacji. Ostateczny kształt nowego układu komunikacyjnego uwzględniać będzie również inne toczące się w tym czasie inwestycje.

Wstąp do księgarni

"506 nie ma sensu"

Może lekiem na całe zło, związane z budową metra, byłoby 506? ZTM nie pozostawia wątpliwości: w obecnym układzie komunikacyjnym przywrócenie tej linii nie ma najmniejszego sensu. Od czasu jej likwidacji na Odolanach powstało tyle bloków, że konieczne byłoby dodanie na trasie wielu dodatkowych przystanków, a w rezultacie przekształcenie linii przyspieszonej w zwykłą, podobną do 105.

- Trzeba będzie kompleksowo zastanowić się, czego Bemowo i Jelonki potrzebują po uruchomieniu metra, ale i w trakcie budowy - komentuje radna Marta Sylwestrzak. - Mówiąc szczerze, to że na Woli powstały osiedla, to żaden argument dla nas jako mieszkańców Bemowa. My musimy walczyć o swoje. Osiedla przy Kasprzaka mają zdecydowanie bliżej do centrum.

REKLAMA

Do centrum z przesiadką

- ZTM może jednak zadeklarować, że po oddaniu do użytku nowego odcinka II linii metra, do stacji Księcia Janusza, uruchomione zostanie połączenie z ciągu Człuchowskiej dowożące właśnie do tej stacji podziemnej kolei - zapowiada wicedyrektor Wiśniewska. - Połączenie "autobus plus metro" będzie szybsze, niż dojazd do centrum linią 506. Oczywiście przed oddaniem do użytku nowych stacji podziemnej kolei planujemy zorganizowanie konsultacji społecznych, w trakcie których mieszkańcy tej części Bemowa oraz radni będą mieli okazję zapoznać się ze szczegółowymi propozycjami zmian w komunikacji miejskiej oraz wyrazić swoją opinię na ich temat.

(db/dg)

 

REKLAMA

Komentarze (8)

# ZTM mija się z prawdą

27.05.2019 11:21

Autobus 506 jechał z Człuchowskiej 20 minut do Marszałkowskiej. W godz. szczytu góra 25. Podróż metrem z przesiadką będzie dłuższą i w dodatku mniej wygodną. Proszę wydłużyć 155 przez tory, albo 105 rozdzielić na 105 i 506. 105 nie musi kursować co 3 minuty, a Odolany mają własną nową linię więc nie muszą korzystać z 506 i 105.

# darq

27.05.2019 13:23

#ZTM mija się z prawdą napisał(a) 27.05.2019 11:21
Autobus 506 jechał z Człuchowskiej 20 minut do Marszałkowskiej. W godz. szczytu góra 25. Podróż metrem z przesiadką będzie dłuższą i w dodatku mniej wygodną.
A konkretnie to 16 minut od Rozłogi do Jana Olbrachta (wg rozkładu 190 w szczycie), jakieś 5 minut na przesiadkę i 10 na przejazd metrem. Wiem, każdy to sobie umie policzyć, ale akurat nie pani dyrektor Wiśniewska, więc policzyłem za nią.
I skoro ZTM twierdzi wbrew wsztystkim, że 506 "nie ma najmniejszego sensu", to można to bardzo prosto sprawdzić: wystarczy uruchomić testowo 506 w wakacje - wtedy nie ma wymówki o braku taboru - i porównać frekwencję np. względem 105. Jak zauważył przedpiśca, linia nie musi zaliczać wszystkich przystanków wzdłuż Odolan. Przyspieszone linie z Ursynowa do Śródmieścia pomijają sporo przystanków w innych dzielnicach.

# KubaSt.

27.05.2019 19:00

Oczywiście 506 było lepszym rozwiązaniem dla większości Jelonek. Argument o osiedlach na Odolanach jest głupi - to po co są linie E? Też nie zatrzymują się na wielu przystankach po drodze. Ideą tych linii - i tak samo 506 - jest szybki dojazd dla mieszkańców dalszych dzielnic (Jelonki, Bródno) do Śródmieścia. Mieszkańcy dzielnic pomiędzy nimi (Wola, wspomniane Odolany, Żoliborz) mają różne inne linie, które z kolei do tych dalszych dzielnic nie dochodzą.
Tramwaje lub inne autobusy z Jelonek i Bródna dojeżdżały do Śródmieścia w nawet o połowę dłuższym czasie!
Argument o metrze też dziwny. Metro dopiero będzie, a linię skasowano 8 lat temu.
Sądzę, że główny powód był taki, że jakiś "mądry inaczej" uznał, że skoro jest "tyle" tramwajów, to w ramach "racjonalizacji" autobusy niepotrzebne. Nie wziął pod uwagę zarówno szybkości dojazdu, jak i "pokrycia" terenu - w przypadku Jelonek tramwaje obsługiwały mieszkańców północnej i wschodniej części osiedla, 506 północno-zachodniej, środkowej i południowo-wschodniej, a 105 i 125 zachodniej i południowej. Po likwidacji na np. Człuchowskiej pozostała jedna linia jadąca do Śródmieścia i to naokoło (190), co wydłużyło czas dojazdu niemal dwukrotnie!

REKLAMA

 grocholka

27.05.2019 19:41

siemka

# lideksynubeka

28.05.2019 14:54

Można skasować dowolną ilość linii autobusowych i tramwajowych,a i tak kasujący zostaną wybrani na kolejną kadencję przez poszkodowanych.

# qvertz

28.05.2019 20:34

Metro będą rzeźbić pewnie do 2028 roku, a 506 by się "jelonkowcom" przydało. Oczywiście nie przez Strąkową i Olbrachta (rogatki!!!), ale Połczyńską i Wolską. Tak jak było kiedyś. Ewentualnie Kasprzaka w kierunku Towarowej. Oczywiście musiałby być buspas w obie strony. Bez niego to pozbawiony sensu pomysł.

REKLAMA

# Jakis

29.05.2019 17:39

Poczekajcie aż metro zbudują przy ratuszu na Bemowie... Tych autobusów będzie jeszcze mniej

# zBemowa

04.06.2019 09:57

Warszawa stawia na tramwaj. Tramwaj jest lekiem na całe zło, tramwaj jest niezawodny i pojemny. Tak nie jest. W przypadku awarii tramwaju na Obozowej dojazdu na Bemowo brak. Trzeba iść pieszo, bo jedyna alternatywa dla tramwaju na Kole, autobus 184 kursuje co 30 minut. To samo jest na Wolskiej, autobusów brak. 10tka o 8 rano na Połczyńskiej jest tak dobita, że przy Redutowej czasem nie da się wsiąść. Dlaczego zlikwidowano E-2, 167, 506 i 507 ? Tak dobre i szybkie połączenia autobusowe zostały zastąpione psującymi się tramwajowymi klamotami, którymi dojazd do centrum jest wycieczką turystyczną ze średnią predkościa 17km/h ? Dlaczego ZTM szkodzi zamiast pomagać ?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024