REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Tramwaj bliżej Wawra. W 25 minut do centrum, ale...

źródło: ZTM


REKLAMA

Tramwaj bliżej Wawra. W 25 minut do centrum, ale...

...pod warunkiem, że powstanie 1,5 km nowej ulicy.

REKLAMA

Słowa "tramwaj do Wawra" brzmią egzotycznie. W dzielnicy nie ma gęstości zaludnienia, uzasadniającej wprowadzenie tego typu komunikacji miejskiej. Mieszkańcy Wawra korzystają jednak z tramwajów, do których przesiadają się najczęściej na Gocławku lub rondzie Wiatraczna. Gdy około 2020 roku oddana do użytku zostanie nowa linia na Gocław, tramwaje przybliżą się do granic Wawra na odległość "rzutu beretem". Pętla powstanie tuż obok węzła trasy Siekierkowskiej z Bora-Komorowskiego.

- Od strony wawerskiej prowadzą tam dwie lokalne ulice: Poprawna oraz Łasaka - przypomina na swojej stronie radny Rafał Czerwonka. - Mizerna komunikacja miejska w postaci linii 219 kursuje jedynie tą drugą. Obydwie ulice łączą się tuż przed trasą Siekierkowską i obydwie już teraz są równo zakorkowane w godzinach szczytu.

Zdaniem radnego odpowiedni dojazd do pętli tramwajowej na Gocławiu zapewniłyby autobusy kursujące nową ulicą, będącą przedłużeniem Bora-Komorowskiego w kierunku osiedli Las i Zerzeń. Zgodnie z obowiązującymi planami droga ma przecinać ulice Łasaka i Poprawną, a następnie skręcać na południe, oddzielając Las od łąk Zastowskich.

- Wystarczyłoby wybudować krótki odcinek od trasy Siekierkowskiej do Kadetów, aby rozwiązać wiele problemów komunikacyjnych mieszkańców Wawra - uważa Czerwonka. - Część ruchu samochodowego odchodziłaby w stronę trasy Siekierkowskiej i nie obciążałaby lokalnych uliczek. Ponadto ulica mogłaby obsłużyć dodatkowe linie autobusowe dowożące do pętli tramwajowej. Powstałaby również ścieżka rowerowa, która łączyłaby ze sobą istniejące odcinki.

Zgodnie z aktualnymi planami przedłużenie Bora-Komorowskiego będzie drogą kategorii Z (zbiorczą). Według współczesnych standardów większość ulic tej klasy ma jedną jezdnię, jeden ogólny pas ruchu w każdym kierunku i osobne pasy dla rowerów. Muszą powstać także chodniki, szerokie na co najmniej dwa metry. Póki co trudno jednak mówić o jakichkolwiek szczegółach, bo ulica nie wyszła poza etap planowania. Rada Warszawy nie przyznała też pieniędzy na jej budowę.

Gdyby w ciągu 4-5 najbliższych lat rzeczywiście udało się przedłużyć Bora-Komorowskiego o 1,5 km w stronę Kadetów, przejazd autobusem z przystanku "Lucerny" na pętlę tramwajową trwałby ok. 6 minut. Jak zapowiadają Tramwaje Warszawskie, pokonanie trasy do stacji metra Centrum zajmie 17 minut, więc podróż ze skrzyżowania Traktu Lubelskiego z Lucerny do ścisłego centrum Warszawy trwałaby ok. 25 minut. Dziś zajmuje ona (rozkładowo) 35-40 minut a najmniej podatne na korki jest połączenie "naokoło" z przesiadką do tramwaju na Gocławku.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer







16.12.2016 08:10 #Hhhhh
Wszystko dobrze tylko właśnie z tymi najprostszymi i najtańszymi rozwiązaniami ma wawer problem. Przykład połączenie wawer wesoła.
16.12.2016 09:42 #insurgent
"Wystarczyłoby wybudować krótki odcinek od trasy Siekierkowskiej do Kadetów", muahahaha! jakieś żarty, a co to pomoże i komu? linię tramwajową trzeba by dociągnąć do Traktu Lubelskiego.
17.01.2017 19:29 #Miasteczko Wawer
Na Wawrze powstaje nowa inwestycja Miasteczko Wawer, bardzo piekna okolica, nowe eleganckie mieszkania z widokiem na las, sporo osób marzy o takich warunkach kiedy mozna jednocześnie mieszkać w stolicy i być blisko natury

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie