REKLAMA

Wola

Inwestycje

 

Nie dojedziemy SKM-ką z Woli do centrum

  22 kwietnia 2016

alt='Nie dojedziemy SKM-ką z Woli do centrum'

O budowie tzw. linii obwodowej, dzięki której pociągi mogłyby dojechać z Koła do ścisłego centrum miasta, mówiło się od lat. Sprawa jest już nieaktualna.

REKLAMA

Warszawa ma niezwykle rozbudowaną sieć torów kolejowych, jednak nie wszystkie połączenia są w pełni wykorzystywane przez SKM-ki i nie wszędzie istnieją z pozoru oczywiste łączniki. Jednym z takich miejsc jest Dworzec Zachodni, na którym pociągi jadące z Legionowa i Białołęki przez Wolę nie mogą skręcić w lewo, w kierunku centrum miasta. Gdyby powstało takie połączenie, możliwe byłoby uruchomienie linii obwodowej SKM-ki, kursującej przez dworce: Wschodni, Gdański, Zachodni i Śródmieście. PKP Polskie Linie Kolejowe i Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zdecydowały, że taka linia nie powstanie.

- Konieczność budowy nowego układu torowego w relacji Warszawa Zachodnia (peron 8) - Warszawa Zachodnia (układ podmiejski) byłaby bardzo dużym i kosztownym projektem inwestycyjnym, ze względu na konieczność budowy kilkusetmetrowej estakady ponad istniejącym układem torowym stacji. - informuje biuro prasowe PKP PLK. Z okolic stacji Koło będzie można dojechać do centrum metrem, z sąsiedztwa stacji Kasprzaka i planowanej Obozowa - tramwajem. - Co równie istotne, włączenie nowej linii w układ istniejących linii nr 20 [Warszawa Główna - Praga] i linii 448 [Warszawa Zachodnia - Rembertów] wymagałoby wykonania ich przebudowy na dość długich odcinkach, wyjścia poza teren kolejowy oraz kosztownych ingerencji w budynki położone pomiędzy linią średnicową a Alejami Jerozolimskimi oraz pomiędzy linią nr 20 a al. Prymasa Tysiąclecia.

Po uruchomieniu nowej linii SKM-ki mogłoby się okazać, że w wielu miejscach tory nie mają wystarczającej przepustowości i konieczne są dalsze przebudowy, na czele z niezwykle kosztownym poszerzeniem kolejowej części mostu Gdańskiego. Wszystkie te wydatki posłużyłyby poprawieniu dojazdu do centrum z zaledwie jednego osiedla - Żoliborza Artystycznego, zbudowanego obok planowanej stacji Powązkowska. Z okolic stacji Koło będzie można dojechać do centrum metrem, z sąsiedztwa stacji Kasprzaka i planowanej Obozowa - tramwajem.

- Realizacja linii okólnej wymagałaby niewspółmiernie dużego nakładu środków w stosunku do uzyskanych efektów - podsumowują kolejarze.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (3)

# Lukas

22.04.2016 14:12

Nadal jednak uważam,że linia obwodowa rozwiązałaby wiele problemów komunikacji Warszawy. Bardzo kiepska decyzja.

# Angela

22.04.2016 14:22

- Realizacja linii okólnej wymagałaby niewspółmiernie dużego nakładu środków w stosunku do uzyskanych efektów - podsumowują kolejarze.
Racja! Większy efekt uzyskuje się ze sprzedaży nieruchomości kolejowych deweloperom i za to można dobrze żyć na wysokich stołkach w zarządach spółek kolejowych. Po co zawracać sobie głowę jakąś linią obwodową, która tylko będzie kosztować

# tadek

28.04.2016 14:47

ale rozumiem, że nie ma to wiele wspólnego z planowanym wydłużeniem linii 20 z legionowa do piaseczna? Bo takie decyzje już były prezentowane jako uzgodnione i zatwierdzone

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break