REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

"Nie" dla biletu rocznego? Absurdalne argumenty
REKLAMA

źródło: ZTM


REKLAMA

"Nie" dla biletu rocznego? Absurdalne argumenty

Kartę Miejską można zakodować na 30 dni, można też na 90. Teoretycznie możliwe byłoby wprowadzenie biletów na dowolną liczbę dni, także na 365.

Tu kupisz "kwytok". Biletomaty po ukraińsku
Tu kupisz "kwytok". Biletomaty po ukraińsku Niebiesko-żółta flaga zawitała do menu 1500 warszawskich biletomatów.
czytaj

- Większość mieszkanek i mieszkańców Warszawy ma dostęp jedynie do 30- i 90-dniowych biletów imiennych uprawniających do przejazdu - pisze Marek Szolc, radny miejski. - To rozwiązanie popularne i ekonomiczne. Wielu użytkowników i wiele użytkowniczek tych biletów mieszka w Warszawie na stałe bez zamiaru opuszczania miasta i zgłasza postulat wprowadzenia biletów rocznych, które byłyby dla nich wygodniejsze i potencjalnie tańsze.

To fragment pisma, wysłanego przez radnego do Urzędu m.st. Warszawy. Na pierwszy rzut oka propozycja wygląda na racjonalną. Skoro technologia pozwala kodować Karty Miejskie na 30 i na 90 dni, dlaczego nie wprowadzić jeszcze droższych biletów? Gdyby odpowiednio dostosować ceny, warszawiacy, którzy jeżdżą komunikacją miejską przez cały rok, mogli zaoszczędzić więcej pieniędzy. Byłoby to zgodne z oficjalną polityką miasta, zgodnie z którą Warszawa stawia na metro, tramwaje i autobusy.

Wiceprezydent na NIE

- Jak pokazują przykłady funkcjonowania takiego rozwiązania np. w Krakowie i we Wrocławiu zainteresowanie biletem rocznym wśród pasażerów jest znikome - odpowiada wiceprezydent Robert Soszyński. To pierwszy z szeregu zaskakujących argumentów, mających uzasadnić brak zmian w taryfie. Jak łatwo zauważyć, Warszawa nie jest ani Krakowem, ani Wrocławiem. Pod względem wielkości, rozplanowania, długości torów kolejowych i tramwajowych oraz - czym samorząd lubi się chwalić - jakości komunikacji miejskiej jest zupełnie innym miastem. Innym argumentem wiceprezydenta jest... zajrzenie pasażerom do portfela.

Nie stać nas?

- Zakup biletu rocznego wiąże się z dosyć dużym jednorazowym obciążeniem budżetu domowego i dlatego taki wydatek w przypadku wielu rodzin jest trudny do udźwignięcia - zauważa Soszyński. - Cena biletu wyniosłaby ok. 1000 zł w przypadku biletu normalnego ważnego w I strefie biletowej, cena Biletu Warszawiaka byłaby przypuszczalnie odpowiednio niższa.

90-dniowy Bilet Warszawiaka kosztuje 250 zł. Dla wielu osób to kwota na tyle duża, że są zmuszone doładowywać kartę co 30 dni, płacąc po 98 zł. Jak łatwo policzyć, tracą w ten sposób aż 132 zł rocznie. Innych warszawiaków nie stać nawet na miesięczny wydatek rzędu 98 zł. Mimo to ceny są takie, jakie są. Przypomnijmy też, że za trzeciej kadencji Hanny Gronkiewicz-Waltz wprowadzono bezpłatne bilety dla uczniów podstawówek, a jednym z argumentów było odciążenie domowych budżetów.

Bez bonusów za lojalność

- Małe jest prawdopodobieństwo, aby oferta biletu rocznego przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania warszawskim transportem publicznym i pozyskania przy jego pomocy nowych użytkowników transportu miejskiego - kontynuuje wiceprezydent Soszyński.

Ratusz zakłada - zapewne słusznie - że bilety roczne kupowaliby tylko ci, którzy dziś kupują 90-dniowe. Ponieważ doładowanie karty na rok dawałoby większą zniżkę, niż doładowanie na kwartał, przychody ze sprzedaży spadłyby o ponad milion. Jest to jednak kwota niezauważalna w skali Warszawy. W tym roku miasto ma 2 miliardy dziury budżetowej i rusza z budową Muzeum Sztuki Nowoczesnej za 420 mln zł. Gdy samorząd chce wydać kilka milionów na budowę kolejnego domu kultury, o rachunkach się nie mówi. Gdy mowa o promocji komunikacji miejskiej i przyznaniu stałym pasażerom bonusów za lojalność, ekonomia nagle wraca jednak do łask.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Stolica





28.05.2019 12:27 #Maciej
Nie dla biletu rocznego.
Należy wprowadzić bilet miesięczny, abonentowy. Odnawia się co miesiąc do czasu aż z niego nie zrezygnujemy. Zawsze tego samego dnia miesiąca, a płatności automatycznie pobierane są z karty.
Pierwszy miesiąc płacimy normalnie jak za bilet 30 dniowy, za trzeci i kolejny płacimy tyle, ile wychodziło by przy zakupie biletu 90 dniowego.
Plusy:
-Nie zapomnimy doładować biletu.
-Płacimy z miesiąca na miesiąc, a nie raz dużą kwotę co trzy miesiące.
-Mamy konkrety dzień do zapłaty, możemy planować wydatki miesięczne.
-Bilety ulgowe mogły by mieć opcje wstrzymania na okresy ferii czy wakacji.
28.05.2019 13:00 #robertkaja3
#Maciej napisał(a) 28.05.2019 12:27

Nie dla biletu rocznego.
Należy wprowadzić bilet miesięczny, abonentowy. Odnawia się co miesiąc do czasu aż z niego nie zrezygnujemy. Zawsze tego samego dnia miesiąca, a płatności automatycznie pobierane są z karty.
Pierwszy miesiąc płacimy normalnie jak za bilet 30 dniowy, za trzeci i kolejny płacimy tyle, ile wychodziło by przy zakupie biletu 90 dniowego.
Plusy:
-Nie zapomnimy doładować biletu.
-Płacimy z miesiąca na miesiąc, a nie raz dużą kwotę co trzy miesiące.
-Mamy konkrety dzień do zapłaty, możemy planować wydatki miesięczne.
-Bilety ulgowe mogły by mieć opcje wstrzymania na okresy ferii czy wakacji.
Jeszcze czego, żebym musiał składać rezygnację z biletu jak u operatorów. Może jeszcze orkes wypowiedzenia dolcizmy.
28.05.2019 14:21 #kibic
To może bilet pół roczny?
28.05.2019 18:04 #Maciej
#robertkaja3 napisał(a) 28.05.2019 13:00

Jeszcze czego, żebym musiał składać rezygnację z biletu jak u operatorów. Może jeszcze orkes wypowiedzenia dolcizmy.
A teraz niby jak rezygnujesz z biletu długookresowego? Musisz złożyć wniosek. A zwracają tylko 80% wartości pozostałych na bilecie...

Wolisz wydać 1000 złotych na coś z czego będziesz korzystać cały kolejny rok, czy może płacić tą wartość co miesiąc w regularnych ratach?
28.05.2019 20:08 #qvertz
Należy rozważyć następującą propozycję:
1. Jednolita karta przejazdowa na okaziciela, bez zdjęć i nazwisk
a) ładowana dowolnym biletem dostępnym w komunikacji od jednorazowego do 30-dniowego, przy czym liczy się tylko rzeczywisty dzień wykorzystania,
b) nabijanie karty biletami w maszynach typu ATM lub w dotychczasowych oraz punktach masowej sprzedaży (sklepy, markety, kolektury, kioski etc., środki masowej komunikacji)
Korzyści: znacząca obniżka kosztów operacyjnych ZTM, usunięcie skomplikowanych procedur i dziwacznych promocji, ceny biletów bez idiotycznych zniżek i konieczności pokazywania pierwszej strony rozliczenia PIT (idiotyzm do kwadratu!), koniec łażenia do niepotrzebnych punktów ZTM i kolejek, by cokolwiek tam załatwić
Straty: ZTM się posra, że mu się odebrało nawał dobrej, nikomu niepotrzebnej, socjalistycznej roboty.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 


REKLAMA

 



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ogłoszenia drobne

Zdrowie i Uroda
 Masaż leczniczy kręgosłupa Warszawa - Dojazd do Klienta Masaż leczniczy ,rwa kulszowa,rwa barkowa masaż kregoslupa terapia manualna www.vitamasaz.pl masaż sportowy Rehabilitacja Oferuję szybka I skuteczna pomoc Wizyty domowe 7 dni w tygodniu Warszawa I okolice Certyfikowany Terapeuta Tel. 530 878 844 tagi: kręgarz,kręgarstwo,terapia manualna,masaż leczniczy,rehabilitacja domowa,dojazd,Otwock,Warszawa,rwa kulszowa,masażysta

Antyki
 Antyki meble obrazy srebra platery brązy porcelanę książki pocztówki szable bagnety medale odznaczenia orzełki ryngrafy tel. 504-017-418

3-pokojowe sprzedam
 Wyjątkowa oferta kredytowa Udzielamy pożyczki w wysokości od 2000 do 12 000 000 euro bez jakiegokolwiek protokołu jakiejkolwiek osobie fizycznej, moralnej; osoby fizyczne lub kierownik firmy. Jeśli chcesz skorzystać z kredytu lub finansowania na realizację swoich projektów, nie martw się już nigdy! Dajemy Ci pożyczkę maksymalnie po 48 godzinach. Kontakt: laurabettery@gmail.com

Dom i ogród
 OKNA NAPRAWY I SERWIS 787-793-700


TU dodaj swoje ogłoszenie
ZA DARMO w necie
ZA GROSZE w gazetach lokalnych
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA