REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

SKM-ką z Wawra na Służewiec. Czy to realne?
REKLAMA

źródło: Ruchy Miejskie - Miasto Jest Nasze


REKLAMA

SKM-ką z Wawra na Służewiec. Czy to realne?

Podobna linia kolejowa była oficjalnie planowana w roku... 1929. Jej budowa pomogłaby skomunikować południowe dzielnice Warszawy, leżącego na obu brzegach Wisły.

REKLAMA
REKLAMA
Czy pociąg dziś kursuje? "Mamy 40 awarii miesięcznie"
Czy pociąg dziś kursuje? "Mamy 40 awarii miesięcznie" "Szanowni Państwo, z powodu awarii urządzeń sterowania ruchem..." - te słowa zna na pamięć już chyba każdy pasażer naszej kolei miejskiej.
czytaj

Warszawa ma łączącą dworce Wschodni i Zachodni kolejową linię średnicową. Ma także obwodową, ale tylko w północnej części miasta: pomiędzy Dworcem Zachodnim, Dworcem Gdańskim i Dworcem Wschodnim. Pomysły domknięcia pierścienia kolejowego od południa pojawiały się już w XIX wieku a w latach 20. ubiegłego stulecia inwestycja ta została zatwierdzona przez Sejm. Gdyby nie wybuch II wojny światowej, linia łącząca Ochotę, Mokotów, lotnisko na Gocławiu i Grochów zapewne by powstała i dziś układ komunikacyjny Warszawy wyglądałby zupełnie inaczej. Jak wiele przedwojennych pomysłów, także ten wrócił - w nowej wersji - w latach 50. Ostatecznie tam, gdzie miała powstać kolej, komunistyczne władze zbudowały trasę Łazienkowską wraz z mostem.

Koleją na Służewiec

Teraz pomysł południowej linii obwodowej odświeżyła Justyna Glusman, kandydatka Ruchów Miejskich - Miasto Jest Nasze na prezydenta Warszawy. Nowe tory rozpoczynałyby się przy stacji Wawer i biegły przez niezabudowane Zakole Wawerskie a następnie wzdłuż trasy Siekierkowskiej, co wymusiłoby wyburzenia domów na osiedlu Las (chyba, że tory biegłyby po wiadukcie nad ich dachami). Na wysokości Bora-Komorowskiego powstałaby stacja Gocław, gdzie pasażerowie mogli przesiąść się do tramwajów jadących ronda Waszyngtona i dalej istniejącymi torami na Pragę lub do Śródmieścia.

Wisłę kolej przekraczałaby po nowej części mostu Siekierkowskiego. Na lewym brzegu Wisły powstałyby stacje Siekierki (tu linia mogłaby naruszyć XIX-wieczny fort ziemny Augustówka), Czerniaków (przy węźle trasy Siekierkowskiej z Czerniakowską) i Sobieskiego. Następnie kolej wjeżdżałaby do tunelu, w którym powstałaby stacje Wilanowska, Wołoska i przebudowana Służewiec.

Czy to realne?

W sumie linia miałaby 23 km długości, z czego pięć znalazłoby się pod ziemią. Według szacunków Ruchów Miejskich budowa kosztowałaby ok. 3 mld zł. Pod względem nakładów finansowych i skomplikowania byłaby to inwestycja porównywalna z budową nowej linii metra, ale jak najbardziej wykonalna. Gotowe tory i stacje samorząd musiałby jednak przekazać w zarząd państwowej firmie PKP Polskie Linie Kolejowe, która odpowiadałaby nie tylko za ich eksploatację czy remonty, ale też miała ogromny wpływ na układanie rozkładu jazdy pociągów. Gdyby decyzja o budowie zapadła natychmiast po wyborach, można szacować, że całość byłaby gotowa za 10-12 lat, a więc pod koniec lat 20.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer





17.09.2018 12:32 Taltos2
Przecież to nierealne, miasto wybudowało by za własne, a potem przejęło to PKP? I zarządzało tam ruchem równie udanie co na średnicy - koszmar jakiś. To albo inwestycja rządowa/PKP albo metro vel szybki tramwaj w wersji miejskiej. O ile w ogóle dałoby się sensownie to przeprowadzić w tym śladzie...
17.09.2018 22:44 #jfk vel fabi
Well....Trasa i Most Łazienkowski nie mają NIC wspólnego z przedwojennym projektem. Piszący ten artykuł pomylił je z obecną Trasą Siekierkowską !!!!
20.09.2018 09:20 #coffee
Zamiast tego to:
1. Przedłużenie linii z Gocławka do Ronda Mościckiego i budowa dużej pętli tramwajowo autobusowej.
2. Trasa tramwajowa od Ronda Mościckiego do ul. Sobieskiego i połączenie z tramwajem na Gocław, Tramwajem na Gagarina i tramwajem na Wilanów.
3. Budowa dużego Park & Ride przy ul. Kosmatki w Wawrze.
4. Budowa Nowo-Bora Komorowskiego przynajmniej do ul. Kadetów, a nawet do przecięcia z Traktem Lubelskim.
5. Budowa Mostu na Zaporze bez węzła z Wałem Miedzeszyńskim za to z węzłem na Trakcie Lubelskim a nawet do Zwoleńskiej.

I wtedy oprócz dołożenia kilku dobrych autobusów (jeżdżących często i z odległych krańców jak Falenica/Aleksandrów) nic więcej tej dzielnicy nie potrzeba.
23.09.2018 14:39 #qvertz
Może i potrzeba w Warszawie takiego "ringu", ale przecież piniendzy nie ma, nie było i nie będzie - jak mawiał klasyk

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Działkę budowlaną sprzedam
 SPRZEDAM DZIAŁKĘ BUDOWLANĄ Bezpośrednio 191/37 Działka usytuowana w najlepszej lokalizacji Nadarzyna objęta Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego z przeznaczeniem pod zabudowę jednorodzinną lub bliźniaczą. 1,1 km od centrum Nadarzyna, 1800 metrów do wjazdu na trasę S 8 do Warszawy, w zacisznym miejscu obok Lasów Nadarzyńskich. Działka przylegająca jednym bokiem do lasu ze ścieżkami spacerowymi, na niej znajdują się dwa drewniane domki letniskowe ok. 70 m², a cały teren ogrodzony jest siatką i licznym drzewostanem, odgradzającym posesje od drogi asfaltowej. Działka budowlana o powierzchni 1929 m². ul. Błońska, Nadarzyn, powiat pruszkowski, Dojazd: asfalt, ogrodzenie: siatka,Media: woda, prąd, gaz i kanalizacja przy drodze W pobliżu działki Lidl, Rossmann, szkoły, przedszkola. Komunikacja autobusowa z Warszawą i Pruszkowem. Bliski dojazd do trasy S 8 i S 2. 3,8 km od stacji WKD Otrębusy. 9 km od Centrum Handlowego Janki. Do negocjacji. 503 123 985

Dom sprzedam
 OKAZJA! Dom bezpośrednio 180 m2. Dobczyn ok. 7 km od Wołomina. Ok 300 m do stacji PKP, 30 min do Warszawy Wileńskiej. Dom do zamieszkania, hipoteka bez obciążeń, jedyny właściciel, 2220 zł/m2. tel. 535-50-170, 503-768- 158.

Nieruchomości
 kupię bezpośrednio mieszkanie 1 lub 2 pokoje Wawer lub praga-południe 509720867

Usługi inne
 Idealny sposób na znalezienie miłości,test osobowości,propozycje partnerów.Wejdź i nie czekaj: https://poznajmysie.oferty-leadstar.pl


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
Wyprzedaż Wakacyjna -70%
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA