REKLAMA

Bemowo

Inwestycje

 

Poszerzą Lazurową, zostawią 240 metrów wąskiego gardła

  16 sierpnia 2016

alt='Poszerzą Lazurową, zostawią 240 metrów wąskiego gardła'
źródło: ZMID

Dziś rozstrzygnięto przetarg na projekt i przebudowę dwukilometrowego odcinka Lazurowej. Odcinek między Górczewską a S8 pozostanie wąski.

REKLAMA

Wielkimi krokami zbliża się kolejny etap przebudowy Lazurowej. Jedna z głównych ulic dzielnicy została połączona wiaduktem z Nowymi Włochami, a na południe od Sterniczej zyskała drugą jezdnię i drogi rowerowe. Teraz Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przygotowuje się do przebudowy odcinka pomiędzy Sterniczą a Górczewską. Przebudowa Lazurowej coraz bliżej. Staną przy niej ekrany? Przebudowa Lazurowej coraz bliżej. Staną przy niej ekrany?
Trwa przetarg na budowę drugiej jezdni między Sterniczą a Górczewską. Istnieje groźba, że Jelonki zostaną oddzielone od Chrzanowa płotem z ekranów akustycznych.
- Inwestycja polega na przebudowie istniejącej ulicy na odcinku od skrzyżowania z ul. Sterniczą do ul. Górczewskiej i poszerzenia jej do dwóch pasów ruchu w każdą stronę. - informuje ZMID. - Na skrzyżowaniach z ulicami Szobera, Batalionów Chłopskich, Człuchowską oraz Siemiatycką pojawi się sygnalizacja świetlna. Po obydwu stronach ulicy wybudowane zostaną chodniki oraz drogi rowerowe. Przetarg na projekt i budowę wygrała firma PORR Polska Infrastructure, która zaproponowała wykonanie prac za 32,4 mln zł. Inni uczestnicy przetargu mają teraz dziesięć dni na złożenie odwołań od decyzji ZMID-u. Jeśli żadne nie wpłynie, wykonawca dostanie kontrakt i będzie mieć 16 miesięcy na przebudowę ulicy.

Rondo na skrzyżowaniu Lazurowej z Górczewską nie zostanie przebudowane, podobnie jak krótki, 240-metrowy odcinek od Górczewskiej do trasy S8. Docelowo cały ciąg ulic Lazurowej i Kaliskiego ma zostać przebudowany i przebity na północ, w kierunku Chomiczówki. W budżecie Warszawy nie ma obecnie zabezpieczonych pieniędzy na tę inwestycję.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (19)

# Wabuk

16.08.2016 17:07

Tak poszezcie wszystko żeby samochodów było 10 razy więcej. Wybudujcie przy Narwik kolejne bloki i zostawcie wąskie gardło żeby okoliczni mieszkancy nie mieli jak wyjechać. Brawo dla głupoty!

# mccp8

16.08.2016 19:20

Coś podobnego chcieli zrobić odcinkiem Nowolazurowej do Szeligowskiej. Po tym jak mieszkańcy wskazali im idiotyzm takiego rozwiązania "urzędasy" zostały przekonane przez samorządowców i zaczęło się awaryjne poszukiwanie funduszy na brakujący mały odcinek jezdni i skrzyżowanie. Osoba/y odpowiadające za planowanie tej inwestycji powinny raczej świecić przykładem, wybiegać myślami w niedaleką przyszłość i przewidywać. To prawdopodobnie ostatnia taka inwestycja w tej części dzielnicy, a cały wielki nowy Chrzanów będzie musiał się jakoś przemieszczać. Ktoś zezwolił na budowę takiej masy mieszkań, niech ktoś teraz zapewni im infrastrukturę. Metro to odległa perspektywa nie jest obecnie i w przewidywalnej przyszłości jakimkolwiek rozwiązaniem rodzącego się problemu. Problemu, który wkrótce może stać się bardzo dużym problemem dla obecnych lokalnych polityków.

# renia

16.08.2016 19:26

w tym wąskim gardle chociaż metr chodniczka by sie przydał a nie po błocie w stolicy brodzić trzeba! A była nadzieja...

REKLAMA

# Ja nie protestuję

16.08.2016 21:20

Sam pomysł zostawienia zwężenia jest poroniony i liczę, że władze miasta i dzielnicy pójdą po rozum do głowy. Lazurowa MUSI zostać poszerzona do 2x2 pasy aż do S8 i nie wolno zważać na wrzaski i protesty mieszkańców nowych osiedli.

# darkimage

16.08.2016 21:25

#Wabuk napisał(a) 16.08.2016 17:07
Tak poszezcie wszystko żeby samochodów było 10 razy więcej. Wybudujcie przy Narwik kolejne bloki i zostawcie wąskie gardło żeby okoliczni mieszkancy nie mieli jak wyjechać. Brawo dla głupoty!
To zdecyduj się, albo poszerzanie dróg albo zostawienie jak jest by było ciasno.

# jkk

16.08.2016 21:31

No cóż, jak mówią brydżysci "niebogaty gra na raty". Pamiętam, że o budowie Nowolazurowej mowa była już ponad 40 lat temu. Dobrze, że coś się w tym temacie dzieje. Mam nadzieję, że znajdą się w stosunkowo krótkim czasie pieniądze na poszerzenie Lazurowej również na odcinku od Górczewskiej aż do Kocjana.

REKLAMA

# zjelonek

17.08.2016 10:16

A co z wyjazdami z Wyki , Szwankowskiego i Doroszewskiego ? Będzie można skęcic w lewo czy trzeba bedzie zawracać na następnym skrzyżowaniu ?

# darq

17.08.2016 11:59

Każdy kij ma dwa końce. Łatwy wjazd z S8 w Lazurową oznaczałby jeszcze więcej ruchu tranzytowego, wbrew założeniom o lokalnym charakterze Lazurowej. Mieszkańcy okolic Powstańców Śląskich wyprotestowali sobie brak węzła z S8, więc to z Lazurowej robi się ściek komunikacyjny. Efekt poszerzenia brakującego odcinka mógłby być odwrotny od zamierzonego (utrudniony wyjazd z osiedli), bo potoki na S8 są duże, a węzeł przy trasie N-S w odległych planach.
@zjelonek
Według rysunków na stronie ZMID lewoskręty będą tylko przy skrzyżowaniach wymienionych w artykule (przy Szobera rozbity na dwa skrzyżowania). Pozostałe znikną, nawet jeśli dziś cieszą się wydzielonym pasem do lewoskrętu (wjazd na osiedle między Człuchowską i Siemiatycką). Tranzyt rządzi.

# Cycu

17.08.2016 22:49

A odkąd to Lazurowa ma być lokalna ? To ma być połączenie Włoch z Białołęką przez most Północny !!!
Lokalną ma pozostać Powstańców Śląskich , a trasa ze ślimakiem na S 8 musi być tranzytem ....

REKLAMA

# zjelonek

18.08.2016 09:31

#Cycu napisał(a) 17.08.2016 22:49
A odkąd to Lazurowa ma być lokalna ? To ma być połączenie Włoch z Białołęką przez most Północny !!!
Lokalną ma pozostać Powstańców Śląskich , a trasa ze ślimakiem na S 8 musi być tranzytem ....
Jak to ma być połączenie przez Most Północny to czemu nie pozostawiono miedzy jezdniami rezerwy na linie tramwajową ? Przecież w cywilizowanych krajach do poruszania się po mieście słuzy komunikacja miejska a samochodami to się po wsi jeździ
Dzięki Darq za podpowiedź - faktycznie tranzyt rządzi , ale żeby nie miał za dobrze to wyjeżdżając z Doroszewskiego w lewo trzeba będzie zawrócić na już korkujacym się rondzie z Górczewską , a chcąc w Doroszewskiego skręcić w lewo trzeba będzie zawrócić chyba przy człuchowskiej , bo przy czumy wg planu organizacji ruchu legalnie zawrócić NIEDASIE. Czyli kolejne generowanie sztucznego niepotrzebnego ruchu w imię Św. Przepustowości.

# darq

18.08.2016 10:32

Lazurowa w dawnych planach miała mieć klasę GP, ale - jak podaje SISKOM - potem otrzymała standard drogi głównej (G) i ma być ulicą o charakterze lokalnym (międzydzielnicowym). Faktycznie nadal ma prowadzić do mostu Północnego, tyle w planach do roku 2030 ten odcinek nie został ujęty, w przeciwieństwie do pozostałych odcinków Trasy Mostu Północnego. Wcześniej ma być budowana trasa NS, więc przebijanie potem TMP przez Boernerowo nie będzie już miało sensu. To NS ma mieć klasę GP i obsługiwać tranzyt, a Lazurowa jest niezbędna właśnie lokalnie, bo wisi na niej zbyt dużo osiedli. Już dziś Bemowo oferuje tranzytowi wygodną obwodnicę.

# Bzyk

18.08.2016 14:02

Robią na raty żeby więcej zarobić w łapę. Te wąskie gardła mogą być celowo robione żeby później wykonawca mógł podpisać umowę na roboty dodatkowe :)

REKLAMA

# Księżycowy

18.08.2016 23:44

No nie tak do końca jak piszecie .....
Problem z Lazurową a dokładnie Nowolazurową od strony mostu Północnego nie polega jedynie na klasie
czyli G czy GP. Priorytetem jest S 7 czyli dalsza część NS tylko, że nie ma ścisłego określenia przebiegu tej trasy a jeszcze ściślej chodzi o węzeł S7 i TMP. Przecież ewentualny tranzyt dużych jednostek nie będzie odbywał się po rondach czy zjazdach i dlatego m.in zostawiono na razie wąskie gardło przy S8, ponieważ
dalsze prace budowy wiążą się z dodatkowymi opracowaniami planów, a przede wszystkim jest to bardzo kosztowne w wykonaniu.

# Olo77

19.08.2016 13:33

W Polsce chyba nigdy juz nie będzie budowania z głową. Jak juz robia taka inwestycje to jaki problem poszerzyc ten kawalek do S8 aby była plynna jazda. Totalns samowolka i marnowanie pieniędzy.

# jan

22.08.2016 09:59

Jaka płynna jazda? Nie ma dnia bez kolizji na S8 i POW. Rozkwita ciąg komunikacyjny Władywostok - Lizbona . Czekając na tramwaj w czwartek o 18.30 na przystanku Marynin / zakaz poruszania się ciężarówek 16-20 / liczyłem z wiaduktu przejeżdżające trasą ciężarówki - 15 sztuk w ciągu 5 minut. Teoretyczne państwo, teoretyczne służby.

REKLAMA

# ddd

22.08.2016 11:42

super!!! właśnie na to czekałem kupując tam mieszkanie, szkoda tylko tych co kupili sobie mieszkania przy samej Lazurowej a nie sprawdzali planów

# aab

19.10.2016 10:35

Kiedy początek prac???

# brm

21.10.2016 09:24

w 2050r

REKLAMA

# jkk

21.10.2016 09:59

W międzyczasie nastąpiła zmiana dekoracji w związku z protestami dwóch firm, biorących udział w przetargu. Aktualnie faworytem jest Skanska a protestuje Poor.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy