REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Szeligowska ze stacją metra. A autobusy?

REKLAMA

Szeligowska ze stacją metra. A autobusy?

Szeligi czekają na budowę przystanków już 3,5 roku. Na razie autobus pokonuje 2400 metrów bez zatrzymywania się.

REKLAMA
Szeligowska protestuje: uruchomili autobus bez żadnego przystanku!
Szeligowska protestuje: uruchomili autobus bez żadnego przystanku! Po latach walki po ul. Szeligowskiej zaczął jeździć autobus. Mieszkańcy mogą jednak na niego tylko popatrzeć. Na dwukilometrowym odcinku nie zatrzymuje się on ani razu. - Rozpadająca się jezdnia, dziurawe...
czytaj

We wrześniu 2013 roku nastąpił historyczny moment: ulicą Szeligowską przejechał pierwszy autobus z numerem 813. Od tego czasu zmieniło się oznaczenie linii (dziś to 743), plany budowy na Chrzanowie stacji metra nabrały realnego kształtu a niedawno zaplanowano szkołę podstawową z przedszkolem. Komunikacja miejska nadal wygląda jednak tak, jak trzy i pół roku temu - raz na jakiś czas Szeligowską przejeżdża autobus, który nie zabiera pasażerów na długim odcinku 2,4 km między Lazurową a wsią Szeligi. Brakuje przystanków.

- Odłożyliśmy ich budowę z powodów technicznych - przyznaje Magdalena Potocka, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego. - Główne problemy to brak odwodnienia i chodników. Jeżeli nawet udałoby się wybudować tymczasowy system odwadniający, pasażerowie nie mieliby możliwości bezpiecznego dojścia do przystanków. Stale monitorujemy sytuację i w przypadku, gdy pojawią się możliwości realizacji inwestycji, na pewno o tym poinformujemy.

- Budowa przystanków bez odwodnienia zablokowałaby odpływ i w efekcie na wysokości przystanków tworzyłyby się kałuże - dodaje Mikołaj Pieńkos, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. - Optymalnym rozwiązaniem byłaby budowa kanalizacji deszczowej. Wedle naszej wiedzy taką inwestycje planuje MPWiK w ciągu 2-3 lat. Do tego czasu zgodziliśmy się, by przystanki odwodnić za pomocą drenażu, tzn. podłączyć odwodnienie do tego funkcjonującego na osiedlach. Pod tym warunkiem zaopiniowaliśmy budowę przystanków pozytywnie, ponieważ uważamy że powinny one powstać jak najszybciej, bez czekania na pełną przebudowę ulicy.

ZTM przewiduje, że na Szeligowskiej powstaną trzy przystanki autobusowe: w pobliżu planowanego przedłużenia Człuchowskiej i stacji metra, przy wiadukcie nad trasą S8 i w połowie drogi pomiędzy nimi. W przyszłości konieczna będzie także budowa pętli autobusowej pomiędzy obwodnicą a granicą Warszawy, na której mogłyby zawracać autobusy dowożące do metra i obsługujące Chrzanów.

- Budowa kanalizacji na Szeligowskiej została zaplanowana na 2019 rok, ale termin jej realizacji uzależniony jest od opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej, uzyskania koniecznych decyzji administracyjnych oraz prawa do dysponowania terenem na cele budowlane, a także przeprowadzenia procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy danej inwestycji - informuje Marzena Wojewódzka z MPWiK. - Termin realizacji inwestycji uzależniony jest w znacznej mierze od posiadania tytułu prawnego do terenów, przez które ma przebiegać przedmiotowa inwestycja.

...i tutaj urzędnicza pętla się zamyka. Czy ZTM, ZDM i MPWiK zdążą się porozumieć, zanim przy Szeligowskiej powstaną szkoła i stacja metra?

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo







24.02.2017 17:57 #Klonojad
Czy ktoś wie jak ma być przebudowana Szeligowska w związku z budową metra? Chodniki, poszerzenia, skrzyżowania, etc? Bardzo proszę o informację.
24.02.2017 18:51 #bem
@Klonojad, nie ma jeszcze żadnych informacji. Najwcześniej pojawią się gdy rozstrzygnięty zostanie konkurs na ten odcinek.
24.02.2017 19:21 #yelonkers
506 trzeba przywrócić, a nie pisać o 743 i kałużach na wsi Szeligi. Kumasz pan?
26.02.2017 20:28 #Horseradish
@yelonkers
Można rozmawiać i o Pańskim 506, i o autobusach na Szeligowskiej dla rozbudowującego się Chrzanowa. Jedno drugiego nie wyklucza. Kumasz Pan?
27.02.2017 08:17 #Klonojad
bem

OK, dzięki. Myślałem, że gmina lub ratusz ustala jakieś warunki a potem ogłasza konkurs. Wizja powinna chyba powstać w UG a projekt to tylko jej doprecyzowanie, dopasowanie do norm i standardów i przelanie na papier. Jednak wygląda, że wszystko oddaje się na zewnątrz.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie