REKLAMA

Bemowo

różne »

 

Płatne parkowanie na Górczewskiej? Konkretna propozycja

  26 kwietnia 2019

alt='Płatne parkowanie na Górczewskiej? Konkretna propozycja'
źródło: ZDM

Nie ma niczego za darmo - przypomina Miasto Jest Nasze. Zdaniem aktywistów na Górcach i Jelonkach już czas na parkometry.

REKLAMA

- Obecnie w mieście jest zarejestrowanych ponad 1,2 mln samochodów - przypominają. - W strefie płatnego parkowania miejsc postojowych jest ok. 30 tys. a samych abonamentów dla mieszkańców jeszcze więcej! Taki system nie ma prawa działać, a w efekcie miejsce parkingowe mogą znaleźć jedynie nieliczni. Reszta krąży po mieście, co skutkuje tylko frustracją kierowców, korkami, smogiem i hałasem. Prawdziwą plagą jest nielegalne parkowanie: zastawianie chodników, dróg dla dla rowerów czy niszczenie trawników.

Miasto Jest Nasze proponuje m.in. podniesienie opłat do ceny rynkowej (dziś to ok. 6 zł/h w centrum Warszawy), wydłużyć godziny płatnego parkowania do 8:00-20:00 i podnieść ceny abonamentów do 120 zł rocznie za pierwsze auto i 2400 zł (dwóch tysięcy czterystu) za drugie oraz kar do 225 zł. Prawdziwą rewolucją byłoby jednak rozszerzenie strefy płatnego parkowania na fragmenty kilku kolejnych dzielnic, w tym Bemowa.

Od S8 do parku

Jak wynika z mapy przygotowanej przez MJN, w strefie płatnego parkowania znalazłyby się południowe Górce i północne Jelonki, tzn. obszar pomiędzy trasą S8 (Obrońców Grodna), Lazurową, parkiem Górczewska, nowymi blokami przy Jana Olbrachta i linią kolejową. Parkowanie byłoby więc płatne (3 zł/h) m.in. na bemowskim odcinku Górczewskiej, w okolicy ratusza i Tesco, w sąsiedztwie bloków przy Pełczyńskiego czy też na Maryninie.

Bezpłatne pozostałoby pozostawienie auta m.in. przy planowanych stacjach metra Chrzanów i Karolin, a także w innych miejscach, gdzie o wolne miejsce trudno, jak Obrońców Tobruku czy rejon Hali Wola. Aktywiści zaznaczają jednak, że ich mapa jest dopiero propozycją.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (40)

# Lukasz321a

26.04.2019 09:41

Miasto nie jest ich, nie się wynoszą ze swoimi durnymi pomysłami.

# Cudnad

26.04.2019 10:14

Tzw. miejscy aktywiści. Prędzej miejscy szkodnicy...

# Juri

26.04.2019 10:51

Jestem za! W miastach na zachodzie Europy samochodów (statystycznie na mieszkańca) jest znacznie mniej. Tam się po prostu nie opłaca mieć samochodu,

REKLAMA

# Emka

26.04.2019 11:45

Płatne parkowanie dotyczyłoby również mieszkańców tych ulic??

# jkk

26.04.2019 12:55

Płatne parkowanie powinno być także na Coopera i Batalionów Chłopskich. Może wtedy okoliczni mieszkańcy zaczną korzystać ze stworzonych dla nich parkingów na terenie osiedli.

# lideksynubeka

26.04.2019 13:07

Bardzo popieram. Małorolni LLU,TSK,EOP,RKR najchętniej wjechaliby do klatki schodowej swoimi limuzynami. Oczywiście po drodze zastawiając wszystkie chodniki, trawniki,place zabaw i drogi przeciwpożarowe. A płacić nie mają ochoty,więc oprócz tego co proponuje MJN całkowicie popieram przedmówcę w sprawie objęcia płatnym parkowaniem ulic Coopera i Batalionów Chłopskich.
Pierwszy raz zgadzam się z MJN. Częściej niż z Kukiz'15

REKLAMA

# Hh82

26.04.2019 13:14

Dokładnie - strefa parkowania na Coopera i Batalionów Chłopskich. Dość parkowania na jezdni, chodnikach, ścieżkach i trawnikach!

# SONNY

26.04.2019 15:11

Chyba ich pogięło!

# SONNY

26.04.2019 15:13

No jasne. Wszyscy się przesiąda na deskorolki, wrotki, rowery i hulajnogi.

REKLAMA

# maxim

26.04.2019 15:27

garstka psychicznych fanatyków, którzy prowadzą jakąś debilną wojnę przeciwko zwykłym ludziom, którym oprócz zwiększenia już i tak wysokich obciążeń finansowych - nie mają nic do zaoferowania. Takich ludzi powinno się przegnać precz.

# Niedźwiedź

26.04.2019 15:29

Bemowo było dotychczas spokojną dzielnicą, dla zwykłych ludzi. Jacyś idioci chcą teraz ludziom urządzać ich podwórka. A poszli won !

# kek

26.04.2019 15:38

odbiło im

REKLAMA

# Lukasz321a

26.04.2019 16:09

#Juri napisał(a) 26.04.2019 10:51
Jestem za! W miastach na zachodzie Europy samochodów (statystycznie na mieszkańca) jest znacznie mniej. Tam się po prostu nie opłaca mieć samochodu,

Ile masz tam linii metra oraz jaka jest powierzchnia tamtych miast... U nas jest inna specyfika czytaj słaba i wybitnie irytująca komunikacja miejska oraz bardzo duża aglomeracja.
#Emka napisał(a) 26.04.2019 11:45
Płatne parkowanie dotyczyłoby również mieszkańców tych ulic??

Jestem skłonny założyć się z Tobą o piwo, że wszystkie miejsca, które były do wykupienia już dawna są wykupione., Warunki zabudowy mówią o czymś w okolicy 1-1.2 miejsca na jeden lokal. Rodzina to 2 osoby zazwyczaj pracująca w 2 skrajnie różnych punktach miasta.

# darq

26.04.2019 16:35

W artykule nie napisano, ale widać z mapki, że intencją MJN było objęcie przez SPP okolic stacji metra. Pewnie wiele osób musi się przekonać na własnej skórze, jak wyglądają osiedlowe uliczki zastawione podmiejskimi autami, żeby dostrzec sens w takim rozwiązaniu. Bo kwota 120 PLN/rok nie wygląda na wygórowaną w porównaniu choćby z podatkiem płaconym miastu za WŁASNE miejsce postojowe w garażu podziemnym.

# jkk

26.04.2019 16:38

Niedźwiedź. Skoro dla ciebie ulica jest podwórkiem to wszystko jasne. Jeśli nie stać cię na poniesienie kosztów parkowania samochodu to znaczy, że nie stać cię na samochód. Łukasz, w rejonie Batalionów Chłopskich i Coopera plan miejscowy przewiduje 1,5 miejsca postojowego na lokal a na południe od Batalionów WZ w znakomitej większości przewidują tyle samo miejsc postojowych umieszczonych poza pasem drogowym Batalionów a nadto dodatkowo określoną ilość miejsc na każdy lokal świadczący różnego rodzaju usługi. Po północnej stronie Batalionów plan miejscowy przewiduje budownictwo jednorodzinne i właściciele posesji mają obowiązek zapewnienia pełnych potrzeb postojowych na swojej działce. Likwidacja ścieżki rowerowej i ustanowienie w tym miejscu parkingu to utrudnienie dla tłumów pieszych i zagrożenie bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu. Nowa organizacja ruchu na Batalionów została wykonana błędnie, zapewne w pośpiechu przed wyborami samorządowymi. Zresztą, niebawem będzie musiała ulec zmianie, też za nasze publiczne pieniądze.

REKLAMA

# lideksynubeka

26.04.2019 17:53

120 zł za abonament na rok? Małomiasteczkowa hołota jednak liczyć nie umie. Podatek od nieruchomości za miejsce postojowe( połowa chłopstwa właśnie teraz się dowiaduje ,że jest) to ok.190 zł. Koszt utrzymania miejsca w garażu pod budynkiem-przyjmijmy 100 zł/miesięcznie. O racie za użytkowanie wieczyste nie będę się wypowiadał,aby elektoratowi PO nie zamącić w ich prostych umysłach.
No to co się k....a bardziej opłaca?!

# Warszawiak z cenzusem

26.04.2019 18:46

Popieram.

# qvertz

26.04.2019 21:24

9 PLN za godzinę postoju - siedem dni w tygodniu, mieszkańcy - abonament 50 PLN / miesięcznie z możliwością parkowania bezpłatnego max 300 metrów od miejsca zamieszkania. W zamian - darmowa komunikacja miejska dla osób płacących podatki w mieście stołecznym Warszawa. I chyba tyle w tym temacie.

REKLAMA

# facio aligacio

26.04.2019 21:28

u nich na wsi tylko sołtys miał samochód. przyjedzie potem taki do miasta i nie rozumie, że sprzątaczka czy pielęgniarka też ma prawo mieć samochód i nim jeździć. ludzie o mentalności niewolników nie powinni mieć prawa wyjeżdżania ze wsi w której się urodzili.

# Straż Wiejska

26.04.2019 23:35

Jak najszybciej parkometry na ul. Doroszewskiego... WZ-ciarze zostawiać te swoje kopcące (śmierdzące) szroty w TeDeIku u siebie w wioskach.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe