REKLAMA

Bielany

różne »

 

Płatne parkowanie coraz bliżej Bielan. Parkometry przy parku

  26 października 2020

alt='Płatne parkowanie coraz bliżej Bielan. Parkometry przy parku'
źródło: ZDM

Lada dzień ruszają konsultacje społeczne w sprawie parkometrów na Żoliborzu. Do strefy zostanie przyłączona od razu cała dzielnica.

REKLAMA

We wrześniu strefa płatnego parkowania została rozszerzona na znaczne obszary Woli i Pragi Północ a już w październiku Zarząd Dróg Miejskich rozpoczyna konsultacje w sprawie Ochoty i Żoliborza. Parkometry mają zostać ustawione na całym obszarze między Słomińskiego a trasą S8, w tym na placach Inwalidów i Wilsona, obok Cmentarza Wojskowego i przy południowej części Kępy Potockiej.

Miejsca dla mieszkańców priorytetem

- Strefa płatnego parkowania ma przede wszystkim chronić potrzeby parkingowe lokalnej społeczności - piszą drogowcy. - W drugiej kolejności ma pozwalać na odpłatne parkowanie dojeżdżającym spoza dzielnicy. Właśnie odpłatność ma wpływ na ograniczenie zainteresowania parkowaniem wśród przyjezdnych, zwiększając tym samym szanse na znalezienie miejsca parkingowego mieszkańcom z najbliższej okolicy.

Rozszerzenie strefy płatnego parkowania zawsze skutkuje zwiększeniem liczby aut, pozostawianych zaraz za jej granicą, na ulicach bez parkometrów. Na Pradze i Woli protestów na razie nie było, ponieważ podczas stanu epidemii ruch uliczny w Warszawie rozkłada się inaczej, niż w poprzednich latach (wiele osób pracuje w domu, ale część przesiadła się z autobusu do auta). Mimo to z rejonu pl. Hallera już płyną głosy, że strefa płatnego parkowania kończy się pośrodku Nowej Pragi i powinna zostać ponownie rozszerzona.

Wstąp do księgarni

Strefa parkowania podzieli park

Jakie problemy mogą pojawić się na granicy Żoliborza z Bielanami? Dzielnice są rozdzielone bardzo szeroką trasą S8, ale w co najmniej dwóch miejscach można spodziewać się konfliktów. Pierwszym z nich jest Kępa Potocka, gdzie granica strefy płatnego parkowania będzie biec przez środek parku. Może to poskutkować większą liczbą samochodów na północnym odcinku Gwiaździstej i na osiedlu Ruda. Drugie miejsce to rejon Cmentarza Wojskowego, gdzie łatwo można sobie wyobrazić pozostawianie samochodów przy Literackiej i spacery ze zniczami na drugą stronę trasy S8.

REKLAMA

Konsultacje ograniczone

O płatnym parkowaniu na Żoliborzu będzie można porozmawiać podczas pięciu spotkań online oraz przez telefon. Drogowcy nie przewidują tradycyjnego dyżuru i możliwości rozmowy w cztery oczy. Więcej szczegółów na stronie ZDM stronie ZDM.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# piotrek_waw

26.10.2020 19:31

nie rozumiem: "Strefa płatnego parkowania ma przede wszystkim chronić potrzeby parkingowe lokalnej społeczności - piszą drogowcy". Przecież mieszkańcy jakiejkolwiek dzielnicy mają auta nie po to, żeby stać pod domem, czy dojechać do biedry, a raczej pojechać załatwić coś gdzieś w innej dzielnicy. Wydaje mi się, że to po prostu skok na kasę pod płaszczykiem "użytecznych idiotów" którzy oszczędzają na strzeżonych parkingach i myślą, że SPP załatwi im pełno wolnych miejsc w całym mieści

# Marian

27.10.2020 14:03

I znowu szerzy się ratuszowe qrestwo. Za pieniądze wszystkich budują metro a potem grupa uprzywiliejowna ma z niego korzystać. Gdzie ci mieszkańcą chcą jeździć? Do innych dzielnic? Stawiać samochody innym pod domem?

# Cricto

28.10.2020 00:53

Posiadaczy samochodów można z grubsza podzielić na dwie grupy: ci którzy regularnie korzystają z auta, np dojeżdżając do pracy oraz ci którzy robią to zdecydowanie rzadziej, bo np. poruszają się na co dzień komunikacją miejską.
Ta pierwsza grupa siłą rzeczy codziennie zwalnia miejsca parkingowe pod swoimi domami i mogą tam zaparkować inni użytkownicy. Czas powrotu z pracy to jednocześnie czas w którym "goście" zabierają auta i jadą do siebie. Grupa druga zajmuje miejsce praktycznie cały czas, także ich nie rusza, że ktoś rano chce zaparkować pod ich blokiem.
Powyższy model dotyczy raczej osiedli mieszkaniowych, nie centrum miasta czy też stref biznesowych.
Tym samym wprowadzanie strefy płatnego parkowania w czambuł w każdym miejscu np. obok stacji metra to zwyczajnie łupienie ludzi. Z jednej strony zachęca się ich do korzystania z metra, a jednocześnie nie pozwala im się tam zatrzymać.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024