REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Pięć firm chce przebudować Głębocką

źródło: ZMID


REKLAMA

Pięć firm chce przebudować Głębocką

W poniedziałek 31 lipca otwarto oferty w jednym z najważniejszych dla mieszkańców Białołęki przetargów. Najtańsza z nich przekracza budżet aż o 14 mln zł.

REKLAMA
Przebudowa Głębockiej to inwestycja, o którą mieszkańcy Białołęki pytają swój samorząd zdecydowanie najczęściej, ale fakty są takie, że urzędnicy z Modlińskiej nie mają z nią nic wspólnego. Jedna z najważniejszych ulic w dzielnicy podlega ogólnomiejskiemu Zarządowi Dróg Miejskich, zaś jej przebudową zajmuje się Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. W poniedziałek 31 lipca z jego biura na Wawrzyszewie dotarły dobre i złe wiadomości. W przetargu wpłynęło pięć ofert, ale przekraczają one budżet.

Oryginalnie ZMID zamierzał zakończyć przetarg 25 lipca, ale ostatecznie dał zainteresowanym Głębocką firmom budowlanym sześć dodatkowych dni. W rezultacie drogowcy będą wybierać spośród pięciu ofert.

- Najniższą cenę (49,171 mln zł) zaproponowała firma Strabag a najwyższą (77,719 mln zł) firma Planeta - informuje ZMID. -Komisja przetargowa musi teraz sprawdzić, czy wszystkie złożone oferty są poprawne i wskazać najkorzystniejszą.

- Rozmawiamy już z radnymi miasta, których przekonujemy o konieczności przyznania dodatkowych pieniędzy na najbliższej sesji, zaplanowanej na koniec sierpnia - mówi Piotr Smoczyński, wicedyrektor ZMID.

Co się zmieni?

Przebudowany zostanie 1,5-kilometrowy odcinek ulicy od Berensona do Podwójnej. Od Berensona do Kartograficznej jezdnia wciąż będzie miała jeden pas w każdą stronę, z poszerzeniami na skrzyżowaniach. Na południe od Kartograficznej droga otrzyma nietypowy układ 2+1, z dwoma pasami w kierunku Bródna i jednym w kierunku północnym.

Powstaną także nowe ronda na skrzyżowaniach z Kartograficzną, Sieczną, Internetową i Podłużną oraz - jako oddzielna inwestycja - sygnalizacja świetlna przy Magicznej. Projektanci zakładają, że dzięki rondom łatwiej będzie skręcić na Głębocką z ulic poprzecznych, ruch będzie odbywać się płynniej i jednocześnie wzrośnie bezpieczeństwo, bo samochody nie będą mogły rozpędzać się ponad 50 km/h. Jednocześnie progi wyspowe przy szkole zostaną zdemontowane.

Chodniki zostaną zaprojektowane zgodnie z obowiązującym standardem, tzn. będą mieć 1,5 metra w najwęższym miejscu, jako odstępstwo od wynoszącej 2 metry normy. Powstanie także szeroka na 2 metry droga rowerowa połączona z istniejącym odcinkiem na południowym odcinku ulicy.

Jednocześnie przebudowany zostanie 420-metrowy odcinek Berensona i 140-metrowy odcinek ul. Lewandów oraz powstanie 160 m nowej drogi.

Cała inwestycja ma potrwać 16 miesięcy.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka









Dodawanie nowych wpisów wymaga zalogowania się (po uprzedniej rejestracji).




REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie