REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Targówek nie chce tramwaju na Derby
REKLAMA

REKLAMA

Targówek nie chce tramwaju na Derby

Radni Targówka zadecydowali, że w przyszłości tramwaje nie powinny jeździć ulicami Wincentego oraz Głębocką. Chodzi o przedłużenie linii od Rembielińskiej wzdłuż muru cmentarnego i dalej wspomnianymi ulicami w kierunku nowych osiedli na Białołęce. O takie połączenie od kilku lat walczą radni z nowych blokowisk zbudowanych na północ od Trasy Toruńskiej. - Jesteśmy wkurzeni na maksa - mówi radny Białołęki Waldemar Roszak, pomysłodawca tej linii.

REKLAMA
REKLAMA

Decyzja radnych Targówka jest




9 listopada rada dzielnicy Targówek debatowała nad projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulic Głębockiej i Malborskiej. Jednym z kluczowych elementów planu jest pomysł wybudowania linii tramwajowej, biegnącej m.in. ulicami Wincentego oraz Głębocką, która łączyłaby Targówek z Białołęką. Ponadto ulice te, według planu, miałyby być ulicami głównymi przyśpieszonymi, a więc takimi, po których można jeździć z prędkością 70 km/h. Obie te propozycje większość radnych oceniła negatywnie.

Stawiamy na metro

- Warszawa jest na zakręcie finansowym, a na linię potrzeba 500 mln złotych. Trzeba poszerzyć Wincentego oraz wybudować wiadukt tramwajowy na Głębockiej. Skąd na to wziąć fundusze? - argumentował podczas sesji Marek Sadłowski, naczelnik wydziału architektury i budownictwa dzielnicy Targówek. Zdaniem Sadłowskiego na tramwaje nie ma nie tylko pieniędzy, ale także miejsca. - Głębocka jest za wąska, aby mógł tam powstać most tramwajowy. Także Wincentego nie ma jak poszerzyć - podsumował naczelnik.

- Zarówno na Głębockiej, jak i na Wincentego możliwe jest uruchomienie transportu szynowego - ripostował radny Miłosz Stanisławski.

Przedłużenie tej przyszłej linii tramwajowej na wschodnią Białołękę umożliwiłoby świetne połączenie z centrum miasta osiedli przy Skarbka z Gór i Zdziarskiej - mówi białołęcki radny Waldemar Roszak.
- Tramwaj to ekologiczny i szybki środek transportu. Skoro miasto nie znalazło pieniędzy na metro dla Białołęki, to trzeba znaleźć pieniądze na tramwaje - stwierdził Stanisławski.

- Wybudowanie wiaduktu tramwajowego nad Trasą Toruńską i całej infrastruktury, to olbrzymie koszty. Pytam, kto za to zapłaci i kiedy? Z taką wielką inwestycją trzeba poczekać 10-15 lat - stwierdził przewodniczący rady Targówka Zbigniew Poczesny. - Tramwaj nie rozwiąże w pełni problemów komunikacyjnych. Najłatwiej powiedzieć, że trzeba budować. Tylko co i komu zabrać, aby wybudować? Trzeba inwestować w metro. To jest dla nas priorytet. Jeśli metro będzie dojeżdżało do Rembielińskiej, to mieszkańcy Targówka i Białołęki będą mogli w tym miejscu przesiąść się do metra i jechać na drugi koniec Warszawy - podsumował Poczesny.

Zaskoczeni mieszkańcy

- Moje dzieci mieszkają na Derbach. Znam co najmniej kilkanaście osób na Bródnie, które mają tam dzieci i wnuki - mówi mieszkanka Malborskiej. - Moje sąsiadki jeżdżą tam jako opiekunki do dzieci. Taki tramwaj bardzo jest potrzebny.

- Do szkół na Bródnie i Targówku chodzi mnóstwo dzieci z nowych białołęckich osiedli. Te rejony zawsze będą się wzajemnie przenikać - mówi nauczycielka z Bródna i dodaje, że decyzji władz nie rozumie, bo nie można rezygnować z dobrych połączeń między najbliższymi sąsiadami. - Moje koleżanki z pracy tam mieszkają i codziennie mają kłopot z dojazdem - podsumowuje.

Białołęka w szoku

- Nie jesteśmy w stanie zrozumieć stanowiska dzielnicy Targówek w tej sprawie. Tramwaj planowany jest przez gęsto zabudowane osiedlami mieszkaniowymi tereny na Bródnie. Do sprawnego przewiezienia dużej liczby mieszkańców poza metrem nie wymyślono nic lepszego niż tramwaj - mówi Waldemar Roszak, białołęcki radny. - Przedłużenie tej przyszłej linii tramwajowej na wschodnią Białołękę umożliwiłoby świetne połączenie z centrum miasta stale rozbudowujących się wielkich osiedli, np. przy Skarbka z Gór lub Zdziarskiej. Działania Targówka, blokujące powstanie tej linii, praktycznie odcinają tę część Białołęki od systemu komunikacji publicznej Warszawy. Jesteśmy wkurzeni na maksa, dzielnica Białołęka nie pozostanie w tej sprawie bezczynna - zapowiada radny Roszak.

Zdziwiony ZTM

Także Zarząd Transportu Miejskiego dziwi się decyzji radnych Targówka. - ZTM popiera ideę budowy tramwaju wzdłuż ul. Wincentego, chociaż ta inwestycja nie była ujęta w planach na najbliższe lata. - Postulowaliśmy jednak, żeby w ramach przyszłej przebudowy tej ulicy zapewnić rezerwę terenu pod przebieg linii tramwajowej. To dawałoby szansę, żeby w przyszłości puścić tamtędy tramwaje - mówi Andrzej Skwarek, rzecznik ZTM.

Alternatywa

Władze Targówka sugerują, że na wschodnią Białołękę powinna zostać przedłużona linia z Annopola, ewentualnie zgadzają się na tramwaj wzdłuż planowanej trasy Olszynki Grochowskiej. Jedno i drugie rozwiązanie jest problematyczne. Trasa Olszynki nie istnieje w żadnych realnych, nawet wieloletnich planach inwestycyjnych.
Władze Targówka chyba uwierzyły we własne hasło marketingowe, że tu zaczyna się Warszawa - komentuje radna Białołęki Agnieszka Borowska.
Jest jedynie od dawna rezerwą na mapie. Wciąż też trwa spór, kto ma ją zbudować. Natomiast linia z Annopola, mimo że nie trzeba budować wiaduktu nad Trasą Toruńską, szacowana jest jako dużo droższa ze względu na konieczność wykupu gruntów. Poza tym samo wytyczenie tej linii może okazać się niemożliwe wśród coraz bardziej gęstej zabudowy.

- Podczas prac nad studium komunikacyjnym dla terenu wschodniej Białołęki rozważane były różne możliwości - mówi radna Białołęki Agnieszka Borowska. - Eksperci jednoznacznie ocenili, że wytyczenie przedłużenia linii z Annopola jest o wiele trudniejsze, niż przedłużenie tej samej linii od skrzyżowania Rembielińskiej i Matki Teresy wzdłuż muru cmentarnego, Wincentego i Głębockiej. Będziemy walczyć o to rozwiązanie. Postępowanie władz Targówka jest niepokojące. Uczestniczyli podczas prac nad studium. Nie słyszałam, aby zgłaszali uwagi. Ponowna dyskusja na ten temat to marnotrawstwo czasu i pieniędzy. Oni chyba uwierzyli we własne hasło marketingowe, że na Targówku zaczyna się Warszawa - komentuje radna Borowska.

Nic nie jest przesądzone

Z argumentami radnych Targówka nie zgadza się także Wojciech Tumasz, rzecznik Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji i białołęcki radny. - Fundusze na tramwaje się znajdą, bo przecież wraz z zakończeniem jednych inwestycji rozpoczynają się kolejne - mówi. - Tą linią tramwajową jeździliby m.in. mieszkańcy osiedli Derby czy Lewandów. Radni Targówka boją się, że na Bródno tramwaj dojeżdżałby zatłoczony i mieszkańcy z tego rejonu mieliby kłopoty z wejściem do środka. Na szczęście, jeśli miasto uzna, że z punktu widzenia strategicznego dla Warszawy linia tramwajowa jest tam konieczna, to ona powstanie - dodaje.

Uchwała radnych Targówka niczego nie przesądza. Prace nad planem zagospodarowania trwają. Ostateczny jego projekt będzie musiał być przez miasto wyłożony do publicznego osądu. Wówczas mieszkańcy będą mogli zgłaszać uwagi. Póki co trafi do miejskiego Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, gdzie propozycja radnych Targówka zostanie oceniona przez specjalistów. Osteteczny głos w sprawie będzia miała rada Warszawy.

Marcin Frączak, Marzena Zemlich, oko

Nasz komentarz:

Radni Targówka podjęli decyzję skandaliczną, zupełnie niezrozumiałą, głupią, nieperspektywiczną i egoistyczną. Stawiamy na metro - twierdzi przewodniczący rady. A czym do tego metra za 10 lat dojedzie 100 tysięcy mieszkańców wschodniej Białołęki? Bródno stanie w megakorku, a o miejscu do zaparkowania będzie można pomarzyć. Używanie argumentów o braku pieniędzy na etapie planowania przestrzennego świadczy o tym, że urzędnicy i radni świadomie manipulują mieszkańcami, bo przecież doskonale wiedzą, że rezerwa w planie zagospodarowania, to nie to samo co program inwestycyjny. Zapis w planie miejscowym nie oznacza "natychmiast budować", ale daje gwarancję, że w ogóle w przyszłości będzie można do budowy linii przystąpić. Taka rezerwa też niczego nie przesądza. Jeżeli znajdzie się skuteczne rozwiązanie alternatywne, zawsze będzie można ją wykreślić. Władze Targówka twierdzą, że jest alternatywa - przedłużenie tramwaju z Annopola. Jest z nim jednak bardzo poważny problem - być może w ogóle nie da się tej linii zaprojektować właśnie dlatego, że nikt nigdy nie uwzględnił w planach rezerwy pod nią.

Tramwaj wzdłuż ulic Matki Teresy, Wincentego i Głębockiej jest potrzebny tak samo, jak most Krasińskiego, zaś radni Targówka zachowali się identycznie, jak swego czasu rajcy Żoliborza, którzy stwierdzili, że wspomniany most jest im niepotrzebny, bo nie chcą na Żoliborzu samochodów z Bródna.

Bartek Wołek


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka

Targówek nie chce tramwaju na Derby

Autor mapki: Waldemar Roszak






16.11.2011 15:42 robertk
Kochani radni, współmieszkańcy tego samego miasta!

Czy - skoro dla Was tramwaj tam nie jest potrzebny, to macie pozbawić go innych? A może mamy sobie ten tramwaj wkopać pod ziemię? Może to i dobry pomysł - Wy nam nie dacie tramwaju, ale za to my weźmiemy metro, ale bez przystanków na Targówku i Bródnie!

I co, może być taki układ?
17.11.2011 07:58 #bródno
Wy na tej podlasko-lubelskiej Białołęce lepiej zbudujcie sobie najpierw kanalizację ściekową. A metro to sobie możecie zabierać - to z Agory ze śmietnika.
17.11.2011 09:52 #JackS
Gronkowiec toczy mózgi Warszawiaków... Przecież radni robią to czego chce od nich Miasto... A metra i tak nie będzie bo pojedzie na Bemowo... Jak głosowaliśmy tak mamy i kropka
17.11.2011 10:43 #mana
Ciekawe czego się nawdychali radni z Targówka. Może czas przejść na emeryturę? Zagrywki typowe dla ludzi "maluczkich" - jak mi to niepotrzebne to innym tym bardziej. Pasuje do nich jedno bardzo niecenzuralne słowo.............(niech każdy sobie dopowie).
17.11.2011 12:58 #urodzony na brodnie
Do bródno: a zapomniałeś jak sam zbierałeś ziemniaczki za płotkiem? Koń by się uśmiał, że jesteście bardziej miastowi ha, ha!

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż Wakacyjna -70%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Usługi motoryzacyjne
 Holowanie 513-606-666

Kupię mieszkanie
 Bezpośrednio kupię nieruchomość na terenie Warszawy, Krakowa, Gdańska, Sopotu, Gdyni, z możliwością adaptacji bądź do generalnego remontu. Interesują mnie nieruchomości z lokatorami, również sprzedaż udziału. Zapraszam do kontaktu 792 401 501

Fauna i flora
 Szybka oferta pożyczki bez protokołu Oferujemy kredyty dla osób fizycznych i podmiotów gospodarczych od 5 000 do 25 000 000 EUR w tempie 2% rocznie z największą szybkością i niezawodnością. Otrzymujesz pożyczkę 24 godziny po złożeniu wniosku i bez protokołów. Kontakt: laurabettery@gmail.com

Dam pracę
 Pośrednictwo Pracy Klaver Sp. z o. o. z siedzibą w Częstochowie z certyfikatem o numerze 18450 poszukuje osób do pracy jako: PRACOWNIK PRODUKCJI - PAKOWANIE, SORTOWANIE ELEMENTÓW DROBIU-DUŻO GODZIN Miejsce pracy: Holandia bez doświadczenia i znajomości języka BEZ STAWKI WIEKÓWKOWEJ Wymagania: - motywacja do pracy - gotowość do podjęcia pracy w systemie dwuzmianowym Zakres obowiązków: - pakowanie elementów drobiu - sortowanie elementów drobiu - kontrola jakości mięsa drobiowego Oferujemy: - atrakcyjna stawka godzinowa, - zakwaterowanie - ubezpieczenie, - legalne zatrudnienie (pomoc w wyrobieniu numeru SOFI na miejscu), - możliwość długotrwałej współpracy, - dodatki urlopowe i wakacyjne, - pomoc w zorganizowaniu transportu do Holandii, - opiekę polskojęzycznych koordynatorów


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA