REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Schody nic nie dały. "Potrzebne przejście przez tory"
REKLAMA

źródło: ZDM


REKLAMA

Schody nic nie dały. "Potrzebne przejście przez tory"

Wydaliśmy 190 tys. zł na coś, co nie spełnia swojej funkcji. Przedostanie się z Górc do Wola Parku nadal nie jest wygodne.

REKLAMA
REKLAMA

Po jednej stronie osiedle, po drugiej - popularna galeria handlowa, pośrodku - tory kolejowe z zakazem przejścia. Tak okolica Górczewskiej wygląda dokładnie od roku 2002, czyli od otwarcia Wola Parku. Choć bloki na Górcach dzieli od centrum handlowego "rzut beretem", ich mieszkańcy do dziś nie doczekali się normalnego dojścia do sklepów.

Schody furory nie zrobiły

Okazją do lepszego rozplanowania trasy z bloków do Wola Parku była przebudowa wiaduktu Górczewskiej, ale została ona zmarnowana. Legalne połączenie powstało dopiero dzięki schodom, które powstały pod koniec 2016 roku. Ich budowę poparło ponad 2100 osób, ale jeszcze przed rozpoczęciem budowy pojawiały się głosy, że wydanie 190 tys. zł niczego nie zmieni.

- Ja tam uważam, że przez tory jest szybciej i nie trzeba się wspinać - pisała czytelniczka. - Powinni zrobić bezpieczne przejście przez tory. Schody na wiadukt są od dawna od strony osiedla Przyjaźń. Żadna łaska, tylko utrudnienie i wyrzucanie pieniędzy.

Dziś schody pełnią zupełnie inną funkcję, niż zakładano: łączą bloki na Górcach z nowym przystankiem autobusowym. Dla osób idących na zakupy do Wola Parku nadal atrakcyjniejsza jest nielegalna droga przez tory.

Przez tory "na legalu"

- Schody wybudowane przy Budy stanowią barierę architektoniczną np. dla osób starszych oraz z wózkami dla dzieci - pisze Piotr Bojaruniec.

Rozwiązaniem byłaby budowa tradycyjnego przejścia przez tory, wyposażonego w "labirynty" barierek. Kosztowałoby ono prawdopodobnie tylko 80 tys. zł. Odpowiedni projekt do budżetu partycypacyjnego został już złożony a PKP Polskie Linie Kolejowe mają czas na jego weryfikację do 8 maja. Jeśli zostanie dopuszczony do głosowania, przejście mogłoby powstać w przyszłym roku.

Na docelowe rozwiązanie problemu (np. przejście podziemne) poczekamy co najmniej do roku 2023, na kiedy zaplanowane jest otwarcie stacji metra przy Wola Parku. W planach jest też stacja kolei miejskiej, ale jej budowa była już kilkakrotnie przekładana. Pod koniec ubiegłego roku Szybka Kolej Miejska informowała, że otwarcie nowej linii, kursującej po istniejących torach do Ożarowa Mazowieckiego, jest możliwe w roku 2025.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo



REKLAMA





03.02.2018 19:30 #MMM
Schody prowadzą na chodnik wzdłuż Górczewskiej i faktycznie brak pochylni może być problemem dla osób na wózkach inwalidzkich czy z wózkami dziecięcymi. Ale wystarczy w kolejnym budżecie głosić projekt dobudowania pochylni.
Budowa kładki to na chwile obecną pomysł totalnie bez sensu. Prowadziłby z osiedla Górce (Stare?) donikąd. Tak, nie do Wola Parku, ale donikąd, ponieważ za torami nie ma żadnej infrastruktury przeznaczonej dla ruchu pieszych. Osoby, które nielegalnie przechodzą przez tory idą kawałek nieużywaną jezdnią dawnej Górczewskiej i wydeptaną ścieżką omijają stacje benzynową Auchan (niedawno właśnie z tego powodu ogrodzoną), przechodzą przez drogę wewnętrzną intensywnie używaną przez klientów centrum handlowego i przez dolny parking czerwony dochodzą do budynku Wola Parku. Jak widać, budowa kładki nie rozwiązuje problemu. Dalej trzeba by dobrej woli prywatnego właściciela terenu, aby zbudował infrastrukturę pieszą dla niewielkiej liczby klientów z Górc. Może jakby wreszcie pomysł budowy przystanków kolejowych zbliżył się do fazy realizacji, całość miałaby większy sens.
Pytaniem jest też, czy sama kładka leżałaby na terenie Bemowa, Woli czy też PKP i czy budżet partycypacyjny miałby tam zastosowanie.
Osobną kwestią byłaby planowana budowa trasy S7 i jej węzła z Górczewską. Tak - to jest bliżej nieznana przyszłość (podobnie myśleli mieszkańcy Ursynowa, ale w końcu rozpoczęła się budowa S2). Wówczas cała kasa wydana na budowę kładki i chodników zostałaby wyrzucona w błoto.
05.02.2018 15:32 #piotrbojar
Uważam, że nie jest tak, że chody nic nie dały. Schody prowadzą do tymczasowego zespołu przystanków "Grodkowska".
Przejście w poziomie przez tory umożliwiłoby bezpieczne dojście do C.H. mieszkańcom os. Górce, a szacuje się, że jest nas ok. 15 tys. Mam nadzieję, że prywatny właściciel terenu będzie chętny do podjęcia rozmów o budowie takiego przejścia.
06.02.2018 16:07 #ZelaznA
"Ja tam uważam, że przez tory jest szybciej i nie trzeba się wspinać (...) Powinni zrobić bezpieczne przejście przez tory."

Nie ma "bezpiecznych" przejść przez tory, chyba że przez linię wyłączoną z użytkowania.
O właśnie: jak często przejeżdżają tamtędy pociągi?
06.02.2018 21:51 #BeMózg
Mówienie o "bezpiecznym" przejściu przez tory kolejowe w takim miejscu to amatorszczyzna i dziecinada. W tym miejscu pociągi pasażerskie jeżdżą obecnie nawet z prędkością 80 km/godz., do tego od północnej strony niespodziewanie wyłaniając się zza zakrętu. Jednocześnie przechodnie w takich miejscach często kierują się myśleniem w stylu "jeszcze zdążę przed tym nadjeżdżającym pociągiem" albo "czego trąbisz, zwolnij, przecież idę po zakupy i mam prawo tędy przechodzić!", nie zdając sobie sprawy że droga hamowania pociągu to co najmniej kilkaset metrów, a koło elektrowozu obcina nogę łatwiej niż gilotyna.
Liczba pociągów korzystających z tego odcinka linii kolejowej niedługo znacząco wzrośnie, jako że w związku z planowanym remontem linii średnicowej część dalekobieżnych pociągów pasażerskich będzie po nim kierowana na Dworzec Gdański. Nie ma co spodziewać się, że zarządca infrastruktury kolejowej będzie tak lekkomyślny i wyrazi zgodę na budowę przejścia w poziomie torów. Budowa kładki nie ma obecnie sensu, co wcześniej wystarczająco objaśnił już MMM.
Moim zaś marzeniem jest jednoczesna budowa w tym miejscu węzła komunikacyjnego, składającego się z podziemnej stacji metra, przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej oraz węzła drogowego krzyżującego ulicę Górczewską z przedłużeniem trasy S7. To wszystko powinno być połączone zgrabną siatką przejść podziemnych i nadziemnych dla pieszych i rowerzystów, umożliwiających łatwe przesiadki pomiędzy metrem, koleją i autobusami oraz dojście do okolicznych osiedli i centrum handlowego. Powinno to być tak skoordynowane, aby dało się wykonać w jednym czasie, tym bardziej że bałagan i tymczasowe utrudnienia dla komunikacji i mieszkańców byłyby nie mniejsze jak przy obecnie trwającej budowie metra pod Górczewską. Jednocześnie zdaję sobie sprawę, że takie coś przekracza możliwości intelektualne i organizacyjne osób zajmujących kierownicze stanowiska w zarządzie miasta stołecznego Warszawa i PKP Polskich Linii Kolejowych.
07.02.2018 12:15 #Hmm
#beMózg w Europie dochodzimy do abstrakcyjnej sytuacji w którym zakładamy że ludzie są bezmyślni... jeśli tak jest to zabrońmy się im rozmnażać prowadzić samochód czy funkcjonować w społeczeństwie.

Mieszkańcy Górcy są najbardziej dotknięci budowa metra że wszystkich mieszkańców Warszawy. Już teraz ciężko dotrzeć tam mieszkańcom do domów czy do centrum handlowego które widzą z okna.

Jest wiele absurdalnych rozwiązań w mieście ale na pewno nie jest nim przejście przez tory dla 15 tys społeczeństwa.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA





więcej
REKLAMA
CHCESZ 400 ZŁ NA ZAKUPY NA ALLEGRO? ZAŁÓŻ KARTĘ
ŁAPIE CIĘ GŁÓD? ZAMÓW PIZZĘ

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Dom i ogród
 Pufa Roller Ekoskóra Wygodny Podnóżek Stolik Duży Wybór Kolorów Pufa Roller jest idealna jako siedzisko do wyższych ław i stolików. Dzięki swojemu kształtowi pasuje zarówno do stylu nowoczesnego, jak i do modnego stylu futurystycznego i industrialnego. Swoją uniwersalność zawdzięcza to przede wszystkim swojej prostej formie oraz najwyższej jakości ekoskóry. Wypełnienie pufy to kształtka styropianowa obłożona pianką tapicerską. Ta wygodna pufa może być siedziskiem, jak również podręcznym stolikiem i podnóżkiem. Pufa Roller to gwarancja wygody i stabilności! Więcej informacji o produkcie: http://pufy.pl/pufy/134-pufa-roller.html Materiał: Ekoskóra Wysokość: 40 cm Szerokość: 50 cm Wypełnienie: kształtka Posiada atest: PZH Gwarancja: 24 miesiące Koszt wysyłki (przedpłata): 20 zł Koszt wysyłki (płatność przy odbiorze): 25 zł Maksymalna ilość w przesyłce: 2 szt.

Zdrowie i Uroda
 Masaż Leczniczy Warszawa - (wizyty domowe) Profesjonalne usługi masażu leczniczego na terenie Warszawy i okolic. Terapia punktuów spustowych,leczniczy kręgosłupa,masaż specjalistyczny na rwę kulszową,klasyczny,sportowy. www.vitamasaz.pl Dojeżdzam do pacjenta 7 dni w tygodniu. Zamów masaż z dojazdem do domu już teraz! Kontakt tel. 530 878 844 tagi: masaż,leczniczy,dom,dojazd,rehabilitacja,relaksacyjny,sportowy,kręgosłupa

Komputery
 Zajmujemy się tworzeniem prostych wizytówek - stron www bez zakładek w menu, tanich stron www z systemem CMS, rezerwacją serwera i domeny, pozycjonowaniem oraz tworzeniem tanich sklepów internetowych. Tanie strony www już od 199zł; tanie wizytówki internetowe (bez podstron) - od 149zł; Responsywne strony www dostosowane do urządzeń mobilnych od 299zł; Więcej o tanich stronach internetowych na stronie internetowej: http://www.tworzymystronywww.cba.pl/

Budowlane
 ! a Malowanie Mieszkania Domu Warszawa i okolice TEL 503-901-700 Szybko czysto i profesjonalnie serwis-domowy.com


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.