REKLAMA

Bemowo

Inwestycje

 

Startuje budowa metra. "Przywiązani do kierownicy postoją w korkach"

  27 października 2016

alt='Startuje budowa metra. "Przywiązani do kierownicy postoją w korkach"'

Tramwaj, autobus, rower - te środki transportu mają pomóc w przetrwaniu budowy metra pod Górczewską. Auto lepiej zostawić na parkingu.

REKLAMA

Być może już w listopadzie rozpocznie się budowa pod Górczewską dwóch stacji metra, oznaczająca całkowite zamknięcie ulicy między trasą Prymasa Tysiąclecia a Płocką oraz między Elekcyjną a wjazdem do Wola Parku. Wiosną do listy zamkniętych ulic dołączy Płocka (na południe od skrzyżowania z Wolską), a następnie na budowę metra nałożą się w czasie inne inwestycje: budowa drugiej jezdni Lazurowej od Sterniczej do Górczewskiej, kapitalny remont Obozowej i remont biegnącej wzdłuż trasy Prymasa Tysiąclecia linii kolejowej.

Aby pomóc mieszkańcom Bemowa i Jelonek dostać się do Śródmieścia, Zarząd Transportu Miejskiego wyznaczy obustronne buspasy na fragmencie Górczewskiej (od Deotymy do Wola Parku - tam wjazd będą mieć tylko autobusy i taksówki), Połczyńskiej (od Powstańców Śląskich), Wolskiej, Kasprzaka, Proste, Elekcyjnej i Towarowej, dołoży kursy tramwajów na Obozowej (jej remont musi potrwać najwyżej trzy miesiące, w tym dwa wakacyjne) i Wolskiej i zmieni trasy kilkunastu autobusów. Oficjalnie: Bemowo bez E-2 i E-5, mnóstwo zmian w komunikacji Oficjalnie: Bemowo bez E-2 i E-5, mnóstwo zmian w komunikacji
Prezentujemy pełną i ostateczną listę zmian, które wejdą w życie po zamknięciu Górczewskiej na czas budowy metra.

Metro na Bemowo kosztem nowego mostu Metro na Bemowo kosztem nowego mostu
Szykują się duże cięcia w innych dzielnicach. Podziemna kolej ma dotrzeć na Chrzanów jak najszybciej.
Trwają także negocjacje z zarządcą Wola Parku, dotyczące udostępnienia ok. 350 miejsc przy ul. Marynin na potrzeby parkingu P+R. Po 2-3 tygodniach od wejścia w życie zmian ZTM wprowadzi korekty tras i rozkładów jazdy.

Zamknięty dla aut odcinek Górczewskiej przy Wola Parku będzie można ominąć także rowerem. Jednoślady nie będą w stanie pokonać tylko fragmentu przy powstającej stacji Młynów, między Syreną a Płocką. Jadąc wzdłuż Górczewskiej, przez park Szymańskiego i wzdłuż Kasprzaka dotrzemy dotrzemy spod bemowskiego ratusza do ścisłego centrum miasta w pół godziny.

- Mam przed oczami armagedon - stwierdził na środowej sesji rady dzielnicy radny Łukasz Lorentowicz. - Apeluję o zachowanie przejezdności Górczewskiej przy Księcia Janusza nie tylko dla autobusów, ale też dla samochodów. Samochody nie znikną na czas budowy metra. Czekają nas ogromne korki.

- Chciałoby się zachować przejezdność dla wszystkich, ale brakuje na to miejsca - odpowiedział wicedyrektor ZTM Andrzej Franków. - Mamy jeden pas ruchu w kierunku Śródmieścia i wybór między przepuszczeniem w ciągu godziny albo 40 autobusów, albo 10-20, które utkną w korku razem z samochodami. Podczas budowy metra na Pradze też zapowiadano armagedon, ale skończył się po kilku dniach. Komunikacja miejska to wytrzyma, ale jak ktoś jest przywiązany do kierownicy, będzie stał w korku na własne życzenie.

- Komunikacja miejska jest absolutnym priorytetem - wtórował wiceburmistrz Błażej Poboży. - Samochód wiezie zazwyczaj samego kierowcę, ale autobus wiezie 150 osób. Rozumiem, że auto jest wygodniejsze, ale musimy patrzeć na całość.

Zamknięcie całych odcinków Górczewskiej i Płockiej wiąże się z technologią budowy metra: stacje wykonuje się metodą odkrywkową, zaś tunele - za pomocą specjalnych tarcz. Największe utrudnienia zakończą się na początku 2019 roku, gdy ponownie otwarta zostanie północna jezdnia Górczewskiej. Na otwarcie południowej poczekamy do listopada 2019 roku, bo dopiero wtedy zakończą się wszystkie prace nad wolskim odcinkiem metra.

- Prawdziwą katastrofę komunikacyjną będziemy mieć dopiero później, kiedy zacznie się budowa stacji Wola Park - mówi wiceburmistrz Stanisław Pawełczyk. - Przejazd w kierunku Woli będzie zamknięty dla samochodów już przy Konarskiego.

Budowa stacji Wola Park, Powstańców Śląskich, Lazurowa, Chrzanów i Połczyńska ma zakończyć się w roku 2023. Oznacza to, że w roku 2019 utrudnienia mogą nie tyle zniknąć, co przesunąć się z Woli na Górce.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (18)

# Wuzetka

27.10.2016 11:15

Zamiast się cieszyć ,że znalazły się pieniądze na rozbudowę metra(rezygnacja z Mostu Krasińskiego) to radni z 'Wybieram Bemowo" podburzają mieszkańców i wszczynają awanturę.Już którąś z kolei.Teraz przybrali szaty osób broniących praw kierowców samochodów osobowych.Pytanie -dlaczego żaden z tych radnych nie uczestniczył w konsultacjach związanych z "Warszawską Polityką Mobilności'?Nie byli ani na jednym spotkaniu konsultacyjnym!Czy oni w ogóle znają ten dokument?Nie da się mieć ciastko i zjeść ciastko.Budowa metra to utrudnienia ale też wzrost wartości naszych mieszkań i szansa dla Bemowa, że nie będzie tylko sypialnią Mordoru nr 2.

# Chocho%u0142

27.10.2016 11:29

Fakt zabrania E-2 i E-5 nastręcza bardzo duże trudności w drodze do centrum, gdzie liczy się czas tam tramwaj wlecze się niemiłosiernie. Autobus linii 167 skrócony do pętli Znana na Woli na trasie Chomiczówka, Nowe Bemowo, Koło powinien być bezboleśnie zastąpiony przez przyśpieszone i przegubowe 520, a nie bardzo potrzebne przy Powstańców Śląskich 184. Chodzą słuchy,że stacja Księcia Janusza może być oddana do użytku z pewnym poślizgiem w grafiku, czyli na początku 2020 roku ze względu na wątpliwości co do rozlokowania wyjść i tego na co natrafią budowlańcy w ziemi, a na Woli ostatnio głośno o kolejnych niebezpiecznych niespodziankach z dawnych lat. Podobno skrzyżowanie ulicy Górczewskiej z Deotymy ma ulec modyfikacji, a tamtejsza Figura ma zostać przeniesiona. Patrząc na to co ZTM od dawna wyprawia ze 184, wbrew woli mieszkańców w następne wakacje już go nie zobaczymy, a przymusowa przeprowadzka rozczłonkowanej linii na Wrocławską do tego doprowadzi. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest skierowanie 520 w Deotymy i dalej na Bemowo zamiast bezrefleksyjnego skracania do Płockiej. Często kursujące 520 na czas budowy metra powinno trafić na Bemowo.

# Konrad

27.10.2016 12:06

Radni obojętnie czy z "Wybieram Bemowo" czy skądkolwiek to przede wszystkim politycy bez żadnej tożsamości, więc cynicznie wyrzekną się nawet matek jeśli to przysporzy im popularności = punktów wyborczych = władzy = kasy. W tej chwili główny protest podnieśli kierowcy więc przyłączyli się do nich, dlatego trzeba propagować pozytywne nastawienie do metra nawet kosztem utrudnień u większości mieszkańców, a wtedy po cichutku przejdą do grupy popierającej budowę i skandowac hasła przeciwko kierowcom.

REKLAMA

# Volvi

27.10.2016 12:11

#Konrad napisał(a) 27.10.2016 12:06
Radni obojętnie czy z "Wybieram Bemowo" czy skądkolwiek to przede wszystkim politycy bez żadnej tożsamości, więc cynicznie wyrzekną się nawet matek jeśli to przysporzy im popularności = punktów wyborczych = władzy = kasy. W tej chwili główny protest podnieśli kierowcy więc przyłączyli się do nich, dlatego trzeba propagować pozytywne nastawienie do metra nawet kosztem utrudnień u większości mieszkańców, a wtedy po cichutku przejdą do grupy popierającej budowę i skandowac hasła przeciwko kierowcom.

Gręziak przeciwko kierowcą?On już stracił podbródek.Nigdy go nie widziałem w komunikacji miejskiej a widuję non stop w jego pseudo SUV-ie.

# dor

27.10.2016 23:48

@Wuzetka nic dodać, nic ująć. +1

# bemiś

28.10.2016 09:51

A dlaczego skracajac linie nie dodano żadnej nowej przez Maczka i Powązkowską , przecież tam nie będzie żadnych utrudnień ?
Tamtędy kiedys jezdził jakiś autobus z Bemowa , 406 chyba.

REKLAMA

# Magdalaena

28.10.2016 13:31

"Komunikacja miejska to wytrzyma, ale jak ktoś jest przywiązany do kierownicy, będzie stał w korku na własne życzenie." czy ZTM planuje faktycznie coś zrobić, żeby zachęcić kierowców do przesiadki? np. wprowadzi więcej kursów, żeby tramwaje i autobusy mogły przyjąć dodatkowych pasażerów? Albo nowe linie pozwalające na podróż bez przesiadek?

# Chocho%u0142

28.10.2016 13:50

Na chwilę obecną nie wiadomo co się stanie ze 112, a i 184 jest poważnie ranne, bo ZTM postanowił go na siłę leczyć tramwajami z opłakanym skutkiem. Tramwaje jadą stadami, jak się jeden popsuje stoją wszystkie każdy to wie. Schemat jest taki tramwaj po pierwsze czeka na czerwonym świetle, po drugie czeka aż poprzedni skład opuści zatokę i po trzecie dopiero wówczas otwiera drzwi, czyli ta sama czynność jest wykonywana trzy razy dłużej niż w przypadku autobusu. W tej chwili przez Powstańców Śląskich, Wrocławską powinno wejść przyśpieszone, przegubowe 520 w miejsce 167 na Chomiczówkę. Mieszkańcy z Widawskiej, Orlich gniazd, ale też pośrednio Radiowej powinni coś otrzymać za E-2, które znika z Bemowa najprawdopodobniej bezpowrotnie. W 2015 roku ZTM fizycznie zlikwidował wiaty przystankowe na ulicy Maczka, które uprzednio obsługiwały 406. W tej chwili metro nie powstaje na Bemowie tylko na Woli i na tym właśnie polega paradoks, że 112 i 184 na Powstańców Śląskich nie kolidują z budową, a są ciągle zagrożone. 520 w miejsce skróconego do Znanej 167 pojedzie przez Górczewską buspasem do centrum znacznie powiększając bardzo przetrzebioną sieć połączeń na Bemowie. Od przybytku głowa nie boli dodatkowy tramwaj w szczycie się przyda i 520 też.

# Chochoł

31.10.2016 11:40

Naturalnym wsparciem na ulicy Powstańców Śląskich dla autobusu 184 było 384 tasowane nazwami przez ZTM w schyłkowym okresie ze 106. Patrząc na roboczą mapkę zmian komunikacyjnych należy wyraźnie stwierdzić, że 171 i 523 nie wystarczą. Krańcowe kursy okresowego 384 skręcały z Powstańców Śląskich w Górczewską i dalej do Dworca Zachodniego. Kroplówka dla 184 to nie pchanie go na siłę wbrew woli ogółu Wrocławską, tylko podparcie nowym połączeniem pomiędzy Chomiczówką na Conrada, Powstańców Śląskich, Górczewską, Elekcyjną chociaż do postoju Dworzec Zachodni Tunelowa, czyli reaktywacja namiastki nie istniejącej w tej chwili zwykłej linii 106 na Bemowie. Jeżeli przez Górczewską ma iść priorytetowy buspas i kierowcy mają wsiąść do komunikacji miejskiej to zabranie E-2, trzeba jakoś pasażerom wynagrodzić, zwiększając liczbę punktów na trasie z dogodną przesiadką. Takie dodatkowe 106 musi docierać przez Górczewską do Moczydła, bo inaczej będzie powtórka z Mordoru.

REKLAMA

# kierowca

31.10.2016 19:57

Wolę postać w korku z klimatyzacją, radiem i miejscem niż stać w korku w zatłoczonym autobusie w towarzystwie meneli, rozwydrzonej młodzieży gimnazjalnej i sapiących staruszek bez klimatyzacji/ ogrzewania, ewentualnie stojąc w kałuży moczu kierowcy.

# Chochoł

31.10.2016 20:40

Super expres opisał jak mają być obwarowani płotami do pierwszego piętra mieszkańcy np. przy Księcia Janusza także ciemno widzę te fusy z herbaty ZTM. Te restrykcje przypominają niemalże ważąc słowa wojenne zaciemnianie okien. Gdzie wyjechanie własnym autem z własnego osiedla to duży wyczyn kaskaderski. I jeszcze miasto prowadzi nie widzieć czemu, politykę zwężania kluczowych ulic czego najlepszym przykładem projekt Jana Pawła z deptakiem po bokach. W ostatniej kampanii na prezydenta miasta padł pomysł, zobrazowany konkretnie Alejami Jerozolimskimi buspasa zachodzącego również na torowisko tramwajowe, co jest praktykowane w Europie. Jelonki słusznie upominają się o autobus 506, Chomiczówka i Nowe Bemowo mają szansę skorzystać z 520, a linia 500 może zasilić Maczka i Powstańców Śląskich. Mądrych propozycji nigdy za dużo. To tak, jak z niezmienionym rozkładem jazdy na przystanku, dopóki ktoś sam nie wykaże problemu to nie ma co liczyć, że ZTM to za nas wszystkich zrobi.

# Chochoł

02.11.2016 09:18

Kiedy budowano I linię metra na Bielanach to E-1 jechało sznurkiem jedno za drugim z Chomiczówki pod Halę Marymoncką, a wracało puste i to właśnie posłużyło za argument do likwidacji nazwanej zawieszeniem. Kiedy emeryci zaczęli upominać się o 10 minutowy bilet przesiadkowy za złotówkę, nagle wprowadzono okresowy, roczny dla seniorów przed siedemdziesiątką za 50zł. Teraz pani radna miasta Piechna-Więckiewicz, postuluje zwolnienie młodzieży z podstawówki z opłat i ZTM to rozważa, czyli można. W czasie akcji Znicz było na ulicach bardzo dużo autobusów i jakie one były ano niebywale wręcz czyste, czyli można. Przypomnijmy, że w wyborach na prezydenta miasta 2014 roku, jeden z kandydatów prezentował rozwiązanie podparte konkretnymi wyliczeniami na darmową komunikację miejską w Warszawie dla wszystkich bez wyjątku. Mordor stoi w permanentnym korku, bo decydenci nie słuchali ludzi. Skutecznym remedium na kłopoty Bemowa jest postawienie na linie przyśpieszone, które już z powodzeniem służyły mieszkańcom, gdzie po uzgodnionej modyfikacji tras mogą to robić dobrze dalej.

REKLAMA

# mil

02.11.2016 10:56

Trudno powiedzieć, ze ztm działa na korzyść mieszkańców, jeżeli likwiduje linie pośpieszne, od rozpoczecia budowy II linii metra - 507, 506, 501, 410. Nie ma dobrego transportu miejskiego w dzielnicy!!!

# Chochoł

02.11.2016 11:45

W Echu nieco wstecz, pracowała dziennikarka pani Anna Przerwa, która ze zrozumieniem opisywała problemy mieszkańców Bemowa, Bielan i Woli tyle, że lokalni notable zaczęli ją skutecznie odcinać od informacji i miejscową prasę objęła kontrola łańcuchowa w postaci rzecznika urzędu dzielnicy Andrzeja Olechowskiego. Co do wspominanego autobusu 106 to nawet w hymnie szkolnym, tutejszej podstawówki zawarte były takie o to słowa: " To 106 łączy nas, numer ten Warszawo znasz!", a chodziły do niej sympatyczne jednostki również z Bemowa. To jest paradoks, że o 112 i 184 wrosłe na dobre przez lata w krajobraz Powstańców Śląskich trzeba teraz walczyć, jak o przysłowiowe życie, bo bez autobusu na peryferiach jest ono trudne. Siedem lat patrząc w skali historii miasta to jest nic, a w życiu człowieka to jest dużo, a tyle właśnie ma jeszcze upłynąć, bądź dłużej do finalnego oddania do użytku II linii metra na Bemowie. Dlatego właśnie przyśpieszone, przegubowe autobusy oznaczone na czerwono muszą wrócić.

# Chochoł

02.11.2016 19:46

Z makietki wynika, że na Moczydle powstanie tzw. Czarcia Zapadka ZTM. Pan Galas inżynier ruchu m.st. Warszawy wprowadzi zmiany w życie według zapowiedzi ZTM już od Święta Niepodległości, czyli w najbliższy długi weekend, żeby mieszkańcy mogli się oswoić z nieuniknionym cytuję z pamięci. Podróżuję przez Bemowo i Wolę autobusem miejskim już od dłuższego czasu, aż do tej pory było to całkiem znośne teraz katastrofa komunikacyjna rodem z Mordoru czai się tuż za rogiem. Metro przy ulicy Górczewskiej już złapało poślizg proceduralny, termin realizacji stacji Księcia Janusza w 2019 roku jest mało prawdopodobny do zachowania chyba, że jak w poprzednich wyborach prezydenckich w mieście, będziemy zwiedzać każdą stacje po kolei w stanie surowym i otwierać po da razy z kolorowymi balonikami przed oficjalnym oddaniem do użytku chociaż woda lała się na głowę. Elekcyjna ma swoją ograniczoną przepustowość i dlatego 520 powinno wejść w miejsce 167 na Deotymy dając dostęp do Śródmieścia pasażerom z Koła, Nowego Bemowa i Chomiczówki. Inaczej czeka nas nieprzemijający Dzień Pieszego Pasażera, bo makietka ZTM ma to do siebie, że na Modczydle powstała Czarcia Zapadka.

REKLAMA

# zawilec

13.11.2016 11:54

520 na Chomiczówkę.

# Chochoł

17.11.2016 22:52

Apelujemy do pana Dominika Gadomskiego, autora artykułu o czynne wsparcie apolitycznej inicjatywy pasażerów ponad podziałami, powrotu autobusu 520 na Bielany przez Bemowo. W związku z tym, że autobus 520 był i jest w pozytywny sposób postrzegany przez władze Bielan, oraz występuje w planie naprawczym dla komunikacji miejskiej Pana Inżyniera w porozumieniu z burmistrzem Bemowa, nadarza się realna okazja na jego sensowne zagospodarowanie. Linia 520 na Bemowie to przeciwstawny argument dla niekorzystnej propozycji ZTM: wepchnięcia 184 na ulicę Wrocławską, zablokowania miejsca na pętli Nowe Bemowo przez 121 np. 155, lub 500 i czającego się w tle całkowitego skasowania 112 na terenie dzielnicy. Jeżeli dokonywać zamiany to jedynie w formacie jeden autobus (520) za jeden (167), a nie dwie linie (167) (E-2) za jedną wyraźnie słabszą (121). ZTM wylicza pojemność jednego wozu na kilkudziesięciu pasażerów, to niech przyciąga do środków transportu miejskiego dobrymi połączeniami.

# zawilec

23.11.2016 08:53

Redaktorze Gadomski, jak tam artykuł o planie inżyniera?

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024