REKLAMA
REKLAMA

Środowisko

Tramwaje z Bemowa przepełnione? "Zatrudnijcie upychaczy"
REKLAMA

źródło: warszawa.wikia.com/Mikiapole3


REKLAMA

Tramwaje z Bemowa przepełnione? "Zatrudnijcie upychaczy"

Pasażerowie narzekają na tłok w tramwajach kursujących Radiową i Obozową. Sprawdzamy, co można z tym zrobić.

REKLAMA

- Zachęcam do przejechania się rankiem liniami 20, 23, 24, sunącymi od Bemowa przez Wolę, aż do centrum - czytamy wśród uwag do Zarządu Transportu Miejskiego, umieszczanych na portalu społecznościowym. - W godzinach 8:00-9:00 trudno się wbić w te tramwaje. Czasem trzeba puszczać jeden lub drugi, bo miejsca po prostu brakuje. Na Bemowie i Woli budowane są dziesiątki tysięcy mieszkań. Ludzie muszą się jakoś do pracy dostać. Sugerowałbym rozważenie dwóch opcji: puszczenie linii 20, 23 i 24 częściej lub zatrudnienie upychaczy, jak w tokijskim metrze.

Mamy problem

Poprosiliśmy o komentarz rzecznika ZTM Michała Grobelnego, który nie ma dobrych informacji dla pasażerów z Bemowa. Gdyby tramwaje kursowały częściej, tory na Kercelaku by się zakorkowały. Zabrakłoby też energii do ich zasilania.

- Niestety, nie występuje możliwość zwiększenia natężenia pojazdów na linii 23 i 24 ze względu na wykorzystaną już do maksimum przepustowość zachodniego wlotu skrzyżowania Okopowej z al. "Solidarności" - mówi. - Osiągnęliśmy również wartości maksymalne w dopuszczalnej przepustowości energetycznej odcinka między zajezdnią Wola a Okopową.

Grobelny przypomina, że kilka miesięcy temu ZTM dodał do rozkładu 24 dwa kursy w porannym szczycie. - Na razie to wszystko, co można zrobić - mówi.

Zielona fala

Na przyszły rok Tramwaje Warszawskie zaplanowały wprowadzenie tzw. priorytetu, czyli zielonej fali na Radiowej i fragmencie Dywizjonu 303. Przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach Radiowej z Powstańców Śląskich, Dekutowskiego i Wrocławską, na rozjeździe przy trasie S8 oraz przy przystanku Marynin.

Przebudowa sygnalizacji będzie kosztować ok. 2,5 mln zł i potrwa ponad rok. Tramwaje 23 i 24 płynniej pokonają bemowski odcinek trasy, ale zielona fala skończy się już za przystankiem Marynin. Natomiast priorytet na Obozowej miał zostać wprowadzony po kapitalnym remoncie ulicy, który na razie storpedowali wolscy radni, domagający się dwóch jezdni po dwa pasy ruchu (obecnie na Obozowej jest jeden pas, ale niewymiarowo szeroki). W ubiegłym roku wymieniane były tylko tory między Wawrzyszewską a Płocką.

(dg)


LINKI SPONSOROWANE
  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo



REKLAMA





24.04.2018 21:56 #asai123
Chciałabym poznać propozycje rozwiązań transportowych dla Nowego Bemowa jakie mają nasze lokalne ugrupowania. Generalnie poruszania się po Nowym Bemowie, po dzielnicy i z dzielnicy do centrum.
25.04.2018 09:45 #trolololo
słoiki do siebie i odrazu bedzie luźniej
25.04.2018 10:00 #zbij słoja
#trolololo napisał(a) 25.04.2018 09:45

słoiki do siebie i odrazu bedzie luźniej
zbity słój zajmuje mniej miejsca
25.04.2018 17:13 #Niekrytykrytyk
Dobrze, Nowe Bemowo może i jest zatłoczone, ale poruszanie się po Jelonkach tramwajem w godzinach szczytu to jest kpina. Od pętli na Górczewskiej do Ciepłowni Wola nie ma już miejsca w stronę Centrum. Wszyscy co przyjeżdzają z Ożarowa i dalszych miejsc wysiadają i przesiadają się w tramwaje. Apogeum zatrzęsienia jest ogromny! Do tego ilość budowanych osiedli i przebywających ludzi na Jelonkach jest kolosalna! Przejechać autobusem w godzinach szczytu jest masakryczne bo czas podróży przedłuża się. Tramwaje jeżdżą z taką częstotliwością mówię o 10,26 i 11 że można płakać... to jest chore! Tak mówią żeby przesiadać się w komunikacje miejską ale warunki do jazdy zeeeerowe! Jeszcze najlepiej jak zwężą Górczewską i ograniczą na niej ruch bo metro wszystko rozwiąże - No właśnie tylko może pokomplikować niektóre kwestie...
26.04.2018 09:06 #Ość
I wychodzi na to że stare tramwaje miały przewagę, w takich sytuacjach można było dołączyć 3 wagon i nagle robiło się 1,5 tramwaju na 1 kurs... nowoczesnej maszyny niestety nie da się powiększyć.
Pojawia się też pytanie co trzeba by zrobić żeby tramwajom nie brakowało energii a przepustowość skrzyżowania Towarowej z Solidarności była większa? Co ZTM i miasto planują w tej sprawie? Bo jak już podkreślali wszyscy komentujący osiedla w tej części miasta rosną jak grzyby po deszczu (a deweloper przecież się nie dorzuca do organizacji komunikacji)... do metra też trzeba czymś dojechać.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA





więcej
REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Usługi transportowe
 JUPITER TRANSPORT oferuje Państwu szeroki wachlarz usług takich jak przewóz rzeczy, transport towarów i przeprowadzki z Hiszpanii do Polski, z Polski do Hiszpanii. Oprócz samego przewozu zajmujemy się także na życzenie klienta załadunkiem, rozładunkiem, zabezpieczeniem mienia i wszelkimi formalnościami związanymi ze zleconą nam przeprowadzką. Wykonujemy transport i przeprowadzki z Hiszpanii do Polski z Polski do Hiszpanii oraz z Hiszpanii do większości krajów europy. Sama Hiszpania jest nam doskonale znana, docieramy do miast takich jak Madryt, Barcelona, Tarragona, Valencia, Cartagena, Zaragoza, Bilbao, Satander, Gijon, Sevilla, Granada, Murcia, Malaga, ale także wszystkie mniejsze miejscowości znajdują się w zasięgu naszych usług transportowych i przeprowadzkowych. Zapraszamy serdecznie do zapoznania się ze szczegółową ofertą! Kontakt: Tel. +48 696-126-142 Tel. +48 506-525-960

Usługi motoryzacyjne
 Holowanie: 513-606-666

Sprzedam
 Klon jawor LEOPOLDII 140-160 cm SKLEP Z SADZONKAMI ZGARDEN IDEALNA NA DEKORACJE Klon jawor LEOPOLDII to drzewo o szeroko piramidalnej koronie dorastające do 20m wysokości, jego młode liście początkowo posiadają kolor zółtawy lub miedziano różowy natomiast starsze nierównomiernie upstrzone plamami o różnej barwie przeważnie od jasnozielonej do białej. Dolna strona liście jest barwy szarawozielonej. Drzewo to posiada małe wymagania glebowe. Jest to drzewo idealne do nasadzeń miejskich oraz dekoracyjne na wiosnę. Produkt sprzedawany w pojemniku. Szczepiony na wysokości około 140-160 cm. Nazwa botaniczna: Acer pseudoplatanus 'Leopoldii' Kategoria: Drzewa ozdobne Status: Dostępny Wysokość: 1,4 m - 1,6 m Stanowisko: Półcień , Słoneczne Wytrzymałość na mróz: Duża Zapraszamy na naszą stronę internetową https://www.zgarden.pl/

Nauka
 Leśne przedszkole po francusku Międzylesie www.cudanakiju.pl 791-282-828


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.