REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Rowerem z Bielan prosto do centrum

źródło: Facebook/PelnomocnikRowerowyWarszawa


REKLAMA

Rowerem z Bielan prosto do centrum

Otwarcie drogi rowerowej w al. Jana Pawła II jest niezwykle ważne dla Bielan. Dlaczego?

REKLAMA
Po kilku latach zmagań drogowcom udało się doprowadzić do szczęśliwego końca budowę drogi rowerowej na centralnym odcinku al. Jana Pawła II. Rowerzyści korzystają już z nowego asfaltu pomiędzy rondem ONZ i al. "Solidarności", a bez zsiadania z roweru można wygodnie dojechać po wydzielonych drogach i pasach co najmniej na Młociny.

- Liczba spójnych tras rowerowych łączących wytypowane punkty węzłowe ze ścisłym Śródmieściem wzrosła z jednej do trzech, a nasz wskaźnik postępów skoczył z 3% do 10% - pisze Aleksander Buczyński z Zielonego Mazowsza. - Z największych bielańskich osiedli można dojechać do ronda ONZ wydzielonymi drogami dla rowerów w al. Jana Pawła II, Broniewskiego i al. Reymonta.

Zielone Mazowsze wytypowało 30 punktów, położonych na terenie największych osiedli wszystkich dzielnic Warszawy i regularnie sprawdza, czy są one już połączone ze ścisłym centrum. Jeśli powstało możliwie bezpośrednie połączenie dla rowerów, aktywiści uznają, że urząd wykonał pracę. Ich zdaniem posługiwanie się takimi wskaźnikami jest znacznie rozsądniejsze od "propagandy sukcesu", polegającej na sumowaniu kilometrów nowych dróg, nie tworzących sieci.

Trasa z Bielan do Centrum jest bardzo daleka od przyjętych w Europie standardów. Na Broniewskiego droga jest zbudowana w większości z kostki lub płyt, na żoliborskim i muranowskim odcinku al. Jana Pawła II straszy krzywa kostka Bauma, a między Stawkami a Nowolipkami trzeba dwukrotnie zmienić stronę ulicy, jeśli nie chce się wjeżdżać na ruchliwą jezdnię. Podczas budowy nowego odcinka drogowcy nie skorzystali z okazji, by poprawić bezpieczeństwo na skrzyżowaniach i wynieść przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe przez Ogrodową czy Krochmalną.

- Na wlocie Chłodnej pozostawiono pasy ruchu o 75 cm szersze niż na autostradzie, ale za to na 60-metrowym odcinku przed skrzyżowaniem umieszczono aż 13 znaków drogowych - krytykuje Zielone Mazowsze. - W tym chaosie trudno dostrzec sygnalizator, nie mówiąc o nadjeżdżającym rowerzyście.

Kolejny odcinek drogi rowerowej w al. Jana Pawła II połączy rondo ONZ z Nowogrodzką, umożliwiając łatwe pokonanie ronda przy Dworcu Centralnym. Powstanie on w przyszłym roku.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bielany







Ten tekst nie ma jeszcze komentarzy na forum. Twój może być pierwszy...


komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie