REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

W tym roku nie będzie drogi dla rowerów na Połczyńskiej. To dobrze

  7 października 2015

alt='W tym roku nie będzie drogi dla rowerów na Połczyńskiej. To dobrze'

Ponad 1900 osób głosowało za ścieżkami pieszo-rowerowymi, które prawie na pewno nie powstaną w tym roku. I jest to wiadomość raczej dobra niż zła.

REKLAMA

Sytuacja rowerzystów z Jelonek jest nie do pozazdroszczenia. Olbrzymie osiedle nie ma ani jednej drogi rowerowej łączącej je ze światem, a najbardziej brakuje połączenia z Wolą i Śródmieściem. Jest tylko jedno miejsce, w którym taka droga mogłaby przekroczyć tory kolejowe: na wiadukcie Połczyńskiej.

1900 głosów za bublem

W ubiegłym roku 1908 osób oddało głos za projektem do budżetu partycypacyjnego, zatytułowanym "Budowa ścieżek rowerowo-pieszych wzdłuż ulicy Połczyńskiej". W ubiegłym roku 1908 osób oddało głos za projektem do budżetu partycypacyjnego, zatytułowanym "Budowa ścieżek rowerowo-pieszych wzdłuż ulicy Połczyńskiej". Zakładał on budowę na odcinku od Powstańców Śląskiej do Szeligowskiej... metrowego chodnika z zielonego asfaltu i również metrowej drogi rowerowej z asfaltu czerwonego. To rozwiązanie niezgodne z przyjętymi w Warszawie standardami oraz z prawem. Zostało także ostro skrytykowane podczas dyskusji nad projektami przez specjalistę transportu. Zagadką pozostaje, jak tak wadliwy projekt przeszedł weryfikację.

- Dwukierunkowa droga rowerowa musi mieć co najmniej dwa metry szerokości - mówił w lipcu ubiegłego roku Mariusz Gruza, ówczesny rzecznik urzędu dzielnicy Bemowo. - Na etapie weryfikacji Zarząd Dróg Miejskich, z którym konsultowaliśmy złożony projekt, zwracał uwagę na tę kwestię. Zamierzamy zrealizować wybrany przez mieszkańców projekt w zgodzie z obowiązującymi przepisami i jednocześnie bez przekraczania pierwotnej kwoty 360 tys. zł. Powstanie dwukierunkowa droga rowerowa o wymaganej prawem szerokości.

Kup bilet

Droga i tak powstanie

W tym roku urząd dzielnicy przystąpił do realizacji projektu, ogłaszając przetarg na projekt i budowę. A później kolejne trzy. Za każdym razem brakowało ofert albo potencjalny wykonawca przekraczał kosztorys. Trudno uwierzyć, że uda się uratować ten projekt do końca roku, ale droga i tak powstanie.

Do 2017 roku ZDM wybuduje drogę rowerową (oczywiście o przepisowej szerokości i z czarnego, nie czerwonego asfaltu) w ciągu Kasprzaka-Wolska-Połczyńska od Trasy Prymasa Tysiąclecia aż do zachodniej granicy Bemowa. Jeśli powstanie także przejazd przez skrzyżowanie Kasprzaka z Płocką, za dwa lata dojedziemy z Jelonek prosto do centrum.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (8)

# skafanderek

07.10.2015 08:47

To po co jest budżet partycypacyjny - jeżeli nie można go potem realizować....

# Veto

07.10.2015 09:59

Za akceptację tego bubla projektowego jest odpowiedzialna Pani Izabella Krajowska-Kukiel.
Ta sama Pani bez mrugnięcia okiem zaakceptowała pozytywną weryfikację projekt budowy "kontenerów na uboczu Bemowa".Cała Polska się teraz nas śmieje.

# kas

07.10.2015 14:31

Juupi a wzdłuż Powstańców też nie będzie? co z budzetem za tamten rok?

REKLAMA

# VW Garbus

07.10.2015 19:59

Przecież wszystkie drogi prowadzące z Jelonek do Centrum do drogi wielopasowe więc zamiast kosztownej budowy nowej infrastruktury wystarczyłoby prawy pas zamienić w pas dla rowerów.

# paulina_f

07.10.2015 20:36

jeśli faktycznie będzie tak, jak pisze autor, czyli droga dla rowerów zostanie wybudowana ale nie przez dzielnicę w ramach budżetu partycypacyjnego a przez ZDM w ramach ZIT to co stanie się z niewykorzystanymi pieniędzmi na BP2015?

# ergh

07.10.2015 21:32

A kiedy będzie aktualizacja statusu projektów BP 2015? Póki co info chyba z lipca...
Idzie zima, a nawet łopaty w ziemię nie wbili, żeby zacząć budowę ścieżek.
A co z 1 jedyną latarnią na Bemowo 5? Przetarg na latarnie?:P
Chyba poza zabetonowaniem Parku Górczewska, wykładami z medycyny naturalnej i lekcjami angielskiego nic nie udało się zrobić...
A kiedy ruszą działania na projekty BP 2016? Przetargi i inne kwestie?

REKLAMA

# Kim54

08.10.2015 12:45

I to jest piekne - Uprzywilejowani rowerzyści muszą mieć minimum 2 METRY a pieszym ma wystarczyć 1,5 metra podczas gdy średnia szerokość wózka dziecinnego to 70 cm - dodać do tego drugie dziecko obok i już sie rodzina nie mieści na chodniku - ale ROWERZYŚCI to kasta nadludzi im się należy - piesi do kanałów

# rowerzysta tunelowy

08.10.2015 13:32

#Kim54 napisał(a) 08.10.2015 12:45
I to jest piekne - Uprzywilejowani rowerzyści muszą mieć minimum 2 METRY a pieszym ma wystarczyć 1,5 metra podczas gdy średnia szerokość wózka dziecinnego to 70 cm - dodać do tego drugie dziecko obok i już sie rodzina nie mieści na chodniku - ale ROWERZYŚCI to kasta nadludzi im się należy - piesi do kanałów
2 metry to tylko w Warszawie bo takie bogate miasto na to stać !
Na prowincji wystarczają DDR 1,2 - 1,5 m ale u nas w Warszawie rowery są szersze !
W ogóle wszystko jest większe , a największe na świecie mamy kasowniki i automaty sprzedaży biletów ZTM !
A poważnie - pas asfaltu szerokości 2m wg BP byłby znakomitym ciągiem pieszo-rowerowym , wesołym bo dwukolorowym - zmieszczą się i piesi i rowerzyści , bo wzdłuż Połczyńskiej mało kto spaceruje.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA