REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Radni podjęli temat. Którędy pojedzie metro z Trockiej?
REKLAMA

Tunel stacji metra Warszawa Wileńska
źródło: metro.waw.pl


REKLAMA

Radni podjęli temat. Którędy pojedzie metro z Trockiej?

Do dyskusji nad propozycją zmian przebiegu drugiej linii metra radni Targówka przymierzali się już parokrotnie. Tym razem się udało i poniedziałkowe posiedzenie komisji infrastruktury poświęcone zostało w zdecydowanej części właśnie realizacji tej ważnej dla Targówka inwestycji.

REKLAMA

Który wariant końcówki trasy II linii metra jest lepszy?




Metro zbliżyło się już do Dworca Wileńskiego i według planów ma się kierować ku Targówkowi. Spokój radnych Targówka zburzyła informacja, że może nie kończyć się - jak dotąd planowano - na Bródnie, lecz miałoby zmienić kierunek. Zamiast stacji pod skrzyżowaniem Kondratowicza i Rembielińskiej, pomknęłoby na północ w kierunku centrum handlowego przy Głębockiej i dalej na Białołękę.

Na posiedzenie komisji zaproszeni zostali przedstawiciele projektanta, tj. firmy ILF Consulting Engineers oraz spółki Metro Warszawskie, Zarządu Transportu Miejskiego i Biura Drogownictwa i Komunikacji.

Przedstawiciele projektanta szczegółowo omówili dwie stacje, co do których nie są planowane żadne zmiany. To stacja Targówek 1 (oznaczenie w projekcie C17), zwana roboczo stacją Targówek oraz stacja Targówek 2 (C18), zwana roboczo stacją Trocka. Pierwsza zlokalizowana będzie przy skrzyżowaniu ulic Ossowskiego i Pratulińskiej, druga zaś w rejonie skrzyżowania ulic Trockiej i Pratulińskiej. Projektanci poinformowali, że stacja C18 (Trocka) byłaby tymczasowo stacją końcową.

Kiedy ruszą prace? Metro na wschodnią Białołękę? Szanse rosną
Metro na wschodnią Białołękę? Szanse rosną Roczne przekonywanie decydentów przyniosło efekty. Miasto poważnie zastanowi się nad skierowaniem podziemnej kolejki z Bródna na wschodnią Białołękę. 15 marca ogłoszono przetarg na wykonanie "Studium przebiegu...
czytaj

- I etap realizacji odcinka, na którym znajdują się wymienione stacje, przewidziany jest do finansowania w ramach budżetu unijnego na lata 2014-20 - zapowiedział przedstawiciel Metra Warszawskiego Karol Kalbarczyk. Niestety, przedstawiciel stołecznej spółki bronił się przed podaniem choćby przybliżonego terminu realizacji obu stacji. Enigmatyczne stwierdzenie musiało więc wystarczyć radnym za odpowiedź.

Tymczasem pozwolenie na budowę miało być uzyskane na przełomie 2013 i 2014 roku, aby móc w 2014 przeprowadzić przetarg. Na przeszkodzie stanęły jednak problemy z decyzją środowiskową. - Niestety, pod koniec marca 2013 roku Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska w całości uchylił decyzję środowiskową wydaną w grudniu 2012 roku i skierował ją do ponownego rozpatrzenia. Procedura odwoławcza wciąż trwa - wyjaśniał Kalbarczyk.

W którą stronę pojedzie metro?

- Tak naprawdę przebieg II linii metra jest znany od wielu lat - mówił przedstawiciel Metra Warszawskiego. - Został on zatwierdzony przez radę miasta w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego w 2006 roku. Radni Białołęki: studium komunikacyjne wymaga pilnych zmian
Radni Białołęki: studium komunikacyjne wymaga pilnych zmian Inwestycje drogowe, które powinny być realizowane natychmiast - są zaplanowane za 15 lat. Radni Białołęki chcą zmian w studium dotyczącym komunikacji we wschodniej części dzielnicy. Zaplanowano w nim przyszłość...
czytaj

Skąd zatem wziął się pomysł zmiany przebiegu trasy?

- Dzielnica Białołęka wystąpiła o wykonanie studium porównawczego dla wariantów tras, które mogłoby stać się podstawą do ewentualnej zmiany Studium. Radni Białołęki w dwóch uchwałach wystąpili do Rady Warszawy z wnioskiem o zmianę Studium Uwarunkowań, czyli tego dokumentu w którym został zdefiniowany przebieg II linii metra - wyjaśniał przedstawiciel Biura Drogownictwa i Komunikacji Włodzimierz Rybarczyk, który wielokrotnie potwierdzał i przekonywał radnych, że od stacji Targówek 2, jest otwarta droga do dalszego projektowania przebiegu metra. Czy pojedzie przez Zacisze, czy skręci w stronę Rembielińskiej - dziś takich decyzji jeszcze nie ma.

- Robimy wszystko, by dostarczyć władzom miasta jak najwięcej merytorycznych przesłanek, do podjęcia prawidłowej decyzji o takiej czy innej lokalizacji trasy - tłumaczył radnym Rybarczyk.

Stracą obie dzielnice?

Radna Liliana Lach broniła osiedla przy Rembielińskiej. - To jest bardzo duże skupisko ludzkie. Mam nadzieję, że stacja Rembielińska powstanie i stąd pociągnięta zostanie nitka na Białołękę - mówiła. Nie będzie stacji metra na Zaciszu?
Nie będzie stacji metra na Zaciszu? Została uchylona decyzja środowiskowa, w związku czym opóźni się budowa II linii metra na Wolę i Targówek. Jednocześnie radni Białołęki chcieliby zmiany trasy, tak by jedną ze stacji skierować w stronę...
czytaj

- Przy zmianie przebiegu trasy obie dzielnice stracą. Przerzucanie stacji metra z Bródna na Białołękę niczego dobrego nie wprowadzi - uważa radny Krzysztof Miszewski.

Czy na pewno? Okolice stacji "Bródno" są już teraz świetnie połączone z resztą miasta liniami tramwajowymi prowadzącymi do stacji Dworzec Gdański I linii metra oraz wkrótce otwieranej stacji Dworzec Wileński II linii metra. W przyszłości będzie jeszcze lepsze połączenie - do stacji Pl. Wilsona, przez most Krasińskiego. W pobliżu są przystanki pociagów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich: "Toruńska" i "Praga". Ponadto w okolicy planowanej stacji Bródno nie ma najmniejszych szans, by powstał tam parking "Parkuj i jedź", a nie miejmy złudzeń - do tej stacji ciągnąć będą tłumy kierowców z Białołęki, Marek, Radzymina, Zielonki czy Ząbek, którzy będą chcieli przesiąść się do metra. Gdzieś więc muszą zaparkować swoje samochody. Czy radni biorą to pod uwagę?

Ulokowanie stacji Grodzisk przy skrzyżowaniu Trasy Toruńskiej z ul. Głębocką oraz w pobliżu przyszłej wschodniej obwodnicy miejskiej, czyli Trasy Olszynki Grochowskiej - sprawi, że powstanie tam wielki węzeł przesiadkowy. Nie będzie tam również problemu z wybudowaniem ogromnych parkingów "P+R". Stacja metra w takim miejscu ma niebagatelne znaczenie dla ograniczenia ruchu samochodowego w Warszawie.

Może więc nie warto upierać się przy rozwiązaniu, które powstało w czasach, "gdy Białołęki nie było jeszcze na świecie", czego mieszkańcy Bródna mogą w przyszłości żałować. Może warto na spokojnie przemyśleć wszystkie argumenty raz jeszcze, a przede wszystkim zapytać o zdanie samych mieszkańców przedstawiając im wszystkie planowane rozwiązania komunikacyjne i argumenty wszystkich stron.

Ustalenie końcowego przebiegu II linii metra będzie miało jeszcze wiele odsłon. Ważne, żeby osoby o tym decydujące, miały pełną wiedzę, by podjąć dobre decyzje. Podczas posiedzenia komisji - niestety - ważniejsze dla wielu radnych były wzajemne "prztyczki". Merytorycznej dyskuji nie było prawie wcale.

Sławomir Bączyński


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek

Radni podjęli temat. Którędy pojedzie metro z Trockiej?

Radni podjęli temat. Którędy pojedzie metro z Trockiej?

Tak naprawdę przebieg II linii metra jest znany od wielu lat - mówił Karol Kalbarczyk


Radni podjęli temat. Którędy pojedzie metro z Trockiej?

Żadne decyzje w sprawie zmiany przebiegu trasy II linii metra nie zostały jeszcze podjęte - tłumaczył Włodzimierz Rybarczyk


Radni podjęli temat. Którędy pojedzie metro z Trockiej?

Budowa stacji metra Warszawa Wileńska
źródło: metro.waw.pl








23.05.2013 14:08 #ADS
"Czy na pewno? Okolice stacji "Bródno" są już teraz świetnie połączone z resztą miasta liniami tramwajowymi prowadzącymi do stacji Dworzec Gdański I linii metra oraz wkrótce otwieranej stacji Dworzec Wileński II linii metra".
- kłamstwo! Z którymi dzielniacami? Ile linii autobusowych zniknęło w ostanich latch? Ile czasu się jedzie z Bródna do centrum?

"W przyszłości będzie jeszcze lepsze połączenie - do stacji Pl. Wilsona, przez most Krasińskiego".
- ten most jest tylko w planach i na dodatek bardzo odległych. Kiedy ostatnio na poważnie mówiono o budowie Mostu Krasińskiego?

W pobliżu są przystanki pociagów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich: "Toruńska" i "Praga".
- tylko, po pierwsze, trudno się do tychstacji odstać, a po drugie, co ważniejsze" SKM jeździ co 30 minut. Dziękuje za takie dojazdy.

''Ponadto w okolicy planowanej stacji Bródno nie ma najmniejszych szans, by powstał tam parking "Parkuj i jedź..."
- nic nie stoi na przeszkodzie, żeby PiJ (Parkuj i jedź postawić gdzieś przy planowanej stacji prz ratuszu.
23.05.2013 23:34 #Ja myślę
Trzeba poprowadzić trasę ze stacji "Bródno" łukiem w lewo do góry (czyli w kierunku północno-zachodnim) i połączyć ze stacja "Głębocka", czy jak tam będzie się zwała. W ten sposób mieszkańcy obu rejonów będą mogli skorzystać z metra. Prawda, że proste rozwiązanie, trzeba tylko trochę myśleć, myśleć !
24.05.2013 09:16 Matka_Sławka_z_Gdańska
Radni Targówka!

Nie możecie dopuścić do korekty trasy metra i zmiany jej przebiegu na Białołękę z pominięciem stacji Rembielińska. To własnie ta stacja, jest kwintesencją zamknięcia układu komunikacyjnego kolei podziemnej w zwartą i logiczną całość. Jaki macie interes w zaoferowaniu mieszkańcom Bródna zatłoczonych białołęckim, przyjezdnym i tymczasowym motłochem wagonów metra? Czy tramwajów? Samorządowe ścierwa piastujące funkcje radnych na warszawskiej Białołęce do dzisiaj nie potrafią zorganizować:

1. logicznej i funkcjonalnej dla tej dzielnicy komunikacji autobusowej;
2. skonstruować połączenia tramwajowego z Żeraniem i Młocinami;
3. doprowadzić do zatrzymywania się pociągów podmiejskich na stacjach leżących w administracyjnym obszarze gminy.

W chorych łbach, bo trudniej to inaczej nazwać, roi się myśl eliminacji metra z centrum Bródna i poprowadzenie go na peryferia dzielnicy, zamieszkałe przez ludność przyjezdną, tymczasową, nie płacącą tu podatków, w pobliże funkcjonujących w obrębie miasta centrów handlowych. Tymczasem tu, w centrum Białołęki, na prastarym Tarchominie i Nowodworach nie robi się nic, aby dojazd do miasta był lepszy. Wręcz przeciwnie: likwiduje się połączenie z centralnym dla miasta dworcem kolejowym, autobusy ekspresowe jeżdżą "okresowo" i nie obsługują w tym czasie przystanków raz w jednym, a raz w drugim kierunku. Przy stacjach kolejowych brak parkingów, a same stacje oddalone są od ciągów komunikacyjnych. Tereny przeznaczone pod zabudowę metra już dawno "wypadły" z planów jego realizacji w tym rejonie, a ziemia pod zabudowanie tramwajem od lat leży odłogiem... z powodu protestów mieszkańców przybyłych tu ze wsi, a niebawem z powodów ekologicznych, jak należy przypuszczać. Obecny "Tramwaj na Tarchomin", słynna już chyba Dwójka, jest pośmiewiskiem komunikacyjnym tego miasta. Większym, niż kultowa, jednotorowa 20-stka na Bemowo.

Nie bierzcie zatem udziału w tej farsie! Zapewnijcie mieszkańcom Targówka i Bródna spójną logicznie i czystą organizacyjnie komunikację... o ile widzicie jeszcze szansę na realizację drugiej linii metra w jej pierwotnym kształcie? Warto to mieć na uwadze patrząc na politykę rządzącej partii, której interesy bardziej się układają w Brukseli i wokół problemów społecznoekonomicznych Grecji, niż tu... w Polsce.
wpis modyfikowany 2 razy, 24.05.2013 09:25 
24.05.2013 11:38 #ahahaha
"Jaki macie interes w zaoferowaniu mieszkańcom Bródna zatłoczonych białołęckim, przyjezdnym i tymczasowym motłochem wagonów metra?" - ALE CHAMÓWA!
"Nie bierzcie zatem udziału w tej farsie! Zapewnijcie mieszkańcom Targówka i Bródna spójną logicznie i czystą organizacyjnie komunikację" - PROPONUJĘ ZAMKNĄĆ TARGÓWEK I BRÓDNO MUREM OBRONNYM!

Pani Lilianna ma chyba słomę zamiast rozumu - niby w jaki sposób od Rembielińskiej można pociągnąć metro na Białołękę (w kierunku ul. Głębockiej?) Pewnie chce pani ciagnąć metro zwdłuż torów na Tarchomin? Tylko po co? Jaki to ma sens ciagnąć metro tak, jak lecą tory i przez obszary niezamieszkałe? Na Tarchomin metro powinno pójśc od Młocin, a II linia powinna mieć prosty przebieg a nie esy-floresy....
24.05.2013 13:08 #...
Esy-floresy to ciągnięcie metra na derby, tam jeszcze do niedawna były tereny niezabudowane, a pociągnięcie metra przez Żerań, daje: możliwość ucywilizowania tamtejszego węzła, atrakcyjne tereny pod różnorodną zabudowę, odciążenie pierwszej nitki, i wiele różnych alternatyw i udogodnień. Natomiast ciągnięcie metra dla grupy, która tylko żąda, nic nie dając w zamian, jest absurdem. Dać palec, a całą rękę rwą, ileż można na was łożyć most, drogi, tramwaje, a jeszcze dwie nitki metra chcą u ciebie, za co? Jak podatków nie płacicie, to ze swoich własnych pieniędzy wybudujcie sobie co chcecie. Metro nie buduje się z pieniędzy państwa, tylko lokalnych, gminnych, w przypadku Warszawy miejskich, powiatowych. Kto wam każe kupować mieszkania w miejscach, gdzie do niedawna były pola uprawne, z których miasto czerpało korzyści, możecie kupować apartamenty w Śródmieściu, lub mieszkania na Mokotowie, w tedy będziecie mieć wszystkie środki komunikacji.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

2-pokojowe sprzedam
 Kupię udziały pospadkowe w Mieszkaniu lub Domu Jeśli otrzymałeś udziały w spadku, darowiźnie, Oferujemy zakup takich udziałów. Każda nieruchomość jest wyceniana indywidualnie 508 536 545

Nieruchomości
 Kupimy działkę pod budownictwo wielorodzinne, tel. 691-500- 751

Nauka
 Witaj, czy zastanawiałeś się, ile możesz zyskać znając lepiej język angielski ? O tym, jak ważna jest praktyczna znajomość tego języka przekonują się Ci, którzy wyjadą do pracy za granicę. Często też angielski jest wymagany przez pracodawców w Polsce. Od pracowników oczekuje się umiejętności rozmawiania przez telefon, korespondowania przez Skype lub prowadzenia rozmów "na żywo" na tematy zawodowe. Dlatego zachęcam Cię - zapoznaj się z moim zaproszeniem na wyjątkowo skuteczne kursy angielskiego, które prowadzę na Skype. Nauka ze mną będzie dla Ciebie, pod kątem Twoich potrzeb. Gdziekolwiek jesteś, w dogodnej dla Ciebie porze Nauka języka przez Skype to swoboda w wyborze dnia i godziny nauki. Zyskujesz też czas i pieniądze, które być stracił/ straciła na dojazdy na kursy stacjonarne. joanna.angielski@interia.pl Tel: 575 249 030 www.angielski-skype.pl

Sprzedam samochód
 Sprzedam. Toyota Verso 2,0; diesel; 2009; 162444 km. 7 miejscowy; Bordowy-metalik. Uszanowany. Sprawny technicznie. Badanie do 10.04.2020 r. Dwa komplety kół. Koło dojazdowe; Cena: 29.900 zł. Tel. 508-385-718


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
oprawki-50%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA