REKLAMA

Bielany

Inwestycje

 

P+R Młociny będzie większy. 20 tys. zł za jedno miejsce

  23 stycznia 2017

alt='P+R Młociny będzie większy. 20 tys. zł za jedno miejsce'
źródło: ZTM

Budowa kontrowersyjnego parkingu między jezdniami Kasprowicza nabiera tempa. Powstanie na nim ok. 160 miejsc.

REKLAMA

Trzecia część P+R Młociny powstanie między południowym wejściem do ostatniej stacji metra a skrzyżowaniem z ul. Przy Agorze, w pasie zielonym dzielącym jezdnie ul. Kasprowicza. Znajdzie się na nim ok. 160 miejsc dla samochodów osobowych i 24 miejsca dla rowerów. Powstaną także stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych oraz rowerów elektrycznych.

Budowa parkingu będzie się wiązać z przesadzeniem 40 młodych dębów czerwonych oraz zniknięciem trawnika o powierzchni ok. 20 x 200 metrów. ZTM zapowiada, że po otwarciu parkingu wykonane zostaną nowe nasadzenia, zaś szkody dla środowiska zostaną zmniejszone m.in. dzięki zastosowaniu paneli słonecznych, dostarczających prąd do oświetlenia miejsc postojowych.

Nie wszyscy widzą sens

Przeciwko budowie P+R Młociny III protestowali w ubiegłym roku mieszkańcy bloku przy Kasprowicza 119. Pomysł nie spodobał się także wielu spośród naszych czytelników:

- Wjazd i wyjazd z parkingu spowoduje tylko utrudnienia na skrzyżowaniu z Przy Agorze. To jest zachęcanie kierowców do jazdy samochodami na Młociny. Skoro tak władzom Warszawy na tym zależy, to niech przebudują parking piętrowy o kilka pięter w górę.

- Skłonność ludzi do poruszania się własnym samochodem do pracy powinna być temperowana kasą, porządną kasą. Nie ma lepszej metody. W zamian powinni mieć jak najlepszą komunikację zbiorową. Nie na to idzie kasa, a nie na kolejne parkingi.

Kup bilet

20 tys. zł za miejsce

ZTM podpisał już umowę z firmą Delta na projekt i budowę parkingu. Koszt inwestycji to prawie 3,5 mln zł, a więc ok. 20 tys. zł za miejsce dla jednego samochodu. Korzystanie z parkingu będzie bezpłatne dla posiadaczy Karty Miejskiej oraz dobowych i weekendowych biletów ZTM.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (26)

# misiek16

24.01.2017 10:09

super pomysł, brawo dla incjatywy

 eRDe

24.01.2017 11:35

Super? Chyba nie dla tej części Bielan. Tracimy kolejny kawałek zieleni i otrzymujemy jeszcze większy ruch i jeszcze bardziej niebezpieczne skrzyżowanie Kasprowicza z Przy Agorze.

# jegor

24.01.2017 13:20

Tak jest i jeszcze manewrujący w te i we te, będą blokować autobusy w szczycie.

REKLAMA

# kocham korki

24.01.2017 13:48

Dlaczego tylko 160 ? Powinno być ich dużo więcej. Ale przy pętli tramwajowej na Tarchominie

# syn słońca

25.01.2017 08:00

W końcu ktoś zaczyna myśleć w Ratuszu, te parkingi powinny być oddane wcześniej, także do roboty....

 eRDe

25.01.2017 11:34

#syn słońca napisał(a) 25.01.2017 08:00
W końcu ktoś zaczyna myśleć w Ratuszu, te parkingi powinny być oddane wcześniej, także do roboty....

Owszem powinny być oddane wcześniej, ale na Tarchominie, w legionowie etc...
Mają tramwaj więc dlaczego tworzą u nas korki i powodują zanieczyszczenie środowiska. Smog już władzuni nie przeszkadza?

REKLAMA

# Maria C.

25.01.2017 14:05

dobra wiadomość,takie parkingi przesiadkowe przy stacjach to standard na zachodzie,ale lepiej późno niż wcale.

 eRDe

25.01.2017 18:28

Chyba klakierów z ratusza oddelegowali. Wpisy w sumie podobne i raczej nie grzeszące szacunkiem do polszczyzny:)

 eRDe

25.01.2017 18:30

Cena też zresztą ciekawa, bo parking powstaje na gruntach miejskich, więc odpada cena gruntu. Ale bielańskie inwestycje zawsze jakieś takie drogie;)

REKLAMA

# marian koniuszko

25.01.2017 21:30

W naszej dzielnicy szczególnie przy metrze powinni budować jak najwięcej parkingów,bo okolica zakorkowana niemożebnie.

# marian koniuszko

25.01.2017 21:32

eRDe napisał 25.01.2017 18:30
Cena też zresztą ciekawa, bo parking powstaje na gruntach miejskich, więc odpada cena gruntu. Ale bielańskie inwestycje zawsze jakieś takie drogie;)

Malkontentów jak zawsze nie brakuje:):)najlepiej jak w mieście nie buduje się nic:):)

 eRDe

25.01.2017 22:02

A może Marian napisze, jakie korzyści dla Bielan przyniesie parking dla gości z tarchomina i legionowa? Poza zwiększoną emisją spalin i większymi korkami, rzecz jasna (skrzyżowanie już teraz ma problemy z przepustowością, a wjeżdżający i wyjeżdżający z P&R sytuacji nie poprawią). Pojemność parkingu pozwoli na zapełnienie jednego wagonu metra. Cała reszta i tak rozleje się po Wawrzyszewie, Wrzecionie i Starych Bielanach.
Czekam na konstruktywną odpowiedź.

REKLAMA

# wolumen

26.01.2017 07:54

Co wy ciągle z tym Tarchominem i Legionowem? Legionowo ma szybką SKM do Centrum a Tarchomin szybki tramwaj który dojeżdża w ciągu 10 minut do metra plus kilka autobusów.Jeżeli chodzi o ruch pojazdów indywidualnych skupia się on w kierunku wjazdu do Centrum rano i wyjazdu w godzinach popołudniowych (patrz korek rano i wieczorem)a nie skupia się u nas na Bielanach. Mam w pracy kilku kolegów z Tarchomina którzy po oddaniu linii tramwajowej przesiedli się do zbiorkomu zostawiając auta w garażu (swoim). Znam też kilka osób z Bielan którzy dojeżdżają do metra właśnie autem ul. Wólczyńska i ul. Akcent międzyinnymi dlatego że podróż do metra komunikacją zabiera więcej czasu niż kurs 2 z Tarchomina do metra.:)Także zaczął bym od zidentyfikowania zewnętrznego "zagrożenia" i kwalifikowaniu jej jako po prostu pasażerów komunikacji miejskiej.Bo jeżeli będziemy działać w myśl zasady "Metro na Bielanach tylko dla Bielańczyków":)to my też będziemy zagrożeniem na Żoliborzu,Mokotowie,Śródmieściu.
Pozdrawiam malkontentów i zyczę pogody ducha:)

 eRDe

26.01.2017 10:59

O znowu specjalista od "malkontenctwa":) To hasło robi się już żałosne i naprawdę na nikim nie robi wrażenia.
"Znam też kilka osób z Bielan którzy dojeżdżają do metra właśnie autem ul. Wólczyńska"
Z Wólczyńskiej do metra? Pewnie z części za rondem z Arkuszową, bo inaczej da się dojechać tramwajem i raczej szybciej niż dwójką.
"Co wy ciągle z tym Tarchominem i Legionowem? Legionowo ma szybką SKM do Centrum a Tarchomin szybki tramwaj który dojeżdża w ciągu 10 minut do metra plus kilka autobusów"
Skoro tarchomin i legionowo dojeżdża do miasta komunikacja publiczną, to kto robi korki na zjeździe z MSC? Że nie wspomnę o korkach na most po południu. Ktoś też zajmuje całą dostępną przestrzeń na P&R, Wrzecionie, Wawrzyszewie nie patrząc nawet na przepisy dotyczące parkowania.
"Także zaczął bym od zidentyfikowania zewnętrznego "zagrożenia" i kwalifikowaniu jej jako po prostu pasażerów komunikacji miejskiej.Bo jeżeli będziemy działać w myśl zasady "Metro na Bielanach tylko dla Bielańczyków":)
Nie chodzi o to, że metro ma być dla Bielan, a o to, że metro staje się powoli problemem dla Bielan (tym większym im bardziej nieudolna jest polityka transportowa miasta). Całkowity brak polityki transportowej miasta powoduje, że wszystkich z północy miasta upycha się do metra, a na dodatek promuje się dojazd do metra samochodem (ponownie zapytam, smog władzuni nie przeszkadza?) Oczywiście dodatkowo kasuje się komunikacje na Bielanach bo mamy metro (patrz Chomiczówka).
Może jeszcze jakiś specjalista od "malkontenctwa" chciałby coś dodać:)

# tate erde

26.01.2017 11:34

erde ty śpisz kiedyś?bo cię tu pełno o każdej porze,wyśpij się trochę chłopie bo ci pod czachą buzuje. jak jest metro to zawsze jest problem z ludźmi z parkowaniem to normalne,albo erde sprzedaj nowokupioną chałupę i wyprowadź się na ten cały tarchomin.pozdrowienia z Pragi
ps.mieszkam koło Wileniaka więc wiem o co kaman

REKLAMA

 eRDe

26.01.2017 12:04

Nie mam zwyczaju rozmawiać z osobnikami stosującymi argumenty ad personam.
Może odniesiesz się dokładnie do zagadnień dotyczących polityki transportowej miasta na Bielanach? Ciekaw jestem Twojego zdania, bo widzę że pewnie masz wyrobione:)

# M.W

26.01.2017 12:38

A mieszkancy nie maja gdzie parkowac, tylko dla przyjezdnych. Dla mieszkancow potrzebne sa parkingi.

 Taltos2

26.01.2017 13:18

Miszczu Erde,
na całym świecie buduje się ogromne parkingi przy KOŃCOWYCH stacjach metra czy SKM. Po to, żeby samochody nie pchały się do Centrum. A Bielany-Młociny leżą NA OBRZEŻACH miasta - nie w jego centrum, więc to tu planuje się takie punkty przesiadkowe. Tramwaj z Tarchomina oraz SKM z Legionowa NIE wchłoną wszystkich chętnych. Zresztą, dlaczego nie czepiasz się dojeżdżających DK 7 z Łomianek, Czosnowa, Zakroczymia? Oczywiście, parking na 160 samochodów nie rozwiążę problemów, ale zawsze to 160 aut w centrum miasta mniej.

REKLAMA

# tate erde

26.01.2017 15:06

właśnie a co z Łomiankami,tylko ci z Legionowa i Tarchomina dokonują inwazji,czekamy na wyczerpującą analizę problemu przez erde?

 eRDe

26.01.2017 17:18

Chyba tarchomin zabolało (a może to wielbiciele ratusza;) , wysyp komentatorów robi wrażnie:) Taka rzeczywistość. Dopóki nie powstał MCS nie było problemu z przepełnionym P&R, nie było zapchanego szrotem Wawrzyszewa i Wrzeciona i straż miejska interweniowała, gdy samochody były zaparkowane nieprawidłowo. Z Łomianek, a nawet Nowego Dworu ludzie dojeżdżali, ale infrastruktura drogowo-parkingowa nie była przeciążona, co pokazuje że problemem dla Bielan jest inwazja zza rzeki. Oczywiście ratusz o tym nie pomyślał, ale to w ratuszu chyba norma.
Argument "tak jest na całym świecie" też już trafia jedynie do osób, które lubią, jak ktoś myśli za nie. W całej europie przyjmowali "uchodźców - inżynierów z Syrii". To też wzór do naśladowania?
Twoje błyskotliwe przemyślenia taltos miałyby sens przed otwarciem MCS, wtedy na Bielanach kończyło się miasto. Do dziś na lewym brzegu miasto kończy się mniej więcej na Nocznickiego. Dalej jest huta, trochę domków i niewielkie osiedle. I było dobrze. Dla Bemowa na węźle też miejsca starczało. Teraz trudno patrzeć na Bielany, jak na dzielnicę na końcu miasta ponieważ de facto tarchomin przyłączono do infrastruktury Bielan. Zobacz jaka jest odległość od mostu do bloków na kartofliskach położonych gdzieś na nowodworach czy dalej. To odległość podobna jak przynajmniej z części Bielan do Śródmieścia. Jak wysilisz swój umysł jeszcze bardziej i spojrzysz na układ komunikacji miejskiej to może ci się z lekka rozjaśni i zobaczysz szybki tramwaj. Tak, szybki bo tarchomin sobie zażyczył wycięcia przystanku na Marymonckiej żeby dojeżdżającym z egzotycznych miejsc było wygodniej. Taki szybki tramwaj to typowe połączenie metropolitarne i jako takie powinno być wykorzystywane. I P&R przy pętli najczęściej jeżdżących linii. Ogólnie północna część miasta pokazuje jedynie całkowity brak planowania i kłopoty z myśleniem dalej niż na kilka miesięcy naprzód. W sumie najlepszym rozwiązaniem dla Bielan byłaby strefa płatnego parkowania, najlepiej od huty do Serka. I pomiędzy Marymoncką, a Broniewskiego do trasy. To by uzdrowiło sytuację z zaparkowanymi wszędzie pojazdami gości. Na szczęście mówi się o tym coraz więcej.
I nie spinajcie się tak, bo wam żyłka pęknie:)
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe