REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Tak zmieni się "Os. Górczewska". 2395 dni do otwarcia metra

Stacja "Lazurowa"
źródło: materiały prasowe


REKLAMA

Tak zmieni się "Os. Górczewska". 2395 dni do otwarcia metra

AMC i Biuro Projektów "Metroprojekt" wygrały konkurs na trzy ostatnie stacje II linii. Podziemną kolej dla Chrzanowa zaprojektuje Andrzej M. Chołdzyński...

...uznawany za jednego z najwybitniejszych architektów w Polsce. Jest on autorem i współautorem m.in. stacji Plac Wilsona, Młociny, Rondo Daszyńskiego i Nowy Świat - Uniwersytet. Pracował także nad budynkiem Giełdy Papierów Wartościowych przy Książęcej i biurowcem CBF Bis, który stanął przy Nowym Świecie obok dawnego Domu Partii.

- Prace były oceniane przez specjalistów według siedmiu kryteriów z różnych dziedzin - mówi Marlena Happach, naczelna architektka Warszawy. - Dotychczasowe doświadczenia pokazują, jak istotna jest miastotwórcza rola metra. W propozycjach konkursowych docenialiśmy przemyślane powiązania stacji z systemem komunikacyjnym a przede wszystkim siatką przestrzeni publicznych nowej dzielnicy mieszkaniowej.

Na zaprezentowanych wizualizacjach zdecydowanie wyróżnia się zadaszenie węzła przesiadkowego Lazurowa, który zastąpi pętlę tramwajowo-autobusową Os. Górczewska. Zachodni kraniec stacji wypadnie pod skrzyżowaniem Lazurowej z Doroszewskiego, a wschodni - pod dzisiejszą pętlą autobusową. Układ torów tramwajowych i przystanków autobusowych zostanie zaprojektowany od zera, tak by zapewnić jak najwygodniejszą przesiadkę do metra. Powstanie budynek dworcowy z punktami usługowymi, parking na co najmniej 100 rowerów, postój taksówek i trzy miejsca kiss&ride. Najważniejszą informacją jest zapowiedź budowy parkingu P+R na 800 samochodów, łatwego do powiększenia do 1500 miejsc.

Jak zapowiada prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk, w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na budowę stacji przy Wola Parku i bemowskim ratuszu, zaś w przyszłym - na ostatni odcinek linii, objęty rozstrzygniętym dziś konkursem. Stacje Lazurowa, Chrzanów (przy Szeligowskiej) i Połczyńska (przy Sochaczewskiej) mają powstać do roku 2023, a więc - jak widać naszym zegarze - najpóźniej za 2395 dni.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo

Tak zmieni się "Os. Górczewska". 2395 dni do otwarcia metra

Stacja "Lazurowa"
źródło: materiały prasowe


Tak zmieni się "Os. Górczewska". 2395 dni do otwarcia metra

Stacja "Lazurowa"
źródło: materiały prasowe


Tak zmieni się "Os. Górczewska". 2395 dni do otwarcia metra

Stacja "Lazurowa"
źródło: materiały prasowe


Tak zmieni się "Os. Górczewska". 2395 dni do otwarcia metra

Stacja "Chrzanów"
źródło: materiały prasowe


Tak zmieni się "Os. Górczewska". 2395 dni do otwarcia metra

Stacja "Chrzanów"
źródło: materiały prasowe


Tak zmieni się "Os. Górczewska". 2395 dni do otwarcia metra

Stacja "Połczyńska"
źródło: materiały prasowe


Tak zmieni się "Os. Górczewska". 2395 dni do otwarcia metra

Stacja "Połczyńska"
źródło: materiały prasowe


Tak zmieni się "Os. Górczewska". 2395 dni do otwarcia metra

STP Mory
źródło: materiały prasowe








09.06.2017 16:09 #konserwator
Czy stacja "Lazurowa" nie powinna być ... lazurowa?
Po dewastacyjnym przemalowaniu "Lazurowego pałacu" (starsi bemowianie pamiętają jego majestatyczną, niebieską sylwetę górującą nad folwarkiem Chrzanów, dziś ginie wśród bloków postawionych przy ulicy Batalionów Chłopskich) z koloru lazurowego na biały (co na to konserwator zabytków? Chyba to w jego gestii leży ochrona zamków i pałaców przed tak brutalną ingerencją?) nie ma już innych historycznych nawiązań do nazwy naszej ulicy w pobliskiej architekturze.
09.06.2017 22:36 #jkk
Ale się uśmiałem. Folwark Chrzanów, majestatyczna sylwetka "Lazurowego pałacu". Wewnątrz tego pałacu zawarty jest starszy budynek, który powstał bodaj w latach 50 ubiegłego wieku. Wówczas ulica Lazurowa nosiła miano Bielanskiej. I co miałby tutaj do roboty konserwator zabytków?
10.06.2017 07:19 #konserwator
jkk

a ile starszych budowi "zawartych" jest np. w Wawelu? A Hagia Sophia? Toż to kościół przerobiony na meczet a potem na muzeum.
To normalne, że przez lata budowle obrastają nowymi, nie wszystko trzeba burzyć.
A czyż troska o materialne dziedzictwo narodowe to nie rola konserwatora zabytków? Chyba stary pałac to dziedzictwo materialne narodu a zatem obiekt który winien podlegać ochronie konserwatorskiej. Jednak kiedy zdewastowano jego fasadę, przemalowując ją z historycznego lazuru na okropną biel to konserwator, jak zwykle, zasłaniał się, że on nic nie może zrobić.
10.06.2017 14:10 #Babiczanin
Przepraszam, "zachodni kraniec wypadający pod dzisiejszą pętlą autobusową" oznacza co? Że tereny nowego węzła przesiadkowego obejmą teren starej pętli, czy też może to tam powstanie wspomniany P+R, tym samym zmuszając autobus 109 do odstania przy zakorkowanym rondku, utrudniając wjazd i wyjazd tramwajom, a także uniemożliwiając komfortową przesiadkę z Jelonek na Ochotę? Bo wizualizacja nie jest w tym przypadku zbyt pomocna, aczkolwiek McDonalds na drugim zdjęciu , którego próbowałem wykorzystać do orientacji, szczęśliwie sugeruje, jakobyśmy mieli do czynienia z punktem widzenia od strony ulicy Górczewskiej i mam nadzieję, że mam rację.

Poza tym, miejmy nadzieję, że nazwa nie zmieni się na jakiś koszmarek w stylu "Metro Lazurowa". Nazwa "Os. Górczewska" obowiązuje już 21 lat i ma pewien swojego rodzaju charakter. Mam również nadzieję, że osoba, która zajmie się zaprojektowaniem samej pętli, przewidzi trochę dodatkowych peronów ponad te obecnie wykorzystywane. Z racji na inteligencję kierowców autobusów linii 149 oraz 719, z czego ci pierwsi, nawet jak mają wolne miejsce przy samej wiacie, stają po lewej, wzdłuż krawężnika odgradzającego pętlę od okolicznych górek, przez co nie da się ominąć przegubowców na 719, którzy na 20 minut przed odjazdem skutecznie blokują wyjazd przyjeżdżającej często później od wracającego kursu 719, który to przyjeżdża na pętlę niemal natychmiast po odjeździe poprzedniego, a odjeżdżającej przed nim linii 714, której to kierowcy ćwiczą jazdę na wstecznym 12-metrowym autobusem tylko po to, by skorzystać z przystanku numer 08 przeznaczonego dla linii 122. Jeszcze bardziej problematyczne jest to, że 149-tki stają dwójkami, tak więc przydałby się osobny peron dla 149, osobny dla 719 i 729, i jeszcze jeden dla 714 wraz z być może 712, bo mam szczerą nadzieję, że ta linia wróci przez Hubala-Dobrzańskiego na Jelonki i dowiezie do pierwszej linii metra mieszkańców położonego w Latchorzewie osiedla, jak również mieszkańców Klaudyna, Kwirynowa i Janowa i tych szczęśliwców z Bielan, którzy mają bilet na obie strefy, do drugiej linii.
12.06.2017 14:00 #wiLk
#Babiczanin napisał(a) 10.06.2017 14:10

Przepraszam, "zachodni kraniec wypadający pod dzisiejszą pętlą autobusową" oznacza co? Że tereny nowego węzła przesiadkowego obejmą teren starej pętli, czy też może to tam powstanie wspomniany P+R, tym samym zmuszając autobus 109 do odstania przy zakorkowanym rondku, utrudniając wjazd i wyjazd tramwajom, a także uniemożliwiając komfortową przesiadkę z Jelonek na Ochotę? Bo wizualizacja nie jest w tym przypadku zbyt pomocna, aczkolwiek McDonalds na drugim zdjęciu , którego próbowałem wykorzystać do orientacji, szczęśliwie sugeruje, jakobyśmy mieli do czynienia z punktem widzenia od strony ulicy Górczewskiej i mam nadzieję, że mam rację.

Poza tym, miejmy nadzieję, że nazwa nie zmieni się na jakiś koszmarek w stylu "Metro Lazurowa". Nazwa "Os. Górczewska" obowiązuje już 21 lat i ma pewien swojego rodzaju charakter. Mam również nadzieję, że osoba, która zajmie się zaprojektowaniem samej pętli, przewidzi trochę dodatkowych peronów ponad te obecnie wykorzystywane. Z racji na inteligencję kierowców autobusów linii 149 oraz 719, z czego ci pierwsi, nawet jak mają wolne miejsce przy samej wiacie, stają po lewej, wzdłuż krawężnika odgradzającego pętlę od okolicznych górek, przez co nie da się ominąć przegubowców na 719, którzy na 20 minut przed odjazdem skutecznie blokują wyjazd przyjeżdżającej często później od wracającego kursu 719, który to przyjeżdża na pętlę niemal natychmiast po odjeździe poprzedniego, a odjeżdżającej przed nim linii 714, której to kierowcy ćwiczą jazdę na wstecznym 12-metrowym autobusem tylko po to, by skorzystać z przystanku numer 08 przeznaczonego dla linii 122. Jeszcze bardziej problematyczne jest to, że 149-tki stają dwójkami, tak więc przydałby się osobny peron dla 149, osobny dla 719 i 729, i jeszcze jeden dla 714 wraz z być może 712, bo mam szczerą nadzieję, że ta linia wróci przez Hubala-Dobrzańskiego na Jelonki i dowiezie do pierwszej linii metra mieszkańców położonego w Latchorzewie osiedla, jak również mieszkańców Klaudyna, Kwirynowa i Janowa i tych szczęśliwców z Bielan, którzy mają bilet na obie strefy, do drugiej linii.
Uwagi na chwilę obecną są słuszne. Jednak po otwarciu stacji metra większość autobusów zlikwidują - 109 to już na pewno, a w najlepszym razie zmienią trasy i zostanie dużo miejsca dla autobusów149,719,729

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie