REKLAMA

Puls Warszawy

różne »

 

Selfie-ściema, czyli kolejna wpadka ZTM

  17 listopada 2019

alt='Selfie-ściema, czyli kolejna wpadka ZTM'

Zrób zdjęcie, wgraj, podaj kod, odbierz Kartę Miejską - tak miało być. A jak jest w rzeczywistości?

REKLAMA

- Podczas wizyty w POP kartę można teraz wyrobić bardzo prosto - reklamował w sierpniu Zarząd Transportu Miejskiego. - Trzeba wejść na stronę foto.wtp.waw.pl lub zeskanować kod QR dostępny w okienku kasowym. Następnie wybrać zdjęcie z galerii w telefonie, zapoznać się z klauzulą informacyjną, wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych i wysłać. Na ekranie telefonu pojawi się jednorazowy indywidualny kod, który należy podać pracownikowi POP-u. Chwila moment i Warszawska Karta Miejska będzie gotowa.

Jedyny słuszny format

Tyle teoria. ZTM zapomniał poinformować w komunikacie, że strona foto.wtp.waw.pl odrzuca wszystkie zdjęcia w formacie innym od 35:45 i nie daje możliwości ich przycięcia. Ponieważ ogromna większość smartfonów fotografuje w formacie 3:4 i 9:16, plik trzeba najpierw samodzielnie przyciąć. I tu zaczynają się schody.

Przeciętna aplikacja fotograficzna podczas przycinania zdjęcia nie pokazuje wymiarów w pikselach a trafienie na chybił-trafił w rozdzielczość i rozmiar jest niemożliwe. Pozostaje zgranie zdjęcia na komputer i zmiana rozmiaru w programie graficznym. Po wgraniu zdjęcia na serwer dostajemy kod, który musimy podać w punkcie obsługi pasażera.

Wstąp do księgarni

Zrób selfie i biegnij

- Kod jest już nieważny, musi pan jeszcze raz wgrać zdjęcie - słyszę w punkcie obsługi około... półtorej godziny po wgraniu zdjęcia. Niezrażony wyjmuję telefon, włączam dostęp do internetu, wchodzę na foto.wtp.waw.pl, wybieram odpowiedni plik i... dostaję komunikat o nieprawidłowym formacie. Przycięte zdjęcie zostało na komputerze w domu.

Próba samodzielnego przycięcia do jedynych słusznych wymiarów 45:35 kończy się porażką. Pozostaje "telefon do przyjaciela": wysyłam zdjęcie do osoby potrafiącej szybko zmienić rozmiary na właściwe i czekam, aż odeśle poprawiony plik. Dopiero teraz stara karta, którą kasowniki przestały nagle widzieć 5 minut po doładowaniu, może iść do niszczarki, a ja odbieram nową. Do wyboru był m.in. wzór ze znaczkiem "Warszawski Transport Publiczny" i serduszkami, ale nie skusiłem się.

Licząc razem z czekaniem w kolejce do okienka, wypełnianiem papierowego wniosku i kombinacjami z rozmiarem zdjęcia wszystko trwało pół godziny. Anatolij Diatłow powiedziałby, że "not great, not terrible". Nowa linia ZTM jest słuszna, ale brak prostego edytora na foto.wtp.waw.pl to jednak wypaczenie.

(jw)

REKLAMA

Odpowiada Tomasz Kunert, rzecznik ZTM

Dotychczas kilka tysięcy pasażerów przesłało zdjęcia we wspomnianym w materiale formacie 3:4. Zdjęcia zostały bezproblemowo przyjęte przez system, a karty szybko wyrobione. Trudno określić, jaka jest przyczyna problemów opisanych w artykule, ale na pewno nie leży ona w systemie. Przykładowo w październiku za pomocą serwisu przesłano 2 595 zdjęć. Żadna z osób nie zgłaszała problemów z przesłaniem zdjęcia.

W przypadku czasu, jaki zdjęcie jest przechowywane w serwisie, informacja ta jest dostępna na foto.wtp.waw.pl w klauzuli informacyjnej: "Państwa dane osobowe będą usuwane niezwłocznie po wydaniu WKM, a w przypadku nie zgłoszenia się po jej odbiór dane zostaną automatycznie usunięte po upływie 1 godziny od momentu ich przesłania za pośrednictwem niniejszego formularza".

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# KTV

19.11.2019 09:05

Mi udalo sie przeslac zdjecie bez problrmu, przedni aparat rozmiar domyslny czyli pewnie 4:3. Moze masz jakies niestandardowe ustawienia w telefonie?

# ZTM

21.11.2019 10:38

Tomasz Kunert, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego: W materiale umieszczonym na Państwa stronie znalazło się wiele nieścisłości, które mogą wprowadzać czytelników i pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego w błąd. Zarząd Transportu Miejskiego ponad 2,5 miesiąca temu wprowadził usługę wyrabiania od ręki Warszawskiej Karty Miejskiej ze zdjęciem zapisanym w telefonie i przekazywanym do obsługi Punktów Obsługi Pasażerów za pośrednictwem serwisu foto.wtp.waw.pl. Dotychczas kilka tysięcy pasażerów przesłało zdjęcia we wspomnianym w materiale formacie 3:4. Zdjęcia zostały bezproblemowo przyjęte przez system, a karty szybko wyrobione.
Trudno określić, jaka jest przyczyna problemów opisanych w artykule, ale na pewno nie leży ona w systemie. Nie jest także prawdą, że: "ZTM zapomniał poinformować, że strona foto.wtp.waw.pl odrzuca wszystkie zdjęcia w formacie innym od 35:45 i nie daje możliwości ich przycięcia". Na stronie startowej serwisu foto.wtp.waw.pl dokładnie określiliśmy parametry zdjęcia: format (JPG lub PNG), rozmiar (3,5:4,5 ze stosunkiem boków 0,77), minimalna rozdzielczość (200x259 pikseli), maksymalna wielkość pliku (8MB). Co więcej, system bez najmniejszego problemu przyjmuje zdjęcia w formacie 3:4, jakie wykonują aparaty w zdecydowanej większości smartfonów. Przykładowo w październiku za pomocą serwisu przesłano 2 595 zdjęć. Żadna z osób nie zgłaszała problemów z przesłaniem zdjęcia.
W przypadku czasu, jaki zdjęcie jest przechowywane w serwisie, informacja ta jest dostępna na foto.wtp.waw.pl w "Klauzuli informacyjnej": "Państwa dane osobowe będą usuwane niezwłocznie po wydaniu WKM, a w przypadku nie zgłoszenia się po jej odbiór dane zostaną automatycznie usunięte po upływie 1 godziny od momentu ich przesłania za pośrednictwem niniejszego formularza".
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA