REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
"Przykryjmy tory, zróbmy park i lodowisko". Realne?
REKLAMA

źródło: Kukiz'15 Wola


REKLAMA

"Przykryjmy tory, zróbmy park i lodowisko". Realne?

Poprawa dojazdu do metra i nowe tereny rekreacyjne - na Jelonkach pojawiła się propozycja całkiem nowej inwestycji.

REKLAMA
REKLAMA
Stacje SKM dla Bemowa? Sprawa trafiła do Sejmu
Stacje SKM dla Bemowa? Sprawa trafiła do Sejmu Aktywiści Kukiz'15 apelują o pilną budowę tymczasowych stacji dla SKM-ki, która mogłaby połączyć Jelonki i Górce z Dworcem Gdańskim.
czytaj

Biegnące przez Jelonki i obok Wola Parku tory kolejowe to tzw. duża linia obwodowa, na co dzień wykorzystywana przez pociągi towarowe. O dobudowaniu przy Górczewskiej i Połczyńskiej stacji dla SKM-ki mówi się od wielu lat, ale do dziś nie powstał nawet ich projekt. Ostatnio PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadały, że nowe perony będą budowane "po roku 2023". W nieokreślonej przyszłości wzdłuż torów miałby powstać także odcinek trasy S7 (trasy NS), łączący S8 z Połczyńską, a docelowo - z Marynarską.

Którędy do metra?

- Proponujemy przykrycie linii kolejowej dzielącej Wolę i Bemowo oraz przeznaczenie odzyskanego terenu na funkcje sportowo-rekreacyjne oraz zieleni urządzonej, w tym połączenie z Wolą parku Anieli Krzywoń - piszą aktywiści Kukiz'15. - W Warszawie sieć kolejowa stanowi poważną barierę architektoniczną, dzieli nasze miasto na zamknięte kwartały, tworząc komunikacyjne wąskie gardła.

"Kukizowcy" chcieliby wykorzystać rezerwę pod trasę S7 i tereny kolejowe do upieczenia na jednym ogniu kilku pieczeni. Pierwszym rozwiązanym problemem byłby dojazd z Nowego Bemowa do stacji metra Ulrychów, która powstanie obok Wola Parku do 2022 roku. Przy obecnej sieci dróg połączenie autobusowe trzeba byłoby poprowadzić naokoło, przez Powstańców Śląskich i Górczewską. Gdyby wzdłuż torów powstała ulica, dojazd z Nowego Bemowa do metra skróciłby się do kilku minut.

- Nowa ulica obsługiwać będzie ponadto obszar nowych osiedli mieszkaniowych powstających na wolskim Ulrychowie, na terenach poprzemysłowych przylegających od wschodu do torów - pisze Kukiz'15. - Obecnie wyjazd z tych osiedli obsługiwać może wyłącznie Jana Olbrachta, nieprzystosowana do przyjęcia tak dużej liczby nowych pojazdów.

Patrząc od północy, ulica rozpoczynałaby się na skrzyżowaniu z Radiową i Dywizjonu 303. Następnie biegłaby łukiem w kierunku Wola Parku, przy którym, między Maryninem a Górczewską, mógłby powstać parking P+R (to teren prywatny). Kolejne skrzyżowania wypadałyby przy Jana Olbrachta, Strąkowej, Człuchowskiej, dwóch ulicach planowanych na terenie zakładów PZL Wola i wreszcie przy Połczyńskiej. Według Kukiz'15 ulica powinna mieć po dwa pasy ruchu ogólnego, dwa buspasy i drogę rowerową. Jezdnie nie byłyby połączone ani z trasą S7, ani S8, aby nie wtłaczać tranzytu w Radiową i Górczewską.

Jak to zrobić?

Zarówno droga, jak i linia kolejowa byłyby przykryte, podobnie jak linia średnicowa wzdłuż Al. Jerozolimskich w Śródmieściu. Dzięki temu udałoby się wygospodarować dużo wolnej przestrzeni, którą można wykorzystać na cele publiczne. Propozycje Kukiz'15 to powiększenie planowanego parku przy Krzywoń oraz budowa terenu sportowo-rekreacyjnego (np. całorocznego krytego lodowiska) między Strąkową a Człuchowską, w pobliżu siedziby GKS Świt.

Tereny kolejowe są własnością PKP PLK, więc przykrycie torów wymagałoby albo zawarcia porozumienia, albo zmian w prawie. Jak pokazuje praktyka ostatnich lat, dogadanie się samorządu z kolejarzami jest zazwyczaj niemożliwe. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by któryś z posłów Kukiz'15 (np. wybrany z Warszawy lider ruchu) złożył projekt ustawy przekazującej we władanie samorządu całe tereny kolejowe w granicach miasta albo wprowadzającej warstwową własność gruntu. Gdyby udało się przekonać PiS do poparcia takich zmian, w przyszłości stałoby się możliwe przykrycie także pozostałych linii kolejowych w Warszawie.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo

"Przykryjmy tory, zróbmy park i lodowisko". Realne?

"Przykryjmy tory, zróbmy park i lodowisko". Realne?





03.10.2018 11:50 #Przeszczeń
Co to za bzdury?! Przecież w tym miejscu znajduje się rezerwa terenu pod budowę łącznika pomiędzy wylotówką S7 na Gdańsk a trasą S79.
03.10.2018 12:34 #Kukiz15Bemowo
Ale nie będzie!!! O to właśnie chodzi. Ten odcinek rezerwy trasy S7 to trasa we władaniu miasta !!! To miasta - Radni Rady Warszawy i Rady dzielnic w drodze inicjatywy uchwałodawczej decydują o przeznaczeniu tego terenu. Nie interesuje, nas co tam sobie planuje GDDKiA, my mamy własne plany. Nie będą nam budować autostrad przez miasto i bezczelnie nazywać ich "obwodnicami".

Wzywamy wszystkie konkurencyjne komitety wyborcze do poparcia naszej propozycji i uchwalenie w tej sprawie odpowiedniej uchwały w przyszłej Radzie Warszawy.

Jeszcze raz - nie pozwolimy podłączyć ulicy Górczewskiej pod węzeł tras S7 i S8. Warszawa należy do Warszawiaków a nie GDDKiA. Mamy coś w tej sprawie jeszcze wyjaśnić? Tak doskonale sobie zdajemy sprawę z tego, że realizacja tej inwestycji powoduje utratę sensu prowadzenia trasy S7 przez Bemowo. Proponujemy zatem wariant nr 3 trasy S7 albo jeszcze inny - ale nie ten wskazany obecnie, od którego zresztą wnieśliśmy odwołanie.
03.10.2018 12:43 #Bartek Głowacki
Typowa "wrzutka" wyborcza. Propozycja z gatunku "populizm i demagogia". Sam pomysł może i ciekawy, ale zupełnie nierealny. Po pierwsze, co jest napisane w tekście, właścicielem terenów kolejowych jest PKP. Nie ma szans na zmianę prawa, bo PKP nie odda samorządom swoich wartych wiele miliardów terenów. Ewentualne wspólne inwestycje z PKP to też katastrofa, bo jak pokazują toczące się inwestycje kolejowe trwa to latami. Nie mówiąc już o kosztach - żeby przykryć tory tak naprawdę trzeba by cały odcinek trasy wkopać głębiej w ziemię, czyli de facto zbudować od nowa. Ponadto przebiegi tras S7, S8 czy NS ustalają agencje rządowe - ich opór wobec jakichkolwiek zmian przebiegu zaplanowanych tras jest absolutnie nie do przeskoczenia - oni się po prostu nie zgodzą na żadne zmiany w planach tras NS itd. I ani Rada miasta ani tym bardziej rada dzielnicy nie mają tu nic do gadania.
03.10.2018 13:46 #Kukiz15Bemowo
Ciekawe. "przebiegi tras S7, S8, czy NS" Ustalają agencje rządowe" - jeśli chodzi o S7 i S8 - zgadza, się choć jako strona w postępowaniu administracyjnego wnieśliśmy odwołanie od tej decyzji. Co zaś dotyczy rezerwy trasy NS - To nieprawda !!! To droga o statusie drogi miejskiej, decyzja dotycząca jej przeznaczenia - to decyzja m.st. Warszawy. To jakie ta rezerwa będzie miała przeznaczenie. Zależy dziś od Wyborców. Bo to Rada Warszawy decyduje o przeznaczeniu tej rezerwy.

Głosując na Kukiz'15 zagłosują Państwo za uchwałą Rady Warszawy ws. zmiany przeznaczenia rezerwy pod trasę NS. Kto się do nas przyłączy. mamy zamiar zbudować koalicje wokół tej sprawy. Zatem pytamy, kto nas poprzez, kto jeszcze jest za zmianą przeznaczenia rezerwy pod trasę NS?
03.10.2018 14:23 #AdamB
Trasa NS jako droga miejska jest potrzebna! Mam sympatię do ruchu Kukiz15 ale z tym kompletnie się nie zgadzam bo w warszawie brakuje ulicy miejskiej która odciążyłaby choć trochę ulicę Jana Pawła II w kierunku północ-południe! Jeszcze bardzo wiele lat upłynie zanim będziemy mieli sieć linii metra w Warszawie a przebijanie się z północy na południe miasta to katorga, nie zawsze rozwiązaniem jest wyjazd na obwodnicę!
Należy raczej przypilnować budowy tej drogi ale o parametrach drogi miejskiej z zakazem ruchu dla TIR-ów.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA

LINKI SPONSOROWANE

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Nauka
 Nauka gry fortepian, keyboard, tel. 502-935-459

Usługi transportowe
 Przewóz osób i paczek do Belgii Holandii i Niemiec.Posiadamy najnowsze Busy Mercedesy Sprintery Vip,pełen komfort i wygoda,oddzielne miejsca siedzące! Wyjazdy z Warszawy niedziela i czwartek Wyjazdy z Belgii Holandii wtorki i piątki. +48 512-745-185 Smartauto24 jesteśmy na Fb.

Kupię części
 Do Fiata 125+PRL t. 513-606-666

2-pokojowe sprzedam
 Uzyskaj pożyczki w ciągu 72 godzin Oferujemy doskonałą możliwość uzyskania korzystnego finansowania od 1 000 do 1 500 000 euro. Warunki umowy są jasne i organizowane przez obie strony. Miesięczne spłaty mogą być dostosowane do twoich opcji finansowych. Dzięki indywidualnemu podejściu do indywidualnych potrzeb niemal wszyscy wnioskodawcy mogą otrzymać pożyczkę. Zapytaj :( jj.finance.pro@gmail.com)


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA