REKLAMA
REKLAMA

Bezpieczeństwo

Śmierć na Bazyliańskiej. Wciąż giniemy na ulicach Bródna

Na ulicach Bródna giną ludzie. O ich bezpieczeństwie warto i trzeba dyskutować.
źródło: www.warszawa-straz.pl/fot. Artur Kamiński


REKLAMA

Śmierć na Bazyliańskiej. Wciąż giniemy na ulicach Bródna

Dobrego bilansu bezpieczeństwa na drogach nie udało się utrzymać nawet do połowy stycznia. Pierwsza osoba zginęła dziś po południu.

REKLAMA

Pierwsza w tym roku śmiertelna ofiara wypadków drogowych na Bródnie to 72-latka, która zginęła zaraz po wyjściu z autobusu. Jak informuje policja, do zdarzenia doszło na Bazyliańskiej na wysokości przystanku "Św. Hieronima". Staruszka chciała odruchowo przejść przez jezdnię w najwygodniejszym miejscu, czyli przy zatoce dla autobusów. Została potrącona przez kobietę prowadzącą osobowego peugeota i zginęła na miejscu. Nie wiadomo, czy w momencie wypadku 72-latka była dobrze widoczna, ani z jaką prędkością jechał samochód.

Każdej śmierci można zapobiec

- Polskie ulice strefami śmierci dla pieszych - pisali w grudniu aktywiści Miasto Jest Nasze.

Według europejskich statystyk z lat 2009-2013 na polskich drogach ginie 34 pieszych na milion. Dla porównania: w Niemczech to siedmiu zabitych przechodniów, w Szwecji - pięciu, w Holandii - czterech. W najbezpieczniejszych krajach Europy od lat przybywa fotoradarów, progów zwalniających i innych rozwiązań uspokajających ruch. W Warszawie fotoradarów prawie nie ma, zaś każda decyzja o montażu progów (często podjęta po głosowaniu mieszkańców) powoduje lawinę krytyki ze strony kierowców.

Czy 72-latka z Bródna mogłaby żyć dalej, gdyby na Bazyliańskiej było więcej przejść dla pieszych? Być może emeryci nie ryzykowaliby przechodzenia w niedozwolonym miejscu, gdyby mieli do pokonania dwukrotnie krótszą drogę. Czy żyłaby, gdyby zlikwidowano zatoki dla autobusów, jednocześnie wytyczając przejścia z azylami na obu końcach przystanków? A może uratowałyby ją fotoradary na skrzyżowaniach? Teraz już się nie dowiemy, ale o bezpieczeństwie na ulicach Bródna warto i trzeba dyskutować.

Gdzie jest najgorzej?

Od stycznia do listopada ubiegłego roku na policyjnej czarnej liście zdążyły zapisać się trzy ulice na Bródnie i Targówku: Kondratowicza (dwie osoby zabite, sześć rannych), Radzymińska (14 rannych) i Wincentego (12 rannych). Ruchliwe skrzyżowanie Kondratowicza z Wincentego, zajmujące w poprzednich latach wysokie miejsce na liście najniebezpieczniejszych w Warszawie, zostało wyprzedzone przez krzyżówki Łodygowej z Wyspową i Radzymińskiej z Grodzieńską. W sumie zostały na nich ranne cztery osoby.

Dominik Gadomski


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek







10.01.2017 22:25 #gość
Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami nie wolno zatrzymywać pojazdu w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia dla pieszych. Zakaz ten dotyczy to również autobusów na oznakowanych przystankach - niestety w Warszawie ignoruje obowiązujące prawo i wiele przystanków jest wyznaczonych niezgodnie z przepisami.
Ograniczenie to wynika z konieczności zachowania bezpieczeństwa pieszych na pasach - pieszy wchodzący na przejście nie może być zasłonięty przez pojazd (autobus). Skutki wychodzenia zza autobusu, to właśnie ten wypadek - apelowanie o wyznaczanie przejść tuż przy przystankach, nie dość, że sprzeczne z przepisami prowadzi do wypadków.
24.01.2017 09:13 #Niuteczka
Znam tą okolicę i wiem, że przy przystanku (na żądanie) jest przejście dla pieszych (bezpośrednio przy zatoczce dla autobusów), co prawda bez świateł, ale jednak, kawałek dalej są pasy, przy których są światła. Z tego co pisze autor "... chciała odruchowo przejść przez jezdnię w najwygodniejszym miejscu ..." czyli nie przez te pasy (bez świateł znajdujące się bezpośrednio koło zatoczki) tylko tam gdzie jej się spodobało a skutek wiadomy. A może by tak pomyśleć o tej pani, która kierowała pojazdem, co ona przeżywa? Malowanie pasów co kawałek nic nie pomoże jeśli ludzie będą bezmyślni.
26.01.2017 22:27 #Jab
Pismaki- przestańcie pisac ze 72 latka to staruszka, niedługo ty człeku będziesz miał 72 lata i ciekawe czy o sobie tez tak pomyślisz zabierając narty na wakacje? To nie staruszka, no może jak będzie miała 90 lat.
A na Bródnie to są same autostrady - Kondratowicza też. Tu śmigaja ponad 100. Jakiś idiot pozwolił aby na osiedlu wybudowano same autostrady - Kondratowicza, Odrowąża, Toruńska. To ohyda - smród spaliny w samym środku 120 tysięcznego osiedla. Trzeba Kondratowicza zamienić na deptak. To nie moze byc autostrada. Tu mieszkają ludzie i chcą oddychać powietrze a nie spalinami. Za 10 lat tu będzie ponad 50 procent ludzi po 60-tce. A potem coraz więcej. Ławki, drzewa, deptaki - to a tu być. A nie rozjeżdzacze ludzi. A ta pani kierowca niech się nauczy jeździć, kogo obchodzi jej sumienie, a co z rodziną zabitej? .
26.01.2017 22:27 #xxx
Pismaki- przestańcie pisac ze 72 latka to staruszka, niedługo ty człeku będziesz miał 72 lata i ciekawe czy o sobie tez tak pomyślisz zabierając narty na wakacje? To nie staruszka, no może jak będzie miała 90 lat.
A na Bródnie to są same autostrady - Kondratowicza też. Tu śmigaja ponad 100. Jakiś idiot pozwolił aby na osiedlu wybudowano same autostrady - Kondratowicza, Odrowąża, Toruńska. To ohyda - smród spaliny w samym środku 120 tysięcznego osiedla. Trzeba Kondratowicza zamienić na deptak. To nie moze byc autostrada. Tu mieszkają ludzie i chcą oddychać powietrze a nie spalinami. Za 10 lat tu będzie ponad 50 procent ludzi po 60-tce. A potem coraz więcej. Ławki, drzewa, deptaki - to a tu być. A nie rozjeżdzacze ludzi. A ta pani kierowca niech się nauczy jeździć, kogo obchodzi jej sumienie, a co z rodziną zabitej? .

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie