REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Tramwajem do Łomianek? Głównie na mapie
REKLAMA

źródło: lomianki.pl


REKLAMA

Tramwajem do Łomianek? Głównie na mapie

W przyszłym roku ma powstać koncepcja budowy linii tramwajowej w Łomiankach. To początek żmudnej pracy, która za kilka lat mogłaby doprowadzić do powstania nowego połączenia ze stolicą.

REKLAMA
Tramwajem do Łomianek? Odpowiedź w grudniu
Tramwajem do Łomianek? Odpowiedź w grudniu W grudniu poznamy wyniki perspektywicznej analizy sieci tramwajowej w Warszawie i jej okolicach. Firma wyłoniona w przetargu będzie badać aż 80 propozycji nowych tras.
czytaj

Plan budowy linii tramwajowych do Janek, Konstancina-Jeziorny i właśnie Łomianek zaprezentowany został jako projekt w ramach kontraktu terytorialnego dla województwa mazowieckiego w perspektywie do 2020 r. Kontrakt terytorialny będzie narzędziem koordynacji działań rozwojowych pomiędzy rządem a samorządem regionalnym. Miasta i otaczające je gminy oraz władze województw wspólnie ustalą cele do osiągnięcia i wskażą inwestycje do zrealizowania.

W planach finansowych do 2020 roku wpisano tzw. tramwaj metropolitarny. Linię do Łomianek wyceniono na 220 mln zł. Władze Łomianek, które od lat starają się o połączenie szynowe z Warszawą, studzą optymizm.

- Od kilku lat zabiegaliśmy o rezerwę pod trasę. Koncepcja jest w fazie początkowej. Zakładaliśmy poprowadzenie linii od ulicy Marymonckiej wzdłuż Pułkowej (po wschodniej stronie jest na to miejsce). W Łomiankach prowadziłaby całą Warszawską do ul. Graniczka, czyli miejsca, w którym ma powstać węzeł drogowy z S7 - mówi wiceburmistrz Piotr Rusiecki i dodaje, że Łomianki zakładają połączenie trasy albo z węzłem Metro Młociny albo w kierunku Marymontu. Rusiecki podkreśla też, że inwestycja z pewnością nie będzie zrealizowana w najbliższych latach. Dlaczego? - Na przeszkodzie staną względy ekonomiczne. Teraz nie opłaca się to ze względu na zbyt małą liczbę mieszkańców, jednak za 10-15 lat tramwaj będzie bardzo potrzebny - tłumaczy wiceburmistrz. Tramwaj odciążyłby ul. Pułkową i Kolejową z ruchu samochodowego oraz parking przy Hucie.

Co na to spece od komunikacji, czyli SISKOM? - Z punktu widzenia potrzeb, linia do Łomianek jest z pewnością pożądana. Jej długość jest porównywalna z trasą z Młocin do Winnicy. Tramwaj odciążyłby ul. Pułkową i Kolejową z ruchu samochodowego oraz parking przy Hucie. Jednakże termin budowy tej trasy ze względu na sposób finansowania jest niestety bardzo odległy - Warszawa może zbudować jedynie trzykilometrowy odcinek wzdłuż ul. Pułkowej (od mostu Północnego do granicy miasta), dalej trasę musiałyby budować (kolejne 2-2,5 km) Łomianki ze swojego budżetu przy wsparciu funduszy UE - wyjaśnia Wojciech Tumasz. Dodaje też, że Warszawa zleciła kompleksowe studium, które ma na celu porównanie wszelkich proponowanych korytarzy transportowych, w których mogłyby jeździć tramwaje i usystematyzować je w ranking według "niezbędności" i kosztów.

- Obawiam się, że wszelkie podmiejskie trasy tramwajowe (czyli m.in. tramwaj do Łomianek) będą niżej w hierarchii niż te "wewnątrzmiejskie" (np. Wilanów - Banacha, Żerań FSO - trasa mostu Północnego, rondo Żaba - Św. Wincentego - Głębocka), gdyż zwyczajnie będą obsługiwać więcej mieszkańców niż liczą sobie Łomianki - kwituje Tumasz.

AS





REKLAMA

 



REKLAMA
LINKI SPONSOROWANE
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Komputery
 A A Tani Serwis Komputerowy Dojazd 0zł 504-617-837

Kupię mieszkanie
 Rodzina z dzieckiem kupi 2-3 pokoje 886-127-311

Antyki
 Antyki meble obrazy srebra platry brązy książki pocztówki medale odznaczenia szable bagnety orzełki ryngrafy tel 504017418

Usługi motoryzacyjne
 Holowanie 513-606-666


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA