REKLAMA

Bielany

Komunikacja

 

Pętla Chomiczówka do likwidacji. Będą nowe bloki?

  1 kwietnia 2017

alt='Pętla Chomiczówka do likwidacji. Będą nowe bloki?'
O pętli na Conrada zapomnimy jak o zeszłorocznym śniegu.
źródło: Warszawikia / Mikiapole3

PRIMA APRILIS. Warszawski samorząd chce sprzedać teren pętli przy Conrada. 116 i 180 będą musiały zmienić trasy.

REKLAMA

Gdy w listopadzie na Woli rozpoczęła się budowa metra, Zarząd Transportu Miejskiego wprawił w ruch karuzelę zmian, która sięgnęła aż do Chomiczówki. Z pętli na Conrada zniknęły aż dwie linie: 121 i 167. Teraz okazuje się, że to dopiero początek większych zmian w komunikacji miejskiej. Urzędnicy z pl. Bankowego uznali, że najwyższy czas na sprzedaż ziemi, na której znajduje się pustoszejąca pętla. Co ze 116 i 180?

- 180 i tak trzeba będzie skrócić, żeby mogło kursować częściej na Powązkowskiej i sprawniej obsługiwać nowe bloki na południowym Żoliborzu - dowiedzieliśmy się w ZTM. - Dla jednej linii 116 nie opłaca się utrzymywać tak dużej pętli.

Po likwidacji pętli Chomiczówka 180 zniknie z Conrada, Kochanowskiego, Rudnickiego i Maczka. Autobusy jadące z Wilanowa będą kończyć trasę przy Cmentarzu Wojskowym. Jeśli chodzi o 116, ZTM rozważa różne warianty. Ponieważ pętla na Młocinach jest już przepełniona, dla często kursujących, przegubowych autobusów trzeba znaleźć inne miejsce. Jedna z opcji to wygospodarowanie miejsca na prawym pasie Sokratesa lub Conrada.

W miejscu dzisiejszej pętli będą mogły powstać bloki, ale najpierw trzeba zmienić zapisy w studium uwarunkowań przestrzennych miasta i przeprowadzić kilka innych procedur. Rada Warszawy ma zająć się tą sprawą na czerwcowej sesji. Przewidywany termin likwidacji pętli i zmian tras autobusów to styczeń przyszłego roku.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (110)

# Chomiczówka

01.04.2017 21:09

Dobre tematy do podjęcia przez konkurentów politycznych. Chomiczówka w tej części zaczyna być zbyt gęsto zabudowana, bez podwórek, parków. Podobno nie ma nawet planu zagospodarowania przestrzennego (nie wiem na pewno, dlaczego). Linia przelotowa 114 grzęźnie tu w korkach, co rzutuje na punktualność na całej trasie. Samochody nie mają gdzie parkować. Tymczasem zniechęca się ludzi do jeżdżenia komunikacją miejską. Władze widocznie nie dostrzegają problemu korków w godzinach szczytu na Conrada.

# Żena

01.04.2017 22:34

Developer rządzi Chomiczowką. Jest kasa do wyjęcia. A swołocz niech się patrzy.!!! Teraz K...My !!!

# pejs

01.04.2017 22:38

Żart PrimaAprillis...żaden developer z pejsami nie będzie nam budował bloków....

REKLAMA

# Emes

01.04.2017 23:10

Jedyny autobus, jaki ma zostać na Chomiczowce, to najwyraźniej 203. Może jeszcze 2 strefę biletów nam zafundujcie skoro to takie peryferyjne zad....

# Emes

02.04.2017 00:39

Pewnie wszyscy od 3 kwietnia w formie protestu przeciw likwidacji pętli zaczną jeździć do pracy rowerami ;)

# mag

02.04.2017 09:17

Chomiczówka zacznie jeżdzić samochodami skoro nie bedzie żadnego sensownego autobusu. Nie wszystkim pasuje metro. ZTM robi kampanie, żeby korzystać ze zbiorkomu, tylko dziwnym trafem zbbiorkom ludziom zabiera!

REKLAMA

# Chochoł

02.04.2017 09:59

180 od dawna wisi na włosku. W tym roku przewidziane są dwa istotne przedsięwzięcia na trasie tego numeru. W czerwcu całkowita restauracja ulicy Miodowej, a na jesieni budowa ronda typu turbina zamiast skrzyżowania Rudnickiego i Kochanowskiego. Przypomnijmy, że nie tak dawno 12-metrowe 180 wykręcało nad trasą AK na pętle przy Powązkach Wojskowych, omijając łukiem Bielany. Na czas remontu trasa może być zmieniona i wcale się nie zdziwię, gdy jedynie co drugi kurs obsługiwany przegubowcami, dotrze na Chomiczówkę przez Maczka i Powstańców Śląskich, co nas pogrąży już ostatecznie. I właściwie, dlaczego nie, skoro protestują nieliczni. Radni PO w większości są jedynie zameldowani na terenie dzielnicy, a faktycznie mieszkają gdzieś indziej. Radni PiS, którzy reprezentują Chomiczówkę na papierze, mieszkają w obrębie innych okręgów na Bielanach, a to robi zasadniczą różnice. W tej chwili to chyba jedynie pani Emilia Romanik, jest z naszego osiedla tyle, że wybrali ją bodajże na Słodowcu. Ciągle brak jest odpowiedzi na zasadnicze pytanie, co trafi na pętle autobusową Chomiczówka w miejsce 167 i 121?

# Chochoł

02.04.2017 10:21

Władza dostrzega problem korków w godzinach szczytu na Conrada i dlatego właśnie tnie numery bez żadnej litości na Chomiczówce. Padają jeszcze takie wybroczyny intelektualne, że trzeba zamienić 114 i 116 miejscami niby to na wniosek emerytów z Żoliborza, a w rzeczywistości pracownicy ZTM okupują fora i mają niezłą bekę z biednych ludzi. Istnieje również pomysł puszczenia 203 przez Kwitnącą do Wólczyńskiej, Reymonta, Lindego i Dewajtis z równoczesnym utworzeniem przystanku przy Leclercu, co ma przyśpieszyć podróż do centrum ze stacji metro Wawrzyszew. Tylko, czy mieszkańcy Chomiczówki na pewno potrzebują dzikich hord studentów, raczących się złocistym napojem bezpośrednio pod blokiem? 114 to już jest wybitnie studencka linia na Młocinach i Żeraniu, a pośrodku służy jedynie za ordynarną dorożkę do stręczonego metra. Chomiczówka powinna uzyskać linię przyśpieszoną przez Bemowo do Śródmieścia(520, 507), albo niech wydłużą tymczasowo 171 z Nowego Bemowa do ulicy Conrada.

# Słoik musztardy

02.04.2017 12:34

Ludzie się bogacą więc wolą kupować samochody i nowe mieszkania. Zlikwidować pętlę i postawić bloki. Jeden już się buduje obok pętli. Chyba buduje DomDevelopment.

REKLAMA

# Chochoł

02.04.2017 13:31

Jeszcze parę lat temu mówiono, że posiadanie samochodu do przemieszczania się tylko po mieście to przejaw ekstrawagancji. Teraz to wręcz konieczność. Jak podwyższą parkowanie w centrum do 9 zł. za pierwszą godzinę, każdy obywatel skalkuluje, że skoro kilometr jazdy autobusu to też 9 zł. według danych ZTM, no to należy mu się pełnowartościowa linia przyśpieszona do Śródmieścia w okolicy, kursująca świątek piątek co 10 minut, jak np. 520. Podobno jeden autobus to 70 pasażerów. ZTM ma 4 rzeczników. Dzielnica ma 4 wiceburmistrzów. Na pętli Chomiczówka są dwa autobusy dzienne, gdy było 6 jednocześnie obok siebie. Mamy trzeciego burmistrza z PO na Bielanach. Pierwszy Zbigniew Dubiel grzmiał, jak to poszerzy Broniewskiego. Drugi Rafał Miastowski, stwierdził na samym początku, żebyśmy sobie nie robili złudzeń, bo lepiej to już było. Trzeci Tomasz Mencina to już wcale, nic nie mówi. I na koniec na sokół stepowy wiceburmistrz Grzegorz Pietruczuk, który na numer 520, reaguje histerycznym płaczem.

# ...

02.04.2017 14:24

Tak to jest jak dzieciaki i spadochroniarze rządzą .

# Chochoł

02.04.2017 14:39

Wszyscy na twarz plackiem padają przed majestatem ZTM-u. Pętle dopiero co wyremontowali, kupa publicznego grosza poszła na sztukowanie peronów kostką, a teraz co figa z makiem z pasternakiem. Przez czterdzieści lat istnienia obiektu nie było takiej poruty, żeby pełnowartościowa linia nie szła przez Conrada w głąb Bemowa. Różne numery tu jeździły 105, 384, 402, 406, 507 no i 167 oczywiście. Kto taki ważny mieszka na Znanej, że po 520 jeszcze 167 z Bielan podebrali i szczęśliwi wielce?! Radny Sławomir Umiński zgłosił w grudniu oficjalną interpelację, czy zarząd dzielnicy wie o fatalnej sytuacji komunikacyjnej Chomiczowki i jakie kroki w tej sprawie podjął. I jakimś dziwnym trafem, ni z tego ni z owego ta interpelacja z BIP-u przed świętami wyparowała. Fajnie, że radna Radziejowska napisała wyczerpujące zapytanie o konsultacje społeczne, jednostronnie odrzucone przez ZTM, ale mamy wiosnę i oznak działania włodarzy brak. 121 przez Broniewskiego na Żoliborz, a 171 na pętle Chomiczówka.

REKLAMA

# piechur

02.04.2017 17:30

Co z pomysłem puszczenia 184 przez Conrada, przy jednoczesnym wzmocnieniu 303?

# hucuł

02.04.2017 18:52

To idea eksperta Osy z Czerwonego Autobusu.

# ...

02.04.2017 21:09

Developerka rządzi...w zupie mają pętlę dla swołoczy...powstaną bloki...liczy się kasa którą można wyjąć...

REKLAMA

# Chochoł

03.04.2017 10:03

Jesteśmy w niekorzystnej sytuacji ze względu na bliskość węzła przesiadkowego pod Hutą i krańca Nowe Bemowo. Ten pierwszy obiekt przejął lwią część połączeń nocnych, a ten drugi wessał tramwaje, które nigdy w tej okolicy nie jeździły plus 121 nazywane nie wiadomo z jakiej racji "linią bemowską". Od 1 stycznia zwiększono liczbę kursów 171 głównie z racji nacisku kładzionego na odciążanie Górczewskiej. Dlaczego, więc tymczasowo ten autobus nie trafi na Chomiczówkę, nie wiadomo wcale?! Taki pan Grzegorz dostanie hojną pensje, premie, ryczałt na benzynę której faktycznie nie zużywa do celów służbowych, wpadnie o 9 do gabinetu gazetę poczyta, kinderbal zaliczy, ciepły obiad zje i zadowolony, a my w tym czasie liżemy łapy. Dziewiąty rok jest snuta "Saga ludzi lodu", jak to pan Grzegorz w pocie czoła o 520 na Bielanach zabiega i końca klechdy nie widać. Gdyby pan Grzegorz 520 dla Bielan załatwił, byłbym pierwszym do wznoszenia wiwatów i wręczania laurek, a tak nie ma za co naszego sokoła stepowego chwalić, chyba za cichy chód po ulicy, albo że jak śpi to jeść nie woła. 520 na Chomiczówkę.

# madmax

03.04.2017 10:21

Szanowna Redakcjo. Bardzo słaby to żart na 1 kwietnia. Pomyślcie trochę, zanim nastepnym razem wymyślicie podobna głupotę.

# Prakseda

03.04.2017 10:32

To się powoli staje smutną rzeczywistością, że strategiczne znaczenie pętli ulega całkowitej degradacji.

REKLAMA

# homek

03.04.2017 10:35

W tym szaleństwie jest metoda. Indagowany redaktor Gadomski, zamieścił tekst obrazujący co nas za chwilę spotka.

# głuszec

03.04.2017 11:01

Samospełniająca się przepowiednia.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

City Break
City Break

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA