REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

Niebezpiecznie na Człuchowskiej. "Skrzyżowania są zastawione samochodami"

  3 czerwca 2020

alt='Niebezpiecznie na Człuchowskiej. "Skrzyżowania są zastawione samochodami"'
Fot. Jarosław Oborski

Bemowscy radni Jarosław Oborski i Marta Sylwestrzak chcą zmiany organizacji ruchu na Człuchowskiej. - Na odcinku od Powstańców Śląskich do Oświatowej jest bardzo niebezpiecznie - dowodzą.

REKLAMA

Proponują montaż spowalniacza na ulicy Człuchowskiej (blisko Oświatowej) oraz uzupełnienie znaków informacyjnych przy przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu Człuchowskiej i Gimnazjalnej. W tej chwili jest ono zupełnie niewidoczne. Brakuje także oznakowania wyjaśniającego, że jest to skrzyżowanie równorzędne (dotyczy to całego wschodniego odcinka Człuchowskiej od Powstańców Śląskich i występujących tam skrzyżowań), przez co dochodzi do częstych niebezpiecznych sytuacji.

- Rejon skrzyżowania jest notorycznie zastawiony samochodami, co powoduje poważne ograniczenie widoczności. To poważny problem tej okolicy. Dotyczy to także skrzyżowania Człuchowskiej i Powstańców Śląskich - szczególnie w soboty, gdy dużo osób przyjeżdża do Hali Wola i sąsiedniego sklepu mięsnego, zostawiając swoje auta na chodniku - skarży się jeden z mieszkańców, który dodaje, że należy postawić tam zakaz zatrzymywania się i parkowania na odcinku Człuchowskiej, natomiast w miejscu ul. Gimnazjalnej konieczne są pasy.

Progi niepotrzebne?

Wszystko wskazuje na to, że zmian na Człuchowskiej doczekamy się już niebawem. Dyrektor ZDM Łukasz Puchalski podkreśla, że w celu zapewnienia bezpieczeństwa pieszych na przejściu przez ul. Gimnazjalną trzeba zadbać o wyeliminowanie parkowania aut w bezpośrednim sąsiedztwie przejścia na chodniku.

- W związku ze zmianami zagospodarowania otoczenia, należy wziąć również pod uwagę wyznaczenie nowego przejścia przez Człuchowską przy ul. Gimnazjalnej. Przyczyni się to do uspokojenia ruchu na ul. Człuchowskiej - ocenia Puchalski.

Póki co urzędnicy nie wspominają o chęci montażu progów na tym odcinku, ani też dodatkowych znaków pionowych mających informować o skrzyżowaniach równorzędnych. Są niepotrzebne?

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze (27)

# jkk

03.06.2020 19:03

A która z bemowskich ulic nie jest zastawiona przez samochody? Problem tkwi w tym, że niemal każdy z kierowców oczekuje że będzie mógł parkować swój wehikuł za darmo i najlepiej pod własnym oknem. Budowa płatnych parkingów nie opłaca się z powodu braku chętnych do korzystania z nich. Nawet jeśli takie parkingi istnieją, np. narzucone przez plan miejscowy parkingi w osiedlach przy Coopera, to nie ma obowiązku wykupienia ich przez mieszkańców, w efekcie osiedlowe parkingi stoją częściowo puste od stworzenia a bezdomne pojazdy mieszkańców blokują ruch na Coopera stwarzając wiele niebezpiecznych sytuacji. Urzędnicy boją się wydać decyzję zakazującą postoju na ulicy i zmuszająca tym samymi mieszkańców do wykupienia lub wynajęcia miejsca postojowego na terenie osiedla. Jeszcze gorsza sytuacja jest na Batalionów Chłopskich, tutaj zresztą sytuacja pogarsza się ostatnio niemal z dnia na dzień. A będzie jeszcze gorzej, niebawem ruszy budowa kolejnego osiedla a na Coopera swoje trzy grosze dołożą budowniczowie metra. Straż Miejska widywana bywa w tych stronach sporadycznie, zresztą patrol SM musiał by być niemal 24 godziny na dobę aby utrzymać jaki taki porządek.

# Mimi

03.06.2020 22:43

Na Człuchowskiej przy Oświatowej powinien być spowalniacz, który zlikwidowali że względu na autobus. Tam samochody nie jadą tylko zapierdzielają, znak że to skrzyżowanie równorzędne jest tylko wysoko na latarni za drzewem. Spowalniacz musi być bo dojdzie do tragedii, żeby wyjechać z Anieli Krzywoń to może wyjedzie się za którymś autem bo się zatrzyma a reszta gna na oślep.

# Aniela Krzywoń

04.06.2020 11:09

Panowie radni zamiast zastanawiać się na co wydać nasze podatników pieniądze może by pomyśleli i zadbali o dochody miasta z mandatów wystawianych przez Straż Miejską M. St. Warszawy za parkowanie w miejscach niedozwolonych i odholowanie pojazdów ewidentnie tamujących ruch lub stwarzających zagrożenie przez ograniczenie widoczności.
A jeśli ulicą jeździ autobus ( 129 co pół godziny ! ) to zamiast progów porobić wysepki?
Po co ustawiać znaki " skrzyżowanie równorzędne" skoro każdy kto ma prawo jazdy wiedzieć powinien że jak nie ma znaków to pierwszeństwo z prawej ?
Albo zamiast przejścia ustawić tam znaki "strefa zamieszkania" ?
Bo można też nie robić nic - chyba że policyjne statystki wskazują ogromną ilość potrąceń i kolizji...

REKLAMA

# Andrew

04.06.2020 21:57

Po I-sze - to uliczki domków jednorodzinnych (Gimnazjalna, Kruszyńska, Oświatowa, Rzędzińska) powinny być bezwzględnie podporządkowane dla Strąkowej i Człuchowskiej z ustanowionym dla tych ostatnich pierwszeństwa przejazdu.
Po II-gie - autobus 129 powinien kursować jak poprzednio czyli Strąkową (poprowadzenie go Oświatową jest niczym nieuzasadnione, duch skompromitowanego wyrzuconego "inżyniera" ruchu Galasa wiecznie żywy).
Po III-cie - na odcinku Człuchowskiej od Powstańców Śląskich do Oświatowej powinny być bezwględnie progi spowalniające przy skrzyżowaniach z Gimnazjalną, Kruszyńską i Oświatową (aby było taniej zwykłe wąskie przykręcane do asfaltu).Samochody jadące od Powstańców Śląskich rozwijają naprawdę duże prędkości i bardzo szybko (wielokrotnie z piskiem opon skręcają w ul. Kruszyńską). Zresztą kierowcy jadący Człuchowską w kierunku zachodnim również nie oszczędzają pedału gazu.
Po IV-te - w przypadku wprowadzenia zakazu parkowania po stronie południowej ul. Człuchowskiej należałoby pomyśleć o zabezpieczeniu interesów właścicieli domków jednorodzinnych z Gimnazjalnej i Kruszyńskiej, aby nie powtórzyła się historia mieszkańców Saskiej Kępy z czasów Jarmarku Europa, którzy w ciągu dnia nie mieli gdzie zaparkować swoich samochodów przed własnymi posesjami a niekiedy nawet nie mogli wjechać do swoich garaży.

# Stary

05.06.2020 00:08

Samochody parkujace na rogu Gimnazjalnej i Człuchowskiej to przede wszystkim samochodty klientów szpitala okulistyczne mieszczącego się na samym rogu Gimnazjalnej. Szpital nie ma swojego parkingu i wszyscy przyjeżdżajacy do tej placówki parkują gdzie popadnie, najlepiej w drzwiach placówki lub jak najbliżej wejścia. Zabiegi trwają długo a samochody, czesto z kierowcami w środku blokują chodnik na Gimnazjalnej, Człuvhowski, wjazd do garażu podziemnego, przejścia dla pieszych i wszystkie możliwe miejsca wraz z okolicznymi bramami wjazdowych na posesje. Straż miejska nie reaguje w tej okolicy wogole jej nie widać.
Swoją drogą ciekawe kto dał zgodę na funkcjonowanie dużej, prywatnej placówki medycznej w której przeprowadza się masę zabiegów operacyjnych, pracuje dużo lekarz i leczy się dużo pacjentów, a która nie ma odpowiedniej liczby miejsc parkingowychy dla swoich klientów. To odkąd powstała przychodnia jest problem, przedtem sklep mięsny był i Hala była a samochody nie blokowały okolicy i nie stawały zagrożenia.

# Elen

05.06.2020 19:44

Proste i przejrzyste rozwiązanie problemu to postawić parkomaty z wpływami z nich dla Dzielnicy Bemowo:
- północna strona Człuchowskiej do Rzędzińskiej;
- Gimnazjalna strona wschodnia;
- Kruszyńska strona wschodnia;
- Oświatowa strona zachodnia:
pierwsza godzina - 5,00 zł,
druga godzina - 4,00 zł,
trzecia godzina - 3,00 zł,
czwarta i kolejne godziny - po 2,00 zł.
A stali mieszkańcy wystąpią o abopnamenty jak we wszystkich dzielnicach Warszawy. No i oczywiście służby kontrolne SPPN zapraszamy do wyraźnej aktytwności w tym rejonie.

REKLAMA

# Elen

06.06.2020 14:32

korekta - południowa strona ul. Człuchowskiej

# qvertz

06.06.2020 20:25

Człuchowska w planach miejscowych przebija się przez tory kolejowe i łączy z miejskim odcinkiem trasy N-S (też jest w planach). Niestety, ta absolutnie ważna inwestycja drogowa wypadła z wieloletniej perspektywy finansowej miasta i być może wróci po roku 2045. Smutne. Może dzieci i wnuki będą jeździły wygodnie z Jelonek na Mokotów i dalej na południe. Dzisiejsi dorośli mieszkańcy raczej na pewno nie.

# Sabotaż czy idiotyzm?

06.06.2020 20:27

Nie mogę tych niedorzeczności czytać. Do jednego kotła wrzucono kwestię spowolnienia ruchu, upłynnienia ruchu, a także usystematyzowania go (ktoś z komentujących w duchu za a nawet przeciw postuluje budowę zatok nazywając je wysepkami) . Wyznaczenie przejść dla pieszych oraz stosowanie jakiegokolwiek oznakowania przyspiesza ruch i jest działaniem przeciwnym do jego uspokajaniu. Skrajną schizofrenią byłoby ustalenie pierwszeństwa dla Strąkowej i Człuchowskiej, lub w ogóle dla przebiegu tranzytu jak po stronie wolskiej (pierwszeństwo ustalone dla ciągu Olbrachta, Stroma, Strąkowa). Wystąpienie radnych odbieram wobec braku merytorycznego zabarwienia jako przejaw populizmu. Ustawmy znaki, więcej znaków, zdejmijmy znaki, zburzmy przedszkole, postawimy nowe (może przy okazji wypuszczając developera?) Sorry, ale nie!

REKLAMA

# Sabotaż czy idiotyzm?

06.06.2020 20:57

#qvertz napisał(a) 06.06.2020 20:25
Człuchowska w planach miejscowych przebija się przez tory kolejowe i łączy z miejskim odcinkiem trasy N-S (też jest w planach). Niestety, ta absolutnie ważna inwestycja drogowa wypadła z wieloletniej perspektywy finansowej miasta i być może wróci po roku 2045. Smutne. Może dzieci i wnuki będą jeździły wygodnie z Jelonek na Mokotów i dalej na południe. Dzisiejsi dorośli mieszkańcy raczej na pewno nie.

Z całym szacunkiem, ale nie mogę zgodzić się z uznaniem rozcinania miasta kolejnym S-ciekiem komunikacyjnym dla tranzytu Kraków - Gdańsk za właściwe działanie. Bemowo już ma wykwit niekompetencji, oportunizmu , lub serwilizmu władzy w postaci trasy S8 - nie dosyć, że wcinającej się w strukturę miasta niczym przyciasne nachy w d... , to jeszcze dewastującej ruch na wewnętrznym (miejskim) pierścieniu. Warszawa potrzebuje obwodnicy a nie kolejnej trasy średnicowej dla ruchu obcego. S8 w obecnym kształcie winna być fizycznie zlikwidowana i zastąpiona północno-zachodnim fragmentem obwodnicy miasta biegnącej przez most Północny, rezerwą terenu za Chomiczówką, Grota , aż do węzła w Ursusie Gołąbkach.

# BeMózg

06.06.2020 22:01

#Sabotaż czy idiotyzm? napisał(a) 06.06.2020 20:57
Warszawa potrzebuje obwodnicy a nie kolejnej trasy średnicowej dla ruchu obcego.
Nieprawda. Warszawa potrzebuje zarówno obwodnicy (dokładniej - dwóch obwodnic, bliższej i dalszej) jak i tras wewnętrznych pozwalających na prowadzenie ruchu tranzytowego pomiędzy odległymi dzielnicami.
Niedawno rozpoczął się jazgot związany z przebudową al. Jana Pawła II w rejonie Dworca Centralnego. Przeciwnicy przebudowy twierdzą, że po zwężeniu ulicy i wymuszeniu na niej spowolnienia ruchu nie da się przejechać sprawnie na kierunku północ-południe czy na odwrót. A dlaczego się nie da? - Bo obecnie najszybszą drogą do przemieszczenia się samochodem na przykład z Bielan na Mokotów czy Mordor jest przejazd Trasą N-S, czyli między innymi przez al. Dżejpitu. Po wybudowaniu natomiast planowanej trasy wzdłuż torów kolejowych na Jelonkach (szkoda że przełożono to na później) tamtędy będzie można przedostać się pomiędzy tymi miejscami - szybciej i bezkolizyjnie, a nie przy Dworcu Centralnym.

# Sabotaż czy idiotyzm?

07.06.2020 00:46

Absolutnie nie. Trasa wzdłuż torów na Jelonkach to nowy miejski przebieg drogi krajowej nr 7. Obsłuży ona przede wszystkim tranzyt. Po przekierowaniu na nią dodatkowo ruchu międzydzielnicowego, na wspólnym odcinku nastąpi spiętrzenie potoków i stała kongestia jak obecnie ma to miejsce na moście Grota - Roweckiego. Tu również splata się mały tranzyt międzydzielnicowy obsługiwany ciągiem Prymasa 1000 lecia - Trasa AK - Most Grota Roweckiego - z tranzytem wpompowywanym przez bemowski odcinek S8. Dwie obwodnice plus trasy średnicowe to tworzenie z miasta jakiegoś transportopolis. Jedna obwodnica stanowiąca połączenie ursynowskiej A2 i ciągu który opisałem prowadzącego przez most północny oraz wewnętrzny pierścień oparty o Trasę AK i Prymasa 1000 lecia w zupełności wystarczy. Pierścień śródmiejski o parametrach ulic miejskich powinien zapewnić ciąg: Al. Tysiąclecia - Ronda Żaba - Rondo Starzyńskiego - most Gdański - Okopowa - Towarowa - Raszyńska - Trasa Łazienkowska. W komunikacji miejskiej absolutnie niezbędna linia metra z Tarchomina na Mokotów - wobec złego wytrasowania północnego odcinka linii pierwszej i kuriozalnego przebiegu linii drugiej.

REKLAMA

# Elen

07.06.2020 02:45

do #Sabotaż czy idiotyzm?
Uliczki domków jednorodzinnych poprzeczne do Strąkowej i Człuchowskiej - ich skrzyżowania równorzędne zamiast Strąkowa i Człuchowska wobec nich z pierwszeństwem przejazdu to dopiero jest skrajna schizofrenia.

# Sabotaż czy idiotyzm?

07.06.2020 04:25

Obecna organizacja jest typowa i modelowa dla sieci ulicznych w osiedlach domów jednorodzinnych. Zadbano o naprzemienność układu (tam powrót) oraz o zasadę, że pierwsza ulica układu leżąca w obszarze przyległym do arterii, winna przenosić ruch w kierunku przeciwnym do jezdni arterii przyległej do obszaru. No, ale to jest profesjonalna organizacja powstała w czasach warszawskich, a nie gniot zrodzony w głowach ignorantów w czasach bemowskich. Jeśli chodziłoby o pogłębienie bezpieczeństwa ruchu i jego uspokojenie, to wszystkie skrzyżowania (oczywiście równorzędne) wyniesionoby jak na Legionowej, a cały obszar objęto strefą 30. Wówczas bez wątpienia ruch byłby spowolniony. Gdyby Warszawa była miastem duńskim, niemieckim lub przynajmniej holenderskim, powyższe działania uzupełnionoby likwidacją przejazdu w ciągu Strąkowej z zachowaniem możliwości przeprawy dla pieszych i rowerzystów. Schizofrenią nazywam natomiast gadanie o poprawie BRD, uspokajaniu ruchu i jednoczesne proponowanie rozwiązań służących krańcach innym celom.

# Sabotaż czy idiotyzm?

07.06.2020 04:30

Errata :
krańcowo różnym celom

REKLAMA

# Chyba jednak idiotyzm

07.06.2020 11:58

#Sabotaż czy idiotyzm? napisał(a) 07.06.2020 00:46
- Towarowa - Raszyńska - Trasa Łazienkowska
Ale z tym pierścieniem śródmiejskim na wąziutkiej ulicy Raszyńskiej to żeś gościu pojechał. To mniej więcej tak jak by proponować przerzucić ruch z Trasy AK i Mostu Grota na Trasę W-Z i Most Śląsko-Dąbrowski, bo przecież to ten sam kierunek...

# Sabotaż czy idiotyzm?

07.06.2020 12:56

Ależ skąd. Raszyńska to przedłużenie Towarowej w kierunku Żwirki i Wigury. Na chwilę obecną to dwie jezdnie po dwa i trzy pasy ruchu plus spora rezerwa terenowa w osi drogi. Na odcinku od Filtrowej układ dwujezdniowy sprawnie zastępuje para ulic jednokierunkowych: Raszyńska i Krzyckiego. Na wysokości Teatru Ochoty znowu rezerwa pod najlepiej dwa dodatkowe pasy do skrętu w lewo. W powiązaniu z wyjątkowo dużą powierzchnią akumulacyjną skrzyżowania z wyspą centralną przy pomniku lotnika, umożliwia to nawet uzyskanie przepustowości rzędu 12000 E/h dla obiektu bez zjawiska piętrzenia ruchu co przy ingerencji w programy sygnalizacji dałoby możliwość realnego odciążenia Al. Jerozolimskich.

# Sabotaż czy idiotyzm?

07.06.2020 13:32

Wracając do odcinka trasy wzdłuż torów na Jelonkach w stronę Służewca, to żeby nie było że walę ją w czambuł w każdej postaci. Otóż nie. Kiedy miała być ona częścią pierścienia wewnętrznego dużego i łączyć trasę AK od miejsca gdzie dzisiejsza Ściek-ósemka zbiega się na Kole z torami kolejowymi aż do ulicy Rzymowskiego i Doliny Służewieckiej - to oczywiście podpisałbym się pod inicjatywą oburącz. Wówczas faktycznie planowana trasa służyłaby miastu, a rolą Człuchowskiej byłoby doprowadzenie ruchu do tego pierścienia od strony zachodniej. Wówczas niezbędne byłyby wyburzenia posesji po południowej stronie i odcięcie uliczek Starych Jelonek od nowej Człuchowskiej.

REKLAMA

# Elen

07.06.2020 15:45

No proszę, tak właśnie wygląda "merytoryczna" dyskusja.
Z meritum Człuchowska/Gimnazjalna mamy suplement "doktora drogownictwa" w przedmiocie układu komunikacyjnego miasta w skali makro i zero na temat poruszony w artykule.
No cóż, są w internecie i tacy, którzy bardzo starają się zaistnieć wypowiedziami -niekoniecznie na temat.
A może to dorasta nowe pokolenie "dzieci neostrady"?

# Bernard

07.06.2020 21:35

Brawo #Elen za trafne podsumowanie wywodów #Sabotaż czy idiotyzm?
Pozdrawiam
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA