REKLAMA

Bemowo

Nie tylko na Bemowie

 

Pani prezydent zakochana w Bemowie, czyli korki na Powstańców i Górczewskiej...

  10 września 2014

alt='Pani prezydent zakochana w Bemowie, czyli korki na Powstańców i Górczewskiej...'

Nasza pani prezydent zakochała się ostatnio w Bemowie. Kilka miesięcy temu wsławiła się wypowiedzią: "Ja Pragę kocham, nie chcę, żeby ktoś szybko przelatywał przez Pragę i się na niej nie zatrzymywał" - w ten sposób usprawiedliwiała korki na prawym brzegu Wisły spowodowane zaniechaniem budowy praskiej części obwodnicy śródmiejskiej.

REKLAMA

Nadszedł czas na miłość do naszej dzielnicy, niestety. Hanna Gronkiewicz-Waltz szczególnie zakochana jest zapewne w domu kultury i w bemowskim ratuszu, w którym po rozdmuchaniu przez media afery związanej z działaczami PO umieściła desant urzędników nie mających z naszą dzielnicą nic wspólnego. Od kilku tygodni przejazd ulicą Górczewską na odcinku pomiędzy wiaduktem a skrzyżowaniem z ul. Powstańców Śląskich, czyli dystans 900 m, w godzinach szczytu zajmuje 25 minut. Na trasie tej możemy swobodnie podziwiać po prawej stronie Bemowskie Centrum Kultury, zresztą od tyłu, a po lewej - fronton dzielnicowego ratusza, zarządzanego przez silną ekipę z powiatu wołomińskiego. Zator chętnych do oglądania widoków Bemowa powoduje, że autobusy jeżdżą już nie po dwa, trzy - jeden za drugim jak dawniej, ale w stadach po pięć, siedem. To, że nie zorganizowano w tym miejscu buspasa, najlepiej świadczy o rzeczywistym stosunku urzędników do komunikacji miejskiej.

Podobne korki tworzą się na pozostałych ulicach skrzyżowania Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Atrakcję zawdzięczamy przebudowie skrzyżowania, związanej z budową nowej linii tramwajowej. Kończąc żarty: tak źle prowadzonej inwestycji, kompletnie lekceważącej utrudnienia, na jakie narażeni są mieszkańcy Bemowa i przejezdni, nie widziałem od dawna. W soboty i niedziele nie prowadzi się żadnych prac, tak jakby chodziło o budowę na odludziu, a nie w środku stutysięcznej dzielnicy. W soboty i niedziele nie prowadzi się żadnych prac, tak jakby chodziło o budowę na odludziu, a nie w środku stutysięcznej dzielnicy. Z rozrzewnieniem przypominam czytelnikom budowę Alei Obrońców Grodna (S-8), prowadzoną piątek-świątek do późnych godzin wieczornych, w świetle specjalnie zamontowanych reflektorów. Ale tamta budowa nie była prowadzona przez władze miasta.

Wtedy, gdy zatory powinny być najmniejsze - w niedzielne popołudnie 7 września - na ul. Powstańców Śląskich w kierunku północnym zdarzył się wypadek blokujący jedyny obecnie pas ruchu. Trzeba przyznać, że Zarząd Transportu Miejskiego zareagował błyskawicznie, kierując autobusy na objazd ul. Lazurową. Losem prywatnych samochodów natomiast nikt się nie przejął: pozbawione informacji ładowały się w beznadziejny korek.

Do nieuniknionych utrudnień dochodzi niechlujna tymczasowa organizacja ruchu. Na przykład, w północno-zachodniej ćwiartce skrzyżowania ścieżka rowerowa wlewa się bez ostrzeżenia w tymczasowe przejście dla pieszych. Dziw, że jeszcze nie było tam wypadku.

Na pocieszenie przypomnę, że gdy skończy się ta gehenna, w przyszłym roku czeka nas kolejny remont tego samego skrzyżowania. Panu burmistrzowi nie wyszła koordynacja działań.

Maciej Białecki
były wiceburmistrz Pragi Południe (2002-2004) i radny sejmiku mazowieckiego (2002-2006)

 

REKLAMA

Komentarze (10)

# będzie tramwaj

10.09.2014 19:19

Panie Białecki, czy poza bezustannym skrzeczeniem i narzekaniem na wszystko, ma Pan coś jeszcze ciekawego do przekazania nam, mieszkańcom Bemowa?
Ja z budowy tramwaju jestem zadowolony i kłopoty związane z pracami budowlanymi uważam za zupełnie normalne.

# w miarę obiektywny

10.09.2014 20:24

Ja również tak zacznę: "Panie Bielecki" (bez obrazy), ale czy z wiekiem stracił Pan wszelki obiektywizm? Do tego widzi Pan tylko to, co chce widzieć? Ja byłem zaskoczony widząc prace na rondzie w soboty i w niedziele - najwyraźniej Pan tego nie chce widzieć! Co artykuł to narzekania. Rozumiem, że według Pana najpierw powinni zbudować tymczasowy wiadukt nad skrzyżowaniem, a następnie wykonać prace na skrzyżowaniu. Jeszcze kilkanaście dni i prace będą skończone. Biorąc pod uwagę zakres prac, to tempo jest naprawdę dobre!
Może spróbowałby Pan napisać coś pozytywnego na jakiś temat, chyba, że cały świat wokół siebie widzi Pan w czarnych kolorach, ale to już Pana przypadłość.

# Tiktak

11.09.2014 07:31

Pan Białecki jest działaczem Warszawskiej Wspólnoty Samorządowej (tak podpisuje się pod artykułem) stąd wnioskuję, że w związku ze zbliżającymi się wyborami samorządowymi wszystkie jego "wspaniałe" artykuły mają na celu opluwanie obecnej władzy Bemowa i wytykanie im błędów. Jakby pan Białecki przejął władzę na Bemowie to i jego artykuły byłyby bardzo pozytywne. Swoją drogą, zastanawia mnie dlaczego Echo Bemowa ciągle drukuje nic nie wnoszące wypociny tego pana...

REKLAMA

# bemol

11.09.2014 10:38

Pisałem w wątku o trasie S7 /po doświadczeniach z realizacją trasy S8/ o zgubnym wpływie lobby autostradowego na sieć ulic w naszej dzielnicy. Za koszmarne pieniądze, 200 mln. zł. za 1 km. trasy stworzono koszmar dla dzielnicy Bemowo. Przez lata mamiono mieszkańców o dobrodziejstwie budowy autostrady miejskiej, a zaniedbano budowę sensownych połączeń lokalnych łączących dzielnicę Bemowo z sąsiednimi dzielnicami / np. poprzez połączenie ul. Dywizjonu 303 z ul. Marynin i dalej do ul. Brożka, czy przedłużenia ul. Piastów Śląskich poprzez połączenie Boernerowa z ul. Obrońców Tobruku, dalsze przykłady można mnożyć/. Ktoś zarzuci, że to był inny gestor budowy niż miasto. Bzdura, zobaczcie jakie drogowe inwestycje towarzyszące zrealizowano lokalnie przy przy okazji budowy Południowej Obwodnicy i jakie konstrukcje tunelowe wznosi się obecnie podczas remontu Al. Armii Krajowej.

# osg

11.09.2014 16:06

Dokładnie, panie Macieju no ile można tych w tonie narzekania artykułów pisać? Ciężko aby pan zauważał jakiś problem nie krytykując obecnej władzy, dla Pana kampania wyborcza chyba trwa całą kadencję. Dlaczego Pan nie zasugeruje swoich rozwiązań, przedstawi swoje pomysły? Skąd mamy wiedzieć, że Pan zrobiłby to lepiej? Nie twierdzę, że obecnie jest wszystko idealnie ale tragedii nie ma, a w weekendy też były prowadzone prace. Droga rowerowa się kończy owszem, ale jest przez Powstańców przejazd dla rowerów, dzięki czemu nie trzeba z roweru zsiadać, a do niego są płyty chodnikowe oznaczone jako ciąg pieszo-rowerowy więc mandatu też się nie dostanie. Jedynie można ponarzekać na strome podjazd na krawężniki i ostry łuk z wąskim chodnikiem przy Lidlu. Takie artykuły niczym się nie różnią od politycznych ataków PiSu, a podobno WWS ma odpartyjnić samorząd?

# osg

11.09.2014 16:37

Aha, bus pas nie dałby pewnie nic ponieważ zostałby tylko jeden pas, a i tak trzeba ustąpić pierwszeństwa znajdującym się na rondzie. Autobusy miałby duży problem ze skręceniem w lewo, w prawo czy nawet prosto, o osobówkach nie wspominając. Gdyby więcej się przesiadło do komunikacji to korki byłyby mniejsze. Przecież nie ma chyba samochodów, które z Woli jadą tędy dalej niż na Nowe Bemowo?

REKLAMA

# Witoldek

12.09.2014 06:57

Hehe czyli po równi kocha i Prage i Bemowo facebook. com/WarszawskaWspolnota/ photos/pb.1185629534910461. -2207520000.1410497750. /1472694296203982/? type=3&theater

# Moherozol

14.09.2014 10:11

Różnica między remontem a modernizacją jest taka jak między koniem a koniakiem. Ale dla ignoranta jakim jest autor to nie ma znaczenia.
Remont to przywracanie stanu pierwotnego wartości użytkowej obiektu.
Modernizacja to unowocześnianie.
UWAGA! Tłumaczę Panu jak krowie na rowie: obecnie trwa modernizacja skrzyżowania, a za rok może będzie prowadzona dalsza modernizacja.
Żaden remont!

# Adrian

18.09.2014 12:14

#będzie tramwaj napisał(a) 10.09.2014 19:19
Panie Białecki, czy poza bezustannym skrzeczeniem i narzekaniem na wszystko, ma Pan coś jeszcze ciekawego do przekazania nam, mieszkańcom Bemowa?
Ja z budowy tramwaju jestem zadowolony i kłopoty związane z pracami budowlanymi uważam za zupełnie normalne.

Nie rozumiem dlaczego krytykujecie człowieka, skoro pisze prawdę. Inwestycja jest przygotowana beznadziejnie z punktu widzenia ruchu drogowego.
Przykładem może być np. zamknięcie ulicy Dywizjonu 303, choć tak naprawdę samochody mogłyby cały czas tamtędy jeździć (zresztą jeżdżą jak robotnicy już nie pilnują) - jezdnia jeszcze nie została naruszona. Kilka osiedli na dywizjonu 303 zostało odciętych od rozsądnej komunikacji. Nie ma świateł na skrzyżowaniu z lazurową.
Korki są gigantyczne i nie można ich tłumaczyć inwestycją, a komunikacja miejska przez nie fatalna - szybciej dojdę na pieszo do centrum niż dojadę autobusem. Tramwaj nr 20 został tymczasowo zlikwidowany (zrozumiałe w związku z robotami na powstańców), ale komunikacja zastępcza nie stanowi żadnej alternatywy, chyba że ktoś może notorycznie się spóźniać do pracy.

REKLAMA

# bem

19.09.2014 11:03

Jest przebudowa to muszą być utrudnienia, to naturalne. W mojej ocenie jest to zorganizowane tak dobrze jak tylko się dało.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA