REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Wał Miedzeszyński do przebudowy. "Przez was padnie lokalny handel"

  4 maja 2016

alt='Wał Miedzeszyński do przebudowy. "Przez was padnie lokalny handel"'
źródło: zmid.waw.pl

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przedstawił mieszkańcom wstępny projekt przebudowy Wału Miedzeszyńskiego między rondem przy Trakcie Lubelskim a węzłem z trasą S2.

REKLAMA

Niespełna kilometrowej długości odcinek ma mieć dwie siedmiometrowe jezdnie, obustronne chodniki i ścieżkę rowerową po zachodniej stronie od Strzygłowskiej do Traktu Lubelskiego. W zamierzeniach ta przebudowa ma połączyć drogi miejskie z ekspresowymi, ale, według mieszkańców, w praktyce zniszczy lokalne usługi i utrudni dojazd do posesji.

Dlaczego? Projektanci, tworząc wstępny plan, założyli likwidację indywidualnych zjazdów na ulicę - dojazd będzie możliwy przez drogi dojazdowe, połączone z Wałem Miedzeszyńskim skrzyżowaniami przy Przewodowej i Ogórkowej. Komunikacja lokalna ma być możliwa, według projektantów, przez "istniejący układ drogowy". Tyle tylko, że mieszkańcy szybko wytknęli planistom, że nie mają pojęcia, o czym mówią.

- Jest mowa o dojeździe do mojej posesji przez Strzygłowską. Tylko jakim cudem ma do mnie dojechać tamtędy szambiarka czy śmieciarka, skoro są tam łąki i pola? A od strony Wału zaprojektowano jeden wjazd, na którym samochód ciężarowy nie będzie miał możliwości bezpiecznego skrętu w prawo - mówił jeden z nich. Inne zarzuty miała mieszkanka posesji z drugiej strony ulicy: - Zaprojektowano drogę wewnętrzną, która nie daje szans na wjazd na Wał wcześniej niż przy Przewodowej. W ten sposób mieszkańcy będą musieli nadkładać drogi tylko po to, by dojechać do ronda.

Przedstawiciele ZMID twierdzą, że projekt był przygotowywany przez 1,5 roku i nie jest jeszcze wersją ostateczną. To daje szanse na wprowadzenie w nim zmian, postulowanych zresztą przez samych wawerczyków. - Między Strzygłowską a Przewodową jest co najmniej osiem firm, które pozbawione możliwości wjazdu ciężarówek padną - mówili. - Przedstawiony projekt nie pozwala na swobodny wjazd samochodów ciężarowych, a to podstawa działania tych firm - czy to warsztatów naprawczych, hurtowni czy zakładów produkcyjnych. Tymczasem wystarczyłoby, aby od Przewodowej w kierunku planowanego ronda turbinowego powstał trzeci pas ruchu, który zapewni egzystencję firmom, a nie wpłynie na bezpieczeństwo czy płynność ruchu.

Ale nie tylko brak możliwości dojazdu przeszkadza mieszkańcom. Dużo dotkliwiej odczują wyburzenia budynków, jakie planowane są przy przebudowie ulic. - Czy nie dałoby się tak zmienić planów, by droga przeszła nieco bokiem? To ocali mój warsztat - w przeciwnym razie nie będę miał z czego żyć. Poza tym - komu będzie służyć ta droga? Mieszkańcom? Na pewno nie, bo będą z niej korzystać głównie tranzytowcy. Czemu więc, dla dobra słoików, mam cierpieć ja i moja rodzina? - pytał właściciel jednej z zagrożonych posesji.

Ostateczna wersja planu będzie jeszcze poprawiana, a gdy powstanie, będzie kolejne spotkanie z mieszkańcami. ZMID wystąpi pod koniec wakacji z wnioskiem o zezwolenie na realizację inwestycji, przetarg ma być ogłoszony w 2017 - terminy są jednak uzależnione od zaawansowania prac GDDKiA, która będzie budować trasę S2. Prace na pewno nie zaczną się wcześniej niż budowa trasy ekspresowej.

(wt)

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# Obiektywny

11.05.2016 19:31

I dobrze, zniknie chociaż trochę tego obrzydliwego syfu reklamowego i chaotycznej zabudowy...

# gosc

17.05.2016 18:55

dobrze ze co, że będzie droga, czy że padnie drobny lub większy biznes?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break