REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Tramwaj na Głębockiej. Powstanie kilometrowy wiadukt
REKLAMA

Wiadukt tramwajowy powstanie w pobliżu istniejącej estakady Głębockiej.


REKLAMA

Tramwaj na Głębockiej. Powstanie kilometrowy wiadukt

Przygotowania do budowy linii na Zieloną Białołękę wreszcie nabrały tempa. Tramwaje Warszawskie ogłosiły, że...

REKLAMA
REKLAMA
Szybki tramwaj dla Białołęki i Bródna. "Nie traktujmy metra jak bożka"
Szybki tramwaj dla Białołęki i Bródna. "Nie traktujmy metra jak bożka" Metro na Zieloną Białołękę nigdy nie było wpisane do oficjalnych dokumentów inwestycyjnych, ale mieszkańcy wciąż o nim marzą.
czytaj

...rozpoczynają poszukiwanie firmy, która opracuje koncepcję nowego wiaduktu nad Trasą Toruńską (S8). Ułożenie torów na istniejącej estakadzie Głębockiej jest niemożliwe m.in. ze względów technicznych, więc powstanie kolejna, o długości aż kilometra. Dzięki niej tramwaje przejadą bezkolizyjnie zarówno nad Trasą Toruńską, jak i planowaną Trasą Olszynki Grochowskiej.

Jak to będzie wyglądać?

- Po północnej stronie trasy, bezpośrednio przy rondzie Małej Brzozy, zaplanowaliśmy budowę węzła przesiadkowego z autobusów do tramwajów - informują Tramwaje Warszawskie. - Perony pętli autobusowej będą zbudowane jak najbliżej przystanku tramwajowego. Nieco dalej będzie miejsce na parking P+R, na którym będzie ponad 200 stanowisk postojowych dla samochodów oraz 300 dla rowerów.

Metro na Białołękę. Czarują czy oszukują?
Metro na Białołękę. Czarują czy oszukują? W roku wyborczym białołęccy samorządowcy zajmują się nawet sprawami godnymi filmu science-fiction klasy B.
czytaj
Trasa Bródno-Białołęka będzie mieć 6,5 km długości. Tramwaje odjadą z pętli, która powstanie w pobliżu podstawówki przy ul. Zaułek i ruszą na południe w rezerwie terenu pod Trasę Olszynki Grochowskiej, przejeżdżając między osiedlami Derby i Lewandów. Po kwadransie dotrą do stacji metra przy ratuszu Targówka, natomiast w pół godziny - do Dworca Wileńskiego.

- W pobliżu centrum handlowego czeka nas wycinka drzew, ale będzie ona zdecydowanie mniejsza, niż gdyby budować drugą jezdnię Głębockiej - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.

Czas, start

Wybrana w przetargu firma będzie mieć pół roku na przygotowanie koncepcji wiaduktu. Projekt całej trasy ma być gotowy w roku 2021, a prace budowlane potrwają około dwóch lat. Wynika z tego, że przy pomyślnych wiatrach mieszkańcy Zielonej Białołęki przesiądą się z autobusów do tramwajów najwcześniej w 2023 roku. Prawdopodobnie w tym samym czasie będzie gotowa cała II linia metra, łącznie ze stacjami na Bródnie.

(dg)


LINKI SPONSOROWANE
  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka



REKLAMA





15.04.2018 22:27 Biało-ruś
Bardzo dobry pomysł! Nie może być metra to niech będzie tramwaj.
Super, to bardzo dobra informacja.
Oczywiście zraz będzie pare narzekających ale ja uważam, że mocno przyśpieszy czas przejazdu do centrum Warszawy.
16.04.2018 10:59 #Tomek S
"Przygotowania do budowy linii na Zieloną Białołękę wreszcie nabrały tempa."
"Projekt całej trasy ma być gotowy w roku 2021, a prace budowlane potrwają około dwóch lat."

Czyżby?
Biorąc pod uwagę tempo w jakim została faktycznie ruszona przebudowa Głębockiej, to może za 10-15 lat pojedzie tramwaj ;)
16.04.2018 13:36 #IPN
Kiedyś w końcu rzeczywiście zbudują po latach kilkukilometrową linię tramwajową, a potem będą argumentować, tak jak robi to niejaki "dg", że ZB przez najbliżej 100 lat nie będzie miała metra, bo przecież poniesiono koszty na ten tramwaj (tak jak to ma miejsce w wypadku Tarchomina) I znajdą się jeszcze takie głuptaki, które nie ogarniając tej kwestii będą głosić, jaki to niesamowity sukces.
17.04.2018 13:23 #gra
Jeszcze nie ruszyli a już podają opóźnienie oddania! Rekord... Miał być 2022 - tak mówili żeby zamknąć buzie mieszkńców, którzy dopominali się metra.Ehh..
17.04.2018 20:10 #mtirala
ZDM na pewno przekieruje do "węzła przesiadkowego Małej Brzozy" kursującą obecnie co 5 minut linię autobusową z Marek do stacji metra Wileńska. Zapewne stanie się to samo z liniami z Zielonki, Kobyłki, Wołomina, Radzymina, Wyszkowa. Żeby obsłużyć olbrzymi ruch pasażerski tramwaj ten będzie musiał kursować co 5 minut. Tramwaje będą zapełnione po sufit do stacji metra Kondratowicza, a później kompletnie puste - mało kto będzie jechał dalej tramwajem, jesli metrem będzie znacznie szybciej.

Lepiej od razu zaplanować zawrotkę przy stacji Kondratowicza.

Widzę te nawoływania "nie narzekać", ale uważam, że to wszystko razem jest mało sensowne. Poniesiemy koszt budowy 1km wiaduktu(!), zbudujemy linię tramwajową, która od Kondratowicza będzie wozić powietrze (pamiętajmy - tramwaje co 5 minut). Jedynym argumentem jaki słyszę za tym rozwiązaniem -vide ostatni artykuł o metrze Pana / Pani dg, to "nie da się inaczej / nie jesteśmy w stanie zrobić tego rozsądnie". To są argumenty przedstawicieli PO rządzących w W-wie, wystraszonych kiełbasą(?) wyborczą PiSu, który jakoby obiecuje zmiany trasy metra.

Oczywiście "jakieś" połączenie do stacji Kondratowicza jest lepsze od żadnego, ale po to w cywilizowanych krajach toczy się debaty, żeby dojść do optymalnego rozwiązania, a nie bylejakiego. Zamiast debat, mamy skrycie prowadzoną kampanię wyborczą. PO (w W-wie) umie już tylko bronić swoich głupich pomysów, PiS ... wiadomo co potrafi. Dlatego zagłosuję na Miasto Jest Nasze, albo podobnych "antysystemowców" (w wyborach samorządowych oczywiście). Do czego i namawiam mieszkańców ZB. Pokażmy PO (i PiS) czerwoną kartkę wyborczą.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA




REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Budowlane
 Żywy ogień pod płytą? To sprawca smakowitych dań. Do każdego wnętrza można łatwo zaprojektować kuchnię marzeń (w apartamencie, lofcie). W awangardowych pomieszczeniach, nowatorsko zaprojektowana kuchnia, zaskoczy każdego. Z widocznym ogniem-zahipnotyzuje. Kuchnia z kaflowym ogrzewaczem i ciepłym przypieckiem emanuje długo przyjazne ciepło. Nawet dla alergików. W dużych izbach budujemy kompleksy z trzonem kaflowym, piecem chlebowym, pokojowym piecem kaflowym z ogrzewanym przypieckiem a nawet wędzarnią i ciepłą platformą do spania. Gdy w zimie nas z nim zasypie, zabraknie prądu, możemy przez wiele dni-w przyjaznym cieple-smakowicie biesiadować i wyśmienicie się wysypiać. Kuchnia kaflowa jest nieodzowna w gospod. agroturyst., pensjonatach, domach rekreacyjnych użytkowanych okresowo. Współpracujemy z architektami. Kuchnie stawiamy w kraju i poza. Wykonujemy projekty. Kafle z 20 kaflarni. Więcej: 68 3273341, 606756498 i na www.salonsobkowiak.pl

Dom i ogród
 ROLETY, PLISY, ŻALUZJE, MOSKITIERY, VERTICALE Bezpłatna wycena - 502 895 760

Nieruchomości zamienię
 ZAMIENIĘ KAWALERKĘ 28 M 2 NA 2 LUB 3 POKOJE - SPŁACĘ ZADŁUŻENIE ZAMIENIĘ MIESZKANIE KOMUNALNE 28 M 2 NA WIĘKSZE; Kawalerka z widną kuchnią i balkonem. Mieszkanie znajduje się przy ulicy Duracza 7 (zmiana ulicy, może wyświetlać się jako Romaszewskiego) na 9 ostatnim piętrze. Mieszkanie znajduje się w bliskim położeniu stacji metra Słodowiec oraz komunikacji miejskiej, co ułatwia sprawne poruszanie się po całym mieście. telefon kontaktowy: 502446147

Szukam pracy
 Lakiernik samochodowy (po szkole), blacharz i pomocnik mechanika. Doświadczenie w lakiernictwie od 1995r, blacharka od 2000r, podstawy mechaniki. Uzbrajanie, rozbrajanie, proste naprawy. Poszukuję pracy na terenie Warszawy i tylko Warszawy. Praca od poniedziałku do piątku w godz. 7-16. Wymagam płacy w formie tygodniówek a przez pierwsze dni próbne dniówki. Minimalna stawka na rękę 17zł. Mogę zacząć od już. Nie szukam pracy na pomocnika lakiernika i pomocnika blacharza. Tel. 575145915


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.