REKLAMA

Białołęka

Inwestycje

 

Pięć firm chce przebudować Głębocką

  31 lipca 2017

alt='Pięć firm chce przebudować Głębocką'
źródło: ZMID

W poniedziałek 31 lipca otwarto oferty w jednym z najważniejszych dla mieszkańców Białołęki przetargów. Najtańsza z nich przekracza budżet aż o 14 mln zł.

REKLAMA

Przebudowa Głębockiej to inwestycja, o którą mieszkańcy Białołęki pytają swój samorząd zdecydowanie najczęściej, ale fakty są takie, że urzędnicy z Modlińskiej nie mają z nią nic wspólnego. Jedna z najważniejszych ulic w dzielnicy podlega ogólnomiejskiemu Zarządowi Dróg Miejskich, zaś jej przebudową zajmuje się Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. W poniedziałek 31 lipca z jego biura na Wawrzyszewie dotarły dobre i złe wiadomości. W przetargu wpłynęło pięć ofert, ale przekraczają one budżet.

Oryginalnie ZMID zamierzał zakończyć przetarg 25 lipca, ale ostatecznie dał zainteresowanym Głębocką firmom budowlanym sześć dodatkowych dni. W rezultacie drogowcy będą wybierać spośród pięciu ofert.

- Najniższą cenę (49,171 mln zł) zaproponowała firma Strabag a najwyższą (77,719 mln zł) firma Planeta - informuje ZMID. -Komisja przetargowa musi teraz sprawdzić, czy wszystkie złożone oferty są poprawne i wskazać najkorzystniejszą.

- Rozmawiamy już z radnymi miasta, których przekonujemy o konieczności przyznania dodatkowych pieniędzy na najbliższej sesji, zaplanowanej na koniec sierpnia - mówi Piotr Smoczyński, wicedyrektor ZMID.

Co się zmieni?

Przebudowany zostanie 1,5-kilometrowy odcinek ulicy od Berensona do Podwójnej. Od Berensona do Kartograficznej jezdnia wciąż będzie miała jeden pas w każdą stronę, z poszerzeniami na skrzyżowaniach. Na południe od Kartograficznej droga otrzyma nietypowy układ 2+1, z dwoma pasami w kierunku Bródna i jednym w kierunku północnym.

Powstaną także nowe ronda na skrzyżowaniach z Kartograficzną, Sieczną, Internetową i Podłużną oraz - jako oddzielna inwestycja - sygnalizacja świetlna przy Magicznej. Projektanci zakładają, że dzięki rondom łatwiej będzie skręcić na Głębocką z ulic poprzecznych, ruch będzie odbywać się płynniej i jednocześnie wzrośnie bezpieczeństwo, bo samochody nie będą mogły rozpędzać się ponad 50 km/h. Jednocześnie progi wyspowe przy szkole zostaną zdemontowane.

Chodniki zostaną zaprojektowane zgodnie z obowiązującym standardem, tzn. będą mieć 1,5 metra w najwęższym miejscu, jako odstępstwo od wynoszącej 2 metry normy. Powstanie także szeroka na 2 metry droga rowerowa połączona z istniejącym odcinkiem na południowym odcinku ulicy.

Jednocześnie przebudowany zostanie 420-metrowy odcinek Berensona i 140-metrowy odcinek ul. Lewandów oraz powstanie 160 m nowej drogi.

Cała inwestycja ma potrwać 16 miesięcy.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe