REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Unia sypnęła kasą. Metro wjeżdża na Bródno i Zacisze

  3 października 2017

alt='Unia sypnęła kasą. Metro wjeżdża na Bródno i Zacisze'
projekt stacji "Bródno", mat. prasowe

Unia Europejska dofinansowała trzeci etap budowy II linii metra, zakładający m.in. budowę stacji "Zacisze", "Kondratowicza" i "Bródno".

REKLAMA

Unijne fundusze sfinansują ponad połowę kosztów dalszej rozbudowy podziemnej kolejki w naszej dzielnicy. Projekt "Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III" został dofinansowany w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Beneficjentem jest Warszawa, a koszt całego przedsięwzięcia to ponad 3,5 mld zł. Wnioskowana kwota dofinansowania z UE wynosi ponad 1,9 mld zł. Warto podkreślić, że finansowanie obejmie tzw. odcinek 2+3 drugiej nitki metra, dzięki któremu nie tylko Targówek zyska trzy nowe, ale zarazem końcowe stacje, ale i Bemowo doczeka się kolejnych dwóch. W tej cenie przewidziano też zakup 17 sztuk taboru.

Trzy stacje budowane i kolejne trzy projektowane

Obecnie trwają zaawansowane prace budowlane odcinka północnego-wschodniego II linii metra do stacji "Trocka". Dzięki temu wschodnia część stolicy zyska trzy nowe stacje - "Szwedzka", "Targówek" i "Trocka". Metro będzie się przesuwało dalej na północ, a prace projektowe trzech kolejnych odcinków są już na końcowym etapie. - Przygotowania do budowy tych odcinków zbliżają się do końcowej fazy, jaką jest złożenie wniosków o pozwolenie na budowę. Jeśli wszystko będzie szło normalnym, przewidywalnym trybem, to początek roku 2018 będzie czasem na ogłoszenie postępowań na budowę - powiedział dla portalu transport-publiczny.pl Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Wstąp do księgarni

Gdzie powstaną stacje?

Na końcowym odcinku tzw. wschodnio-północnym o długości ok. 3,95 km, przewidziano trzy stacje. "Zacisze" powstanie pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania Litawora i Rolanda. Kolejną stację "Kondratowicza" przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z Malborską, po zachodniej stronie ul. św. Wincentego. Ostatnia stacja, "Bródno" (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej. Stacja "Bródno", jako stacja końcowa z komorą rozjazdów i halą torów odstawczych, będzie miała długość ponad 600 m i szerokość dochodzącą do 60 m. Na uwagę zasługuje też stacja "Zacisze", na której przewidziano parking na 150 rowerów, zintegrowany z wejściem na stację.

Ostatecznie zrezygnowano z możliwości odgałęzienia II linii metra w kierunku wschodniej Białołęki, co wielu urbanistów, specjalistów transportu, samorządowców i aktywistów uważa za fatalny i niewybaczalny błąd.

Według założeń, pięć końcowych odcinków drugiej nitki metra po obu stronach Wisły ma powstać do 2023 roku.

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# Fraida

03.10.2017 16:49

- łap się za portfel!

# lolo22

03.10.2017 23:23

Nie wiedziałem , że jest takie skrzyżowanie ul. Kondratowicza z Malborską ???

# Nnnnmmm

04.10.2017 07:29

A jest......przy gminie.......nie mylic z wincentego....tylko nastepne skrzyzowanie

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuTargówek

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA