REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Przejazdu na Bankowej nie będzie

Rewolucja kolejowa Zielonki?
REKLAMA

REKLAMA

Rewolucja kolejowa Zielonki?

PKP Polskie Linie Kolejowe przymierzają się do modernizacji linii kolejowej E75 Rail Baltica Warszawa - Białystok - granica z Litwą, przebiegającej m.in. przez Zielonkę. Przy tej okazji miał powstać też przejazd kolejowy w ciągu ul. Bankowej. Okazuje się jednak, że nie będzie potrzebny.

REKLAMA
Linia kolejowa będzie modernizowana na odcinku Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz (Sadowne). Jej celem jest m.in. dostosowanie szlaku do zwiększenia prędkości pociągów pasażerskich do 200 km/h. Inwestycja ma być realizowana w systemie "zaprojektuj i wybuduj". Pierwszy przetarg został już ogłoszony, a realizacja ma się odbywać w dwóch etapach: II kwartał 2012 - II kwartał 2013 to czas na prace nad projektem i uzyskanie pozwolenia na realizację inwestycji, oraz III kwartał 2013-2015, kiedy mają trwać prace budowlane.

Wielka inwestycja

Podczas modernizacji wszystkie stacje na odcinku Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz (Sadowne) będą dostosowane do wymogów szybkiej kolei. Dodatkowo na odcinku Zielonka - Wołomin Słoneczna dotychczasowe skrzyżowania w poziomie szyn mają być przebudowane na bezkolizyjne.

Wzdłuż linii kolejowej powstaną dodatkowe kładki pieszo-rowerowe. Miasto pokryje też koszty przebudowy ulic Słowackiego, Leśnej i Krasińskiego dochodzących do Kolejowej.
Według planów PKP, w Zielonce przewidziano m.in. likwidację skrzyżowania oraz budowę tunelu drogowego w ciągu ul. Kolejowej wraz z przejściem dla pieszych. Rozebrany ma zostać istniejący obecnie peron, a w jego miejsce powstać mają dwa nowe o długości 200 metrów. Pasażerowie będą mogli na nie dotrzeć podziemnym przejściem. Perony zmienią nieznacznie lokalizację. Zostaną przesunięte w kierunku ul. Dziennikarskiej.

- Wszystkie nowe perony na modernizowanym odcinku będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Na peronach zostaną też zamontowane megafony i oprogramowanie, które umożliwi automatycznie przekazywanie komunikatów o dowolnej treści - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji w PKP Polskie Linie Kolejowe. Komunikaty mają być nadawane na ustalony sygnał z zewnątrz np. z urządzeń sterowania ruchem kolejowym lub z czujników ruchu pociągu. Informacje nadawane będą w języku polskim, angielskim i rosyjskim. - Stacje i przystanki wyposażymy w system wyświetlaczy na peronach i w budynku dworca, a także w zegary oraz oznakowanie stałe - dodaje Dutkiewicz. Wzdłuż trasy przewidziano też budowę ekranów, aby do minimum ograniczyć wpływ akustyczny przejeżdżających pociągów.

- Ponieważ projekt jest współfinansowany ze środków unijnych, to prace modernizacyjne powinny zakończyć się najdalej w grudniu 2014 roku. Do roku 2015 musimy po prostu rozliczyć się z dotacji - mówi rzecznik CRI PKP PLK.
Koszty tej przebudowy poniesie PKP.

Miasto zainwestuje?

Władze Zielonki, chcąc ułatwić życie mieszkańcom, pięć lat temu ustaliły z PKP dodatkowe inwestycje i zobowiązało się za nie zapłacić. Wzdłuż linii kolejowej po obu jej stronach miały powstać dodatkowe kładki pieszo-rowerowe ułatwiające przedostanie się na drugą stronę ul. Kolejowej wraz z drogami pieszo-rowerowymi do nich prowadzącymi. Miasto miało też pokryć koszty przebudowy ulic Słowackiego, Leśnej i Krasińskiego dochodzących do Kolejowej.

Uzgodniono też, że PKP zbuduje przejazd kolejowy w poziomie torów w ciągu ul. Bankowej, a władze Zielonki pokryją koszty budowy dojazdu do przejazdu kolejowego, z którego później zrezygnowano.

Zmiana planów?

Projekt uchwały rady miasta wraz z autopoprawkami, który pozytywnie opiniował działania burmistrza w sprawie budowy wzdłuż linii kolejowej po obu jej stronach dodatkowych kładek pieszo-rowerowych ułatwiających przedostanie się na drugą stronę ul. Kolejowej wraz z drogami pieszo-rowerowymi do nich prowadzącymi, oraz przebudowy ulic Słowackiego, Leśnej i Krasińskiego dochodzących do Kolejowej, został w końcówce ubiegłego roku odesłany do komisji inwestycji i budżetu z prośbą o opinię. - Radni po dokładnym zapoznaniu się z założeniami do projektu modernizacji odcinka linii kolejowej E75 przebiegającej przez nasze miasto zaopiniowali je negatywnie - mówi Małgorzata Ufnal z urzędu miasta Zielonka. Jak twierdzi, radni uznali, że linia kolejowa zabudowana ekranami dźwiękochłonnymi przecięłaby Zielonkę na pół. W planach zbyt mało jest też przejść dla pieszych i przejazdów dla samochodów. - Rada miasta zobowiązała w uchwale burmistrza do przeprowadzenia negocjacji z PKP PLK w sprawie zmian do założeń projektowych - dodaje urzędniczka.

Radni chcą, by burmistrz negocjował z PKP budowę linii kolejowej na terenie miasta na estakadzie lub w tunelu, budowę przejazdu drogowego w ciągu ul. Bankowej, zapewnienie kilku przejazdów i przejść dla ruchu kołowego i pieszego, oraz zapewnienie kilku przejść dla zwierząt.

Maciej Dutkiewicz z PKP PLK zapowiada, że spółka jest otwarta na negocjacje. - Niestety jest już trochę późno na tak radykalne zmiany. Budowa linii kolejowej na estakadzie czy w tunelu jest mało realna ze względów finansowych. Możemy za to rozmawiać o poszczególnych rozwiązaniach drogowych - mówi rzecznik. Dziwi się jednak, że radni chcą zmian teraz, gdy wkrótce mają zacząć się prace projektowe. - Przecież założenia do projektu są znane od dawna i były niejednokrotnie konsultowane - dodaje Maciej Dutkiewicz.

Maciej Kamiński



Rewolucja kolejowa Zielonki?





REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż Wakacyjna -70%
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Dam pracę
 Agencja ochrony zatrudni sprawnych emerytów, rencistów. Tel. 603-776-159 godz. 15-18

Różne
 FINANSOWANIE POZABANKOWE BEZ BIK POD ZASTAW LUB NA ZAKUP NIERUCHOMOŚCI DLA FIRM Pożyczki Pozabankowe Bez Bik także z komornikiem Pod Zastaw Lub Na Zakup różnych Nieruchomości dla Firm na dowolny cel! Minimum formalności! Każda kwota! Wysoka przyznawalność! Warunki oferty ustalane indywidualnie do potrzeb klienta! Niskie oprocentowanie! Różne okresy spłaty zobowiązania! Także skup i odkup nieruchomości! Również nieruchomości obciążone i z problemami prawnymi! Finansowanie Bez ZUS i US także na oświadczenie o dochodach! Szybka decyzja! Bezpieczna notarialna realizacja! Bez przedpłat! Tel. 792-294- 400 , e-mail ; info@dmfinance.pl

Działkę budowlaną sprzedam
 Okazja ! Dobra inwestycja ! Działka w doskonałym miejscu, przy głównej drodze DK 61, na trasie Warszawa - Ostrołeka - Mazury w odległości 100 km od Warszawy. Cechy: - powierzchnia 3,55 ha z czego 2,68 ha to las (w znacznej części rębny), pozostała część objęta MPZP z przeznaczeniem pod usługi i zabudowę mieszkaniową - media prąd, wodociąg, telefon - asfaltowy dojazd - okolica spokojna, w sąsiedztwie domy jednorodzinne, letniskowe oraz pola Cena 349 000 do negocjacji. tel.692 411 220

Usługi motoryzacyjne
 Holowanie 513-606-666


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA