REKLAMA

Komunikacja

Tak się chodzi po Warszawie. "Brakuje łańcuchów jak na Orlej Perci"

źródło: Facebook / Piesza Wola


Tak się chodzi po Warszawie. "Brakuje łańcuchów jak na Orlej Perci"

Godzina 8:30, piątek. Popularny przystanek tramwajowy. Warszawiacy brną przez śnieg i błoto, trzymając się poręczy jak łańcucha na górskim szlaku.

REKLAMA
Ostatnie lata przejść podziemnych?
Ostatnie lata przejść podziemnych? Jest szansa na ucywilizowanie skrzyżowania Wolskiej z Młynarską. Niestety - dopiero za kilka lat.
czytaj
To nie prowincjonalne miasteczko na Syberii, ale europejska metropolia, której samorząd od lat deklaruje, że piesi są ważniejsi od samochodów. W praktyce w Warszawie nadal mamy wiele przejść podziemne, których istnienia nie uzasadnia żadna inżynieria ruchu, względy bezpieczeństwa ani wygoda najsłabszych uczestników ruchu. Jedno z nich funkcjonuje przy Reducie Wolskiej. Aby nie przeszkadzać kierowcom, piesi muszą schodzić tam pod ziemię.

Już pierwszy dzień z obfitymi opadami deszczu, by w godzinach porannego szczytu na Reducie Wolskiej dochodziło do niebezpiecznych sytuacji z udziałem pieszych. Podczas gdy kierowcy mknęli po czarnej jezdni, piesi byli zmuszeni do korzystania z oblodzonych, śliskich schodów. Dzieci, emeryci i podróżni z bagażami wyglądali jak ekipa zdobywająca szczyt w Alpach.

W czerwcu ubiegłego roku, gdy Tramwaje Warszawskie ogłosiły decyzję o umieszczeniu przystanku na poziomie -1, rozmawialiśmy o Reducie Wolskiej ze specjalistą transportu Marcinem Banachem.

- Należy dążyć do ciągłości przestrzeni miejskiej, która nie powinna być przecinana estakadami i wiaduktami - mówił. - Przystanek na poziomie -1, nawet wyposażony w zwykłe windy zamiast podnośników i kamery, wciąż będzie ograniczał dostępność do komunikacji miejskiej i będzie podatny na dewastacje.

...oraz na skutki zaskakującej drogowców zimy.

- Brakuje tylko łańcuchów jak na Orlej Perci - komentuje Marcin Jackowski z Zielonego Mazowsza. - Może czas na wypożyczalnie raków i czekanów, podobne do Veturilo? A poważnie: po raz kolejny okazuje się, że najważniejsze w zimowej Warszawie jest zapewnienie czarnej jezdni, a piesi... cóż, "niech sobie radzą".

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wola

Tak się chodzi po Warszawie. "Brakuje łańcuchów jak na Orlej Perci"

źródło: Facebook / Piesza Wola


Tak się chodzi po Warszawie. "Brakuje łańcuchów jak na Orlej Perci"

źródło: Facebook / Piesza Wola








02.12.2016 15:43 #Ann
Pracuję w okolicy od 8 lat i codziennie korzystam z tego przejścia podziemnego - przeważnie zanim służby się zorientują, to mija kilka dni i śnieg zdąży się rozpuścić. Najbardziej współczuję tym coraz liczniejszym w okolicy matkom, które jeszcze muszą po tych oblodzonych schodach znieść wózek. Najbliższe naziemne przejście ładnych kilkaset metrów dalej...
02.12.2016 16:20 #Ojciec
Ojcom też proszę współczuć. Dziś tamtędy szedłem z wózkiem ;)
02.12.2016 16:57 #Pekuer
Ogólnie to przejście to jakaś masakra. Nawet jak pada deszcz to nie da się iść po sliskiej posadzce w tunelu (częściowo niezadaszony). Oosby z dziecmi chodzą kilometr dalej na trawaj. Osoby starsze trzymaja sie scian. Genialne miasto dla ludzi. Nie wyobrazam sobie zeby to moglo dalej tak funkcjonowac.
02.12.2016 23:41 #pieszy
Czytając komentarze znalazłem idealne rozwiązanie:
Zrobić pochylnie i poprowadzić tamtędy samochody, wtedy ulica będzie bez samochodów i piesi będą mogli bezpiecznie przechodzić po czarnej ulicy na drugą stronę :)
03.12.2016 07:19 #olek
Po co pochylnie? Kierowcy są młodzi, mogą te 10 m znieść samochód po schodach.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie