REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

P+R Bródno - zmniejszony bazar, na dachu skatepark

  24 listopada 2020

alt='P+R Bródno - zmniejszony bazar, na dachu skatepark'
źródło: Facebook / Innebo Architects

To będzie bez wątpienia najdziwniejszy parking w Warszawie. 24 listopada poznaliśmy pierwsze detale dotyczące garażu planowanego obok stacji metra.

REKLAMA

24 listopada architekci z pracowni Innebo zaprezentowali koncepcję parkingu P+R planowanego w sąsiedztwie skrzyżowania ulicy Rembielińskiej z Kondratowicza. Będzie on przeznaczony oczywiście dla kierowców z Białołęki i podwarszawskich miejscowości, chcących pozostawić auto przy stacji Bródno i przesiąść się do metra. Będzie to wygodne rozwiązanie m.in. dla osób dojeżdżających do wieżowców w rejonie stacji Rondo ONZ i Rondo Daszyńskiego.

P+R Bródno - gdzie powstanie?

- Wykonawca koncepcji parkingu proponuje dwa budynki połączone podziemnym przejazdem, w których będzie łącznie 475 miejsc postojowych, w tym m.in. miejsca dla pojazdów osób niepełnosprawnych i punkty do ładowania aut elektrycznych - informuje warszawski ratusz. - Projektanci zadbali też o potrzeby rowerzystów, planując 116 miejsc dla rowerów.

Na dachach obu budynków planowane jest zasadzenie roślin, dzięki czemu mogłaby powstać strefa odpoczynku dla mieszkańców. Dodatkowo, na dachu budynku A mają być zamontowane panele słoneczne, a na budynku B proponowane są skatepark i siłownia plenerowa typu "street workout".

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Bazar przy Kondratowicza

Gdy pojawiły się pierwsze informacje o budowie obok kościoła św. Włodzimierza parkingu, wielu mieszkańców Bródna zaczęło pytać o losy bazaru. Dziś wiemy już, że zachowana zostanie część targowiska o powierzchni 2500 m2. Zapisy w planie zagospodarowania przestrzennego sprawiają, że bezpośrednio przy wyjściu z metra będzie nie parking, ale bazar - odwrotnie, niż podpowiada logika projektowania miasta.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (8)

# 100krotka

24.11.2020 20:50

Nikt przy zdrowych zmysłach z Bialoleki na Bródno wyjeżdżał nie będzie...

# nusia

25.11.2020 10:38

Serio? obok park bródnowski, ze skate parkiem, basenami i zielenią a oni obok chcą na dachu budować. Niech ich ktoś uświadomi, bo może okolicznej infrastruktury nie oglądali.

# licznik

25.11.2020 11:33

te 2500m2 zawiera w sobie także parking powierzchni handlowej będzie mniej niż 2000m2

REKLAMA

# mtirala

25.11.2020 13:19

Mieszkam w Białołęce, parking P+R to nonsens. Jest mnóstwo innych ważniejszych i sensowniejszych inwestycji, chociażby tramwaj z ZB do stacji Kondratowicza.
W-wa się rozrosła. Owszem, w latach 60 Bródno było peryferiami, dziś jest to "niedalekie" centrum. Zachęcanie kierowców do wjeżdżania na Bródno zakorkowaną w godzinach szczuty Rembielińską to bardzo zły pomysł. Nie rozwiąże też żadnego problemu - nadal TT będzie zakorkowana przez tych, którzy nie mają sensownej altrnatywy na dostanie sie do W-wy - czy to z przedmieść, czy całej północno wschodniej części aglomeracji warszawskiej
Gigantyczny P+R i hub komunikacyjny powinnny być w ok. ronda Małej Brzozy (Głębocka przy Lidlu) - tam tysiące ludzi jadących TT - czy to zpodmiejskim biorkomem, czy to prywatnymi samochodami mogłoby przesiąść się do miejskiego zbiorkomu. Tam też powinna byc ostatnia stacja metra, no ale jej nie będzie, bo decydenci oraz mieszkańcy Bródna uważali, że miasto W-wa kończy się na TT. Od 50 lat już nie.

# Zbig

26.11.2020 21:04

Zostawcie koniecznie bazarek.

# Tadeusz

28.11.2020 21:22

W centrum Bródna parking P+R!!!??? to kompletne nieporozumienie!
To propozycja zupełnie oderwana od lokalnej sieci komunikacyjnej i potrzeb mieszkańców.
Taki parking proszę wybudować na wolnych terenach między ul. Marywilską a torami PKP - przy istniejącym węźle komunikacyjnym: TT-PKP-MZA. Łatwy zjazd z TT i przesiadka do Szybkiej Kolei Miejskiej.
Nb. w przyszłości zapewne do tego węzła zostanie przedłużona o jeden przystanek (od C21) linia metra. Bo to jest logiczne.

REKLAMA

# BiałołękaToNieWawa

29.11.2020 22:56

Niektórzy mówią o zakorkowanej Rembielińskiej, a zapomnieli, że po pierwsze: główna ulica na Bródnie (Kondratowicza) zamknięta, po drugie na czas budowy metra tramwaje na ulicy Rembielińskiej przez czujkę tramwaje wstrzymują ruch na dłużej na ulicy Bartniczej, dokładnie mówiąc. Nikogo nie interesuje wasze bezludzie o nazwie Białołęka czy coś, nie musicie tu przyjeżdżać i nikt was tu nie chce, nikomu nie robicie łaski, płacząc w necie. Na Białołęce nawet nie macie porządnej linii tramwajowej, a co niektórym metro się marzyło i pewnie kończyło na działkach na Głębockiej ha. Nikogo nie obchodzi co jest w Parku Bródnowskim każda taka inicjatywa jest dobra z tym parkiem na dachu bo młodzież nie będzie siedzieć w domu na telefonach czy komputerach, a dwa jeden nie pomieści wszystkich, wyjdźcie w domu i zobaczcie jaki mały jest w parku bródnowskim. Desperaci płaczą, a karawana jedzie dalej. Dobry pomysł.

# Marek Lech

01.12.2020 07:35

Umieszczanie parkingu dla mieszkańców Białołęki w tym miejscu jest błędem. Parking powinien być na osi ulicy Głębockiej, która wyprowadza znaczną część ruchu samochodowego z Białołęki. Kondratowicza ma być po odtworzeniu zawężona i spowolniona.
Absurdalny wydaje się pomysł budowy obiektów sportowych na dachu parkingu. Tuż obok jest wielki park, gdzie takie obiekty są lub właśnie powstają.
Jestem przeciwnikiem ograniczania powierzchni bazarku. Wymaga on niewątpliwie przebudowy, szerszych przejść między budkami. A to wymaga miejsca.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA