REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

Pełczyńskiego - ściek komunikacyjny czy miejska ulica?

  18 czerwca 2014

alt='Pełczyńskiego - ściek komunikacyjny czy miejska ulica?'
Tak prezentują się bezpieczne przejścia dla pieszych w "miasteczku holenderskim" w Puławach.
źródło: rowery.eko.org.pl

Już wkrótce powstanie brakujący odcinek jezdni na Pełczyńskiego i dotychczas spokojnej ulicy grozi przekształcenie w "ściek komunikacyjny".

REKLAMA

Jeden z mieszkańców Bemowa postanowił skorzystać z możliwości, jaką daje budżet partycypacyjny i złożył projekt "Opracowanie koncepcji układu komunikacyjnego dla obszaru Górce Stare". Zakłada on zwiększenie przejezdności ulicy i uspokojenie na niej ruchu, tak by okolica powstającej Alei Sportów Miejskich była bezpieczna i przyjazna dla pieszych.

- Planowana budowa przedłużenia Pełczyńskiego, jak również realizowane przy tej ulicy budowy Alei Sportów Miejskich i mieszkań komunalnych, istotnie wpłyną na warunki komunikacji na tym obszarze, choć już teraz sieć drogowa zdaje się być niewydolna a liczba dostępnych miejsc parkingowych niewystarczająca - mówi projektodawca Bartek Karbowy. - Jedynie opracowanie, a następnie wdrożenie spójnej koncepcji układu komunikacyjnego, dostosowanej do potrzeb mieszkańców, pozwoli na rozwiązanie tego problemu. Z koncepcji może również wynikać ewentualna konieczność zapewnienia autobusowej obsługi komunikacyjnej na Pełczyńskiego oraz zlokalizowania stacji rowerów miejskich przy Alei Sportów Miejskich.

Inspiracją dla projektu jest Dutch Town, realizowane w Puławach dzięki współpracy z rządem Niderlandów. Holenderscy specjaliści od bezpieczeństwa ruchu drogowego uczyli tam Polaków, jak zapewnić mieszkańcom bezpieczną drogę do pracy oraz szkoły, i jak regulować prędkość ruchu samochodowego.

- Skoro udało się w Puławach, dlaczego miałoby nie udać się na Bemowie? - pyta projektodawca.

Głosowanie nad budżetem partycypacyjnym - od 20 do 30 czerwca na www.twojbudzet.um.warszawa.pl, lub w urzędzie dzielnicy.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (19)

# observator

18.06.2014 08:29

Drodzy mieszkańcy okolicy ul. Pełczyńskiego - głosujmy na ten projekt, bo inaczej w krótkim czasie czeka nas armagedon komunikacyjny!

# zdziwiony

18.06.2014 08:41

Jedna mała uwaga; jak rozumieć "opracowanie koncepcji" za 300tys. zł? Więc nie chodzi o realizację, a jedynie o koncepcję? Projekt ma tytule opracowanie koncepcji, a co z jej wdrożeniem?

# torus

18.06.2014 09:13

#zdziwiony napisał(a) 18.06.2014 08:41
Jedna mała uwaga; jak rozumieć "opracowanie koncepcji" za 300tys. zł? Więc nie chodzi o realizację, a jedynie o koncepcję? Projekt ma tytule opracowanie koncepcji, a co z jej wdrożeniem?

Oczywiście projekt przewiduje zarówno opracowanie koncepcji, jak i jej wdrożenie. Można o tym przeczytać, w opisie wniosku, który znajduje się m.in. na tej stronie: http://www.bemowo.waw.pl/administracja/zarzad_dzielnicy/budzet_partycypacyjny/projekty/10_opracowanie_koncepcji_uklad,7764/

REKLAMA

# torus

18.06.2014 09:35

#observator napisał(a) 18.06.2014 08:29
Drodzy mieszkańcy okolicy ul. Pełczyńskiego - głosujmy na ten projekt, bo inaczej w krótkim czasie czeka nas armagedon komunikacyjny!
Przypominam, że głosować mogą również dzieci. Więcej informacji o zasadach głosowania na projektu zgłoszone w ramach budżetu partycypacyjnego znajduje się na stronie: https://twojbudzet.um.warszawa.pl/aktualnosci/wydarzenia/nied-ugo-g-osowanie

# osg

18.06.2014 12:14

Zastanawiam się co tam niby wymaga opracowania jakiejś koncepcji? To obszar z bardzo małą ilością wąskich ulic otoczonych blokiem na bloku. Poza uzupełnieniem Pełczyńskiego nie ma tam miejsca za żadne nowe ciągi, nawet piesze ponieważ wszędzie są płoty. Wystarczy zacząć egzekwować zakazy parkowania i ewentualnie wygospodarować na trawnikach przy ulicy więcej miejsc postojowych tam gdzie to możliwe, większość budynków przecież i tak ma garaże podziemne to niech mieszkańcy z nich korzystają bo poza ruchem lokalnym to tam innego nie ma obecnie. Szkoda 300k i tyle. Nie ma też informacji, że to będzie coś więcej niż tylko koncepcja, ciekawe też jak niby zostało wycenione jej wdrożenie skoro nie wiadomo jeszcze jak miałaby wyglądać? Bardzo podejrzane.

# torus

18.06.2014 12:34

#osg napisał(a) 18.06.2014 12:14
Zastanawiam się co tam niby wymaga opracowania jakiejś koncepcji? To obszar z bardzo małą ilością wąskich ulic otoczonych blokiem na bloku. Poza uzupełnieniem Pełczyńskiego nie ma tam miejsca za żadne nowe ciągi, nawet piesze ponieważ wszędzie są płoty. Wystarczy zacząć egzekwować zakazy parkowania i ewentualnie wygospodarować na trawnikach przy ulicy więcej miejsc postojowych tam gdzie to możliwe, większość budynków przecież i tak ma garaże podziemne to niech mieszkańcy z nich korzystają bo poza ruchem lokalnym to tam innego nie ma obecnie. Szkoda 300k i tyle. Nie ma też informacji, że to będzie coś więcej niż tylko koncepcja, ciekawe też jak niby zostało wycenione jej wdrożenie skoro nie wiadomo jeszcze jak miałaby wyglądać? Bardzo podejrzane.
Cały obszar ten obszar wymaga opracowania koncepcji wraz z projektem organizacji ruchu, a następnie ich wdrożenia, tak żeby to wszystko o czym wspomina przedmówca było możliwe. Chodzi oczywiście o wygospodarowanie dodatkowych miejsc postojowych, czy zapewnienie przejezdności w ciągu ul. Pełczyńskiego (żeby możliwe było egzekwowanie zakazów, musi być podstawa do tego), o uspokojeniu ruchu nie wspominając. Chyba wszyscy się zgodzimy, że są to problemy, z którymi właśnie borykają się mieszkańcy tego obszaru. To prawda, że projekt nie przewiduje budowy żadnych nowych ulic, a jedynie wprowadzenie nowego oznakowania na istniejących drogach. Środki na ten cel są uwzględnione w projekcie, którego pełny opis znajduje się m.in. na tej stronie: http://www.bemowo.waw.pl/administracja/zarzad_dzielnicy/budzet_partycypacyjny/projekty/10_opracowanie_koncepcji_uklad,7764/

REKLAMA

# osg

18.06.2014 17:34

Hmm, no może jakiś sens to jednak ma. Przede wszystkim powinno się nie budować drogi dla rowerów przy Pełczyńskiego, a taka ma powstać. Przy uspokojeniu ruchu rowery jak najbardziej mogą się poruszać na zasadach ogólnych, lepsze byłby miejsca do parkowania równoległego zamiast DDR.

# pełczak

24.06.2014 02:32

Jako mieszkaniec Pełczyńskiego nie życzę sobie modelowania mej ulicy na sposób holenderski czyli te modne *uspokajanie ruchu* i eliminacja zjawiska *ścieku komunikacyjnego*. Oczekuję szerokiej i przejezdne ulicy, nie jakiegoś badziewia będącego syntezą wypocin promotorów rowerów i miast bez samochodów.
Z Holandii należy importować jedynie politykę używkową i nic więcej.

# hm...

24.06.2014 20:01

Nie wiem... szkoda że projektowanie zaczyna się po wybudowaniu tylu bloków. Ulica za wąska przy Powstańców, rano korki do świateł, brak miejsc parkingowych. Przy poszerzaniu Powstańców Śl. został zlikwidowany duży parking strzeżony na przeciwko nr 85. Ten parking tu był, a nie było wtedy tutaj ani Shiraz, ani Rezydencji, nie wspominając o Górczewskiej 200. Muszę się z tym zapoznać, ale jak słyszę o autobusach, to się pytam, jak my wyjedziemy z naszych osiedli (np. z 89) i jak wyjedziemy na Powstańców przy takiej ilości aut na Pełczyńskiego???

REKLAMA

# hm...

24.06.2014 20:15

Niemniej jednak trzeba się tym pilnie zająć, bo rzeczywiście jest problem do rozwiązania!

# Też Pełczak

25.06.2014 12:41

Jako mieszkaniec ulicy Pełczyńskiego ŻYCZĘ sobie modelowania mej ulicy na sposób holenderski, poprzez modne "uspokajanie ruchu" i eliminację zjawiska "ścieku komunikacyjnego". Nie oczekuję ulicy zapchanej parkującymi samochodami - do parkowania służą parkingi, a nie ulice czy chodniki. Nie oczekuję szerokiej i przejezdnej ulicy, gdyż takimi są Obrońców Grodna, Górczewska i Powstańców Śląskich, a w przyszłości będzie Lazurowa.
Z Holandii nie należy importować polityki używkowej (na co komu są potrzebne jakieś świństwa?), należy zaś importować politykę komunikacyjną, społeczną i przestrzenną.

# pełczyńska

25.06.2014 22:44

Jak dla mnie sam pomysł łączenia Pełczyńskiego z Powstańców Śląskich jest pomyłką. Na tak małej ulicy chcą koniecznie zwiększyć ruch samochodowy,a do tego puścić autobus! Gdzie się pytam ,to się ma zmieścić???!!! Zapraszam pomysłodawcę o godzinie 8 rano na wyjazd z Narwiku na Lazurową. Kupiłam mieszkanie kilka lat temu na małym osiedlu, a teraz chcą zrobić mi dwupasmówkę pod oknem!

REKLAMA

# do-> pełczyńska

26.06.2014 08:37

No właśnie piszesz droga sąsiadko, że nie można wyjechać z Narwiku w Lazurową, więc sama widzisz problem, który wymaga rozwiązania. Niestety Pełczyńskiego jest uliczką taką, jak 15 lat temu, a okolica wokół niej zmieniła się w tym czasie diametralnie, jest mnóstwo nowych osiedli i to wymaga, aby również ulica została dostosowana do nowych okoliczności. W przeciwnym wypadku grozi nam kompletny paraliż, bo nowe osiedla dalej są budowane. To wszystko wymaga jednak szerszej koncepcji i częściowej przebudowy ulicy, a nie tylko ustawienia kilku nowych znaków. Np. wlot Narwiku w Lazurową powinien zostać rozszerzony (przecież jest miejsce) i utworzone pasy do skrętu w lewo i w prawo. W tej chwili jedno auto skręcające w lewo blokuje 10 aut, które bez problemu mogłyby pojechać w prawo i tak tworzy się korek.

# torus

27.06.2014 22:23

#pełczyńska napisał(a) 25.06.2014 22:44
Jak dla mnie sam pomysł łączenia Pełczyńskiego z Powstańców Śląskich jest pomyłką. Na tak małej ulicy chcą koniecznie zwiększyć ruch samochodowy,a do tego puścić autobus! Gdzie się pytam ,to się ma zmieścić???!!! Zapraszam pomysłodawcę o godzinie 8 rano na wyjazd z Narwiku na Lazurową. Kupiłam mieszkanie kilka lat temu na małym osiedlu, a teraz chcą zrobić mi dwupasmówkę pod oknem!
Tak się składa, że problem wyjazdu z Narwiku na Lazurową znam bardzo dobrze, bo przejeżdżam tam prawie codziennie właśnie w okolicach godziny 8. To był jeden z powodów dla którego zdecydowałem się na napisanie wniosku w sprawie tego projektu. Poza tym celem projektu nie jest zwiększanie ruchu na ul. Pełczyńskiego, tylko jego uspokojenie, które wcale nie musi być nieprzyjazne dla samochodów. Choć nie mogę tego przesądzać, to liczę, że opracowanie wskaże też, że wprowadzenie na tą ulicę autobusu tylko pogorszy obecną sytuację, a tym samym, że jest niewskazane. Dwupasmówka, jak rozumiem, to poszerzona Lazurowa. Przy okazji, po jej wybudowaniu skręt z ul. Narwik w Lazurową będzie możliwy tylko w prawo - w każdym razie tak przewidują obecne plany. Być może trzeba je zweryfikować? Dajmy sobie szansę - niech rozstrzygnie to koncepcja, która ma być efektem realizacji mojego projektu.

# osg

28.06.2014 14:27

Jeśli chodzi przyszłą likwidację przecięcia Narwik przez Lazurową i budowę bodaj przejścia podziemnego (pierwotnie kładki), to może to zostać zaniechane tylko w przypadku rezygnacji z budowy wiaduktu w ciągu Lazurowej na Górczewską (bliska odległość). Tymczasowo, jeśli projekt wykaże taką potrzebę, można trochę poszerzyć wlot Narwik przy skrzyżowaniu z Lazurową aby wydzielić pas do skrętu w lewo lub prawo. Aktualnie nie widzę potrzeby poszerzania Lazurowej, również w tym miejscu, ani budowy wiaduktu nad Górczewską (w ciągu Połczyńskiej też na razie nie będzie) dlatego nie jest to głupi pomysł. Autobus to raczej kiepski pomysł, żadnego zwiększenia przepustowości poszerzeniem nie będzie, a budowa brakującego odcinka zoptymalizuje biedną tutaj i tak sieć ulic.

REKLAMA

# tutejszy

28.06.2014 15:49

Nie rozumiem dlaczego niektórym na tym forum przeszkadza pomysł autobusu na Pełczyńskiego. Widzę, że autor ewentualnego opracowania koncepcji komunikacyjnej jest również przeciwny autobusowi. Co wam drodzy sąsiedzi przeszkadza przejazd raz na godzinę jednego większego auta? Jakie widzicie wady tego pomysłu, co złego się stanie?
Ja widzę wiele zalet; starsze niezmotoryzowane osoby będą miały łatwiej, dzieci szkolne nie będą musiały się przedzierać przez Tesco do najbliższego przystanku, policja i straż miejska będzie częściej kontrolować prawidłowe parkowanie, żeby autobus nie utykał w korkach, zimą zapewne ulica będzie regularnie odśnieżana (tej zimy nie spotkałem nigdy pługu śnieżnego na naszej ulicy) i mógłbym jeszcze wymienić kilka niewątpliwych korzyści.
A wady?

# osg

29.06.2014 13:24

Czy jest sens uruchamiać dla raczej małej ilości osób starszych autobus raz na pół godziny, czy sami seniorzy chcą takiego rozwiązania? Na jakiej trasie miałby taki autobus jeździć? Czy to ma być typowy autobus szkolny, gdy na Bemowie w innych miejscach takich nie ma? Jeżeli ten projekt będzie realizowany to powinien odpowiedzieć na te pytania. Wadą np. będzie brak progów zwalniających, chyba że powstaną wyspowe w ramach projektu. Z ewentualnych przystanków to po za tymi przy P.Ś i Lazurowej jedyna sensowna lokalizacja to przy ASM...

# zrozpaczona

11.12.2014 16:23

NIE DLA AUTOBUSU
Zastanawiam się dlaczego Ratusz obwieszcza takie głupoty dotyczące przebicia Pełczyńskiego i autobusu. Na żaden autobus nie ma miejsca to jest osiedlowa uliczka. Nie ma nawet miejsc na zatoczki bo wszystko jest zagospodarowane. Wszyscy mieszkający są przeciwni linii autobusowej ten pomysł kwalifikuje się do polskich absurdów. Z jednej strony Górczewska i autobusu, ba nawet pętla autobusowa i tramwajowa z drugiej Lazurowa i też autobusy... czy nie nie wystarczy, proponuje puścić autobus przez Osiedle Kazuby.
Dojście z każdego z wyżej wymienionych ulic zajmuje nie więcej niż 10 minut. Co więcej o ulicy Pełczyńskiego powinni decydować sami jej mieszkańcy nie zaś osoby, które tu nie mieszkają. Jesli chodzi o przebicie ulicy jest to niezgodne z przepisami bowiem stoi tam budynek PRK7 i ulica byłaby za blisko budynku mieszkalnego, a już teraz developer postawił tam znak- droga pożarowa. Więc Szanowni Zarządzający zajmijcie się bardziej pożytecznymi sprawami ....

REKLAMA

# Tanita

30.05.2019 21:49

Dzień dobry, nazywam się Tatiana, jestem projektantem wnętrz.
Moja strona internetowa:
https://wspanialaarchitektura.pl/main
https://wspanialaarchitektura.pl
Chciałabym zaprosić Państwo do współpracy. Moge zaproponować wizualizacji 3D i rysunki.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA