REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Przebudują Wał i co dalej? "Będą korki"

  28 marca 2019

alt='Przebudują Wał i co dalej? "Będą korki"'
Przebudowywany właśnie odcinek Wału Miedzeszyńskiego ma być gotowy w maju przyszłego roku.
źródło: ZMID

Poszerzanie kolejnego odcinka głównej arterii Wawra ruszyło. Kierowcy już dopytują, kiedy ruszy następny etap tej inwestycji.

REKLAMA

Przebudowa Wału Miedzeszyńskiego na szeroką arterię trwa od niemal 20 lat. Dwujezdniowy odcinek kończy się na rondzie przy Trakcie Lubelskim, ale trwa już rozbudowa następnego fragmentu, dochodzącego do powstającej równolegle trasy S2. Dalej na południe droga pozostanie wąska. Wał i Trakt: przebudowa za 100 milionów Wał i Trakt: przebudowa za 100 milionów
Inwestycje drogowe w Wawrze to nie tylko gigantyczna budowa trasy S2. Do 2020 roku przebudowane zostaną dwa odcinki ważnych arterii dzielnicy.

- Na zwężeniu Wału do ronda przy Bysławskiej będą się tworzyły zapewne korki - pisze internauta. - Czy są plany dalszego poszerzania Wału Miedzeszyńskiego do granic miasta?

- Na tę chwilę nie ma dla nas takiego zadania w wieloletniej prognozie finansowej Warszawy, ale niewykluczone, że w przyszłości się pojawi - odpowiada dyplomatycznie Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.

Będzie drogo

O jak dużej inwestycji mówimy? Od węzła trasy S2 do granicy Warszawy jest około 1900 metrów. To prawie dwukrotnie więcej, niż liczy przebudowywany właśnie odcinek, który kosztuje 82 mln zł. Za 1700 metrów dwujezdniowej Łodygowej ZMID zapłacił 36,2 mln zł a za 800 metrów Marynarskiej - 49 mln zł.

Koszt przebudowy ostatniego odcinka Wału Miedzeszyńskiego byłby uzależniony przede wszystkim od przyjętej szerokości jezdni i skali prac dodatkowych, takich jak budowa kanalizacji. Być może dałoby zmieścić się w budżecie wynoszącym okrągłe 100 mln zł, ale nie obyłoby się bez wyburzeń i wycinki fragmentu lasu między Czarnuszki a Bysławską. W pierwszej kolejności trzeba będzie odpowiedzieć jednak na pytanie, czy między S2 a granicą miasta rzeczywiście potrzeba więcej pasów ruchu. Bezdyskusyjnie brakuje tam drogi rowerowej i porządnych chodników, ale prawo (specustawa drogowa) jest skonstruowane tak, że żeby je zbudować, ZMID musiałby... zbudować także drugą jezdnię.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (8)

# Jan Krześliński

28.03.2019 15:17

@kierowca z Wawra
Szanowni Państwo, sądząc z bluzgów i ogólnego debilizmu mamy do czynienia z urzędnikiem.

# dobrze jest jak jest

28.03.2019 16:46

kierowca chyba tylko przez Wawer jezdzacy? To poszerzenie wogole nie jest w interesie mieszkancow ani Wawra ani Warszawy! Jozefow, Otwock itd... juz teraz plynie szerokim korkiem na stoleczne drogi, a bedzie gorzej bo za poludniowa granica mamy wielki plac budowy! Ja wole jezdzic do pracy po luzniejszym Wale dzieki waskiemu gardlu na granicy Warszawy! Nie lubie jak ktos placi podatki nie tam gdzie korzysta na codzien z i tak niedoinwestowanej i niedoinwestowanej infrastrutury! dlugo mozna by jeszcze pisac...

# kierowca z Wawra

28.03.2019 17:35

#Jan Krześliński napisał(a) 28.03.2019 15:17
@kierowca z Wawra
Szanowni Państwo, sądząc z bluzgów i ogólnego debilizmu mamy do czynienia z urzędnikiem.
jeśli ja jestem urzędnikiem, to Jan Krześliński jest księdzem, skoro w mojej wypowiedzi doszukał się bluzgów.
Poza tym bardzo merytoryczna wypowiedź, w żadnym aspekcie nie odnosząca się do argumentacji więc jest jednocześnie trollem napuszczonym przez "redaktorka"

REKLAMA

# kierowca z Wawra

28.03.2019 17:41

@dobrze jest jak jest
nick mówi wszystko - nie budować dróg, bo będą jeździć, nie edukować społeczeństwa, bo przestanie głosować na rządzących

# Mimut

28.03.2019 19:09

Od lat planowana jest obwodnica Błot, tj części Falenicy przylegającej do Wału. Jej budowa wymaga współdziałania z Józefowem. Poszerzenie Wału do dwóch jezdni za POW jest bardzo potrzebne, ale możliwe tylko w takim wariancie, ze względu na gęstą zabudowę.

# sprawdźcie_to

01.04.2019 16:22

Ta niezbędna inwestycja została wpisana w dniu 10.11.2015 na lata 2021-2030 do tzw. planu wykonawczego do "Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2030 pn. "Budowa ul. Wał Miedzeszyński: od węzła z POW (S2) do płd. granicy miasta".

REKLAMA

 Pani Wiosna

24.05.2019 23:53

Internet w Polsce powinien być dla wszystkich bezpłatny i wolny od jakiejkolwiek cenzury! #wiosna @wiosnabiedronia @KGawkowski
https://imgbbb.com/image/emzjZ

# noor

14.01.2020 16:18

Apeluję by przy rozbudowie Wału Miedzeszyńskiego zachować stare budownictwo, charakterystyczne dla przedwojennego, podmiejskiego stylu. Oczywiście Świdermajery to najwyższe polskie dziedzictwo podwarszawskie, ale są też domy tuż przedwojenne ceglane z charakterystycznymi wnękami na figurkę świętą albo zwykłe drewniaki np. przy rondzie, nr. 43 i dalej, które powinny być konserwowane np, olejem do drewna i uszczelniane. To powinno być zachowano pomimo rozbudowy.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024