zaloguj się   •   newsletter   •   mapa strony
 
Wstydliwy problem Polaków - ubytek słuchu
Jak zdobyć wykształcenie średnie i zdać maturę?
Superdentysta - elastyczne protezy nylonowe
Operacja bikini - Przygotuj sylwetkę do lata!
 

Komunikacja

Nowy rozkład jazdy pociągów rozkłada pasażerów na łopatki

Nowy rozkład jazdy pociągów rozkłada pasażerów na łopatki

9 grudnia wszedł w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Dla pasażerów z Zielonki kolejarze przygotowali kilka zaskakujących niespodzianek.

Niektórzy mieszkańcy z przerażeniem odkryli, że pociągów w porannym szczycie będzie... mniej. - Nie dość, że w kierunku Śródmieścia rano kursują raptem co godzinę, to jeszcze nowy rozkład przesuwa pociąg z godz. 8.11 na 8.41, robiąc półtoragodzinną wyrwę w połączeniu. To spowoduje, że ci, którzy dziś jeżdżą o 8.11, przesiądą się na 7.12. Tylko nie wiem, jak wsiądą do pociągu na Bankówce, bo już teraz jest kompletnie zatłoczony. Ciekawy jestem, dla kogo będą połączenia o 8.40 i 9.10. Te pociągi będą wozić powietrze, bo chyba nie uczniów i ludzi do pracy. Totalnym absurdem jest to, że w godzinach szczytu jest jeden pociąg na półtorej godziny, a w okolicy godz. 9.00 dwa w przeciągu 30 minut! - skarży się jeden z mieszkańców Zielonki Bankowej.

Jak informują urzędnicy, Kolejom Mazowieckim zostało oficjalnie przedstawione stanowisko władz miasta, dotyczące rozkładu jazdy, a w nim zawarta została prośba o korektę w rozkładzie, dotyczącym pociągu do Warszawy Zachodniej przez Zielonkę Bankową.

Totalnym absurdem jest to, że w godzinach szczytu jest jeden pociąg na półtorej godziny, a w okolicy godz. 9.00 dwa w przeciągu 30 minut! - skarży się jeden z mieszkańców.
Odjazdy pociągów w godzinach porannych, które zaplanowano w nowym rozkładzie, powinny zostać zmienione. Urząd miasta liczy na to, że uda się to jak najszybciej.

Kolejarze niechętni zmianom

Koleje Mazowieckie informują jednak, że na linii Zielonka - Warszawa, na rozkład jazdy 2012/13 złożyły zamówienia do zarządcy infrastruktury kolejowej, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., na dokładnie takie same połączenia (liczby oraz godziny odjazdów) jak w rozkładzie jazdy 2011/12, czyli dotychczas obowiązującym.

- Nieregularny układ połączeń pociągów KM wynika z niecyklicznych godzin kursowania pociągów dalekobieżnych, dużej liczby planowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe prac remontowo-modernizacyjnych oraz ograniczonej przepustowości linii kolejowych (linia średnicowa, stacja Rembertów, szlak Rembertów - Zielonka) - wyjaśnia rzeczniczka Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska.

Linia Małkinia - Warszawa jest zaplanowana do modernizacji w roku 2013. - Prace mają rozpocząć się od całkowitego zamknięcia linii Zielonka - Rembertów - dodaje Nowakowska. - Wypracowanie docelowego układu połączeń będzie możliwe dopiero po zakończeniu modernizacji. Wszystkich podróżnych przepraszam za niedogodności.

Pasażerom pozostaje zatem życzyć cierpliwości, stalowych nerwów i ciepłych wagonów. A może jednak władze lokalne użyją mocniejszych argumentów?

Sławomir Bączyński

Poleć Udostępnij Polub Tu Wołomińskie
         

Czytaj na ten temat

Ostatnie komentarze (1)

13.12.2012 09:24 Daro
Problem dotyczy wszystkich tras na Mazowszu. Od nowego rozkładu pociągów w szczycie jest mniej np na trasie do Żyrardowa, Grodziska czy Skierniewic aby jeszcze "umilić" podroż pociągi w szczycie i tak już zatłoczone przynajmniej niektóre skrócono do jednej jednostki
Efekt nie jest trudny do przewidzenia
więcej na forum

Dodaj komentarz

treść: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?
 nick tymczasowy, bez logowania się i rejestracji
 chcę się jednocześnie zarejestrować
 mam już konto

Najnowsze informacje

więcej

Uwaga!

Redakcja oraz biuro reklamy "Echa" i portalu tustolica.pl zmieniły siedzibę. Jesteśmy teraz pod adresem:

Warszawa,
ul. Bohaterów 18a

Czekamy na przeniesienie telefonów przez firmę tele­komunikacyjną. Obecnie nie można się do nas dodzwonić na telefony stacjonarne. W sprawie reklamy prosimy o kontakt pod nr 502-280-720. W sprawach redakcyjnych prosimy o e-mail:

redakcja@gazetaecho.pl

Przepraszamy za utrudnienia.

Wierzysz w to, że obwodnica Marek zostanie zbudowana do roku 2015?


Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.