REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Parkingi modułowe na Woli. Gdzie staną?
REKLAMA

źródło: Wikimedia Commons / Mariordo Mario Roberto Duran Ortiz


REKLAMA

Parkingi modułowe na Woli. Gdzie staną?

Łatwe w demontażu, rozbudowie i przenoszeniu konstrukcje mają pomóc w uwalnianiu ulic od zalewu aut.

REKLAMA

O pomyśle budowy w Warszawie parkingów modułowych Zarząd Transportu Miejskiego informował już dwa lata temu. Kilkupoziomowe, mające od dwóch do czterech kondygnacji konstrukcje miały być montowane, w zależności od potrzeb, w różnych miejscach na terenie miasta, a następnie demontowane i przenoszone gdzie indziej.

- Parkingi będą się składać z następujących elementów: moduły z miejscami postojowymi (trzy standardowe miejsca parkingowe lub miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych, matek z dziećmi, motocykli) i drogami manewrowymi, moduły pochylni umożliwiające poruszanie się pojazdów pomiędzy poziomami, moduły klatki schodowej oraz pojedyncze moduły uzupełniające tj. toalety i pomieszczenia techniczne - czytamy na stronie ZTM.

Recepta dla Woli?

- Wola boryka się z bardzo dużym problemem napływu samochodów spoza dzielnicy, a problem zapewne nasili się jeszcze bardziej po otwarciu kolejnych stacji metra - pisze radna Aneta Skubida. - Podczas sesji 4 grudnia burmistrz Krzysztof Strzałkowski zapowiedział, że na Woli nie powstaną parkingi typu P+R, za to powstaną parkingi modułowe, które mają pomóc rozwiązać problem. W których lokalizacjach przewidywana jest budowa?

W odpowiedzi burmistrz Strzałkowski wymienił sześć lokalizacji: plac przy Jana Olbrachta 28 w pobliżu Góralskiej i Okocimskiej (własność SM Mszczonowska), teren przy siedzibie straży miejskiej w trójkącie al. "Solidarności" - Leszno - Okopowa, skrzyżowanie ulic Pustola i Norwida, rejon ul. Smolki, skrzyżowanie Szulborskiej i Baltazara (własność Miejskich Zakładów Autobusowych) oraz teren wzdłuż Okopowej, naprzeciwko Cmentarza Powązkowskiego.

- W sytuacji problemów z miejscami postojowymi dla mieszkańców Woli kluczowe jest zweryfikowanie skali niedostatków - komentuje radny Kamil Giemza. - Sam proponowałem lokalizację parkingu modułowego przy Hali Koło, gdzie ze względu na ofertę sportową i imprezy masowe pojemność istniejącego parkingu jest niewystarczająca. Decyzje powinny być poprzedzone stosownymi analizami wpływu, również w kontekście krajobrazu czy zacienienia budynków.

Dziwna pomyłka

Spośród wymienionych przez burmistrza lokalizacji największą uwagę zwraca ostatnia: rejon Okopowej i Stawek. Na wskazanej w piśmie do ZTM działce stoją opuszczone budynki Zakładów Towarzystwa Akcyjnego Fabryki Garbarskiej Temler i Szwede. Trzy z nich, powstałe w latach 1859-1879, są wpisane do rejestru zabytków wraz z otoczeniem, co jest bardzo istotne dla planowania w tym miejscu parkingów. Czwarty, powstały "po 1926 roku", znajduje się w gminnej ewidencji zabytków.

Jak wyjaśnia rzecznik wolskiego ratusza Mariusz Gruza, lokalizacja przy dawnej garbarni została wskazana... przez pomyłkę. Teren jest nie tylko zabytkowy, ale także objęty planem miejscowym, wykluczającym urządzenie parkingów.

- Wycofamy z ZTM tę propozycję - zapowiada rzecznik. - Pozostałe lokalizacje również zostaną sprawdzone jeszcze raz, m.in. pod kątem zgodności z dokumentami planistycznymi.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wola





21.01.2019 08:52 #Max
Byle cos robić a nie tylko gadać i karać.
21.01.2019 21:32 #zorientowany
Zastanawialiście się Państwo dlaczego brakuje parkingów, ale żadna prywatna firma nie chce ich budować? To proste. Większość właścicieli aut nie jest zainteresowanych płaceniem za parking. Wolą pożalić się w mediach i dostać miejsce do parkowania z publicznych pieniędzy.

Obecnie cennik na miejsce parkingowe:
1) w garażu podziemnym: 20000zł kupno, miesięcznie 60zł utrzymania + 100zł podatków
2) pod chmurką na strzeżonym: 10000zł kupno, miesięcznie 30zł utrzymania
3) na trawniku, chodniku, publicznym parkingu: 0zł (ewentualnie koszt sporadycznego mandatu)

Żeby rozwiązać problem parkowania to trzeba zrównać cenę z punktu 3 do 1. Trzeba by całą Warszawę objąć strefą płatnego parkowania.
22.01.2019 10:49 #Lukasz321a
#zorientowany napisał(a) 21.01.2019 21:32

Zastanawialiście się Państwo dlaczego brakuje parkingów, ale żadna prywatna firma nie chce ich budować? To proste. Większość właścicieli aut nie jest zainteresowanych płaceniem za parking. Wolą pożalić się w mediach i dostać miejsce do parkowania z publicznych pieniędzy.

Obecnie cennik na miejsce parkingowe:
1) w garażu podziemnym: 20000zł kupno, miesięcznie 60zł utrzymania + 100zł podatków
2) pod chmurką na strzeżonym: 10000zł kupno, miesięcznie 30zł utrzymania
3) na trawniku, chodniku, publicznym parkingu: 0zł (ewentualnie koszt sporadycznego mandatu)

Żeby rozwiązać problem parkowania to trzeba zrównać cenę z punktu 3 do 1. Trzeba by całą Warszawę objąć strefą płatnego parkowania.
Teraz mądralo
Tankujemy do pełna średniej wielkości samochód o pojemności baku 50 l. Średnia cena benzyny Pb 95 to ok. 4,6 zł/l(źródło: BM Reflex). Rachunek jaki trzeba zapłacić w kasie to w sumie 260 zł. Na tę kwotę składa się:
marża 6,90 zł
VAT 43,70 zł
opłata paliwowa 6,90 zł
podatek akcyzowy 73,60 zł
cena netto w rafinerii 98,90 zł

Po zsumowaniu łączna kwota podatków wynosi 131,1 zł

Więc darmowy parking należy się jak psu kiełbasa.
Korzystasz z komunikacji miejskiej to korzystasz z drogi zbudowanej z mojego podatku paliwowego. Nie podoba się to chodź na piechotę.
22.01.2019 15:22 #Tadeusz
Lukasz321a czyli poruszając się autobusem, nikt podatków za paliwo nie płaci? a przewoźnik?

To, że na jednego podróżującego autobusem ta opłata przypada mniejsza, bo jest to efektywniejszy sposób komunikacji, to nie znaczy, że porusza się drogami na koszt posiadaczy samochodów osobowych.

W bilecie komunikacji miejskiej również jest podatek.

Darmowy parking w centrum miasta to nie jest coś co Ci się należy.
22.01.2019 15:51 #zorientowany
@Lukasz321a
Cieszę się, że odpisałeś to możemy popolemizować. Podatki które wymieniłeś trafiają do budżetu centralnego kraju, a nie do budżetu Warszawy. Nie finansują więc ZTM czy dróg w mieście.

DRUGA WAŻNA SPRAWA. To co napisałem, to wyjaśnienie dlaczego tak się dzieje. Jest różnica w opodatkowaniu i kosztach, garażu i miejsca pod chmurką. Może warto pomyśleć jak tą różnicę zniwelować, bo jeżeli dalej tak będzie to problem z miejscami parkingowym nie zostanie zlikwidowany.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA


więcej
REKLAMA

 



REKLAMA
LINKI SPONSOROWANE
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Nieruchomości poszukuję
 KUPIĘ MIESZKANIE 1-2 pokoje na Bielanach, za gotówkę, do remontu, może być zadłużone. Marcin tel. 512-560-829

Budowlane
 Piłkochwyty to konstrukcje, które są nieodzownym elementem zabezpieczającym w przypadku praktycznie wszystkich sportów, w których pojawia się piłka, pędząca z dużymi prędkościami. W przypadku chociażby piłki nożnej jest to oczywiste, że zamontowanie takich piłkochwytów pozwoli na zabezpieczenie nas przed uszkodzeniami, które może rozpędzona piłka wywołać w otoczeniu. https://polbag.pl/29-siatki-do-pilkochwytow-na-wymiar tel. 717 000 392 https://polbag.pl/

Usługi motoryzacyjne
 Holowanie 513-606-666

Kupię części
 Do Fiata 125+PRL: 513-606-666


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż Wakacyjna -70%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA