REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Rowerem po Wawrze. Będą nowe drogi

REKLAMA

Rowerem po Wawrze. Będą nowe drogi

Bez korków, sprawnie i z wiatrem we włosach - z roku na rok na ulicach widać coraz więcej rowerzystów.

Rowerem na stację, a stamtąd koleją do celu - trudno o bardziej ekologiczną i niezależną od korków codzienną drogę do pracy. O tym, że mieszkańcy Wawra coraz chętniej korzystają z takiego rozwiązania, świadczą rowery pozostawiane na parkingach P+R czy poprzypinane do stojaków i barierek w pobliżu peronów. Byłoby ich jeszcze więcej, gdyby dzielnica miała porządną sieć infrastruktury dla rowerzystów: wydzielonych dróg i pasów czy ulic z progami zwalniającymi. A z tym wciąż jest problem.

Na terenie dzielnicy znajduje się tylko kilka niepołączonych odcinków dróg rowerowych z prawdziwego zdarzenia: na Skalnicowej, Łasaka, Wydawniczej i Dzieci Polskich. Najdłuższy ciągły odcinek biegnie po Wale Miedzeszyńskim, ale droga z różowej kostki Bauma to rozwiązanie wygodne tylko dla jej producentów. Dla rowerzystów korzystanie z niej jest z grubsza tak wygodne, jak jazda samochodem po nawierzchni z kocich łbów. Gdzie powinny powstać kolejne odcinki?

- Najbardziej oczekiwane według mnie drogi są szczęśliwie już wpisane do Programu Rozwoju Tras Rowerowych Warszawy do 2020 roku - mówi radny Rafał Czerwonka. - Chodzi o drogę dla rowerów w ciągu Kadetów i Lucerny oraz w ciągu Wydawniczej, Szpotańskiego i Patriotów po wschodniej stronie torów kolejowych. Brakuje też kilku niewielkich odcinków ścieżek. Chodzi o łącznik pomiędzy Łasaka a Komorowskiego, ścieżkę na Skalnicowej od Traktu Lubelskiego do Wału Miedzeszyńskiego czy też ponowną adaptację dla rowerów ciągu na ulicy Mrówczej.

Zgodnie ze wspomnianym przez radnego dokumentem powinny powstać także obustronne drogi rowerowej na Wale Miedzeszyńskim, na południe od Traktu Lubelskiego. Zostanie ona zbudowana jednocześnie z planowaną budową drugiej jezdni do węzła z południową obwodnicą Warszawy. Teoretycznie nowe drogi powstaną także razem z samą obwodnicą, jednak znając podejście Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie należy spodziewać się zbyt dobrych rozwiązań. Szybciej, bo do końca przyszłego roku, powstanie droga na Trakcie Lubelskim od Zwoleńskiej do Borowieckiej.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer







11.03.2017 17:45 #jawor
Byle nie wchodzili ze ścieżkami na prywatne działki to plan dobry.
17.03.2017 14:11 #coffee
Te idiotyczne pomysły rowerzystów nie mają chyba końca. Nawierzchnia im przeszkadza. Jakoś z niej korzystam i nie widzę problemu. A jest dużo tańsza od asfaltowej.
Ścieżka na Kadetów istnieje, ale i tak większość rowerzystów jeździ po jezdni. W weekendy jest trochę lepiej, bo jeżdżą rodziny z dziećmi i się na jezdnię nie pchają. Na odcinku od Łasaka do Wału Miedzeszyńskiego powinna być zlikwidowana, bo nie ma na nią miejsca, a w obecnym kształcie zagraża pieszym, w tym dzieciom z przedszkola i szkoły. Ścieżka na Wale Miedzeszyńskim po stronie wschodniej też powinna być zlikwidowana. Można bezpiecznie poruszać się po koronie wału, a przecięcia z Kadetów czy Bronowską są niebezpieczne dla pieszych i powodują możliwość kolizji rowerzysty z samochodem (ekrany uniemożliwiające dostrzeżenie rowerzysty nawet ze stojącego w miejscu samochodu).
Ścieżka na Lucerny to kompletne nieporozumienie. Nikt nie zamierza przesuwać jezdni ani słupów, a wycinka drzew byłaby bez sensu. Więc jedyne możliwe miejsce to zrobienie ścieżki tuż pod parkanami posesji. Idiotyzm tego rozwiązania nie zna granic. Nie dość że nie będzie się można zatrzymać na swoim podjeździe w celu otwarcia bramy to wyjeżdżając nic nie będzie widać. To samo przy każdej z 8 przecznic (z wyjątkiem Mrówczej). Tak samo nie będzie miejsca na ominięcie wiat przystankowych (Pomiechowska, Pielęgniarek). Te ścieżki z uwagi na lokalizację i sposób wykonania nie będą się nadawały do codziennego korzystania, a dla weekendowego przejazdu będą nieatrakcyjne i niebezpieczne. Dużo lepszym rozwiązaniem byłaby ścieżka poprowadzona szlakiem Kanału Nowe-Ujście od Wału Miedzeszyńskiego, Murarską, Gajową i Paczkowską do Mrówczej (Murarska i Gajowa jako strefa ruchu pieszych z oznakowaniem i infrastrukturą).
Podsumowując to ścieżki rowerowe należy budować tam gdzie jest na to bezpieczne miejsce i nie powoduje to uciążliwości dla pozostałych uczestników ruchu, a nie na siłę wciskać je bez ładu i składu w osiedla byleby tylko móc zabłysnąć.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie