REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Progi zwalniające na Łasaka?

  13 kwietnia 2015

alt='Progi zwalniające na Łasaka?'
Progi wyspowe - najtańszy sposób na poprawę bezpieczeństwa na jezdni.

O kierowcach szalejących na ul. Łasaka pisaliśmy już w grudniu. Ponieważ średnia prędkość samochodów nadal jest wyższa od dopuszczalnej, jeden z mieszkańców zgłosił projekt zamontowania na jezdni progów.

REKLAMA

Ulica Łasaka jest jedną z najnowszych w dzielnicy. Teoretycznie powinna być jezdnią lokalną osiedla Las, umożliwiającą wyjazd w kierunku Trasy Siekierkowskiej i obsługę osiedla przez autobusy. W praktyce stała się ważnym szlakiem komunikacyjnym dla kierowców z głębi dzielnicy, którzy omijają nią Wał Miedzeszyński. Dla wielu z nich konieczność szybkiego przejechania przez Las jest ważniejsza od znaków drogowych i bezpieczeństwa okolicznych mieszkańców, którzy wielokrotnie prosili nas o zajęcie się tematem.

- Nowozabielska [robocza nazwa ul. Łasaka - red.] jako ulica lokalnego ruchu ma sens, ale jako ulica zbiorcza to już nie - to tylko jeden z głosów, opublikowany na naszym forum. - To jest niedopuszczalne, aby ulica o tak szybkim i gęstym ruchu samochodowym biegła przez środek osiedla domków jednorodzinnych z dość licznymi wjazdami. Progi wyspowe nie są rozwiązaniem doskonałym, bo wielu kierowców przejeżdża wolną przestrzenią między nimi, ale... przecież lepszy rydz niż nic. Standardem w Europie jest zmniejszanie prędkości samochodów do co najwyżej 30 km/h i wprowadzanie priorytetu ruchu pieszego i rowerowego. W przypadku tej ulicy oraz wszelkich inwestycji drogowych w Wawrze takich standardów nie widzę.

- Ulica Nowozabielska została wykonana zgodnie z projektem i wszelkimi standardami bezpieczeństwa dotyczącymi drogi tej kategorii - mówił kilka miesięcy temu Konrad Rajca, rzecznik urzędu dzielnicy Wawer. - Na terenie zabudowanym obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h, od egzekwowania tego ograniczenia jest policja.

A od egzekwowania swoich potrzeb przez mieszkańców jest budżet partycypacyjny. W tegorocznej edycji znalazł się projekt pt. "Progi zwalniające na ul. Łasaka", złożony przez Arkadiusza Kuranowskiego. Projektodawca w żołnierskich słowach wyjaśnia, o co chodzi. Pełny opis projektu: instalacja czterech progów wyspowych, pozwalających na jazdę autobusów. Uzasadnienie dla realizacji projektu: bezpieczeństwo ruchu w osiedlu na głównym ciągu osiedla. Całkowity koszt projektu: 17 tys. zł. Dłuższy opis i wyjaśnienia były zbędne, bo wszyscy okoliczni mieszkańcy doskonale znają problem. Obecnie projekt jest już na etapie weryfikacji szczegółowej i ma ogromne szanse trafić w czerwcu pod głosowanie. Progi wyspowe nie są rozwiązaniem doskonałym, bo wielu kierowców przejeżdża wolną przestrzenią między nimi, ale... przecież lepszy rydz niż nic.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# miłośnik_motyk

13.04.2015 11:49

Komedia
Proponuję jeszcze wieżyczki strzelnicze przy każdym wjeździe na osiedle.
Czy ktoś pokusił się o analizę bezpieczeństwa ruchu na tej ulicy ? Ależ skąd. Przecież mieszkańcy wiedzą lepiej i mają radar w oczach.
A później wyjdzie jak na ul. Lucerny (gdzie notabene władza przeczy sama sobie) i będą montować progi mimo że wyniki analizy bezpieczeństwa ruchu wykazały, że średnio 80% kierowców przestrzega ograniczeń:
http://www.sadul.waw.pl/wp-content/uploads/2014/05/2014_05_27_ZDM_o%C5%9Bwietlenie_Lucerny.pdf

# VW Garbus

15.04.2015 14:03

Do miłośnika motyk
Analizy bezpieczeństwa na tej ulicy można śmiało dokonać po wyjściu z samochodu i próbie przejścia na drugą stronę po przejściu dla pieszych bądż po za nim, przypominam, że przejścia są w odległościach większych niż 200 m więc kodeksowo można przechodzić po za przejściami. Proszę także spróbować włączyć do ruchu na rowerze albo przejechać rowerem po drodze pieszo-rowerowej, która jest sukcesywnie traktowana jako parking albo plac manewrowy. Dowody? Zdjęć wykroczeń mam bez liku.

# miłośnik_motyk

17.04.2015 12:26

#VW Garbus napisał(a) 15.04.2015 14:03
Do miłośnika motyk
Analizy bezpieczeństwa na tej ulicy można śmiało dokonać po wyjściu z samochodu i próbie przejścia na drugą stronę po przejściu dla pieszych bądż po za nim, przypominam, że przejścia są w odległościach większych niż 200 m więc kodeksowo można przechodzić po za przejściami. Proszę także spróbować włączyć do ruchu na rowerze albo przejechać rowerem po drodze pieszo-rowerowej, która jest sukcesywnie traktowana jako parking albo plac manewrowy. Dowody? Zdjęć wykroczeń mam bez liku.
Jeśli ma Pan odpowiednie uprawnienia nic nie stoi na przeszkodzie do wykonania takiej analizy. Jeśli nie to proponuję się nie ośmieszać.
Jakoś kilka razy w tygodniu przekraczam tę ulicę oraz jeżdżę z małym dzieckiem po ścieżkach rowerowych i poza parkowaniem problemu nie widzę. Tylko że parkowanie to w głównej mierze domena mieszkańców (którzy mają dwa samochody a miejsca na podjeździe na jeden) i ich gości bądź wezwanych fachowców. I z całą pewnością progi zwalniające nie są rozwiązaniem problemu parkowania - wypadałoby trochę wykazać się logiką w dyskusji. O pozbyciu się egoizmu i życiu w symbiozie nawet nie wspominam.

REKLAMA

# Vw Garbus.

09.08.2016 16:07

Parkowanie na cpr to jedno, drugie to utrudnienia w przejściu na drugą stronę a trzecie to permanentna chałas generowany przez nadmierne ruch samochodowy. Ograniczenie ruchu wraz z ograniczeniem prędkości to podstawowy zakres prac jaki powinien się odbyć na tej autostradowe arterii.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024