REKLAMA

Wola

różne »

 

Parkometry na całej Woli? Konkretne propozycje

  13 maja 2019

alt='Parkometry na całej Woli? Konkretne propozycje'
źródło: ZDM

Oficjalnie decyzji nie ma. Drogowcy dostali jednak zadanie zlecenia analizy rozszerzenia strefy płatnego parkowania na Woli.

REKLAMA

Dlaczego po jednej stronie ulicy można zostawić samochód za darmo, ale po drugiej, gdzie zabudowa jest dokładnie taka sama, kosztuje to 3 zł/h? Centrum miasta przesuwa się na zachód, ale granicą strefy płatnego parkowania pozostaje Towarowa, od dawna znajdująca się pośrodku jednej z największych w Polsce dzielnic biurowych. Rozszerzenie strefy płatnego parkowania wydaje się przesądzone.

- Przeprowadzenie badań parkingowych wraz z kompleksowym opracowaniem niezbędnych zmian w organizacji ruchu, na potrzeby wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego na obszarze dzielnic Wola i Praga Północ - pod takim "kryptonimem" kryje się ogłoszony przez Zarząd Dróg Miejskich przetarg, ewidentnie będący przymiarką do ustawienia parkometrów na kolejnych ulicach. "Parkingów nie brakuje". Co z garażem pod Chłodną? "Parkingów nie brakuje". Co z garażem pod Chłodną?
Prezydent miasta uważa, że problemy z parkowaniem w centrum wcale nie wynikają z braku miejsc. Jednocześnie samorząd pracuje nad parkingiem, na którym urządzenie jednego miejsca ma kosztować ponad 100 tys. zł.
Oficjalnie warszawski ratusz nie ogłosił jeszcze decyzji.

- Przepisy są takie, że w pierwszej kolejności muszą powstać: analiza zasadności wprowadzenia płatnego parkowania oraz organizacja ruchu, a dopiero potem Rada Warszawy będzie mogła podjąć decyzję - wyjaśnia Karolina Gałecka, rzeczniczka drogowców. - Z pewnością odbędą się jeszcze konsultacje z mieszkańcami.

Aż do Prymasa

Analiza ma objąć znaczną część Woli, znajdującą się pomiędzy Towarową i Okopową a trasą Prymasa Tysiąclecia. Parkometry zostałyby ustawione na całym Czystem, Młynowie i Powązkach, a więc m.in. w sąsiedztwie stacji metra Płocka i Młynów oraz cmentarzy. Płatnym parkowaniem byłyby w całości objęte takie ulice, jak Siedmiogrodzka, Prądzyńskiego, Kolejowa, Skierniewicka i Płocka. Poza strefą pozostałyby okolice stacji metra Księcia Janusza i Ulrychów oraz okolice parków Moczydło, Sowińskiego i Szymańskiego, cmentarza Powstańców Warszawy czy też bazaru na Kole. Propozycja, którą w lutym zgłosił burmistrz Krzysztof Strzałkowski, szła nieco dalej.

- Chcemy, aby strefa płatnego parkowania obejmowała teren do al. Prymasa Tysiąclecia, jak również wyspowo okolice stacji Księcia Janusza - mówił wówczas. - Otwarcie stacji Płocka, Młynów oraz Księcia Janusza zasadniczo zmieni sytuację komunikacyjną w tej części miasta. Transport publiczny stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny dla mieszkańców, a to pozwoli na podjęcie działań, które zmniejszą napływ samochodów na Wolę i dalej do centrum. Chcemy postawić na preferencje dla mieszkańców i grzecznie zachęcać "przybyszów" do przesiadki do komunikacji miejskiej.

Zapraszamy na zakupy

Aktywiści przebijają wszystkich

Swój pomysł na płatne parkowanie ma także stowarzyszenie Miasto Jest Nasze. Jak wynika z przygotowanej przez aktywistów mapy, chcieliby oni ustawić parkometry na terenie całej dzielnicy, także na Kole, Ulrychowie i Odolanach (poza strefą znalazłyby się tylko lasek na Kole i tereny kolejowe).

Rozszerzenie strefy płatnego parkowania to tylko jeden z elementów pomysłu, który MJN nazwał "Nowym Ładem Parkingowym". Pozostałe to m.in. podniesienie opłat w centrum do ceny rynkowej (z 3 zł/h do ok. 6 zł/h), wydłużenie godzin płatnego parkowania do 20:00, podniesienie ceny abonamentów mieszkańca do 120 zł rocznie za pierwsze auto i 2400 zł za drugie oraz zwiększenie kary do 225 zł. Ratusz nie odniósł się jeszcze do tej propozycji.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (12)

# akus

13.05.2019 20:26

a co z mieszkańcami osiedli przylegających do tych ulic które mają być z paromatami ??!! mieszkam róg Wolskiej Prymasa i w tej chwili !!! nie ma miejsc bo wszyscy parkują od rana i przesiadają się do komunikacji miejskiej...ktoś pomyślał o Nas...??!! odpowiedzi pewnie nie będzie, bo kasa się liczy...nie mieszkańcy...

# Marian

13.05.2019 20:34

Samochód nie powinien być dostępny dla hołoty 500+. Mnie stac na 10zł/h byle bym bez przeszkód mógł jeździć po mieście i parkować gdzie chce. Jak się dowali parkowanie drogie w całym mieście to plebs będzie siedział na dudzie.

# facio aligacio

13.05.2019 22:37

ludzie z mentalnością niewolników nie są w stanie zrozumieć, że samochód to nie jest luksus i każdy ma prawo dojechać wygodnie do pracy. każdy to znaczy i sprzątaczka i cieć i pielęgniarka.
wychowywali się na wsi gdzie tylko sołtys miał samochód, teraz twierdzą że miasto jest ich i zwalczają samochody. a jak ich przypadkiem już stać na ten samochód to uważają się się za elitę społeczeństwa.
elita czyta książki , a samochód może mieć byle buc.

REKLAMA

# PKU

14.05.2019 07:36

Bawi mnie ta fetyszyzacja czytania książek. To że ktoś czyta książki nie oznacza że jest elitą. Tak naprawdę elitą można nazwać tych co piszą książki i to nie dowolne.
A co do meritum to czemu akurat pieniądze mają być wyznacznikiem tego czy wolno komuś parkować w miejscach z ograniczoną liczbą miejsc? Równie dobrze moglibyśmy przyjąć inne kryterium - np. w poniedziałki blondyni, we wtorki rudzi etc.

# sal

14.05.2019 08:39

strefa płatnego parkowania powinna obejmować okolice nowych stacji metra np. Ks. Janusza . Popieram propozycje Burmistrza Woli.

# Max

14.05.2019 09:11

A ja wnoszę o strefę parkowania dla rowerzystów!

REKLAMA

# Moko

14.05.2019 11:50

a dlaczego preferencje dla mieszkańców? oni teraz będą mieli metro i jeszcze preferencje dla nich? abonament dla mieszkańca 100 zł miesięcznie za drugi samochód 1000 zł miesięcznie, nie po to miasto buduje metro żeby mieszkaniec Woli trzymał samochód pod stacją metra, won z tymi złomami

# jaki

15.05.2019 15:11

#Moko napisał(a) 14.05.2019 11:50
a dlaczego preferencje dla mieszkańców? oni teraz będą mieli metro i jeszcze preferencje dla nich? abonament dla mieszkańca 100 zł miesięcznie za drugi samochód 1000 zł miesięcznie, nie po to miasto buduje metro żeby mieszkaniec Woli trzymał samochód pod stacją metra, won z tymi złomami
fakt

# hrtu

17.05.2019 13:30

Miasto jest nasze powinno zostać uznane za organizację terrorystyczną. Co do platfusów w ratuszu to jeżeli to zrobią to stracą połowę głosów w następnych wyborach

REKLAMA

# Marcel54

19.05.2019 21:20

#Marian napisał(a) 13.05.2019 20:34
Samochód nie powinien być dostępny dla hołoty 500+. Mnie stac na 10zł/h byle bym bez przeszkód mógł jeździć po mieście i parkować gdzie chce. Jak się dowali parkowanie drogie w całym mieście to plebs będzie siedział na dudzie.
Skąd taki prymitywny płaz jak ty potrafi obsługiwać klawiaturę ?
PS Przepraszam płazy za takie porównanie

 Pani Wiosna

24.05.2019 23:36

Dzięki Wiośnie dostaniesz się do lekarza specjalisty najdłużej w ciągu miesiąca, a nie jak obecnie trzeba czekać rok czy dwa lata... #wiosnabiedronia $KGawkowski
https://imgbbb.com/image/emzjZ

# Enilon

29.05.2019 15:07

Mieszkańcy Woli, Saska Kępa już to przerabiała, od lat walczy o to by skasować dzienne, jak kto chce i gdzie chce, parkowanie "gości" którzy tu zostawiają swoje bryki i jadą dalej MZK. Dużo gadania, planów i tp. pierdół, efekt żaden. Wciąż mamy bajzel na SK. i pewnie jeszcze długo tak będzie :/

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA