REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Samorząd

Warszawa kontra wolny rynek. Socjalizm wraca?
REKLAMA

źródło: materiały prasowe


REKLAMA

Warszawa kontra wolny rynek. Socjalizm wraca?

Wyobraźmy sobie, że urzędnicy uznali, że mieszkańcy odżywiają się niezdrowo i należy promować bary sałatkowe.

REKLAMA

Przez kilka lat pracują nad przetargami, a wreszcie wybierają jednego właściciela sieci barów jako "miejskiego operatora", któremu przysługuje znaczek z Syrenką i prawo do bezpłatnej reklamy na wyświetlaczach w metrze. Właściciele innych barów, często działających dłużej od wybranego "operatora", są wściekli. Urząd przekonuje jednak, że cała operacja miała sens, bo dzięki temu przyzwyczajenia warszawiaków zmienią się na zdrowsze a innym barom sałatkowym zależy tylko na zysku. Absurdalne? Właśnie takie rozwiązanie serwuje nam ratusz w dziedzinie wypożyczalni samochodów.

Auta na minuty

Tzw. carsharing to po prostu system bezobsługowych wypożyczalni samochodów. W Warszawie usługi tego typu oferują firmy 4Mobility, Traficar i Panek, a specjalnymi autami, udostępnianymi tylko własnym najemcom, dysponuje coraz więcej biurowców. Opłaty są naliczane w zależności od przejechanych kilometrów i czasu wypożyczenia. Usługi są coraz popularniejsze. Liczba aut oferowanych przez trzy wymienione firmy przekroczyła już w sumie 800, a własny system, oparty wyłącznie na samochodach elektrycznych, testuje już Innogy.

- Carsharing to alternatywa dla posiadania własnego samochodu, których w Warszawie jest coraz więcej: według niektórych danych nawet ponad milion, czyli 600 na 1000 mieszkańców - informuje Zarząd Dróg Miejskich. - Powoduje to liczne problemy, m.in. z parkowaniem, zanieczyszczeniem powietrza i korkami.

ZDM kontra wolny rynek

Podczas gdy carsharing w Warszawie już działa i ma się coraz lepiej, drogowcy przymierzają się do przyznania jednej z firm specjalnej koncesji. Jak twierdzi ZDM, podatnicy nie poniosą z tego tytułu żadnych opłat. Kalkulacja ta nie uwzględnia jednak czasu pracy urzędników czy kosztów reklamy carsharingu na nośnikach należących do samorządu.

- Różnica między już funkcjonującymi podmiotami a nami jest taka, że firmy te działają na polu biznesowym, a my chcemy zmienić przyzwyczajenia ludzi, nakłonić ich do zrezygnowania z własnego samochodu - mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM. - Warszawa nie dopłaci do carsharingu ani złotówki. Może jednak zaoferować promocję usługi i pewne korzyści dla pojazdów współdzielonych.

Do ogłoszonego przez ZDM przetargu wystartowała tylko firma Panek. To najmłodszy na warszawskim rynku operator (działa w mieście od lata ubiegłego roku), który niedawno znalazł się w gronie laureatów prestiżowego rankingu Gazele Biznesu 2017. Obecnie oferta jest w trakcie analizowania. Jeśli Panek podpisze umowę, w nowych, warszawskich barwach wystartuje w ciągu dwóch miesięcy. To drugie podejście ZDM do uruchomienia "oficjalnego" carsharingu.

Traficar: To zły pomysł

- Wybór jednego operatora nie jest naszym zdaniem dobrym rozwiązaniem - uważa Piotr Groński, prezes firmy Traficar. - Lepszym wyborem byłoby pójście za przykładem władz aglomeracji trójmiejskiej i udostępnienie przywilejów wszystkim zainteresowanym firmom.

Jak mówi prezes Groński, "miejski" operator będzie mógł co prawda liczyć na promocyjne ceny za parkowanie aut, ale Rada Warszawy może je w przyszłości zmienić. Warto dodać, że każda zmiana cennika, regulaminu czy decyzja o powiększeniu floty będzie wymagała zgody drogowców. W rezultacie może się okazać, że pięcioletnia umowa będzie niekorzystna dla obu stron: operatora i podatników.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Stolica





Ten tekst nie ma jeszcze komentarzy na forum. Twój może być pierwszy...


  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 


REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Antyki
 Antyki meble obrazy grafiki srebra porcelanę brązy książki pocztówki dokumenty zdjęcia dyplomy odznaki odznaczenia medale szable bagnety mundury orzełki ryngrafy tel 601336063

Nieruchomości
 Kupimy działkę pod market, stację paliw, 3-10 tys. m2. Tel. 691-500-751

Kursy, szkolenia
 11.05. - Kursy spawania: GAZOWE (311),MIG, TIG, MAG, MMA. Zdobądź NOWE UPRAWNIENIA - U nas zawsze pozytywny wynik. Nasze szkolenia dopasowane do twoich potrzeb: - Spawanie 111 MMA elektroda otulona (elektryczne), - Spawanie 131 MIG elektrodą topliwą w osłonie gazów obojętnych (migomat)- aluminium, - Spawanie 135 MAG łukowe elektrodą topliwą w osłonie gazów aktywnych lub mieszanek gazowych (migomat), - Spawanie TIG 141 łukowe elektrodą nietopliwą, - Spawanie 311 acetylenowo - tlenowe - gazowe, - Kurs ręcznego przecinacza acetylenowo - tlenowego i propanowo - butanowo- tlenowym, - Kurs ręcznego cięcia plazmowego, - Kurs lutowaczy gazowych w zakresie lutowania twardego, - Odnowienie kwalifikacji w wybranej metodzie. Szkolimy w : 05-250 Radzymin, ul. 1 go Maja 7, tel. (22) 786 75 02 02-275 Warszawa, ul. Al. Krakowska 110/114, tel. (22) 297 21 21 18-400 Łomża, ul. Al. Legionów 27, tel. (86) 218 52 75 Dowiedz się więcej na www.kursylektor.pl Masz pytania? Zadzwoń Tel. 503 903 303 .

GIEŁDA SĄSIADÓW - TANIO KUPIĘ
 Pilna oferta pożyczki bez protokołu Czy potrzebujesz pożyczki, aby szybko rozwiązać swoje problemy? Jestem do Twojej dyspozycji. Rzeczywiście, oferuję wszystkim ludziom poważne i bezprocentowe pożyczki w wysokości od 5 000 do 10 000 000 z roczną stopą procentową 2%. Kontakt: rosedupenn@gmail.com


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA