REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Wciąż tęsknią za 506. "Przesiadka do metra będzie lepsza"
REKLAMA

REKLAMA

Wciąż tęsknią za 506. "Przesiadka do metra będzie lepsza"

Tego autobusu nie trzeba przedstawiać nikomu, kto mieszka na Jelonkach dłużej niż osiem lat.

REKLAMA
REKLAMA

To właśnie w połowie 2011 roku autobusy łączące osiedle Górczewska ze Śródmieściem i Mariensztatem przeszły na emeryturę. Jak wyjaśniał wówczas Zarząd Transportu Miejskiego, chodziło o zmniejszenie liczby linii w zamian za zwiększenie ich częstotliwości. Z Jelonek zniknęły wówczas 506 i 125, ale zdecydowanie poprawił się rozkład jazdy 105 oraz tramwajów. Nie spodobało się to wielu mieszkańcom, którzy do dziś domagają się przywrócenia starej, sprawdzonej linii.

Tymczasowej pętli nie będzie

Jak przekonuje ZTM, po wprowadzeniu ostatnich zmian w organizacji ruchu związanych z budową metra prowadzone są stałe obserwacje napełnienia pojazdów komunikacji miejskiej. W przypadku utrudnień w kursowaniu autobusów lub tramwajów mają być podejmowane decyzje o zmianach w trasach i rozkładach. Jednak już teraz mieszkańcy mają poważne obawy o zapewnienie płynności komunikacji miejskiej w okolicach Górczewskiej. Wielu z nich liczyło, że w miejsce likwidowanej pętli Os. Górczewska powstanie inna, tymczasowa.

- Nie jest planowana budowa tymczasowej pętli tramwajowej - pisze Renata Wiśniewska, wicedyrektor ZTM. - Wkrótce po ogłoszeniu daty rozpoczęcia budowy stacji przy Powstańców Śląskich przedstawiona zostanie lista zaplanowanych przez nas zmian w komunikacji. Ostateczny kształt nowego układu komunikacyjnego uwzględniać będzie również inne toczące się w tym czasie inwestycje.

"506 nie ma sensu"

Może lekiem na całe zło, związane z budową metra, byłoby 506? ZTM nie pozostawia wątpliwości: w obecnym układzie komunikacyjnym przywrócenie tej linii nie ma najmniejszego sensu. Od czasu jej likwidacji na Odolanach powstało tyle bloków, że konieczne byłoby dodanie na trasie wielu dodatkowych przystanków, a w rezultacie przekształcenie linii przyspieszonej w zwykłą, podobną do 105.

- Trzeba będzie kompleksowo zastanowić się, czego Bemowo i Jelonki potrzebują po uruchomieniu metra, ale i w trakcie budowy - komentuje radna Marta Sylwestrzak. - Mówiąc szczerze, to że na Woli powstały osiedla, to żaden argument dla nas jako mieszkańców Bemowa. My musimy walczyć o swoje. Osiedla przy Kasprzaka mają zdecydowanie bliżej do centrum.

Do centrum z przesiadką

- ZTM może jednak zadeklarować, że po oddaniu do użytku nowego odcinka II linii metra, do stacji Księcia Janusza, uruchomione zostanie połączenie z ciągu Człuchowskiej dowożące właśnie do tej stacji podziemnej kolei - zapowiada wicedyrektor Wiśniewska. - Połączenie "autobus plus metro" będzie szybsze, niż dojazd do centrum linią 506. Oczywiście przed oddaniem do użytku nowych stacji podziemnej kolei planujemy zorganizowanie konsultacji społecznych, w trakcie których mieszkańcy tej części Bemowa oraz radni będą mieli okazję zapoznać się ze szczegółowymi propozycjami zmian w komunikacji miejskiej oraz wyrazić swoją opinię na ich temat.

(db/dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo





27.05.2019 11:21 #ZTM mija się z prawdą
Autobus 506 jechał z Człuchowskiej 20 minut do Marszałkowskiej. W godz. szczytu góra 25. Podróż metrem z przesiadką będzie dłuższą i w dodatku mniej wygodną. Proszę wydłużyć 155 przez tory, albo 105 rozdzielić na 105 i 506. 105 nie musi kursować co 3 minuty, a Odolany mają własną nową linię więc nie muszą korzystać z 506 i 105.
27.05.2019 13:23 #darq
#ZTM mija się z prawdą napisał(a) 27.05.2019 11:21

Autobus 506 jechał z Człuchowskiej 20 minut do Marszałkowskiej. W godz. szczytu góra 25. Podróż metrem z przesiadką będzie dłuższą i w dodatku mniej wygodną.
A konkretnie to 16 minut od Rozłogi do Jana Olbrachta (wg rozkładu 190 w szczycie), jakieś 5 minut na przesiadkę i 10 na przejazd metrem. Wiem, każdy to sobie umie policzyć, ale akurat nie pani dyrektor Wiśniewska, więc policzyłem za nią.
I skoro ZTM twierdzi wbrew wsztystkim, że 506 "nie ma najmniejszego sensu", to można to bardzo prosto sprawdzić: wystarczy uruchomić testowo 506 w wakacje - wtedy nie ma wymówki o braku taboru - i porównać frekwencję np. względem 105. Jak zauważył przedpiśca, linia nie musi zaliczać wszystkich przystanków wzdłuż Odolan. Przyspieszone linie z Ursynowa do Śródmieścia pomijają sporo przystanków w innych dzielnicach.
27.05.2019 19:00 #KubaSt.
Oczywiście 506 było lepszym rozwiązaniem dla większości Jelonek. Argument o osiedlach na Odolanach jest głupi - to po co są linie E? Też nie zatrzymują się na wielu przystankach po drodze. Ideą tych linii - i tak samo 506 - jest szybki dojazd dla mieszkańców dalszych dzielnic (Jelonki, Bródno) do Śródmieścia. Mieszkańcy dzielnic pomiędzy nimi (Wola, wspomniane Odolany, Żoliborz) mają różne inne linie, które z kolei do tych dalszych dzielnic nie dochodzą.
Tramwaje lub inne autobusy z Jelonek i Bródna dojeżdżały do Śródmieścia w nawet o połowę dłuższym czasie!
Argument o metrze też dziwny. Metro dopiero będzie, a linię skasowano 8 lat temu.
Sądzę, że główny powód był taki, że jakiś "mądry inaczej" uznał, że skoro jest "tyle" tramwajów, to w ramach "racjonalizacji" autobusy niepotrzebne. Nie wziął pod uwagę zarówno szybkości dojazdu, jak i "pokrycia" terenu - w przypadku Jelonek tramwaje obsługiwały mieszkańców północnej i wschodniej części osiedla, 506 północno-zachodniej, środkowej i południowo-wschodniej, a 105 i 125 zachodniej i południowej. Po likwidacji na np. Człuchowskiej pozostała jedna linia jadąca do Śródmieścia i to naokoło (190), co wydłużyło czas dojazdu niemal dwukrotnie!
27.05.2019 19:41 grocholka
siemka
28.05.2019 14:54 #lideksynubeka
Można skasować dowolną ilość linii autobusowych i tramwajowych,a i tak kasujący zostaną wybrani na kolejną kadencję przez poszkodowanych.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Kupię mieszkanie
 Kupię każdą nieruchomość: z lokatorem, ze służebnością, zadłużone, udziały itp. 607 333 807

Komputery
 A A Tani Serwis Komputerowy Dojazd 0zł 504-617-837

Budowlane
 BETON TOWAROWY, prefabrykaty betonowe, dodatki i domieszki 22 811-78-05

Kupię części
 Do Fiata 125+PRL: 513-606-666


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA