REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Tramwaje pędzą, piesi czekają. "Zrezygnujmy z priorytetu"
REKLAMA

REKLAMA

Tramwaje pędzą, piesi czekają. "Zrezygnujmy z priorytetu"

Ile można czekać na zielone światło, przepuszczając jadące jeden za drugim składy? Na Tarchominie pojawił się zaskakujący problem.

REKLAMA
REKLAMA

Gdy w lutym otwarto przedłużenie linii na Nowodwory, na Tarchominie lawinowo przybyło tramwajów. Na odcinku od Mehoffera do Marymonckiej składy kursują w godzinach szczytu co dwie minuty. W pewnych godzinach daje to wrażenie żółtej karawany, sunącej po torach wzdłuż Światowida. Priorytet dla tramwajów i wydzielone fazy do lewoskrętów dla autobusów i samochodów skutkują tym, że piesi muszą bardzo długo czekać na zielone światło.

- Osobiście doświadczyłem takiej sytuacji na przejściu obok szkoły przy Erazma z Zakroczymia, gdy musiałem czekać na światło zielone ponad 15 minut - mówi radny Piotr Oracz. - Okoliczni mieszkańcy i dzieci idące do szkoły doświadczają takiej sytuacji regularnie. To nie tylko niewygodne, ale i niebezpieczne. Może się zdarzyć, że zniecierpliwieni czekaniem piesi wejdą na jezdnię lub torowisko na czerwonym.

Radny Oracz proponuje, by dla bezpieczeństwa pieszych wyłączyć priorytet dla tramwajów jadących w kierunku Nowodworów. Jego zdaniem kluczowy jest szybki przejazd do stacji metra, zwłaszcza w porannym szczycie.

"To mogłoby wywołać protesty"

- Problemy z przejściem przy Erazma z Zakroczymia wynikały z usterki technicznej, która została już usunięta - mówi Ewa Rogala, rzeczniczka Tramwajów Warszawskich. - Propozycja wyłączenia priorytetu nie ma uzasadnienia, ponieważ jest sprzeczna z polityką transportową miasta i mogłaby wywołać liczne protesty pasażerów. Proszę zwrócić też uwagę, że linia tramwajowa 2 zastąpiła m.in. E-8. Pasażerowie dojeżdżający z Tarchomina przyzwyczaili się do krótkiego czasu podróży i tramwaje muszą im to zapewnić.

Rzeczniczka przypomina, że priorytety dla tramwajów są stopniowo wprowadzane w całej Warszawie, bo taka jest polityka transportowa miasta. Coś za coś.

(dg)


LINKI SPONSOROWANE
  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka



REKLAMA





19.04.2017 23:52 tarantula01
Przez torowisko, to piesi przechodzą na czerwonym bardzo często, więc to w gruncie rzeczy nie jest problem biorąc pod uwagę, że nie powoduje to wypadków. Natomiast odradzam jakiekolwiek zmiany przy priorytecie, bo skończy się to znacznym wydłużeniem czasu przejazdu. Żadna z sygnalizacji nie dopuszcza, aby czerwone dla pieszych, przy wdrożonym priorytecie świeciło się dłużej niż 100 s. Jeśli jest inaczej, to musi to być awaria sterownika, co trzeba zgłosić, a nie pisać o obniżeniu priorytetu.

Wojciech Tumasz
20.04.2017 10:32 Otniel
Nikt z komentujących nie zauważył iż artykuł dotyczy głosu radnego Piotra Oracza (PIS)?
20.04.2017 15:20 Do rzeczy
Mało mnie interesuje z jakiego ugrupowania jest radny.

Interesujące jest natomiast, że pan radny Tumasz wyliczał kiedyś, tu na tym forum, że linia będzie drożna nawet po zbudowaniu węzła w Winnicy, bo na zwiększoną falę pasażerów będzie można odpowiedzieć zwiększoną częstotliwością tramwajów - co minutę. Co minutę w jednym kierunku oznacza natomiast, że średnio co pół minuty (30 sekund) tramwaj będzie przejeżdżał przez przecznice (w jednym lub drugim kierunku). I co wtedy? Da się utrzymać priorytet? Chyba nie, prawda? Dlatego choćby z tego powodu przedłużenie obecnej linii do Winnicy skończy się katastrofą. Pieniądze i siły należy przerzucić na linię z Winnicy na Żerań. Wzdłuż Modlińskiej. To ma sens.

Wątpliwą wydaje się być natomiast jego propozycja, by zrezygnować z priorytetu dla tramwajów w jednym kierunku. Te tramwaje jeżdżą de facto w kółko, co oznacza, że gdyby na połowie trasy miały jechać bez priorytetu, czyli wolniej, to musiałoby ich być w tym kółku więcej, i wyszłoby na to samo.
22.04.2017 18:26 Rybcia
Do rzeczy napisał 20.04.2017 15:20

Wątpliwą wydaje się być natomiast jego propozycja, by zrezygnować z priorytetu dla tramwajów w jednym kierunku. Te tramwaje jeżdżą de facto w kółko, co oznacza, że gdyby na połowie trasy miały jechać bez priorytetu, czyli wolniej, to musiałoby ich być w tym kółku więcej, i wyszłoby na to samo.
Ale to akurat radny Oracz proponuje :)
24.04.2017 09:09 Do rzeczy
"Ale to akurat radny Oracz proponuje :)"
No tak, o likwidacji priorytetu w jedną stronę to pisał radny Oracz, a nie radny Tumasz. Połączyłem dwie myśli i wyszło, jak wyszło.

Ps. A przy okazji pod rozwagę wszystkich radnych i bezkrytycznych entuzjastów tramwajów i przedłużenia obecnej linii 2 do Winnicy.
Dzisiaj nominalny czas przejazdu tzw. szybkim tramwajem z Nowodworów do Metra Młociny to 14 minut. Niedługo dojdą 2 przystanki przy budowanych galeriach handlowych i czas ten wydłuży się do 16 - 17 minut. Przy zachowaniu obecnego priorytetu, po przedłużeniu linii do Winnicy i zbudowaniu kolejnych 2 przystanków, nominalny czas przejazdu z Winnicy do Młocin można oszacować więc na ok 19-20 minut. Ale z uwagi na to, że po przedłużeniu linii konieczne będzie zwiększenie częstotliwości tramwajów utrzymanie priorytetu będzie niemożliwe, bo blokowałyby się przecznice i przejścia dla pieszych. W związku z tym czas ten będzie zapewne wynosił mniej więcej 23-25 minut (z Winnicy do Młocin). A z takiej Dąbrówki Wiślanej np., to jeszcze trzeba będzie do tej Winnicy dojechać i się przesiąść, co zabierze kolejne 5 minut. Zatem nominalny czas podróży dla mieszkańców Dąbrówki Wiślanej do Młocin wyniesie ok. 30 minut. Dzisiaj 511 jedzie z tej Dąbrówki do Młocin 19 minut...

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA




REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Sprzedam
 Nasza firma zajmuje się produkcją materacy dziecięcych, dla dorosłych, hotelowych, piankowych, lateksowych, kieszeniowych, sprężynowych. Nasze produkty wykonane są z najwyższej jakości materiałów. Produkujemy także materace na wymiar Pełna oferta znajduje się na naszej stronie internetowej. http://www.fabrykamateracy.info/ FABRYKA MATERACY ul. Szymanowskiego 23 NIP 734 302 06 32 Kom:883 682 520 Tel.18 443 88 30 E-mail:biuro@fabrykamateracy.info

3-pokojowe sprzedam
 Możesz teraz pożyczyć od nas do 5 000 000 000 euro, aby rozpocząć pracę, płacić rachunki i wiele innych. skontaktuj się z nami za pośrednictwem magleauxloanfirm@gmail.com lub odwiedź naszą stronę internetową (magleauxloanfirmcom.widezone.net), aby rozpocząć. zauważ, że jest to 3% stopa procentowa. Jesteśmy legalnymi pożyczkodawcami.

Szukam pracy
 Lakiernik samochodowy (po szkole), blacharz i pomocnik mechanika. Doświadczenie w lakiernictwie od 1995r, blacharka od 2000r, podstawy mechaniki. Uzbrajanie, rozbrajanie, proste naprawy. Poszukuję pracy na terenie Warszawy i tylko Warszawy. Praca od poniedziałku do piątku w godz. 7-16. Wymagam płacy w formie tygodniówek a przez pierwsze dni próbne dniówki. Minimalna stawka na rękę 17zł. Mogę zacząć od już. Nie szukam pracy na pomocnika lakiernika i pomocnika blacharza. Tel. 575145915

Turystyka
 Wypoczynek za granica w okolicach Wezuwiusza w prywatnym mieszkaniu skladajacym sie z: w pelni wyposazonej kuchni z salonem, dwòch sypialni, lazienki, dwòch balkonòw, max ilosc poslan 6 , miejsce spokojne i ekskluzywne stanowni doskonala baze do urzadzania jednodniowych wycieczek do slynntych wykopalisk Pompejòw i Herculanum, Paestum, a takze na wybrzeze Amalfi. Parkowanie pod domem darmo,wniez nowootwarta plaza z parkietem. Dom nowy, antysejsmiczny. Ceny pozywienia w miescie bardzo dobre, parkowanie oraz miejska plaza darmo. Przewodnik na zadanie, jak ròwniez osoba, ktòra moze pobyt ten zorganizowac, ceny za sam pobyt od 20 euro za osobe i noc,albertosponza@yahoo.it


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.