REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Sternicza ciągła i z autobusem? "Mała Połczyńska-bis"

  16 listopada 2017

alt='Sternicza ciągła i z autobusem? "Mała Połczyńska-bis"'

Temat 'brakującego" odcinka ulicy między Okrętową a Drzeworytników wraca jak bumerang.

REKLAMA

Mająca prawie 1,4 km długości Sternicza jest jedną z najdłuższych ulic w dzielnicy, łączącą Powstańców Śląskich z Lazurową. W całości można ją jednak pokonać tylko pieszo. Choć Jelonki zmieniają się z roku na rok, do dziś nie wybudowano krótkiego, brakującego fragmentu jezdni pomiędzy Okrętową a Drzeworytników. Dyskusja o tym, czy należy go budować, trwa na osiedlu od lat.

- 15 września przeprowadzono konsultacje społeczne, które miały zadecydować, czy Sternicza ma zostać połączona - pisaliśmy w 2011 roku. - Na spotkanie przybyło ponad trzysta osób. Tylko jedna trzecia chciała połączenia. 231 osób wolało rozdzieloną ulicę. Tym samym urząd dzielnicy postanowił nie uszczęśliwiać bemowian na siłę i pozostawić Sterniczą w dwóch częściach.

Czas na autobus?

Od tego czasu na południowych Jelonkach przybyło bloków, a więc także mieszkańców i ich samochodów. W miejskich dokumentach Sternicza przez cały czas jest określana jako droga klasy L, czyli lokalna. Większość budowanych współcześnie ulic tej kategorii ma ograniczenie prędkości do 30 km/h i progi zwalniające a rowerzyści korzystają z jezdni razem z samochodami - tak wyglądają np. Pełczyńskiego i Dywizjonu 303. Dla Sterniczej plany są nieco inne.

W wyłożonym właśnie projekcie planu zagospodarowania przestrzennego południowych Jelonek opisano ją jako ulicę wyposażoną w osobną drogę rowerową oraz w przystanki autobusowe (Rozłogi, Kontuszowa i Brygadzistów). Znalazł się w nim także brakujący odcinek ulicy od Okrętowej do Drzeworytników.

Zapraszamy na zakupy

Zdania są podzielone

- Jako mieszkaniec tej części Jelonek jestem wielkim przeciwnikiem łączenia Sterniczej - mówi radny Kacper Siwik. - Już teraz wielu kierowców omija skrzyżowanie Lazurowej z Połczyńską przez Sterniczą, Okrętową i Lustrzaną. Po wybudowaniu brakującego odcinka lokalna droga stałaby się małą Połczyńską-bis, bezpośrednio łączącą Lazurową z Powstańców Śląskich.

- Zobaczymy, jak ułoży się ruch po otwarciu przebudowanego odcinka Lazurowej, na którym będą cztery pasy - odpowiada wiceburmistrz Stanisław Pawełczyk. - W tym momencie mamy sytuację nietypową, w której kierowcy starają się unikać placu budowy.

REKLAMA

Spotkania w sprawie planu

Uchwalenie planu zagospodarowania w obecnej formie nie byłoby jeszcze równoznaczne z przebiciem Sterniczej i uruchomieniem na niej linii autobusowej. Plan miejscowy nie jest spisem inwestycji do realizacji, ale raczej formą zabezpieczenia przed chaotyczną zabudową. Innymi słowy: nie można złamać jego zapisów, ale nie ma obowiązku ich wykonywać.

REKLAMA

W najbliższych dniach odbędą się dwa spotkania, poświęcone planowi miejscowemu południowych Jelonek:

  • 25 listopada (sobota) o godz. 10:00 w szkole przy Brygadzistów 18 (spotkanie z projektantem),
  • 28 listopada (wtorek) o godz. 17:00 w ratuszu przy Powstańców Śląskich 70 (dyskusja publiczna).

    (dg)

  •  

    REKLAMA

    Komentarze (13)

    # AniaG.

    16.11.2017 13:47

    Budowanie, połączenia ulic lokalnych o uspokojonym ruchu (Tempo30, esowanie jezdni, progi wyspowe, wyniesione przejścia dla pieszych)-3 X TAK.Budowanie dróg ekspresowych, NS z ekranami i 6 pasami jezdni-3X NIE.Bzdura z tą osobną drogą dla rowerów a zatoki przystankowe-wiadomo, że to się leczy a nie buduję.

    # mirka

    16.11.2017 20:22

    Po co ma byc autobus na sterniczej, jak tam są domki ,Chyba się nudza urzednicy.ąle na Szeligowskiej to by się przydał bo tam powstalo duze osiedle i nie ma jak sie wydostać

    # Apap

    17.11.2017 12:53

    Wy od zatok to powinniście cos innego leczyć. Mitomani

    REKLAMA

    # z jelonek

    20.11.2017 18:14

    NIE przebijaniu Sterniczej. Były kiedyś konsultacje. Oborski zapomniał. Wiem bardzo chcieliście dać komuś zarobić, ale ludzie powiedzieli NIE. Autobus w środek osiedla??? Idiotyzm. 506 oddajcie lepiej.

    # kombatant

    21.11.2017 10:36

    Zupełnie nie rozumiem sensu tych planów. Dlaczego Sternicza ma mieć autobus i to z trzema przystankami?
    Odległości do istniejących linii autobusowych nie są takie duże. Lepiej wzmocnijcie istniejące linie na Połczyńskiej i Człuchowskiej.

     Babiczanin

    21.11.2017 23:05, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 21.11.2017 23:06

    #z jelonek napisał(a) 20.11.2017 18:14
    NIE przebijaniu Sterniczej. Były kiedyś konsultacje. Oborski zapomniał. Wiem bardzo chcieliście dać komuś zarobić, ale ludzie powiedzieli NIE. Autobus w środek osiedla??? Idiotyzm. 506 oddajcie lepiej.

    105 to takie jakby 506 na odcinku do Powiśla, tylko puszczone przez Grzybowską i Krakowskie Przedmieście, bo na Prostej i Świętokrzyskiej metro, jak i przez Lazurową, bo Chrzanów. Brakuje tylko odcinka na Bródno, pod względem przystanków krótkiego zresztą.

    REKLAMA

    # mk77

    22.11.2017 15:45

    A na rogu Brygadzistów i Sterniczej można budować parking wielopoziomowy. Może to taki P+R będzie. Ten mpzp. projektował oczywiście zespół który na Jelonkach nie mieszka i nic go komfort mieszkańców nie interesuje.

    # Logiczne

    23.11.2017 15:59

    506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506, 506 ...

    # 105 to nie 506

    23.11.2017 16:02

    '105 to takie jakby 506 na odcinku do Powiśla, tylko puszczone przez Grzybowską i Krakowskie Przedmieście, bo na Prostej i Świętokrzyskiej metro, jak i przez Lazurową, bo Chrzanów. Brakuje tylko odcinka na Bródno, pod względem przystanków krótkiego zresztą"
    NIE, chyba że go puścić przez Powstańców i Człuchowską

    REKLAMA

    # Taaaa

    23.11.2017 18:08

    @Babiczanin: nie mędrkuj jak ten ztm, bo też ci napiszę, że twój 714 można zlikwidować i zastąpić przez 713. Przecież to taki 714 tylko nie przez Babice, a przez Ożarów. Te parę kilosów przelecisz sobie polami.

    # Badzio

    29.11.2017 13:32

    Faktycznie nie ma co uszczęśliwiać ludzi na siłę, lecz połowa założeń - czyli chodnik ze ścieżką rowerową mógłby tam powstać i chyba nie byłoby głosów sprzeciwu! Co do puszczenia autobusu - chyba należałoby zapytać mieszkańców domków jednorodzinnych. Ze środka osiedla faktycznie może być daleko do najbliższego przystanku dla osób starszych lub inwalidów i zapewne niezaszkodziłby jakiś mały busik jeżdżący dość rzadko. Mnie akurat pasowałaby tam ulica, ale i bez niej też da się żyć.
    Natomiast zapewne jest to duży skrót dla pieszych i rowerzystów. Niestety na dzisiaj jest to pas krzaczorów i chaszczy przez który idzie dzika (po deszczu błotnista) ścieżka.

    # xxx

    23.02.2018 16:29

    linia autobusowa na ulicy Sterniczej to bzdura ! Nie ma takiej potrzeby, a znacznie obniży standard życia mieszkańców i zmieni charakter osiedla domków jednorodzinnych, nie mówiąc nawet o obniżeniu wartości nieruchomości przy tej ulicy. Kto za to zapłaci mieszkańcom Jelonek ?

    REKLAMA

    # proste

    23.02.2018 18:20

    #xxx napisał(a) 23.02.2018 16:29
    linia autobusowa na ulicy Sterniczej to bzdura ! Nie ma takiej potrzeby, a znacznie obniży standard życia mieszkańców i zmieni charakter osiedla domków jednorodzinnych, nie mówiąc nawet o obniżeniu wartości nieruchomości przy tej ulicy. Kto za to zapłaci mieszkańcom Jelonek ?

    Burmistrz Grodzki niech płaci bo bardzo lansował ten pomysł miasta. Ale koalicja i tak się rozpadła. Dąbrowszczaki też niech płacą, bo 5 lat temu to oni namawiali do przebicia.
    więcej na forum

    LINKI SPONSOROWANE

    REKLAMA

    Znajdź swoje wakacje

    REKLAMA

    Najnowsze informacje na TuBemowo

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    Artykuły sponsorowane

    REKLAMA

    REKLAMA

    Kup bilet

    Znajdź swoje wakacje

    Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

    Polecamy w naszym pasażu

    Wstąp do księgarni

    REKLAMA

    REKLAMA

    Top hotele na Lato 2024
    Top hotele na Lato 2024

    REKLAMA

    REKLAMA

    Wyjazdy sportowe
    Wyjazdy sportowe