REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

Rowerem wzdłuż torów? Oceń bike&ride w Wawrze

  19 listopada 2014

alt='Rowerem wzdłuż torów? Oceń bike&ride w Wawrze'
Drogi rowerowe w Wawrze są w większości bezużyteczne.

Bike&ride to prawdopodobnie najbardziej ekologiczny system transportu, jaki wymyślono: dojeżdżamy rowerem do stacji kolejowej, zostawiamy rower i jedziemy dalej po szynach. Jak sprawdza się w Wawrze?

REKLAMA

Do sprawnego działania systemu bike&ride potrzeba dwóch elementów: infrastruktury drogowej i miejsc do przypięcia rowerów. Zwrot "infrastruktura drogowa" nie musi oznaczać w tym wypadku osobnej drogi rowerowej: mogą to być pasy rowerowe na jezdni, strefy zamieszkania lub Tempo 30 (z fizycznym ograniczeniem prędkości do 30 km/h). Również "miejsce do przypięcia roweru" to niekoniecznie stojak, bo może nim być dowolna latarnia albo barierka. W sytuacji idealnej rowerzyści mają jednak do dyspozycji stojaki w kształcie odwróconej litery U, ustawione na ogrodzonym i monitorowanym terenie.

W dzielnicy Wawer wzorowe parkingi są dwa: przy stacjach Wawer i Anin. Pierwszy mieści 146 rowerów, drugi 60. Na pozostałych stacjach parkingów nie ma, ale dla rowerzystów nie stanowi to problemu. Wystarczą barierki.

A co z infrastrukturą drogową? Ulice poprzeczne do Szpotańskiego i Patriotów, którymi rowerzyści dojeżdżają na stacje kolejowe, są pozbawione dróg rowerowych, jak i ogólnie nieprzyjazne rowerom ze względu na pędzące samochody. Plany rozwoju infrastruktury rowerowej w dzielnicy Wawer zdają się iść dokładnie w odwrotnym kierunku, niż deklarowane przez władze Warszawy poparcie dla systemu bike&ride. Z jednym chlubnym wyjątkiem: Panny Wodnej, na której otwarto niedawno dobrą drogę rowerową, umożliwiającą dojazd do stacji Radość.

Plany rozwoju infrastruktury rowerowej w dzielnicy Wawer zdają się iść dokładnie w odwrotnym kierunku, niż deklarowane przez władze Warszawy poparcie dla systemu bike&ride. Bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, że do 2020 r. jedyna nowa droga rowerowa (jeśli nie liczyć planowanej na Czecha, która bardziej przyda się turystom i mieszkańcom Wesołej niż Wawra, oraz przedłużenia drogi na Wale Miedzeszyńskim) ma powstać na... Patriotów. Czyli zamiast wygodnie i bezpiecznie dojechać na stację, będziemy mogli wygodnie, bezpiecznie i w hałasie z jezdni jechać... wzdłuż torów.

DG

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (7)

# miłośnik_motyk

20.11.2014 14:55

I bardzo dobrze.
Budowanie dróg dla rowerów to pieniądze wyrzucone w błoto.
Natężenie ruchu żadne, koszta wysokie, a jak już są to rowerzyści i tak uparcie jadą po jezdni jak to ma miejsce na Kadetów czy czasem na Wale Miedzeszyńskim.
A tłumaczenie się że ścieżka z kostki jest zła to istny idiotyzm. Ciesz się z tego co masz. Kierowca nie jeździ po chodniku tylko dlatego że w jezdni są dziury.

# Obiektywny

20.11.2014 16:11

#miłośnik_motyk napisał(a) 20.11.2014 14:55
I bardzo dobrze.
Budowanie dróg dla rowerów to pieniądze wyrzucone w błoto.
Natężenie ruchu żadne, koszta wysokie, a jak już są to rowerzyści i tak uparcie jadą po jezdni jak to ma miejsce na Kadetów czy czasem na Wale Miedzeszyńskim.
A tłumaczenie się że ścieżka z kostki jest zła to istny idiotyzm. Ciesz się z tego co masz. Kierowca nie jeździ po chodniku tylko dlatego że w jezdni są dziury.
Masz jakieś miarodajne badania na ten temat? Bo chyba jesteś ślepy. Koszta wysokie? W porównaniu do ścieków komunikacyjnych są niewielkie! Na Kadetów ścieżka nie spełnia żadnych standardów, skandalicznie zaprojektowana i wykonana i jest niebezpieczna więc nic dziwnego, że rowerzyści nie chcą z tego bubla korzystać.
Kierowcy zastawiają i niszczą chodniki w całej Polsce! I nie raz widziałem omijanie nawet kałuż po chodniku!

# Obiektywny

20.11.2014 16:23

Droga autorze: Na pozostałych ulicach mogą powstać pasy rowerowe (nie są ujęte w programie ponieważ to inne zadanie) które będą lepszym rozwiązaniem. Zresztą trudno tu marzyć o nowych drogach rowerowych gdy np. przy dłuższym odcinku Bysławskiej nie ma nawet chodnika...

REKLAMA

# miłośnik_motyk

27.11.2014 10:44

#Obiektywny napisał(a) 20.11.2014 16:11
Masz jakieś miarodajne badania na ten temat? Bo chyba jesteś ślepy. Koszta wysokie? W porównaniu do ścieków komunikacyjnych są niewielkie! Na Kadetów ścieżka nie spełnia żadnych standardów, skandalicznie zaprojektowana i wykonana i jest niebezpieczna więc nic dziwnego, że rowerzyści nie chcą z tego bubla korzystać.
Kierowcy zastawiają i niszczą chodniki w całej Polsce! I nie raz widziałem omijanie nawet kałuż po chodniku!
Co z tego że ścieżka jest 3 razy tańsza od jezdni jak służy 15 razy mniejszej liczbie osób ?
I czemu porównujesz do ścieków ? Co one mają do tego ?
I co takiego złego i niebezpiecznego masz w ścieżce na
Kadetów ? Wielokrotnie nią jeździłem jak i większość osób, które mają mózg i jako taki szacunek dla prawa w przeciwieństwie do krzykaczy z dwoma pedałami.
Z tymi kierowcami to już pojechałeś po całości :))))
To ze gdzieś tam ktoś na krótkim odcinku ominął kałużę po chodniku (na Lucerny też się to zdarza) porównujesz do długotrwałej i uporczywej jazdy po jezdni mimo przeznaczonej do tego ścieżki rowerowej. Jesteś śmieszny.
Zmień nick, bo ten nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Jak na razie to ty się wykazałeś zaślepieniem. Chcesz badań ? Proszę bardzo:
Most poniatowskiego 260 rowerzystów na godzinę w porannym szczycie i 360 w popołudniowym. W pozostałych godzinach dużo gorzej więc śmiąło można przyjąć założenie że będzie 100 na godzinę i to też nadal będzie na wyrost dla rowerzystów.
Pojazdów przejeżdża średnio 650 na godzinę. Do tego w pojeździe jest średnio 1,2 osoby w osobowym i ok. 60 osób w komunikacji zbiorowej. Delikatnie szacując dostaniesz 800-900 osób na godzinę podczas gdy rowerzystów nadal bedzie tylko 100.
A na Kadetów ten stosunek jest zdecydowanie na korzyść samochodów więc nie pisz głupot. Rowerzystom się po prostu we łbach przewraca i stąd ta roszczeniowa postawa i wymuszanie.

# jok

28.11.2014 08:47

Nie ma znaczenia ile osób jeździ samochodem a ile rowerem. Miasto powinno dążyć do ograniczania ruchusamochodów na rzecz rowerów to rozwiązanie od dawna stosuje dię w holandii. Rowerem jest ciszej bezpieczniej zdrowiej i oczywiście taniej. Same plusy.

# Roberto

17.12.2014 11:27

Widzę, że temat rowerowy wywołuje najwięcej kontrowersji wśród użytkowników samochodów. To dziwne gdyż to właśnie ono powinni być najbardziej zainteresowani tym aby rowerzyści zniknęli z jezdni. Tymczasem jeśli kierowcy nie chcą nakładów na infrastrukturę rowerową to niech się dziwią, że rowerzyści będą na potęgę pojawiać się na jezdni zgodnie z europejskimi trendami. A wracając do infrastruktury rowerowej w postaci tzw ścieżek. To że jakaś ścieżka jest i że ktoś kiedyś nią przejechał się rekreacyjnie i nawet dotarł do celu to nie znaczy, że ona jest bezpieczna i spełnia wszelkie normy. Ścieżka wzdłuż Kadetów jest. I to jest jej największa zaleta. Zaletą jest fakt, że jest szeroka. I tyle. A teraz wymienię kilka jej wad
1. Jest zbudowana z kostki fazowanej. Dla użytkowników rowerów o grubych oponach to żadna przeszkoda a także żadna przeszkoda dla tych, którzy leniwie się po niej toczą. Tymczasem dla rowerów z cienkimi oponami to owa kostka jest tym co dla samochodów droga z płyt budowlanych.
2. Owa ścieżka co kilkanaście metrów ma porobione wjazdy na posesje, które puki co nie istnieją. Wjazdy te są połączone z DDRem za pomocą krawężnika, który jest nie zlicowany. W efekcie mamy sytuację jakbyśmy kilkaset razy przejechali przez niski krawężnik. To jest zero komfortu!
3. Między jezdnią a DDRem znajduje się pas zieleni, który jest konsekwentnie rozjeżdżany przez parkujące tam nielegalnie samochody. W efekcie zamiast trawnika mamy ziemię, która po deszczach zamienia się w błoto i spływa na nieco niżej położoną DDR,
4. DDR nie posiada połączenia z ulicą Wąbrzeżną ani też żadnego legalnego wjazdu od jej strony.
Wystarczy? Czy mam dalej kontynuować?

REKLAMA

# Ewcia

19.12.2014 12:12

Trzeba budować ścieżki rowerowe wzdłuż i w poprzek linii kolejowej.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe