REKLAMA

Bemowo

różne »

 

"Przykryjmy tory, zróbmy park i lodowisko". Realne?

  3 października 2018

alt='"Przykryjmy tory, zróbmy park i lodowisko". Realne?'
źródło: Kukiz'15 Wola

Poprawa dojazdu do metra i nowe tereny rekreacyjne - na Jelonkach pojawiła się propozycja całkiem nowej inwestycji.

REKLAMA

Biegnące przez Jelonki i obok Wola Parku tory kolejowe to tzw. duża linia obwodowa, na co dzień wykorzystywana przez pociągi towarowe. O dobudowaniu przy Górczewskiej i Połczyńskiej stacji dla SKM-ki mówi się od wielu lat, ale do dziś nie powstał nawet ich projekt. Stacje SKM dla Bemowa? Sprawa trafiła do Sejmu Stacje SKM dla Bemowa? Sprawa trafiła do Sejmu
Aktywiści Kukiz'15 apelują o pilną budowę tymczasowych stacji dla SKM-ki, która mogłaby połączyć Jelonki i Górce z Dworcem Gdańskim.
Ostatnio PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadały, że nowe perony będą budowane "po roku 2023". W nieokreślonej przyszłości wzdłuż torów miałby powstać także odcinek trasy S7 (trasy NS), łączący S8 z Połczyńską, a docelowo - z Marynarską.

Którędy do metra?

- Proponujemy przykrycie linii kolejowej dzielącej Wolę i Bemowo oraz przeznaczenie odzyskanego terenu na funkcje sportowo-rekreacyjne oraz zieleni urządzonej, w tym połączenie z Wolą parku Anieli Krzywoń - piszą aktywiści Kukiz'15. - W Warszawie sieć kolejowa stanowi poważną barierę architektoniczną, dzieli nasze miasto na zamknięte kwartały, tworząc komunikacyjne wąskie gardła.

"Kukizowcy" chcieliby wykorzystać rezerwę pod trasę S7 i tereny kolejowe do upieczenia na jednym ogniu kilku pieczeni. Pierwszym rozwiązanym problemem byłby dojazd z Nowego Bemowa do stacji metra Ulrychów, która powstanie obok Wola Parku do 2022 roku. Przy obecnej sieci dróg połączenie autobusowe trzeba byłoby poprowadzić naokoło, przez Powstańców Śląskich i Górczewską. Gdyby wzdłuż torów powstała ulica, dojazd z Nowego Bemowa do metra skróciłby się do kilku minut.

- Nowa ulica obsługiwać będzie ponadto obszar nowych osiedli mieszkaniowych powstających na wolskim Ulrychowie, na terenach poprzemysłowych przylegających od wschodu do torów - pisze Kukiz'15. - Obecnie wyjazd z tych osiedli obsługiwać może wyłącznie Jana Olbrachta, nieprzystosowana do przyjęcia tak dużej liczby nowych pojazdów.

Patrząc od północy, ulica rozpoczynałaby się na skrzyżowaniu z Radiową i Dywizjonu 303. Następnie biegłaby łukiem w kierunku Wola Parku, przy którym, między Maryninem a Górczewską, mógłby powstać parking P+R (to teren prywatny). Kolejne skrzyżowania wypadałyby przy Jana Olbrachta, Strąkowej, Człuchowskiej, dwóch ulicach planowanych na terenie zakładów PZL Wola i wreszcie przy Połczyńskiej. Według Kukiz'15 ulica powinna mieć po dwa pasy ruchu ogólnego, dwa buspasy i drogę rowerową. Jezdnie nie byłyby połączone ani z trasą S7, ani S8, aby nie wtłaczać tranzytu w Radiową i Górczewską.

Zapraszamy na zakupy

Jak to zrobić?

Zarówno droga, jak i linia kolejowa byłyby przykryte, podobnie jak linia średnicowa wzdłuż Al. Jerozolimskich w Śródmieściu. Dzięki temu udałoby się wygospodarować dużo wolnej przestrzeni, którą można wykorzystać na cele publiczne. Propozycje Kukiz'15 to powiększenie planowanego parku przy Krzywoń oraz budowa terenu sportowo-rekreacyjnego (np. całorocznego krytego lodowiska) między Strąkową a Człuchowską, w pobliżu siedziby GKS Świt.

Tereny kolejowe są własnością PKP PLK, więc przykrycie torów wymagałoby albo zawarcia porozumienia, albo zmian w prawie. Jak pokazuje praktyka ostatnich lat, dogadanie się samorządu z kolejarzami jest zazwyczaj niemożliwe. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by któryś z posłów Kukiz'15 (np. wybrany z Warszawy lider ruchu) złożył projekt ustawy przekazującej we władanie samorządu całe tereny kolejowe w granicach miasta albo wprowadzającej warstwową własność gruntu. Gdyby udało się przekonać PiS do poparcia takich zmian, w przyszłości stałoby się możliwe przykrycie także pozostałych linii kolejowych w Warszawie.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (13)

# Przeszczeń

03.10.2018 11:50

Co to za bzdury?! Przecież w tym miejscu znajduje się rezerwa terenu pod budowę łącznika pomiędzy wylotówką S7 na Gdańsk a trasą S79.

# Kukiz15Bemowo

03.10.2018 12:34

Ale nie będzie!!! O to właśnie chodzi. Ten odcinek rezerwy trasy S7 to trasa we władaniu miasta !!! To miasta - Radni Rady Warszawy i Rady dzielnic w drodze inicjatywy uchwałodawczej decydują o przeznaczeniu tego terenu. Nie interesuje, nas co tam sobie planuje GDDKiA, my mamy własne plany. Nie będą nam budować autostrad przez miasto i bezczelnie nazywać ich "obwodnicami".
Wzywamy wszystkie konkurencyjne komitety wyborcze do poparcia naszej propozycji i uchwalenie w tej sprawie odpowiedniej uchwały w przyszłej Radzie Warszawy.
Jeszcze raz - nie pozwolimy podłączyć ulicy Górczewskiej pod węzeł tras S7 i S8. Warszawa należy do Warszawiaków a nie GDDKiA. Mamy coś w tej sprawie jeszcze wyjaśnić? Tak doskonale sobie zdajemy sprawę z tego, że realizacja tej inwestycji powoduje utratę sensu prowadzenia trasy S7 przez Bemowo. Proponujemy zatem wariant nr 3 trasy S7 albo jeszcze inny - ale nie ten wskazany obecnie, od którego zresztą wnieśliśmy odwołanie.

# Bartek Głowacki

03.10.2018 12:43

Typowa "wrzutka" wyborcza. Propozycja z gatunku "populizm i demagogia". Sam pomysł może i ciekawy, ale zupełnie nierealny. Po pierwsze, co jest napisane w tekście, właścicielem terenów kolejowych jest PKP. Nie ma szans na zmianę prawa, bo PKP nie odda samorządom swoich wartych wiele miliardów terenów. Ewentualne wspólne inwestycje z PKP to też katastrofa, bo jak pokazują toczące się inwestycje kolejowe trwa to latami. Nie mówiąc już o kosztach - żeby przykryć tory tak naprawdę trzeba by cały odcinek trasy wkopać głębiej w ziemię, czyli de facto zbudować od nowa. Ponadto przebiegi tras S7, S8 czy NS ustalają agencje rządowe - ich opór wobec jakichkolwiek zmian przebiegu zaplanowanych tras jest absolutnie nie do przeskoczenia - oni się po prostu nie zgodzą na żadne zmiany w planach tras NS itd. I ani Rada miasta ani tym bardziej rada dzielnicy nie mają tu nic do gadania.

REKLAMA

# Kukiz15Bemowo

03.10.2018 13:46

Ciekawe. "przebiegi tras S7, S8, czy NS" Ustalają agencje rządowe" - jeśli chodzi o S7 i S8 - zgadza, się choć jako strona w postępowaniu administracyjnego wnieśliśmy odwołanie od tej decyzji. Co zaś dotyczy rezerwy trasy NS - To nieprawda !!! To droga o statusie drogi miejskiej, decyzja dotycząca jej przeznaczenia - to decyzja m.st. Warszawy. To jakie ta rezerwa będzie miała przeznaczenie. Zależy dziś od Wyborców. Bo to Rada Warszawy decyduje o przeznaczeniu tej rezerwy.
Głosując na Kukiz'15 zagłosują Państwo za uchwałą Rady Warszawy ws. zmiany przeznaczenia rezerwy pod trasę NS. Kto się do nas przyłączy. mamy zamiar zbudować koalicje wokół tej sprawy. Zatem pytamy, kto nas poprzez, kto jeszcze jest za zmianą przeznaczenia rezerwy pod trasę NS?

# AdamB

03.10.2018 14:23

Trasa NS jako droga miejska jest potrzebna! Mam sympatię do ruchu Kukiz15 ale z tym kompletnie się nie zgadzam bo w warszawie brakuje ulicy miejskiej która odciążyłaby choć trochę ulicę Jana Pawła II w kierunku północ-południe! Jeszcze bardzo wiele lat upłynie zanim będziemy mieli sieć linii metra w Warszawie a przebijanie się z północy na południe miasta to katorga, nie zawsze rozwiązaniem jest wyjazd na obwodnicę!
Należy raczej przypilnować budowy tej drogi ale o parametrach drogi miejskiej z zakazem ruchu dla TIR-ów.

# zjelonke

03.10.2018 14:51

#Kukiz15Bemowo napisał(a) 03.10.2018 13:46
Ciekawe. "przebiegi tras S7, S8, czy NS" Ustalają agencje rządowe" - jeśli chodzi o S7 i S8 - zgadza, się choć jako strona w postępowaniu administracyjnego wnieśliśmy odwołanie od tej decyzji. Co zaś dotyczy rezerwy trasy NS - To nieprawda !!! To droga o statusie drogi miejskiej, decyzja dotycząca jej przeznaczenia - to decyzja m.st. Warszawy. To jakie ta rezerwa będzie miała przeznaczenie. Zależy dziś od Wyborców. Bo to
A to nie lepiej żeby Rada Warszawy po wyborach przegłosowała po prostu budowę odcinka NS zamiast robić jakąś prowizorkę ?

REKLAMA

# darq

03.10.2018 15:01

Wkopanie torów nierealne w przewidywalnym czasie, bo tędy ma iść ruch dalekobieżny podczas remontu średnicy (który odsuwa się w czasie, ale nie na tyle, by wcześniej zdążyć z przygotowaniami i pracami przy wkopaniu torów). Przekrój 2x3 (coś cienka ta lina na mapie?) nie odbiega od planów dla NS. Czyli po okrojeniu "projektu" z fantastyki i kiełbasy wyborczej pozostaje: "zróbmy NS, ale z innymi powiązaniami, by ruch z S7 i S8 wjeżdżał na Bemowo w całości przez węzeł Lazurowa".

# Rozum

03.10.2018 19:53

Życzę powodzenia we współpracy z PKP. Opisane pomysły można pomiędzy bajki włożyć. Widać, że cookies 15 ma takie samo pojęcie o Warszawie jak pewien opolanin.

# Fan S7

03.10.2018 22:51

Kukiz15 w polityce (zarówno tej małej jak i wielkiej) ma tyle do gadania, co Żyd za okupacji. Za chwilę zaproponujecie budowę wylotówki S7 w wariancie nr 23G przez Sochaczew?

REKLAMA

# lideksynubeka

04.10.2018 11:20

cytat;"Głosując na Kukiz'15 zagłosują Państwo za uchwałą Rady Warszawy ws. zmiany przeznaczenia rezerwy pod trasę NS. Kto się do nas przyłączy. mamy zamiar zbudować koalicje wokół tej sprawy. Zatem pytamy, kto nas poprzez, kto jeszcze jest za zmianą przeznaczenia rezerwy pod trasę NS?""
Głosując na Kukiz 15 głosujesz na Platformę Obywatelską z jej przybudówkami,czyli na drożyznę,nieudolność,partactwo,przewały i debilny PR. Debilny,bo przedstawiony pomysł jest przedwyborczą bzdurą z cyklu obietnice Donka np;" podejmiemy walkę z korupcją".
Tak więc chłopaki,zajmijcie się tym co wasz wódz najlepiej robi,czyli udajcie się do browaru,który wasz vicewódz sprzedał właśnie swojemu nowemu koledze,czyli Palikotowi. I nie zawracajcie głowy swoimi pomysłami.

# Kukiz15Bemowo

04.10.2018 21:44

Może zatem warto zauważyć, że na dzień dzisiejszy wydana została decyzja środowiskowa dotycząca budowy S7 do węzła z S8 oraz podłączenia tego węzła z ulicą Górczewską. Tylko i wyłącznie. Budowy trasy NS nie ma w planach inwestycyjnych miastach. Zatem, nie ma się tu z czym zgadzać czy nie. No chyba tylko, że z tym, że Górczewska ma być wygodną wylotówką na Gdańsk, alternatywną do tej przez Łomianki z tymi samymi korkami, co w konsekwencji zakorkuje pół Woli (Górczewską oraz Prymasa Tysiąclecia). Zakaz dla tirów? Oczywiście - to właśnie Tiry korkują obecnie S8. S8 jest wystarczająca do tego, aby stanowić alternatywę dla ruchu północ-południe, oczywiście uwzględniając wspomniany zakaz dla ruchu tranzytowego - alternatywa dla tego powinno być przebudowa drogi krajowej nr 50, co najmniej w drogę ekspresową - faktyczną obwodnicę dla Warszawy. Dziś S8 stoi w gigantycznym korku.

# AdamB

05.10.2018 11:01

@Kukiz15Bemowo
Po to się buduje ulice w mieście żeby rozłożyć ruch...właśnie brak NS powoduje że inne połączenia są przeładowane ruchem a Państwo ma po to odpowiednie służby żeby (np. ITD) egzekwować zakazy...co to za argument że TIRy korkują S8? a co zrobiliście w tej sprawie żeby kontrolować na bieżąco co się dzieje na S8 i Moście Grota w czasie kiedy nie powinno być tam żadnych TIR-w jadących tranzytem przez Warszawę? Każdy kto tamtędy jeździ widzi całe kawalkady TIRów beztrosko jadące w godzinach obowiązującego zakazu...i co? nic, najlepiej zrezygnować z budowy kolejnej ulicy bo mogą wjechać na nią TIRy...taki sposób myślenia nie da wam zwycięstwa w wyborach a mnie po prostu poraża ;)
obecna S8 i obwodnica to słaba alternatywa dla ruchu północ-południe chyba że dla tranzytu a ja mówię o ulicy dla mieszkańców Warszawy!

REKLAMA

# Fan S7

08.10.2018 00:25

Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć, dlaczego Kukizowcy (o ile powyższe wpisy są autentycznymi wpisami tych szaleńców) tak strasznie upierają się w sprawie zakonserwowania ułomnego i niewydolnego systemu komunikacyjnego w naszej części miasta? Przecież niewytłumaczalny ich upór prowadzić może do tego, że z Woli i Bemowa nadal nie będzie możliwości spokojnego przedostania się do dzielnic północnych miasta i wydostania się z Warszawy do północnej części kraju, zaś karykaturą zachodniej obwodnicy Warszawy na dziesiątki lat pozostanie ciąg ulic Lazurowa - Urbanowicza - Radiowa - Estrady - Trenów! Czy oni tego nie widzą?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe