REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Wysłuchanie publiczne

Wawer jest niebezpieczny: gdzie czarne punkty?
REKLAMA

REKLAMA

Wawer jest niebezpieczny: gdzie czarne punkty?

Wawer należy do tych dzielnic Warszawy, które charakteryzują się wysoką liczbą tragicznych wypadków - z ofiarami śmiertelnymi i rannymi. A wszystko to w rejonie, który posiada zaledwie 200 km dróg utwardzonych. Takiego wskaźnika nie ma chyba żadna inna dzielnica Warszawy.

REKLAMA
REKLAMA
Na skutek oddolnej inicjatywy społecznej mieszkańców Wawra, którzy postanowili podjąć walkę o bezpieczeństwo ulic, oraz determinacji pani Beaty Koselskiej, mieszkanki Międzylesia i głównej inicjatorki spotkania, w urzędzie dzielnicy doszło do wysłuchania publicznego w sprawie opracowania programu na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w dzielnicy.

Krytyka urzędników

W jednym z pierwszych wystąpień głos zabrała Beata Koselska i w bardzo emocjonalny sposób skrytykowała postawę radnych i zarządu dzielnicy, którzy powołali doraźną Komisję ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a następnie 16 października br. wycofali ten projekt z obrad. Zażądała też powołania jednego organu, który zainicjuje prace nad poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego, a następnie będzie kontrolował ich realizację zarówno przez radę, jak i zarząd dzielnicy.

Po tym wystąpieniu, tłumnie zgromadzeni mieszkańcy i przedstawiciele organizacji społecznych przystąpili do zgłaszania licznych uwag dotyczących największych zagrożeń, wskazując konkretne propozycje rozwiązań, które należałoby ich zdaniem zastosować.

Czarna mapa drogowa Wawra

Za najniebezpieczniejsze miejsca uznano ulicę Mrówczą, gdzie w ostatnim czasie zginęło pięć osób, oraz jej skrzyżowania z ulicą Zwoleńską (rondo) oraz z Cylichowską i Klimatyczną (dzieci idące do szkoły na Bajkowej). Ponadto na odcinku Mrówcza-Cylichowska obowiązuje zakaz wjazdu, który jednak nie jest respektowany przez kierowców, nawet z pojazdów ciężarowych. Groźnie jest również na całej ulicy Zwoleńskiej i Bronowskiej, na skrzyżowaniu Cylichowskiej i Rogatkowej, na ul. Lokalnej w Falenicy i na Kaczeńca ze względu na notoryczne przekroczenia prędkości.

Dramatyczna sytuacja jest np. na stacji PKP Wawer, gdzie natychmiast potrzebne jest przejście dla pieszych - albo u wylotu ul. Skrzyneckiego, albo na wysokości ul. Korsuńskiej.
Jako niebezpieczne zostały również zgłoszone ul. Borowiecka (stanowi objazd dla pojazdów jadących z linii otwockiej w kierunku Wału Miedzeszyńskiego), Trakt Lubelski, Kombajnistów, Wiązana, Lucerny, Alpejska, Osterwy w Radości (odcinek między Izbicką a Wilgi) oraz ul. Kajki w Aninie, na której tylko zły stan nawierzchni sprawia, że ruch jest spowolniony i nie doszło jeszcze do tragedii z powodu niewystarczającej liczby azyli i przejść dla pieszych. Wątpliwości też zgłaszano w związku z planami budowy tunelu pod torami przy stacji PKP Międzylesie. Parametry tunelu, w tym jego wysokość i szerokość jezdni wskazują, że będzie to trasa tranzytowa dla TIR-ów jadących w kierunku Garwolina, Mińska Mazowieckiego i Siedlec, a ul. Żegańska zamieni się w czteropasmową rzekę pojazdów.

Na przejazdach też niełatwo

Osobną kategorię uwag stanowiły zgłoszenia braku przejść i utrudnień na przejazdach kolejowych - dramatyczna sytuacja jest np. na stacji PKP Wawer, gdzie natychmiast potrzebne jest przejście dla pieszych - albo u wylotu ul. Skrzyneckiego, albo na wysokości ul. Korsuńskiej. Utrudniony jest również dostęp do peronów tej stacji. Podobnie trudna sytuacja występuje na stacji PKP Falenica - perony niedostępne dla osób niepełnosprawnych i z wózkami dziecięcymi, zaspawane bramki prowadzące na perony i tylko jedno przejście dla pieszych w okolicy stacji.

Za największe utrudnienia uznano zbyt wąskie jezdnie i chodniki lub całkowity ich brak, zbyt wysokie krawężniki, pobocza nienadające się do ruchu pieszego, notoryczne przekraczanie ograniczeń prędkości, niewystarczającą liczbę przejść dla pieszych, brak sygnalizacji świetlnej na wielu skrzyżowaniach, brak w pobliżu szkół i przedszkoli osób przeprowadzających dzieci przez ulicę ze znakiem STOP, brak przed szkołami barierek oddzielających od ulicy i uniemożliwiających wbieganie dzieci na jezdnię.

Pierwsze wnioski

Dyskusja była bardzo zróżnicowana, stąd trudno było sformułować od razu gotowe wnioski, ale najważniejsze z nich to: wypracowanie programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, audyt ruchu drogowego w dzielnicy, wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za zbieranie zgłoszeń od mieszkańców i wypracowanie jednolitej procedury zgłaszania miejsc wymagających interwencji. Ponadto zwiększenie liczby progów zwalniających ruch, utworzenie stref oznaczonych znakiem "strefa zamieszkania", utworzenie stref bezpieczeństwa wokół szkół i przedszkoli, zakaz wjazdu dla samochodów ciężarowych oraz wiele propozycji wprowadzenia ruchu jednokierunkowego.

- Mieliśmy dzisiaj dowód troski o naszą dzielnicę i otrzymaliśmy mocne wsparcie oraz motywację do działania - podsumował przewodniczący rady Norbert Szczepański. Mieszkańcy czekają na efekty.

Sławomir Bączyński


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer

Wawer jest niebezpieczny: gdzie czarne punkty?





15.11.2012 08:39 #kocieruchy
Co za durne pomysły - winni są radni i zarząd a nie łąmiący prawo kierowcy i piesi - temu kto to wymyślił odebrać prawa obywatelskie.
Trzeba uderzyć się w piersi i trochę pomysleć zanim ktoś wydedukuje coś równie głupiego - kto z nas nigdy nie przeszedł po jezdni w niedozwolonym miejscu pomimo, że niedaleko były pasy, kto jeździ 50 km/h w mieście.
Czy ktoś sprawdził dane przedstawione w artykule - czy to kolejny temat na "rybkę" - "takiego wskaźnika nie ma chyba żadna inna dzielnica" - "chyba" - najpierw trzeba to sprawdzić - przedstawienie tematu bije na głowę superexpres.
Wawer to największa dzielnica w Warszawie - lata zaniedbań w zakresie budowy infrastruktury drogowej robią swoje. Duży teren, mało dróg, 100 tysięcy mieszkańców, a do tego 2 przelotowe trasy - przy kiepskim wyszkoleniu kierowców daje tragiczne efekty.
Noga z gazu, więcej myślenia.
15.11.2012 14:39 #jonasz
Noga z gazu i więcej myslenia to jakby za mało. Bo czy radni nie wiedzą, jak się sprawy mają? Czy może znają rzeczywistość - zagłosować na przesunieciem srodków, rzucić plamę z asfaltu na drogę, gdzie mijaja się tylko dwie furmanki, a reszty nie tykać bo w gestii PKP, ZDM, ZMiD. Nie tykać spraw skomplikowanych, nie tykac spraw, gdy w grę wchodzą wywłaszczenia i sprawy sądowe, to zresztą nie sprawa UD, a miasta i tak ten zaklety krąg, a raczej paraliż trwa i postepuje. Nie da się jednak uciec od rzeczywistości - Drodzy, gdy się tu osiedlaliście 30, 20 , 10 lat temu była cisza i spokój - dziś miasto i prowincja upomina się o swoje ( gdyby powstała s-17 W-wa - Lublin w latach 2007-2012 biznes nie musiałby ciągnać do stolicy), kończy się czas ciszy i spokoju, a miasto rządzi się swoimi prawami.Dalsze wciskanie hamulca i zaciąganie recznego tylko pogorszy bezpieczeństwo w Wawrze. Więc, odwagi...
22.11.2012 00:42 #adam_ski
Oczywiście, że winny wypadku jest zawsze konkretny kierowca (rowerzysta, ew. pieszy) - chyba że zaistniały ewidentne zaniedbania zarządcy drogi. Ale jeśli regularnie na danym fragmencie drogi dochodzi do podobnych wypadków, a zarządca nic z tym nie robi - to mamy właśnie do czynienia z ewidentnym zaniedbaniem.
Więc proszę, #kocieruchy, przystopuj trochę z tym nazywaniem pomysłów 'głupimi' - chyba że znasz sposób, w jaki Twoje hasło "noga z gazu, więcej myślenia" można zaaplikować setkom kierowców przejezdżających Mrówczą. Ja nie znam innych niż rozwiązania uspokajające ruch (fizycznie).
23.11.2012 13:45 #kocieruchy
do #adam_ski
Gdzie w Wawrze regularnie dochodzi do wypadków - na jakim odcinku?
Jeśli chodzi o 2 śmiertelne wypadki na Mrówczej to raczej nie można ich nazwać regularnymi - były w zupełnie innych miejscach i zdarzyły się w innych okolicznościach, a o ich odstępie czasowym nie wspomnę.
Zatem nie nie można twierdzić, że w Wawrze (a tym bardziej na Mrówczej) na danych fragmentach dróg dochodzi stale, notorycznie, w równych odstępach czasowych do wypadków.
Jedno jest pewne, że w tych dwóch przypadkach nie ma winy zarządcy drogi. Jedynym winnym była głupota kierującego - i to potwierdziła policja w tych dwóch przypadkach jednoznacznie - brak informacji aby ktokolwiek inny był winien w tych dwóch tragicznych wypadkach, zarzuty postawiono jedynie sprawcom.
Wybudowane ostatnio szykany na Mrówczej nic nie zmieniły - kierowcy dalej znacznie przekraczają prędkość. I nawet jak Mrówczą oznakują podwójną linią ciągłą to też będą zdarzać się głupcy, którzy będą łamać przepisy.
Dalej usprawiedliwiajmy swoje przewinienia i zrzucajmy odpowiedzialność na zarządców dróg.
Powodzenia
18.12.2012 14:58 #miłośnik_motyk
Kolega #kocieruchy ma rację. To nie wina dzielnicy.
Ale fizyczne uspokajanie ruchu nic nie wniesie, bo "zapłacą" za to Ci którzy jeżdżą przepisowo. Kierowcy SUVów i samochodów służbowych nadal będą łamali przepisy, bo próg nie jest dla nich problemem.
Częstotliwość wypadków na Mrówczej też jest bardzo incydentalna i spowodowana po części objazdami w związku z budową kolektora W oraz brakiem przebicia Al. Dzieci Polskich do Starej Miłosny.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Różne
 Zalety ogrodzenia boisk z siatki polipropylenowej: -możliwość zastosowania odpowiedniej wysokości ogrodzenia, co zwiększa ochronę i bezpieczeństwo gry młodych sportowców. Ma to szczególne zastosowanie dla boisk szkolnych położonych w pobliżu ruchliwej ulicy. Wysokie ogrodzenia boisk pozwalają jeszcze ochronić szyby pobliskich budynków szkolnych i domów mieszkalnych. -siatki z polipropylenu pozbawione są defektów i ostrych krawędzi, dzięki czemu są one w pełni bezpieczne dla zdrowia osób aktywnie wysilających się na boisku. Dodatkowo stanowią ochronę dla piłek, których nie są w stanie przebić. wysoka wytrzymałość, co umożliwia ich wieloletnie zastosowanie. -W pełni dostosowane do boiska, w którym mają się pojawić. https://siatkiochronne.eu/85-pilkochwytypilkanozna https://siatkiochronne.eu/12-ogrodzeniaboisk tel. 717 000 382 https://siatkiochronne.eu/

Usługi motoryzacyjne
 Holowanie 513-606-666

Gastronomia
 Witam, Zapraszamy do skorzystania z usług naszej firmy. Od lat produkujemy szeroki wybór garmażerki ( od klusek przez pierogi, naleśniki, krokiety, gołąbki itp ) bez konserwantów i sztucznych barwników! Zaopatrujemy przedszkola, szkoły, stołówki, bufety oraz cateringi a także lokalne sklepy na terenie Warszawy i okolic. Możliwość zamówienia prywatnego! Zamówienia realizujemy z dnia na dzień, ponieważ produkcja odbywa się w godzinach nocnych.Produkt jest świeży ( nie mrożony ) i trafia do Państwa prosto z produkcyjnego stołu. ZADZWOŃ - 731500460 a nasz przedstawiciel przyjedzie do ciebie z ofertą i bezpłatnymi próbkami do degustacji !!! Nasza siedziba mieści się w Warszawie na ulicy Annopol 6. Dostawy realizujemy od poniedziałku do piątku. ZADZWOŃ - SPRÓBUJ - ZAMÓW

Kupię części
 Do Fiata 125+PRL: 513-606-666


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
oprawki-50%
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA